Открытый урок на тему "Mammals"
Оценка 4.7

Открытый урок на тему "Mammals"

Оценка 4.7
Разработки уроков
doc
английский язык
7 кл
12.01.2017
Открытый урок на тему "Mammals"
Открытый урок по биологии на английском языке. Урок проводится в 7 классе. Урок очень интересный и познавательный.Дети отвечают на вопросы, работают в группах и выполняют задания самостоятельно.В конце урока заполняют таблицу сравнивая рептилии, млекопитающих, птиц и рыб. Много интересных фактов о млекопитающихОткрытый урок по биологии на английском языке
Class mammals.doc
М. Х. Дулати атындағы үш тілде оқытатын мамандандырылған дарынды балаларға арналған №8 гимназия Form: 7. Theme: Class Mammals. Aims: to know about the body structure of mammals; To study mammals’ body processes, to know mammals’ body systems; To be able to distinguish mammals from birds, reptiles, and amphibians, and fish; To know how they reproduce and feed; to enrich students’ vocabulary; To get learners to work cooperatively; to activate students; To educate students to protect and love all kinds of animals; Aids: blackboard, copy prints, interactive blackboard, rebus, pictures of mammals. I. Organization moment: The Lesson Procedure: Greetings and checking students’ attendance. II. Setting the aims: T: What are we studying today? Cl: Class Mammals T: That’s right. What was the theme of the previous theme? III. Warm­up: a) question – answer work to revise the previous lesson: 1. What are the five Kingdoms which all animals belong to? (Protista, Fungi, Monera, Plant, Animal) 2. What body systems do animals have? (Feed, move, breathe, grow, reproduce, excrete, respond) 3. What are the main differences between vertebrate and invertebrate animals? (in their backbone) 4. How do we call scientists that study fish? (Ichthyologists) 5. How do scientists classify all fish? (Cartilage and bony fish) 6. General characteristics of amphibians. 7. How do scientists classify all amphibians? (Frogs and toads, salamanders, caecilians) 8. How do they breathe? (land­dwelling, water­dwelling) 9. General characteristics of reptiles. 10. How do zoologists classify reptiles? (Lizards and snakes, turtles, crocodilians, the tuatara) IV. Class Mammals, presentation: Mammals.   Mammal is an animal that feeds its young on the mothers’ milk. There are more than  5000 species of mammals. Mammals differ from all or most other animals in five major ways: ­ They nurse their babies. ­ They have hair. ­ They are warm­blooded. ­ They have well developed brain than do other animals. ­ They give their young more protection and training than do other animals. Skin and hair of mammals. Skin consists of an inner layer, the dermis, and an outer  layer, the epidermis. The skin of mammals has a supply of glands (mammary glands, sebaceous  glands, sweat glands, and scent glands – dogs and skunks). Skeleton of mammals provides a framework for the body and protects vital organs. The  skeleton consists of the skull, the vertebrae column, thoracic basket, limbs and their supports. All mammals have seven cervical vertebrae. The digestive system consists of a long tube that is formed by the mouth, the esophagus,  the stomach, and the intestines. The digestive system of mammals varies according to the kind of food an animal eats. Cows and sheep have a four­chambered stomach. Most mammals are  herbivorous. Herbivorous mammals have high­crowned teeth that wear down slowly. The  incisors (front teeth) of rabbits grow continuously to keep up with the wear caused by chewing.  Some mammals are carnivorous. They eat flesh. Many of them are speedy hunters that catch,  hold and pierce their prey with long, pointed canine teeth. Various mammals eat insects  (insectivorous; bats, moles, shrew). Respiratory system is made up of two lungs and various tubes that lead to the nostrils.  The trachea branches into bronchi that end in tiny air sacs. Air sacs are made of even smaller  alveoli. This is where oxygen is absorbed into the blood. A network of capillaries lies within the  walls of each alveolus. A muscular sheet called the diaphragm divides the chest cavity from the  abdominal cavity and aids in breathing. Contraction and relaxation of the chest wall muscles  causes drawing fresh air into the lungs and it’s flowing out. Circulatory system consists of the heart and blood vessels. Mammals have an extremely  efficient four­chambered heart, which pumps blood to all parts of the body. The blood carries  food and oxygen to the body tissues, where they are burned to release energy. The blood follows  two routes called the pulmonary circulation and the systematic circulation. The excretory system eliminates waste from the body by means of the kidneys. The nervous system regulates most body activities. It consists mainly of the brain and  spinal cord and their associated nerves. Most kinds of mammals have a larger brain than do other animals of similar size. In addition, mammalian brains have an extremely well developed  cerebral cortex. This part of the brain serves as the center for learning and gives mammals  superior intelligence. The major senses of mammals are smell, taste, hearing, sight, and touch. Most species  have large nasal cavities lined with nerves that are sensitive to odors. These animals rely heavily  on smell to find food and to detect the presence of enemies. Dolphins and whales seem to lack  