Краткосрочный план урока по английскому языку на тему "The world around us. Animals" (1 класс)
Оценка 5

Краткосрочный план урока по английскому языку на тему "The world around us. Animals" (1 класс)

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
1 кл
17.02.2017
Краткосрочный план урока по английскому языку на тему "The world around us. Animals" (1 класс)
Формативное оценивание в 1 класс по теме "Animals"
Animals Lesson plan 1 class.docx
Unit 4 The world around us Animals Date:  School: Donskaya secondary school Teacher’s name: Yessetova M.S. CLASS: 1 Learning  objectives(s) that  this lesson is  contributing to Number  present:  absent: 1.S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly  1.S5 use words in short exchanges  1.L1  recognise short basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly  1.S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly  1.L3   recognise   with   support   common   names   and   names   of   places; recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words  1.R1 recognise sound and name the letters of the alphabet Lesson objectives All learners will be able to:    pronounce basic words and expressions intelligibly identify colours identify things in the room: table, chair, bed, TV, desk (to make  sentences like There is a cat on the table.) Most learners will be able to: produce words in response to basic prompts understand the meaning and distinguish the sounds of new words. participate in short conversations on specific topics.      Some learners will be able to: respond appropriately to some  questions use some short form answers correctly Previous learning Unit "The World Around Us" is based on the knowledge and language  skills of Units1, 2, 3. Students need to know the animals around us in their  native language.                                                                                  Plan Planned timings Beginning 3­5  minutes Planned activities (replace the notes below with your planned activities) ORGANIZATION MOMENT Hello, children! Let's sing a song! Group 1: Hello! Hello! Hello! Hello! Hello! Hello! Hello! How are you? Group 2: Hello! Hello! Hello! Hello! Hello! Hello! Hello!  I am fine! Thank you! Resources Song “Hello” http://www.youtube.      com/watch?v=G1Q7      iacuuaE Teacher: The topic of our lesson is “Animals”. (points  to the pictures of animals on the board). Today we’ll  call the animals in English, and talk with them. Middle T: (Asks the children to put their coloured pencils on  the desks. Says a colour at random.) Show me pink! Class: (holds up the pink pencil) (W) Song “Where is the  rabbit?”  (PB p.48) Track 48 CD 1 25­30 minutes T:  (puts up the pictures of the animals on the board and points to each animal) Class:  (repeats chorally &/or individually) (W/I)  Flashcards (the  pictures of the animals) (W) Ex 9 p 50 PB  (W) PB p 51 (I)AB Ex4 p 46  (I) Flashcards (the  pictures of the  animals and the  things in the room) Listening  T: What can you see in the pictures? What pets are  there?  Class: A rabbit, a cat, a tortoise and a dog.  (Children listen to the CD and repeat after the pause) Listening  T: (Selects a short exchange from the dialogue) Class: (Shows the corresponding cut­out)  Singing the song “There is a tortoise on the table!”  T: (Points to the cat and asks) What’s this?  Class: It’s a cat. (Revise all the animals) T: (Points to the blue chair) What colour is this chair?  Class: Blue.  T: (Reads the s­s and gives the students some time to  complete the activity) There is a cat on the blue chair.  Class: Matches the cat with the blue chair.  Speaking  T: (Shows the picture of the animals and of the things in the room) There is a cat on the table. S1: There is a dog on the chair.  S2:   There is ………………….. T: What colour is the chair?  S:  Yellow.  Game “What is missing?” End 3­5 minutes Flashcards (the  pictures of the  animals Additional information Differentiation – how do you  plan to give more support?  How do you plan to challenge  the more able learners?  more support can be given  during elicitation,  instruction and  questioning  phases of the lesson by  nominating learners to   Assessment – how are you  planning to check learners’ learning?  through questioning and  the redirecting of  questioning in feedback  activities Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links  performance arts: use  gestures & movements to  the animals  ICT: playing computer answer items relating to  more high frequency  vocabulary to build  confidence through  participation.  more able learners will be  challenged by prompting  their groups to  develop  more elaborate types of  animals  to narrate.  through observation in  group and  end  performance activities games  Science: habitats of  animals  Drama: staging   Art: painting Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant  questions from the box on the left about your lesson.  Reflection Were the lesson  objectives/learni ng objectives  realistic?  What did the  learners learn  today?  What was the  learning  atmosphere  like?  Did my planned  differentiation  work well?  Did I stick to  timings? What  changes did I  Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: Playing technique of learning vocabulary. 2: Theatre technique. What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: Integration with Biology 2: Integration with ICT.  What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next  lesson?

Краткосрочный план урока по английскому языку на тему "The world around us. Animals" (1 класс)

Краткосрочный план урока по английскому языку на тему "The world around us. Animals" (1 класс)

Краткосрочный план урока по английскому языку на тему "The world around us. Animals" (1 класс)

Краткосрочный план урока по английскому языку на тему "The world around us. Animals" (1 класс)

Краткосрочный план урока по английскому языку на тему "The world around us. Animals" (1 класс)

Краткосрочный план урока по английскому языку на тему "The world around us. Animals" (1 класс)

Краткосрочный план урока по английскому языку на тему "The world around us. Animals" (1 класс)

Краткосрочный план урока по английскому языку на тему "The world around us. Animals" (1 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
17.02.2017