Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
Оценка 4.9

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Оценка 4.9
Разработки уроков
ppt
английский язык
8 кл
07.05.2017
Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
описание этапов урока.ppt

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
Конспект урока  английского языка                                      в 8­ом классе Конспект  подготовила Елизарова Н.Ф., учитель английского языка  МБОУ  Покурская ОСШ

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
Тема урока:  Защитим Землю вместе.   Protect the Earth together. Цели данного урока: Цель учителя: ­  организовать деятельность обучающихся по обобщению и систематизации  полученных знаний по теме и использованию их в речевом общении. Задачи: Образовательная: ­  активизировать  и    совершенствовать  практические  умения  владения  лексикой    и  грамматикой  по  теме  урока  (модальные  глаголы,  времена  глагола в активном и пассивном залоге); Развивающая: ­ развивать  самостоятельность обучающихся в мышлении и учебной           деятельности; ­ развивать умения  устной речи, аудирования и поискового чтения;       Воспитательная: ­ учить  бережно  относиться к окружающей среде, ­  воспитывать  чувства  ответственности  и  сопричастности    к  проблемам  экологии,  ­  формировать  потребности  и  взаимопомощи при работе в паре и группе. сотрудничеству  и  способности  к

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
Цель  обучающихся: Знать: ­ слова по теме урока, ­ модальные глаголы, ­ времена глагола, употребление пассивного залога, ­актуальность проблемы урока и некоторые пути её решения. Уметь: ­ использовать в речи лексику и грамматику в рамках темы, ­ отвечать на вопросы, ­ читать и работать с текстом, ­аудировать, понимать услышанное,  ­ обсуждать проблему урока и находить пути решения, создавать мини­проект в рамках урока.  Оборудование урока: ∙  презентация по теме «Земля ­ наш дом» ∙ компьютер, видеопроектор, экран, ­ эпиграф к уроку  (слайд 1) «The protection of nature means the protection of our Motherland».

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
Запись на доске:  Take care of the Earth and she will take care of you. Ход урока. I. Организационный этап (2 минуты) 1. Приветствие. Good afternoon, my dear students! Glad to see you again. How are you? Let s  begin  our  lesson  with  greening  and  compliments  to  each  other.  Turn  to  your  neighbor and pay him/her a compliment. 2. Целеполагание урока. Today we are going to discuss one of the most   important   problems in our life  – the problem of ecology. Your aim is to enrich your knowledge and broaden  your  outlook  on  the  topic  «  Environmental  protection».  What  must  we  know  and be able?  Обучающиеся самостоятельно формулируют свои цели. (слайд 2)  To know: •   words to the theme; •   modal verbs( must should can ); •   English tenses; •   actuality of this problem and real condition of nature today; •   some important ways of solution this problem;

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
To be able to: •   use the words, modal verbs , English tenses in your speech; •   listen and understand information; •   read; •   answer the questions; •   discuss the problem of pollution and some ways of its solution; •   use your life experience and express your opinion. •   make a mini­project. (слайды 3­29) (обращаю внимание детей на подборку фото  "Земля ­  наш общий дом!")  Our planet, our Earth is nice and beautiful. Look at these pictures! What do you  see?  Children: seas, parks, mountains, gardens, forests, rivers, trees, animals...  T: You see how wonderful our planet is.  These nice animals, beautiful fishes,  different birds and interesting insects need our help and protection.   (слайд  30)  The  year  2013  is  the  year  of  ecology  in  our  country.  Why  do  you  think it is so important?   Ученики  отвечают  на  вопрос.  (The  Earth  is  our  home.  Our  planet  is  in  danger. Many people are ill because air and water are polluted.)

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
II. Основной этап. 1.Фонетическая зарядка. (слайд 31)  I am the Earth And the Earth is me. Each blade of grass, Each honey tree, Each bit of mud, And stick and stone Is blood and muscle  Skin and bone. And just as I Need every bit Of me to make My body fit, So earth needs Grass and stone and tree And things that grow here Naturally.  (the words are on the screen of the presentation )

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
T: Let’s pronounce some words and phrases. Say after me, please! (слайд 32)  to worry about                             scientists  environment                                 protection  energy                                          nature  waste                                            health  the chemical industry                   radiation  the Earth                                      to forecast  pollution                                       earthquake  litter                                              generations  ecologists                                     disaster

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
2. Активизация употребления лексики (слайд 33)   ­ Make nouns from verbs NOUN VERB to protect protection  to pollute pollution  to predict prediction to explore               exploration destruction  to destroy production  to produce to populate population  education to educate collection  to collect recycling  to recycle

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
­Match the words and their meanings:  (слайд 34) 1. Ecology 2. Environment 3. Flora 4. Fauna 5. Habitat 6. Pollution 7. Carbon dioxide 8. Greenhouse effect  9. Ozone layer 10. Ultraviolet radiation a) A gas in the atmosphere. The gas that we breathe out. b) The Earth is becoming warmer because there is too  much carbon dioxide in the atmosphere. c) The study of how living things interact with each other. d) This is the atmosphere between 10 km and 60 km  above the Earth. The ozone stops a lot of the ultraviolet  radiation from the sun. е) When the land, sea or air becomes dirty or poisonous. f) Part of sunlight. g) A place that provides animals and plants with food,  water and shelter. h) It means simply what is around us. i) All the plants that grow in a region. j) The animals of a region.

