План – конспект Урока английского языка, Тема: “It is difficult to imagine it as an invention”.
Оценка 4.7

План – конспект Урока английского языка, Тема: “It is difficult to imagine it as an invention”.

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
10 кл
01.07.2017
План – конспект Урока английского языка,  Тема: “It is difficult to imagine it as an invention”.
We have remembered a great member of technological advances that make our life easier every day: computer, calculators, digital recorders, CD players. They can make our job and study easier, get us information faster and keep us connected with friends and family. I think it will be interesting for you to know. Who were the inventions?What countries were they made in? When were they made?But you didn’t say any words about negative sides of the inventions. What are they? Read the texts and choose only the negative information about inventions.
Progress and development».docx
Конспект урока английского языка «Progress and development» Цели: развить навыки чтения с пониманием основной информации;  усовершенствовать навыки устной речи по теме «Прогресс и развитие»,  фонетические и лексические навыки. Наглядность и оборудование: меловые записи, карточки для игры «Назови рифму", учебник английского языка. Ход урока I.    Организационный   ­Good morning, pupils! ­Good morning, teacher! ­I’m glad to see you, sit down please. Who is on duty today? Who is absent? Ok. What is the weather like today? ­ The weather is sunny but windy. It’s warm outside.     момент     зарядка II.   Фонетическая     Игра «Назови рифму» Let’s play the game. Be active and try to remember as many English words on the topic  “Civilisattion and progress” as you can. (Учитель называет слово по теме «Цивилизация и прогресс», ученики должны  подобрать к нему рифму).     варианты    : Возможные   •Information (Civilisation) •Process (Progress) •Cover (Discover) •Woman (Human) •Fly (Supply) •Feature (Creature) •Resolution (Evolution) •Creation (Invention) •Celebration (Investigation) •Search (Research) •Logical (Archaeological) •Historic (Prehistoric)  Активизация навыков устной речи по теме "Прогресс и развитие". III.    Open your books on page 100, look at exercise 44. You are to divide in groups of four and  work with your partners. (На работу отводится 3­4 минуты. По истечении отведенного времени, редставители  каждой группы представляют свою идею классу. Затем парная работа: упр.45  стр.10, ученики обсуждают картинки на стр.100­101 и называют открытия  технического прогресса, изображенные на них. Учитель организует фронтальную  проверку данного упражнения). IV. Развитие навыков чтения с пониманием основной информации. I’d ask you to read the task of exercise 46, page 100­101. Your task is to read these  extracts and check your guesses. You’ll have 4 minutes to match the letters and the  numbers. Is it clear? You may start. (Задание – соотнести части рассказа с картинками. В течение 4 минут читают  отрывки, сопоставляют с картинками, затем высказывают свои предположения и  учащиеся читают весь текст вслух).  Физкультминутка.[/b] V.    Hands up, hands down, shake, shake, Stand up on the tiptoes, Turn around, step aside, Step left, step right. (Повторяется несколько раз с ускорением темпа). VI. Закрепление навыков чтения. The next task is 47, page 101. Look through the texts again and answer the questions. Who would like to read the first question and answer it? Ex. 47 p. 101 Read the texts again in Ex. 46 and do the task.  Which text (or texts)...  1 mentions a world­famous award for scientific discoveries (6)  2 describes the short­time effect the invention had  3 mentions a kind of crime  4 describes the invention that can benefit human health  5 describes the invention whose inventor remains unknown  6 describes how the invention helped to destroy an inaccurate theory  7 mentions the discoveries made in informational technology  8 names the object that is still used in similar equipment today  9 gives the names of some famous physicists     речи.     навыков       монологической   VII.   Совершенствование     You can see that technological inventions influence people’s life greatly. Next task you’ll do  in pairs: ex.48 p.102. Here is the questions:  1. Which paragraph is the most interesting to read? Which is the most boring? Why?  2. Which one is the most difficult to understand? Why do you think so?  3. Which of the paragraphs gives the most unusual information? Explain your choice. You are to answer these questions in pairs. Don’t forget to use your ideas! Are you ready? Who would like to be the first?     итогов   VIII.   Подведение     So, we can see that people have made a lot of important inventions. That bring us to the  end.     урока. Did you like the lesson? What new or interesting things did you find out? I’ll give the following marks … to …  Домашнее задание. Рабочая тетрадь: упр. 1 (с.51), 2 (с.52) The lesson is over. Thank you for the lesson, good bye!

План – конспект Урока английского языка, Тема: “It is difficult to imagine it as an invention”.

План – конспект Урока английского языка,  Тема: “It is difficult to imagine it as an invention”.

План – конспект Урока английского языка, Тема: “It is difficult to imagine it as an invention”.

План – конспект Урока английского языка,  Тема: “It is difficult to imagine it as an invention”.

План – конспект Урока английского языка, Тема: “It is difficult to imagine it as an invention”.

План – конспект Урока английского языка,  Тема: “It is difficult to imagine it as an invention”.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
01.07.2017