Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита для 2 класса."
Оценка 4.6

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита для 2 класса."

Оценка 4.6
Руководства для учителя
doc
английский язык
1 кл—2 кл
05.04.2017
Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита  для 2 класса."
Методика применения неформальных подходов к изучению английского языка
Праздник английского алфавита.doc
Праздник английского алфавита  для 2 класса.(разработала учитель английского языка МОУ Молоковская СОШ Шумилова Е.Г. 2016г) Цели:  повторить пройденный учебный материал в неформальной обстановке при помощи игр и конкурсов; подвести итог проведенной учебной работе на данном этапе обученияанглийскому языку; повысить интерес учащихся к изучению английского языка. Teacher: Good morning, dear boys and girls, teachers and guests! I am very glad to meet you at our English ABC party. . Парад букв английского алфавита.  A is for apples.  Three apples by the door, Four apples on the floor, All the apples are good and sweet, Can you count them all, Pete? B is for ball.  My ball is big and round. His ball is blue and brown. C is for cat, my cat is grey. He likes to run and he likes to play.  D is for dog and for doggy I have a dog, his name is Bobby. E is for English. At school we learn Russian and English too. Do you like English? Yes, I do. F is for five and also for four. Five little dogs playing by the door, One runs away and now they are four. G is for girl, the girl is six. She likes to play with little chicks. H is for hat, Ann has a hat. I’m a boy, I have a cap. I is for I. I am a boy. What have I? I have a toy. J is for jam. Two little boys, Johnny and Sam, Sit down to have some tea and jam. K is for kite, Kate has a kite. Her kite is little, and it is white.  L is for letters, do you know them all? Yes, I do, twenty six in all. M is for mother. I agree she is fine. You love your mother and I love mine. N is for night. Good night mother, good night father, Kiss your little son. Good night sister, good night brother, Good night everyone. O is for one. One and two is three. Three little cats are in the tree. P is for pencils. Peter has a pencil, Peter has a pen. He paints with his pencil and writes with his pen. Q is for questions. How do you do, my dear sister Sue? Very well, thank you, and how are you? R is for roses, they are white and red. “Give me this rose, please”, says little Fred. S is for spring and for summer too, When it’s warm and the sky is blue. T is for tick and for tock. “Tick­tock, tick – tock”, says little clock. U is for under, but not for at. “I’m under the tree”, says brother Pat.  V is in five and also in seven, It is in twelve and in eleven.  W is for Willy and also for why. Why do you cry Willy, why do you cry? X is in six. Let’s count to six. One, two, three, four, five, six. Y is for yard, where children play. They play in the yard every day. Z is for zoo. Let’s go to the zoo. I like to go to the zoo, and you? Teacher: Мы песенку споем о том, Как буквы – letters A,B,C  Построили свой дом.  Свой дом, в котором 26  Letters – букв живет. “ ABC” song . (Представление команд “Seagull” и “Iceberg”, а также членов жюри ­ учащихся 4 класса).  Конкурсная программа. 1. “Давайте познакомимся”.  What is your name?  What’s your mother’s name? Are you a pupil?  What is your telephone number?  Is your father a driver?  How old are you? Is your sister a student?  Are you good a school? What’s your address?  What’s your mother’s job?    2. “The ABC quiz ”.  Сколько всего букв в английском алфавите? Назовите пятую и двадцатую буквы алфавита. Сколько букв и звуков в слове plate?  Назовите три последние буквы. Сколько гласных букв в алфавите? Назовите их.  Какая буква стоит в алфавите раньше L или M ?   3. “Говорящие буквы” (буквы, которые звучат как некоторые слова). Какая буква “омывает” Великобританию со всех сторон? ( C – sea) Какая буква “приносит” мед? ( B – bee)  Какую букву вы “пьете” каждый день? ( T – tea) Какая буква является вопросительным словом? (Y – why) Назовите буквы­местоимения. ( I – I, U – you) Какая буква всегда “восклицает”? ( O – oh)   4. “Найди пропавшую букву”.  Каждая команда получает карточки с заданием вставить пропущенные буквы в словах и перевести их на русский язык.t ­ ­ ­ r (tiger) ­ r – v ­ r (driver) m ­ ­ s ­ ­ r (monster) s ­ ­ e ­ t (street) s ­ ­ ­ ­ k (stick) a ­ ­ ­ e (apple) t e ­ ­ p ­ ­ ­ e (telephone) ­ l ­ ­ ­ y (gloomy)  5. “Пройди через болото”. Участники команд проходят по “болотным кочкам” (карточки с буквами разложенные на полу) и называют слова, которые начинаются с этой буквы.   