Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)
Оценка 4.7

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Оценка 4.7
Лекции
docx
английский язык
Взрослым
25.12.2018
Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)
Методические рекомендации содержат обширный список слов и выражений по теме, тексты монологического и диалогического характера, упражнения для развития речевых умений, тексты для аудирования, а также теоретический материал и практические задания по грамматическим темам «Модальные глаголы», «Восклицательные предложения», «Употребление артиклей с временами года». Рекомендации призваны помочь освоить лексический материал по теме, понимать иноязычную речь на слух, грамотно употреблять модальные глаголы и их эквиваленты, восклицательные предложения и артикли.
Времена года.docx
Государственное бюджетное образовательное учреждение среднего профессионального образования «Арзамасский коммерческо­технический техникум»                                                                    Н.Б.Красникова Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)  . Арзамас 2014 Одобрено методическим объединением социально­гуманитарных дисциплин                             Протокол №     от                  2014.                      Рецензент: Г.А.Перелыгина, преподаватель английского языка 1 квалификационной  категории. Красникова Н.Б. Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1 курса  СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и  погода»).­ Арзамас: ГБОУ СПО АКТТ, 2014, ­ 25 с.      Методические рекомендации содержат обширный список слов и  выражений по теме, тексты монологического и диалогического характера,  упражнения для развития речевых умений, тексты для аудирования, а также  теоретический материал и практические задания по грамматическим  темам  «Модальные глаголы», «Восклицательные предложения», «Употребление  артиклей с временами года».      Рекомендации призваны  помочь  освоить лексический материал по теме,  понимать иноязычную речь на слух, грамотно употреблять модальные глаголы и их эквиваленты, восклицательные предложения и артикли. © Арзамасский   коммерческо­                                                                            технический техникум, 2014 LANQUAGE MATERIAL                                                  Vocabulary 1.прочитайте   новые   слова   вслух,   познакомьтесь  с  их  русскими эквивалентами. Определите их значение в данных предложениях.   1) Cold ­ холодный         I take a cold shower every morning to be healthy and strong.   2) Winter – зима       It is cold in winter. But the children like winter.   3) it snows – идет снег       It often snows in winter. It is snowing today.   4) to skate – кататься на коньках        in winter we often go to the skating­rink to skate there.   5) to ski – кататься на лыжах       On Sunday my father and I like to go to the forest to ski.   6) to play snowballs – играть в снежки       The children like to play snowballs in winter.   7) to go in for winter sports – заниматься зимними видами спорта        Not only children but also many men and women like to go in for winter sports.   8) skating­rink – каток       The children go to the skating­rink not only on days off but also on weekdays.   9) spring – весна     After winter comes spring.  10) nature – природа     In spring nature is very beautiful.  11) to awake (awoke; awoken) – будить     In spring nature awakes from its long winter sleep.  12) wind – ветер     In winter the wind is very strong sometimes.  13) frost – мороз     The children are afraid neither of wind nor of frost.  14) rain – дождь  15) It rains – идёт дождь     It begins to rain in spring.  16) the sun – солнце  17) to shine – светить The sun is shining brightly.  18) warm – тепло     It is warm. I like the warm weather.  19) to go to the forest (to the river, to the lake) – ходить в лес (на реку, на озеро)     In spring the people like to go to the forest, to the river, to the lake.  20) summer – лето    The children like summer best of all. 21) season – время года  Summer is the best season of the year. 22) hot – жарко  The days are getting hot. 23) to fish – рыбачить  The people go fishing in summer. 24) to bathe – купаться  The children like to go bathing very much. 25) to go boating – кататься на лодке  In spring the people like to go boating. 26) to pick flowers – собирать цветы  In summer the girls like to go to the forest to pick flowers there. 27) to gather berries and mushrooms – собирать ягоды и грибы  In the forest they gather berries and mushrooms. 