План-конспект урока английского языка на тему "Успешные люди. Чарли Чаплин." (8 класс, английский язык).
Оценка 5

План-конспект урока английского языка на тему "Успешные люди. Чарли Чаплин." (8 класс, английский язык).

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
8 кл
08.04.2017
План-конспект урока английского языка на тему "Успешные люди. Чарли Чаплин." (8 класс, английский язык).
компьютерная презентация к уроку
Чарли Чаплин Конспект.docx
Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение Лицей N28 имени академика Б.А.Королёва г.Нижний Новгород Учитель английского языка: Байданова Светлана Геннадьевна Конспект урока. Урок обучение чтению с полным пониманием содержания прочитанного текста. Изучающее   чтение.   Учебник  Enjoy  English,   8,  Module  4,   взят   дополнительный текст. Вводный урок по теме “Trying to become a successful person”.  Тема урока: Charlie Chaplin ­ a famous English and American actor. Цель: ­ совершенствование навыков чтения           ­ расширение лексического запаса по теме           ­ отработка Past Tenses           ­ развитие навыков монологической речи Задачи: ­ расширение кругозора, социокультурной компетенции                ­ научить учащихся извлекать информацию из текста               ­ проконтролировать знания лексики, грамматики, письма, устной речи,  умения                        читать. Формы: работа в парах, индивидуальная работа, фронтальная работа с классом,  беседа Методы: наглядные, демонстрация, упражнения, поисковые, чтение про себя и  вслух. Оборудование:­  ­ индивидуальный раздаточный материал (текст про актера,  карточки с                                                         заданиями/словами)  ­ фото актера, список фильмов, наград. ­ словари ­ мультимедийный проектор, ­ презентация                                                          Ход урока 1. Организационный момент. Good afternoon, my students! I am glad to see you. How are you today?  Today we are going to read and speak about a successful person. 2. Речевая разминка. ­ Who can be called a successful person? ­ What traits of character should he/she have?  ­ Are successful people usually famous? ­ Is it good or bad to be successful? ­ Would you like to become a successful person? Why? ­ What successful persons can you name? What are their professions? ­ Do you like going to the cinema? ­ What are your favourite actors or actresses? ­ What genres of films do you know? ­ What is Hollywood? What do you know about it?  ­ Who makes a film? Who else? (Учащиеся отвечают на вопросы, дополняют друг друга) 3. Дотекстовый этап. ­ Can you guess about what person we are going to talk and read?                                     (actor, actress, director, producer…) ­ Look at these pictures. / показываю фото актера/ Do you know him?                                    (yes/no/Charlie Chaplin) ­ So, we are going to read an article about Ch.Chaplin, the Hollywood star. ­ Look at the pictures again. What do they tell you about Charlie Chaplin?                                      (He is handsome/ He is funny/He gained a success…) ­ What information would you like to know about him?                                      (How old is he? What was his childhood? When did he start his  career? …) ­ Read the title, please. ““Charlie Chaplin, actor, director, writer, composer” ­ What do you expect to find out from the text? ­ Before reading the text, look at the blackboard. Here are some words that  help you to understand the text: para 1 para 2 to gain a reputation – завоевать репутацию a motion picture contract – контракт на кинофильм para 3 para 4 para 5 to be in demand – пользоваться спросом two­reel comedy – короткий немой фильм на 20 минут expire ­ истекать under one’s arrangement – по договоренности to star – играть главную роль to be confined – быть ограниченным impaired ­ ослабленный to bury ­ хоронить   (read the words, translate, write down on the blackboard) 4. Текстовый этап. (first reading) ­ Your task will be to read the text and try to do some interesting tasks. First of all,  here are summaries of the Six paragraphs of the text. The aim is to match them to  the correct paragraph.  a)  An outstanding personality. b)  His early life. c)  Final Years. d) Gaining independence. e) Beginning of his career. f) Some of his films. (Учащиеся читают первый раз про себя, соединяют:      a)6  b)1  c)5  d)3  e)2  f)4 ­ OK. Let us check your answers. ­ What interested you most about Ch.Chaplin? ­ Now look through the text again and try to do this task. (второе прочтение) Here  are some answers to the questions from paragraph 1­3. What are the questions? When was C.Chaplin born? 1) In 1889 2) when he was about 12. 3) 150 dollars a week. What was his salary? 4) In Hollywood 5) Yes, it was. in Hollywood? When did he get his 1 chance to act in a stage show? Where was his plant situated? “Was his first film a Dog’s life”?/Was his plant situated  ­ Find the sentences in which you can see this information. Read them and  translate. (разбираем каждый ответ, дети находят предложение, читают вслух и  переводят). Затем составляем вопросы, предварительно определив  грамматическое время. ­ Very good! Now let’s work with the vocabulary. There are two words in the  text which mean “a film”. Find them!                              (a picture, a movie) Well done! ­ Next, match a word in the text to the following definitions. Para 1 a) to finish or sell something so that there is nothing left of money) Para 2 b) a profession or occupation                                                                         c) a fixed amount of money paid every month Para 3 d) free from control, not depending on others (independent) (to run out  (career)   (salary) e) a place where films are made/produced                                                     (studio) Para 4 f) money/a grant/a prize to a person or company for the important work g) a place at a theatre/cinema where tickets are bought or reserved Para 5 h) means of transport for a person who can’t walk as a result of his illness      (wheelchair)   Para 6 i) the ability to do something well (skill) (award) (box office)  5. Послетекстовый этап. What can you say about Charlie Chaplin? Do you want to watch his films? What have you learnt that you did not know before? Let’s summaries the information about this outstanding person. Sentence by  sentence.      (учащиеся по цепочке говорят предложения с опорой на текст) Can you offer the plan that helps to speak or write about a famous person? Possible answers:                1. Personal information: name, date and   place of   birth,                                                                            age, profession, appearance                                               2. Family and career                                              3. Personal achievements 6. Итог. Домашнее задание. So, today we have learnt a lot about one famous actor Charlie Chaplin. But there are a  lot of wonderful actors and actresses: American, English and Russian. And it will be  very interesting for me if you write about your favourite film star. Write about his or her  background, success, and why you like him or her. Use your notes and the plan. Find a  photo if you want. Thank you for the lesson. Good bye. See you next week.

План-конспект урока английского языка на тему "Успешные люди. Чарли Чаплин." (8 класс, английский язык).

План-конспект урока английского языка на тему "Успешные люди. Чарли Чаплин." (8 класс, английский язык).

План-конспект урока английского языка на тему "Успешные люди. Чарли Чаплин." (8 класс, английский язык).

План-конспект урока английского языка на тему "Успешные люди. Чарли Чаплин." (8 класс, английский язык).

План-конспект урока английского языка на тему "Успешные люди. Чарли Чаплин." (8 класс, английский язык).

План-конспект урока английского языка на тему "Успешные люди. Чарли Чаплин." (8 класс, английский язык).

План-конспект урока английского языка на тему "Успешные люди. Чарли Чаплин." (8 класс, английский язык).

План-конспект урока английского языка на тему "Успешные люди. Чарли Чаплин." (8 класс, английский язык).

План-конспект урока английского языка на тему "Успешные люди. Чарли Чаплин." (8 класс, английский язык).

План-конспект урока английского языка на тему "Успешные люди. Чарли Чаплин." (8 класс, английский язык).
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
08.04.2017