План урока по английскому языку на тему" Unit1: All about me ...Theme : I can…. (1) grade 2
Оценка 4.8

План урока по английскому языку на тему" Unit1: All about me ...Theme : I can…. (1) grade 2

Оценка 4.8
Работа в классе
docx
английский язык
2 кл
02.11.2019
План урока по английскому языку на тему" Unit1: All about me ...Theme :  I can…. (1) grade 2
The theme of the lesson: "I can..." at first students do phonetic exercises and answer the questions. What can they do? Can you swim? - Yes, I can. Can you climb a tree? - No, I can’t .They must give short answer. Its interesting for them.
2 A кл Lesson 3 I can...II.docx
Lesson plan Theme: Unit1: All about me              I can…. (1) Date 09.09.2019 School – lyceum #23 Teacher’s name: Aldasugirova V.D. Number present: Absent: Class: 2 A Learning  objectives Lesson  objectives Assessment  criteria Previous  learning Planned  timings  2.S4 respond to basic supported questions giving personal and factual information 2.L1 understand a range of short basic supported classroom instructions 2.S2 ask questions in order to satisfy basic needs and find information on familiar topics and  classroom routines All learners will be able to: ­ ­ recognize simple instructions  recognize basic verbs  Most learners will be able to: ­ respond to basic supported questions             about people, objects and classroom routines Some learners will be able to: ­ describe his/ her partner`s ability recognize spoken language slowly and distinctly  recognize short basic instructions Greetings, personal information Plan Planned activities Resources ORGANISATION MOMENT Warm up. 1. Greeting Good morning? Glad to see you. How are you? What is the day today? What the weather like today? 2. Phonetic exercises  A super cat. My cat can sing, my cat can walk, My cat can watch TV. My cat can do so many things And it can play with me! My cat can't play computer games And can't sit on my bed. But all in all. But all in all It is a super cat. REVISION Pupils recognize simple action verbs. Pupils watch a video.  Teacher uses different groups of learners in front of the class  and give them different Can you do this?  challenges. DEMONSTRATION Pupils respond to basic questions. DEMONSTRATION Pupils respond to basic questions. Teacher: Watch and listen to a video presentation and tick on the worksheet what  you can do and put a cross what you can’t do. Answer the questions: What can you do? What can’t you do? Board video Cards 1 Cards 2 5 min      5 min 5 min 10 min 5 min SPEAKING  Teacher asks pupils to look through the grammar presentation. Then pupils ask and  respond to the questions. 1. Learners ask each other in pairs about what they can do e.g.   Worksheets 7 min Can you swim? ­ Yes, I can.  Can you climb a tree? ­ No, I can’t 2. Teacher then asks questions around the class about what learners’ partners can do  e.g.   Leila, can Samrat ride a bike? ­ No, he can’t ride a bike.  Teacher varies questions by asking confirming questions e.g.  Is that true Samrat?   Can you ride a bike? ­ No, I can’t. 3.Learners take turns to give instructions to their partners  Can you say 1­10 in English?      Can you name three colours? DYNAMIC BREAK Children sing a song and mime actions. FORMAIVE ASSESSMENT Teacher: Listen and do.  Repeat after me: I can jump. I can stand. I can crawl. I can walk. I can sleep.   Learners follow the instructions. Pronounce the words and expressions clearly. FEEDBACK Well, what did we do in our lesson? 3 min ­ Evaluation of the lesson ­ Give the home task  Home task: PB ex 3 p5 Differentiation – how do you  plan to give more support?  How do you plan to challenge  the more able learners? More support will be given  to weaker learners by giving  them a modified worksheets  in some tasks with greater  support Additional information Assessment – how are you planning to check learners’ learning? Monitoring Checking the task Feedback on the work Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links  Monitor classroom space when  students start moving around  Make short breaks while writing  Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic? Did I stick to  timings? What changes did I  make from my plan and why?

План урока по английскому языку на тему" Unit1: All about me ...Theme : I can…. (1) grade 2

План урока по английскому языку на тему" Unit1: All about me ...Theme :  I can…. (1) grade 2

План урока по английскому языку на тему" Unit1: All about me ...Theme : I can…. (1) grade 2

План урока по английскому языку на тему" Unit1: All about me ...Theme :  I can…. (1) grade 2

План урока по английскому языку на тему" Unit1: All about me ...Theme : I can…. (1) grade 2

План урока по английскому языку на тему" Unit1: All about me ...Theme :  I can…. (1) grade 2

План урока по английскому языку на тему" Unit1: All about me ...Theme : I can…. (1) grade 2

План урока по английскому языку на тему" Unit1: All about me ...Theme :  I can…. (1) grade 2
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
02.11.2019