28) autumn – осень  After summer comes autumn. 29) leaf­leaves – лист­листья  The leaves on the trees are getting yellow. 30) to blow (blew; blown) – дуть  Cold wind begins to blow in autumn. 31) cloud­clouds – облако­облака  The sky is covered with grey clouds. 32) weather – погода  The weather is beautiful today. 33) climate – климат  Climate is different in different parts of the world. 34) region – район, регион  In its central region it is usually rather cold in March. 35) south – юг In the south it is quite warm now. 36) north – север  In the north it is cold now. 37) west –запад 38) east – восток  East or west home is best. 39) part – часть 40) country – страна   In this part of my country summer begins in June. 41) December – декабрь 42) January – январь 43) February – февраль 44) month – месяц  December, January and February are winter mouth. 45) March – март 46) April – апрель 47) May – май March, April and May are spring months. 48) June – июнь 49) July – июнь 50) August – август  June, July and August are summer months. 51) September – сентябрь 52) October – октябрь 53) November – ноябрь  September, October and November are autumn months. 2.   Прочтите и переведите следующие словосочетания на русский язык.      20 degrees below zero                   be fond of volleyball  to go in for sports                           to get yellow       out of doors                                    to feel frost to go to the skating­rink                 the mild climate                                                              the average temperature       to be afraid of frost                        to freeze in winter a long winter sleep                          a short period of time to shine brightly                              different parts of the world it is getting warmer                         the central region to leave town                                   strong winds be covered with                               heavy rains to get hot                                          the moist climate to live in the country                        the west India 3.Выберите   из соответствующее русскому в начале ряда.   ряда   прилагательных   прилагательное, Холодно       1)warm          2)cold                 3)hot  Зимний          1)summer      2)autumn            3)winter          4)spring Другой,         1)same           2)different          3)other            4)high Различный  Длинный       1)short           2)tall                   3)long Короткий      1)small           2)short                3)little Ярко              1)nice             2)bright              3)beautiful Тепло             1)hot              2)warm               3)cold Хорошая       1)wonderful   2)fine                  3)well Плохая          1)old              2)bad                   3)dirty Мягкий          1)soft             2)mild                 3)smooth Редко             1)often           2)seldom             3)usually ORAL PRACTICE Text “Seasons” Part 1      Winter. It is cold in winter. Sometimes we have – 25o C. It often snows. But the children like winter. They like to go in for winter sports. They skate, ski, play snowballs, hockey. Not only children, but also many men and women  take  part  in  different  winter sports and  games.  When  the children have their winter holidays, they spend all day long out of doors. They go to the skating­rink not only on days off but also on week­days. They are afraid neither of wind, nor of frost, nor of snow.       Spring. Then spring comes. Nature awakes from its long winter sleep. Days are longer than in winter and nights are shorter. It begins to rain. The sun begins to shine brightly. It is getting warmer with every day. In May we can already see green leaves on the trees and first flowers. The sky is blue, the clouds are white. The  people  like to leave town and to go to the forest, to the river, to the lake. The ground is covered with green and the children like to run on it. Notes to the text Twenty five degrees below zero­25o ниже нуля To take part in different winter sports and games –  принять  участие  в различных видах спорта  To spend all day long out of doors – проводить целый день на свежем воздухе Be afraid neither of wind, nor of frost, nor of snow – не бояться ни ветра, ни мороза, ни света It is getting warmer – становится теплее  1) Listen to the text. Translate the text from English into Russian. 2) Read the text aloud. 3) Answer the teacher’s questions to the text.  1. Is it cold in winter? 2. Does it often snow? 3. Do the children like winter? 4. Do the children like to go in for winter sports? 