6. “Анаграмма”. Участники команд должны узнать слова, записанные на плакате, правильно написать их и перевести.obok (book) enpicl (pencil)celrve (clever)  inkd (kind)  anem (name) yict (city) atnu (aunt) filmay (family) ponos (spoon) ocdort (doctor) 7. Конкурс капитанов “Пойми меня” . Ученик изображает два предложенных слова с помощью жестов, а члены команд должны догадаться о значении изображаемого слова: (plane, rabbit)            (bus, dog)   8. “В стране английской >грамматики”.  Вставьте в предложения пропущенные глаголы am, is, are. She … a doctor.  His   sister   … only six.  Where … my dress?  They … good friends.  We … a happy family. This man … very gloomy. How … they? He … not a manager. … from Rostov? You … very kind.    9. “Конкурс английской скороговорки” (на плакате): A fat cat sat on a mat and ate a fat rat.   10. “Секретное донесение” (каждая цифра – это номер буквы в алфавите).25, 15, 21/   1, 18, 5/  3, 12, 5, 22, 18/  16, 21, 16, 9, 12, 19.  (You are  clever pupils.) Жюри   подводит   итоги   и   предлагает   посмотреть   сказку,   подготовленную   учениками   7 класса.  Представление кукольного театра. “THE THREE LITTLE PIGS”.   After W. Disney. Narrator: Sun, sun, send us your morning ray, Be quick, we shall begin our play. Niff­Niff: I am rosy and fat, I am not quick, It is not so bad to be a pig. I have no grief, I’m never sad, My name is Niff­Niff, remember that. (He takes a book) Most of all I like to read,  All children know it, I’m a very clever pig, I have a book, it’s very big.  Narrator: What are you doing, Niff­Niff ? Niff­Niiff: I’m reading a book. Narrator: And where are your brothers? Niff­Niiff: They are playing and dancing as always, look at them! (Naff­Naff and Nuff­Nuff are singing : We are dancing all day long, All day long, all day long, We are dancing all day long, La­la­la­la­la (two pigs run away) Narrator: The three little pigs have built three new houses. They are so funny, look at them! Naff­Naff: I have made my house of grass, House of grass, house of grass,  I have made my house of grass, La­la­la­la­la.  Do you like my house?  Narrator: Oh, no. I think a strong wind will blow your house away.  Naff­Naff: Never mind! (he comes into his house of grass) Nuff­Nuff: I have made my house of sticks, House of sticks, house of sticks.  I have made my house of sticks, La­la­la­la­la. Narrator: Your house is bad, not good at all. You must know that, it will soon fall.  Nuff­Nuff: Never mind! (he comes into his house of sticks) Niff­Niiff: I have made my house of bricks, House of bricks, house of bricks,  I have made my house of bricks, La­la­la­la­la. I have made my house of bricks, Because work and play don’t mix. Narrator: You are right. This house is the best I have ever seen. Big Bad Wolf: It’s always said that I am bad, but I’m simply hungry. I want to eat very much. What shall I do?  What is it? Somebody is coming! I smell a pig close by! (Naff­Naff sees the wolf, cries and runs into the house of grass) Big Bad Wolf: Let me in little pig or I will blow your house down! Naff­Naff: Go away, Big Bad Wolf, go away! (Big Bad Wolf blows the house away; the pig runs to Nuff­Nuff’s house and they sing together): We are afraid of Big Bad Wolf, Big Bad Wolf, Big Bad Wolf.  We are afraid of Big Bad Wolf, He is near by. Big Bad Wolf: Oh, I can catch two pigs now. This house is bad too.  (Big Bad Wolf blows the house away, the pigs run very quickly to Niff­Niff’s house)  Niff­Niiff: Don’t be afraid my brothers, my house is made of bricks, it will save us.  Big Bad Wolf (speaks in a small voice):  I’m a poor sheep, I’m so ill and thin. Please let me in! Please let me in!   Niff­Niiff: It is not a sheep, it is you, Big Bad Wolf. We will not open the door, go away! And if you don’t run, I shall call a man. He will take his gun, you will know then! (The three pigs say together): You’d better go away! Go away, Big Bad Wolf! Big Bad Wolf: What? A gun? Oh, I must run! (The wolf runs away). (The pigs sing their merry song): We are not afraid of Wolf,  Big Bad Wolf, Big Bad Wolf. We are not afraid of Wolf, Big Bad Wolf has gone!  Ведущий праздника благодарит и награждает всех участников праздника сладкими призами и предлагает попрощаться с английским алфавитом. A B C D E F G H I J K L M N O P  Q R S T U V W X Y Z Goodbye English alphabet!

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита  для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита  для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита  для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита  для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита  для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита  для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита  для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита для 2 класса."

Методическая разработка урока или внеклассного мероприятия "Праздник английского алфавита  для 2 класса."
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
05.04.2017