the sense entirely. Taste helps mammals identify foods and so decide what foods to eat. This sense is  located mainly in taste buds on the tongue. Most species have an outer ear, which collects sound waves and channels them into the  middle and inner ear. Only mammals have an outer ear. Tactile nerves are found all over a  mammals’ body. The whiskers of cats, dogs and mice have many tactile nerves at their base. Intelligence is difficult to measure. The size of the surface area of the brain, especially of  the cerebral cortex, generally indicates an animals’ learning ability. In the more intelligent  mammals, such as chimpanzees and dolphins, the cerebral cortex is fairly large and has many  folds, which further increase its surface area. Terrestrial animals. Majority of them move about on four legs. Kangaroos are terrestrial  animals that move by hopping. These animals have powerful hind legs. They also have a long  tail that is used for balance. Dolphins, porpoises and whales are mammals that live their entire  life in water. They have a streamlined body and a powerful tail, which they move up and down  to propel themselves through the water. Their forelimbs are paddle like flippers used for balance  and steering. They have no limbs. Bats are the only mammals that can fly. Moles spend all their life underground. Most of fossorial animals have strong claws and powerful forelimbs. Many of  them have poor vision, and some are blind. Mammals provide meat, leather and other products. Horses, oxen, camels, elephants,  reindeer, llamas have been used for transportation. Some mammals (cats, dogs, hamsters,  rabbits) are popular pets. People hunt antelopes, deer, rabbits, and squirrels for their flesh and  hides. Rhinoceroses are killed for horns. Mammals are important to the whole system of life on  the earth. Flesh­eating mammals help maintain the balance of nature by feeding on plant­eating  animals. Many mammals help plants grow. Animals’ droppings are a valuable fertilizer. The  bones of dead mammals break down into chemicals that are needed by animals and plants. Reproduction of mammals: to know how mammals reproduce students should guess the  following rebuses.  1. The first rebus means – “Placentals”. They give birth to fairly well­developed  offspring. After fertilization occurs, a placental mammal begins to develop in the uterus, a  hollow organ in the mothers’ abdomen. Another organ called the placenta, attaches the  developing mammal, called an embryo, to the uterus wall. The embryo receives nourishment  from the mother through the placenta. 2. The second rebus means – “Marsupials”. They (kangaroos, koala bear, and  wombats) give birth to tiny, poorly developed offspring. Immediately after birth the young attach themselves to the mothers’ nipples, and remain attached until they develop more completely. 3. The third rebus means – “Monotremes”. They do not give birth to live young.  Instead, they lay eggs that have a leathery shell. After an incubation period, the eggs hatch. The  only monotremes are the echidnas and the platypus. V. Vocabulary consolidation: 1. Match the words so that they make a sense: 1. rely on 2. supply 3. odor 4. droppings 5. sprout 6. hide 7. indicate 8. aid 9. increase 10. identify a. faeces b. enlarge c. help d. trust e. leather f. recognize g. store h. show i. smell j. germinate 2. Odd one out; 1. porpoise 2. oxen 3. shrew 4. esophagus 5. sebaceous 6. maintain 7. platypus 8. nipple 9.canine 10. eliminate whale rhinoceroses mole alveolus sweat propel mole uterus horn separate wombat reindeer hamster bronchus mammary steer echidna placenta incisor excrete 3. Match synonyms: 1. rely on 2. supply 3. odor 4. droppings 5. sprout 6. hide 7. indicate 8. aid 9. increase 10. identify a. faeces b. enlarge c. help d. trust e. leather f. recognize g. store h. show i. smell j. germinate VI. New material consolidation (to check students’ understanding): 1. True – false sentences, students should read the sentences and correct them: 1. Mammals have well developed brain than do other animals. (t) 2. They can not feed their living young by milk. (f) 3. All mammals have seven cervical vertebrae. (t) 4. Cows and sheep have a four­chambered stomach. (t) 5. Herbivorous mammals have high­crowned and pointed canine teeth. (f) 6. The blood of mammals flows two routes called the pulmonary and the systemic circulation. (t) 7. Placentals give birth to tiny, poorly developed offspring. (f) 8. Monotremes lay eggs that have a leathery shell. (t) 9. Mammals breathe by their gills that are called nostrils. (f) 10. Mammals provide meat, leather and other products. (t) 2. Fill in the table, by compare all vertebrate animals students should fill the table in the  құстар қосмекенділер жорғалаушылар балықтар сүтқоректіле р Kazakh: Класс: Түрлері: Қоректенуі: Тыныс алуы: Ас қорытуы: Көбеюі: Зәр шығаруы: Қозғалуы: Өмір сүру  ортасы: VII. Giving the home task: 1) Class Mammals (lecture). 2) Learn new terms. 3) Draw the table and compare all vertebrate animals. VIII. Giving feedback.

Открытый урок на тему "Mammals"

Открытый урок на тему "Mammals"

Открытый урок на тему "Mammals"

Открытый урок на тему "Mammals"

Открытый урок на тему "Mammals"

Открытый урок на тему "Mammals"

Открытый урок на тему "Mammals"

Открытый урок на тему "Mammals"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.01.2017