5. Do they spend all day long out of doors? 6. Do they go to the skating­rink? 7. Are the children afraid of wind and frost? 8. Does nature awake in spring? 9. Does it begin to rain in spring? 10. Does the sun begin to shine brightly? 11. Is it getting warmer in spring? 12. What is the sky like in spring? 13. Do the people like to go to the forest, to the river in spring? 14. Is the ground covered with green grass? 4. Retell the text (Part 1).                                          Text “Seasons” Part 2          Summer. Summer is the best season of the year. Days are long in summer and nights are short. The sun is the brightest in summer. The days are getting hot. The weather is beautiful. Sometimes it rains in buckets. The people go fishing, bathing, boating. In the forests and fields they pick flowers and gather berries and mushrooms. Many people leave town and live in the country for three months. Summer is the best season for sport. The people are fond of football, volleyball, and tennis.       Autumn. Then autumn comes. In September the weather is still fine. But days are getting shorter, nights are getting colder. In October the leaves on the trees are getting yellow, and then fall to the ground. Cold wind begins to blow. The sky is covered with grey clouds. In often rains, the   weather   is   often   bad.   No   green   grass.   No   beautiful   flowers.   In December can people   the                                          Notes to the text             It rains in buckets. ­  дождь льет как из ведра. To live in the country. – жить в деревне. Days are getting shorter.­ дни становятся короче. The   leaves   on   the   trees   are   getting   yellow.   –  листья  на  деревьях становятся желтыми. 1. Listen to the text. Translate the text from English. 2. Read the text aloud. 3. Answer the teacher’s questions. 4. What season is the best season of the year? 5. What is the sun like in summer? 6. Are the days getting hot in summer? 7. Does it sometimes rain in buckets? 8. Do the people go fishing, bathing and boating? 9. What do the people do in the forests and fields? 10.Do many people live in the country in summer?      11.What season comes after summer?      12.What is the weather like in September?      13.Are the leaves on the trees getting yellow?      14.Do the leaves fall to the ground?      15.Does cold wind begin to blow? 16.Is the sky covered with grey clouds?      17.Does it often rain?      18.What is the weather often like in autumn?      19.Can the people see snow and feel frost in December? 10.Retell the text (Part 2)                                       ORAL PRACTICE                                                        The dialogue № 1 A: What can you tell us about the climate in Great Britain? B: It is milder that the climate in Russia. The average temperature in winter is much higher. Sometimes it snows but the snow never lies long. A: Do the rivers in Great Britain freeze? B: Never. The Thames is navigable all year round. A: I must say that in Russia (I mean the European part of the country) rivers   freeze for a long period of times as the case this year. B: It happens very seldom . A: Right you are. Notes to the dialogue 1Mild – мягкий 2Average – средний 3Temperature – температура 4To freeze – замерзать 5Navigable – судоходный 1. Listen   to   the   conversation   and   translate   it   from   English   into Russian. 2. Role­play the dialogue. Change your roles. 3. Learn the dialogue by heart­ AUDIAL PRACTICE Listen to the conversation about weather and then choose the right answer. 1. A) Kester is an African student. B) Kester is a Russian student. 2. A) Kate is a student from Russia. B) Kate is a student from India. 3. A) Ann and Pete are students from India. B) Ann and Pete are students from Russia. 4. A) The students have a talk in the park. B) The students have a talk in the café. 5. A) They speak about their home. B) They speak about seasons and weather in their countries. 6. A) It is rather cold in March in the central part of Russia. B) It is rather warm in March in the central part of Russia. 7. A) It is quite in March in the south of Russia. B) It is cold in March in the south of Russia. 8. A) In Sochi all trees are green in April. B) In Sochi all trees are yellow in April. 9. A) In Moscow sometimes we have snow in April. B) In Moscow we never have snow in April. 10. A) Summer begins in June in Russia. B) Summer begins in May in Russia. 11. A) It is often rather hot in summer in Russia. B) It is never hot in summer in Russia. 