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
Test yourself    (слайд 35) 1­c                 6­e 2­h                 7­a 3­I                  8­b 4­j                  9­d 5­g                 10­f 3.  Развитие умений чтения.   ­    Now  let`s  have  some  practice  in  reading.  Open  your  student`s  books  on  page 57 exercise 17.  Read the text and fill in the blanks using the words in the  box. You have 5 minutes (самостоятельная работа)  These      days  people  have  realized  how  important  their…  is.  They  read  newspapers and find out that in one year a European family…a lot of… about  50 kilos of paper and 60…. Some people throw away… plastic packaging…  their cigarette packets without  a through.   But many kinds  of … can be still  useful.  Most kinds of…and….metal plastic can be…. wastes,  throws  away , drop , cans of drink,  environment , glass,  paper,   kilos of plastic,  recycled,  domestic  rubbish

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
Test yourself :    (слайд 36) 1.    environment 2.    throws away 3.    wastes 4.    kilos of plastic 5.    cans of drink 6.    drop 7.    domestic rubbish 8.     glass 9.     paper 10.   recycled.  Read you the whole text, please.( чтение текста вслух ) 4. Let`s do we a short break now! (Динамическая пауза)­ (1,5 ­ 2 минуты) 5.Расширение темы. Развитие умения устной речи по теме урока. Now let`s talk a little about the most important questions of our today`s lesson.    Answer some my questions, please: (слайд 37) 1. What are the names of environmental problems today?

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
Air pollution, smog, water pollution, destruction of natural resources. The  ozone  layer  in  the  upper  atmosphere  protects  the  world  from  the  sun’s  harmful  rays.  The  chemical  used  widely  in  aerosol  cans,  refrigerators,  and  other products are destroying this precious layer.  The electric power station burn coal to produce the energy that keeps our light  on.  That  burning  coal  gives  off  gas  that  brings  the  greenhouse  effect  (парниковый эффект) and acid rains (кислотные дожди). 2. What is the air polluted with? The air is polluted by factories, cars and other transport •   Why are forests disappearing all over the world?  Forests are disappearing because people cut down trees for building and  making paper.  •    Are rivers polluted? Yes, they are. Rivers and lakes are polluted because people throw away litter.  They are polluted with oil and chemical waste. Fishes are hurt.

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
•   People are in danger, aren’t` they? Yes  they  are.  Many  people  are  ill  because  they  smoke  and  drink  polluted  water, breathe dirty air. •    What are the most serious ecological problems in our region? Our region is reach in oil gas that`s way our rivers and lakes are dirty  They are  polluted with waste of oil and gas industry There is much litter in the forest  Many animals and fishes are destroyed. People kill animals for fun and just for  sport.  (слайд 38) WHAT  ARE  THE  RESULTS  OF  OUR  ENVIRONMENT? We pollute the air. – We change the climate. We leave a fire. – We destroyed the forest. We throw away plastic bottles. – We damage nature. We leave litter in the forests. – We hurt animals. We break trees. – We disturb birds. We don’t recycle paper. – We cut down trees to make new paper. We throw litter in the rivers and seas. – We cause water pollution. We leave glass bottles in the forest. – We hurt animals and people (слайд 39) INFLUENCE  ON  THE

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
To hurt the Earth is to hurt yourself. Do you agree with this statement? Why? Why not? Give your examples. This is teen’s opinion:  I agree with this statement “to hurt the Earth is to hurt yourself” because the  Earth is our home. Everything is connected. When we pollute air and water we  spoil the things we use because we breathe this air and drink this water. If the  balance in nature is destroyed we will die too.  Who is responsible for the Planet? A lot of people think about the future of the planet. Some people take care of  animals,  others  take  care  of  birds  and    forests.    Helping  the  nature  is  an  international  problem.  There  are  many  organizations  that  help  endangered      animals and birds fight against sea and ocean pollution Green Peace, Friends of  the Earth (the FOE), The Royal Society for the Protection of Birds, The Royal  Society for the Prevention of Cruelty to Animals and many others. (слайд 40) 6. Создание мини­проекта «Дерево добрых дел».  Before we set to work of our mini­ project I want to ask you some questions  else: 1. What can you personally do to help the environment nowadays?  Tell about  one thing you do to help the environment. (­We can clean the territory around our school and in the village. For example, I  worked in local working team this summer. We cleaned streets, helped elderly  people.)

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
Т.Very well! And now I would like you to make a mini­project « Tree of kind  deeds». Students, you will work in 2 groups. One group generates ideas that  we  should  do  and  the  other  group  that  we  shouldn’t  do  to  keep  our  planet  clean.  Time  is  limited  up  to  3­5  minutes.  You  will  write  your  ideas  on  the  leaves and pin them to the tree. Use these words and word combinations (слайд  41) Protect…!  Keep off..!  Keep…tidy! Keep… under control!  Recycle!  Respect…! Put…!  We can… We must…/mustn`t We should…/shouldn`t  Feed… Don’t use… Turn off… Don’t cut… Try to avoid buying… (для  выполнения  задания  приготовлены  листочки,  на  которых  обучающиеся    записывают свои идеи, озвучивают их и прикрепляют к «дереву»)

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"

Презентация к уроку и самоанализ урока английского языка в 8 классе по теме "Защитим Землю вместе"
III. Подведение итогов урока.  Рефлексия.  Объяснение домашнего задания. Today we’ve tried to summarize our knowledge on the topic “Environmental  problems” and to find out some ways how to save our planet Earth together. I  believe you’ll never pollute the environment, the place where you live. Thank  you for your creative and active work. Make we our tree more beautiful Fasten  these flowers on the tree. If you are pleased with your work, take a red flower.  If you are not very satisfied, take a white one. When do you think your work  would be much better, fasten a bud. It will be certainly open. Your homework  is an essay about ecology in our region. (слайд 42)  Good byе.Our lesson is over.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
07.05.2017