12. A) The climate of Africa is very hot. B) The climate of Africa is warm. 13. A) It does not snow in Africa. B) Sometimes it snows in Africa. 14. A) In Africa they have +100 in winter. B) In Africa they have +250 in winter. 15. A) In Russia we sometimes have ­250 in winter          B) In Russia we sometimes have +150 in winter. 16. A) It doesn’t rain in October in Russia. B) It often rains in October in Russia. 17. A) In November winds are sometimes very strong. B) In November winds are never very strong. 18. A) In India they have heavy rains in the east. B) In India they have no rains in the east. 19. A) In India the climate is rather dry in the west. B) In India the climate is rather moist in the west. READING PRACTICE 1. Read the text to yourself. 2. Role­play the text. 3. Choose one of the roles and learn it by heart. Then role­play the text with your classmates. . CONVERSATION Weather        Kester, an African student . Kate, a student  from  India, and two  Russian students, Ann and Pete, have a talk after classes in the park,  not far from the hostel. It is a cold March day. They speak about  seasons and weather in their countries. Kester:  Ann, is it always so cold in your country at this time of the  year? Ann:You see, Kester, climate is different not only in different parts        ( Rus) of the  world. In big countries it is different even in different  parts of the  country. Our country is very large. In its central region it is usually   rather cold in March, but in the south it is quite warm now. Pete:     In Sochi all trees are green in April, and in Moscow sometimes  we (Rus.)   have snow at this time. Kester:  And when does summer begin in this part of your country? (Afr.) Pete:     It begins in June. It is often rather hot is summer here. Is it hot  in  (Rus.)   your  country, Kester? Kester:  Oh, yes. The climate of my country is very hot. But Africa is (Afr.) big  too, and when they have summer in the south of the country, in the  north we have winter. Pete:     What is the weather like in winter? Does it often snow? (Rus.) Kester:  No, it does not snow in Africa, we have about +100 in winter. (Afr.) Ann:     Oh, we sometimes have – 250 , but it is not so often here.  (Rus.) Usually  there is much snow. I like Russian winter. Pete:    I like winter too, but I don’t like autumn. It often  rains in  (Rus)October , in   November  winds are sometimes very strong.            Kate:   In my country we also often have heavy rains in the east, the      ( Ind ) climate is moist there . But in the west it is rather dry. Ann: And where do you live? Kate: We live in the east. Only my elder brother with his family (Ind.) lives in the west India. R E A D I N G P R A C T I C E Text “Seasons in England” England, as you know, is on the East Side of the Atlantic Ocean. In that ocean there is a kind of river of warm water which goes north-east. This river is many miles wide. The winds usually come to England from the south-west. They go over this river of warm water and make winters in England warm. In summer the south-west winds keep England cool. Summer in England is too cool for many crops, but vegetables and some other crops grow there. In England there are many different kinds of animals and birds. 1. December. January and February are the winter months in England. Snow falls and it makes the weather cold. The leaves of the trees fall off. The weather is too cold for birds and they fly south, to warm places. Some of them fly to North Africa and some to other countries in the south. 2. March April and May are the months of spring in England. In these months the trees and the flowers begin to grow. The birds come back to England from Africa. Sometimes there are storms of wind and rain, but the rain is good for the trees and flowers, for vegetables and other crops. 3. June, July and August are the three months of summer in England. In summer the weather in England is usually warm. There are many kinds of flowers. The leaves on the trees are green. Some of them are very beautiful. 4. September, October and November are the months of autumn in England. The weather is cool. The leaves fall off the trees. Sometimes there are storm with wind and rain. The trees are very beautiful in autumn because their leaves are red and brown and yellow. The tasks to the text          1.Read the vocabulary and learn them by heart: animal – животное back – обратно begin – начинать bird – птица cool – прохладный crop – культура, урожай fall – падать fall off – опадать grow – расти, растить keep – держать, хранить, сохраняться leaf (leaves) – лист (листья) storm – буря, шторм vegetable – овощ 2.Read the text to yourself and then translate it from English into Russian. 3.Read the text aloud. 4.Answer the teacher’s questions. 1. On what side of the Atlantic Ocean is England? 2. What is there in that ocean? 3. What is this river of warm water like? 4. Where do the winds come to England from? 5. What winds keep England in summer cool? 6. Is summer in England too cool for many crops? 7. Are there different kinds of animals and birds in England? 8. Is it cold in winter in England? 9. Is the weather too cold for birds? 10. Do the birds fly south to warm places? 11. What are the months of spring in England? 12. Do the trees and the flowers begin to grow in these 13. Do the birds come back from Africa in spring months? months? cool? autumn? 14. Are there storms of wind in spring? 15. What is the weather like in summer in England? 16. What is the weather like in autumn in England? Is it 17. Do the leaves fall off the trees? 18. Are there sometimes storms with wind and rain in 19. Are the trees beautiful in autumn? 5.Give the title to the paragraphs of the 2 part of the text. Модальные G R A M M A R глаголы can, may, must. 1. Их лексическое значение выражает отношение к действию, т.е. возможность или необходимость совершение действия. Эту группу глаголов объединяют следующие особенности: а) у них нет форм инфинитива и причастий, они употребляются всегда в личной форме при подлежащем; б) они не спрягаются; в) инфинитив смыслового глагола следует за ними без частицы to; г) они не могут выражать побуждение к действию. 2. Наиболее употребительными модальными глаголами в английском языке являются: Can – могу, умею (физическая возможность или возможность по обстоятельствам); May – могу, имею разрешение; Must – должен, нужно, надо (необходимость, обязательность действия). My son can already read. You may go home. I must do this work now. 3. Для образования вопросительной формы модальный глагол ставится перед подлежащим: Can you do it now? Must he stay here too? May I take this book? 5. Краткие ответы строятся следующим образом: 4. Для образования отрицательной формы после модального глагола ставится отрицательная частица not: You must not take this book. You may not take this book. My little son can not write. Yes, I can. No, I can’t. Примечание. Для того, чтобы передать значение отсутствия необходимости (не нужно, не надо, не должен) употребляется модальный глагол need, в отрицательной форме needn’t. Обратите внимание на краткие отрицательные ответы. May I read the letter? - Yes, you may. - No, you mustn’t. - Yes, you must. - No, you needn’t. Must I translate sentence five? 6. Глагол must не имеет формы прошедшего времени. Глагол can в прошедшем времени – could. Yesterday he could go to the cinema. I could not do it last week. Could you come to see me the day before yesterday? - Yes, I could. - No, I couldn’t. Exercises Exercise 1. Вставьте модальные глаголы “may” или “can”. 1. I…finish the work tomorrow if no one bothers disturb me 2. …I come and see you next Saturday at four o’clock in the 3. What time is it? It … be about six o’clock, but I am not anymore. afternoon? sure. 4. Only a person who knows the language very well … answer such a question. 5. … I come in? 6. I … not swim, because until this year the doctor did not allow me to be more than two minutes in the water. But this year he says I … stay in for fifteen minutes if I like, so I am going to learn to swim. 7. I … come and see you tomorrow if I have time. 8. Take your raincoat with you: it … rain today. 9. Do you think you … do that? Exercise 2. Заполните пропуски модальными глаголами “can” , “may” или “must”. 1. What…we see on this map? 2. …you speak Spanish? –No, unfortunately I… 3. At what time… you come to school? 4. …I come in? 5. You… not smoke here. 6. …I take your book? – I am afraid not: I need it. 7. He… not speak English yet. 8. I have very little time: I… go. 9. They… not go to the park today because they are busy. 10. You… read this text: it is easy enough. Exercise 3Вставьте модальные глаголы “can”, “may”, “must” или “need”. 1. I… not go out today: it is too cold. 2. … I take your pen? – Yes, please. 3. We…not carry the bookcase upstairs: it is too heavy. 4. We… not carry the bookcase ourselves: the workers will come and do it. 5. When… you come to see us? – I…come only on Sunday. 6. Shall I write a letter to him? – No, you… not, it is not necessary. it. 7. … you cut something without a knife? 8. Peter… return the book to the library. We all want to read 9. Why… not you understand it? It is easy. 10.… we do the exercise at this sound? 11.… you pronounce this sound? 12.You… not have bought this meat: we have everything for dinner. To be able… to have to….. модальных глаголов как эквиваленты To be able to… - быть в состоянии, мочь для глагола can To have to…- быть должным, приходиться для глагола must I can go there now. I could go there then. I shall be able to go there tomorrow. I shall not be able to do it at once. He must go there now. He had to go there then. He will have to go there tomorrow. Вопросительная и отрицательная формы будущего времени от to be able to.. и to have to… образуется по общим правилам. Will you be able to ring him up tonight? Will you have to go to see him tonight? I shan’t (He won’t) be able to do it today I shan’t(They won’t) have to rewrite this letter. Вопросительные и отрицательные формы предшествующего времени от  to have to.. образуются с помощью вспомогательного глагола to do в  прошедшем времени, т.е. did: Did you have to go there last night? I didn’t have to go the library yesterday.  Exercise 1. Перепишите следующие предложения в прошедшем  времени.  Exercises 1. It is already twenty minutes past eight. You must go or you will be late  for the first lesson. 2. I am very tired. I feel I must go to bed at once, or I shall fall asleep  where I am sitting. 3. We can’t wait for them any longer; we must ring them up and find out  what has happened. 4. I am thinking hard, trying to find s solution of the problem. There must  be a way out. 5. It is quite clear to everybody in the family that he must start getting  ready for his examination instead of wasting time. 6. It is impossible to do anything in such a short time.  I must ask the  chief to put off my report. 7. I don’t mean than you must do everything they tell you. Exercise 2.Перепишите каждое из следующих предложений дважды:  в прошедшем и будущем времени. Заменяйте модальные глаголы  “must” и “can” эквивалентами, где необходимо. 1. You must to the tape­recording of this text several times. 2. You must take you examination in English. 3. She can translate this article without a dictionary. 4. We can’t meet them at the station. 5. The doctor must examine the child. 6. He must work systematically if he wants to know French well. 7. This child must spend more time out in the open air. 8. I can’t recite this poem. 9. You must take part in this work. 10.He can’t join party because he is busy.       be      to             .   To   to      be      allowed   и   may    must глаголов          соответственно     to               как эквивалент модальных  to be to … ­ означает долженствование, вытекающее из   предварительной договоренности или плану to be allowed to …­означает возможность, разрешения совершить  действие He was to pass his examination yesterday at 4 o’clock. She is to come  tonight, (для выражения долженствования совершения действия в  будущем времени используется настоящее время) I was allowed to drive a car two years ago. He will be allowed to go to the pictures next Sunday. Вопросительная и отрицательная форма прошедшего  времени от to be to… и to be allowed to… образуется по общим  правилам: ­ вопросительная форма путем переноса глагола  to be  в  соответствующей форме (was/were)  перед подлежащим: Was he to meet his mother yesterday? Were they allowed to go to the circus last month? ­отрицательная форма путем прибавления отрицательной  частицы not к  глаголу to be. They were not to meet at the metro station at 8o’clock. She was not   allowed to go for a  walk last week. Вопросительная и отрицательная   формы будущего  времени глагола  to be allowed to образуется с помощью  вспомогательных глаголов shall/will. Will you be  allowed to ring me up tomorrow? I shall not be allowed to allowed to  invite you next Sunday. Exercises. Exercise 1. Перепишите следующие предложения дважды: в  прошедшем и будущем времени. Заменяйте модальный глагол  “may” эквивалентом.  1. The students may use dictionaries by the translation of the text. 2. You may take my pen. 3. We may go home after classes. 4. May I go to the concert? 5. He may rewrite his paper in grammar. 6. You may speak to Kate. 7. May the tourist attend the sitting of the Parliament? 8. She may go to the cinema with Tom. 9. May I open the window? 10. They may stay in this room.   Exercise 2. Перепишите следующие предложения в прошедшем  времени. Заменяйте модальный глагол “must” эквивалентом  “to be to”. 1. The students of the first course must take four tests in the credit  session. 2. He must meet the delegation.  3. We must pass the examination in physics.  4. They must send his letter of recommendation by airmail.  5. You must return this book in time.  6. Who must buy tickets for the concert?  7. You must cross the street on the green light. 8. The team of expert must study the present situation in our country. 9. Who must make a report at our meeting? 10.  Must we meet at the station at 6 o’clock? Восклицательные предложения. Восклицательные предложения могут начинаться с местоимением what  (какой) или наречия how (как, какой). What a sunny day it is! How strong the wind is! Местоимение what употребляется перед существительным, если  существительное стоит в единственном числе и является исчисляемым,  но перед ним употребляется неопределенный артикль.  What a nice flower! Если существительное стоит во множественном числе или является  неисчисляемым, то артикль не употребляется  What beautiful roses! What lovely weather we are having! Восклицательные предложения могут так же образовываться с помощью  слов such или so. Such употребляется перед существительными. So употребляется перед прилагательными (what, какой) и наречиями   (how,как).  It is such a lovely day! It so windy today! Exercises. Exercises 1.  Переделайте следующие предложения в  восклицательные  (2 варианта).   Образец.           There is fresh cheese in the refrigerator.                           What fresh cheese there is in the refrigerator!                           There is such fresh cheese in the refrigerator! 1. There are fresh cucumbers on the plates.  2. Yesterday I had a very good dinner at my friend’s. 3. Her little sister is a sweet tooth. 4. Her father is a kind and good­natured man. 5. I have very tasty things for desert. 6. It is beautiful music.  7. She has good manners.  8. We have picked beautiful flowers. Exercise 2.  Переделайте  следующие  предложения  в  восклицательные  (2 вариант)   Образец:     Everything   around looks  beautiful.                       Everything   around looks so  beautifully.                       How beautiful everything around looks. 1. The weather is hot. 2. My watch is slow. 3. It takes me much time to get to the institute. 4. The sky is  blue and cloudless. 5. The news is pleasant. 6. He works hard at all his subjects. 7. My parents are very busy. 8. He spends much time at his lessons. Exercise 3. Закончите предложения, вставляя “what  a(an), such  a(an), what, such, how or so”. 1. Peter has bought… interesting book’ 2. … quickly John runs! 3. … beautiful rainbow it is! 4. …clear the sky is! 5. … cool and pleasant the water is! 6. … wonderful time we had there! 7. … heavy clouds there are in the sky! 8. The snow is melting … quickly! 9. … fresh and sunburnt  your niece looks! 10. 11. It is snowing heavily! 12. ... tactful girl Lena is! 13. … difficult was to get tickets! 14. Mr. Brown is… kind man! 15. … chilly the night is! 16. …dark at night it is! 17. There are… many berries in summer! 18. ..blue and cloudless  the sky is! 19. The weather is… beautiful! 20. The air is… fresh after the rain … good news it is! Употребление артиклей с временами года 1. Название времен года употребляется без артикля.                       There spring comes. It is cold in winter. 2. Название месяцев употребляется без артиклей                      It is September.                      In June is becomes hot. 3. The sky, the moon, the sun – существительные, обозначающиеся  единственные в своем роде предмета и явления, употребляется с определенным артиклем.              The sky is blue in summer.              The sun begins to shine brightly.            4.Слово  weather  ( погода) является неисчисляемым, поэтому с                   неопределенным артиклем не употребляется.                 Did you have  good weather yesterday? Exercises. Exercise 1. Употребите нужный артикль, где это необходимо. 1. It is… fine morning. … sky is blue, there is no cloud. 2. …June, …July and… August are summer months. 3. When… spring  comes, … sun shines brighter,… snow melts,… days  become longer. 4. It often rains in… September. 5. What… wonderful weather we had yesterday ! 6. Look,… sky is cloudless,… sun is bright. 7. … January is… coldest month of the year. 8. With… March… spring begins. 9. …February is… very wet month in England.

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1курса СПО и НПО по дисциплине «Английский язык» (тема «Времена года и погода)

Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов  1курса СПО и НПО             по дисциплине «Английский язык»                                      (тема «Времена года и погода)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
25.12.2018