Разработка урока A Tour of London
Оценка 4.9

Разработка урока A Tour of London

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
12.05.2017
Разработка урока A Tour of London
Публикация является частью публикации:
Урок.docx
Урок по английскому языку в 5 классе на тему: «A Tour of London» Учитель: Ставицкая Татьяна Евгеньевна             Тип: урок повторения предметных знаний, умений, навыков. Цель:  расширение   страноведческих   знаний   о   достопримечательностях Лондона. Задачи: Социокультурный   аспект  –  знакомство   и   сообщение   дополнительных сведений о фактах культуры страны изучаемого языка (TheLondonEye, WilliamI, theTowerofLondon, beefeaters, ravens, BuckinghamPalace, theThames). Развивающий   аспект  –   развитие   способности   к   структурной антиципации,   к   догадке   (по   аналогии   с   русским   языком),   к   логическому   развитию   воображения, изложению,   умения   пользоваться   справочной литературой (лингвострановедческим), умения  осуществлять  информационный поиск, в том числе с помощью компьютерных средств. Воспитательный   аспект  –   воспитание   потребности   в   приобщении   к культуре   Великобритании,   осознание   культуры   родного   края   через   контекст культуры англоязычной страны, развитие умения представлять свою культуру. Учебный   аспект  –   совершенствование   грамматических   навыков (сопутствующая   задача:   развитие   речевого   умения   –монологическая   форма речи). Метод: ­ проектный метод; ­ учебная работа под руководством учителя; ­ репродуктивный метод (активное восприятие и запоминание сообщаемой информации) ­ наглядно­иллюстративный метод (демонстрация слайдов, кейс) ­ словесный метод (рассказ, элементы беседы) ­   методы   стимулирования   учения   (создание   ситуации   эмоционального переживания) ­ логические методы (сравнение, анализ). Виды речевой деятельности: Аудирование. Чтение. Говорение. Письмо. Формы работы: фронтальная; индивидуальная; групповая;           Средства обучения: мультимедийная презентация со зрительной и речевой опорой; кейс. Вид деятельности Речевая  зарядка  Целеполагани е и мотивация Актуализация опорных  знаний и  умений.  Применение  знаний при  решении  практических  задач. Как учитель  ­Good morning,  children!( Good morning, teacher!)  ­ I am glad to see you .( We are glad to see you too.)  ­How are you? ( I am fine/ very well, thank you. And how are  you?)  I am fine too, thank you. Today I invite you to make a trip to a beautiful city. Look at the  pictures on the board. What city is it? Can you guess? Would you like to visit London? So, what is the topic of our  lesson?  “A tour of London.” What are we going to learn during the lesson? ­sights of London  Marie and Mark are going to travel with us.  Our tour starts (слайд).We are going to travel by this bus. It’s a  Double­decker. By the way, what the best way to see London is? Listen  (слайд), what Clare says about it. (слушаем)   So, what is the best way to see London? So, we start our tour with the London Eye (слайд). From the top of the London Eye we can see many interesting  places. So, what can we see from the top of the London Eye? Listen to the dialogue once again (слайд) and do ex. 1 in your AB on the p.107. Listen and tick the places you can see from the top of the London  Eye. What places can you see? Our bus is moving. And the next stop is –theTower of London.  (  слайд    ) What does the guide tell us about the Tower of London? (  слайд  )  Do Ex.2 on p. 135 in your SB. Read the text and fill in the correct forms of the verb. While reading consult the LCG if you need. Be ready in 3  minutes. Your time is up. Who is ready? So, what does the guide tell us  about the Tower of London.? Listen and check if your classmate is right. What was William I? What are beefeaters? What birds do live in the Tower of London? You are right слайд, for many years ravens have guarded the  Tower of London.  And how long the ravens have lived in the Tower we can  get to  know  if we do ex.2 on p.108 in your AB? (  слайд) Our double decker is moving. And the next stop is Buckingham  Palace. слайд . About 50 000 tourists visit Buckingham Palace  слайд. Let’s see why this place is so popular. Read the text in  your SB on p.136, ex.3 and say what BP is? Complete the story. Put the verbs from the box in the correct form. Your time is up. What have you learnt about Buckingham Palace?  Read in turn. Now answer my question: What is Buckingham Palace? Зарядка I think you are a bit tired. Let’s have a rest. слайд Look here! слайд While visiting BP Marc took these photos.  Look at them. What do you think? Was the queen at home when he took the 1­st photo?  Was the queen at home when he took the 2­nd photo?  Look at the picture 1. What can you see on the top of the Palace? Look at the picture 2. What can you see here? So, if the queen is at home there is a flag on the top of BP. Закрепление. Unfortunately, our short bus tour is finished. Have you enjoyed  the trip? Have you learnt new facts about sights of London? Let’s share your impressions on the trip. Take envelopes on your desk, open it. There are booklets about  sights of London. Look through the booklet and tell your  classmates what interesting facts you got to know today. The 1­st  raw, tell about the London Eye. The 2­nd raw, tell about the  Tower of London and the 3­d raw, tell us about Buckingham  Palace. This scheme will help you. Be ready in 3 minutes Оформление  проекта (включитьмузыку). Let’s share your impressions. Next lesson we’ll visit other sights: Trafalgar square, Hampton  Maze and the Museum of London Are there any attractive cities in Russia? What do you think? Can we invite Marc and Marie to visit Lipetsk? To make their trip  unforgettable let’s make a Guide Book of Lipetsk. It will be our  project. Look at the screen. слайд  Firstly, choose a title for our  Guide book. Read aloud and choose the best title.  ­The city of teils and fountains ­The center of Romanovskaya toy The city of active recriation Secondly, choose the captions for pages. For example, слайд the first caption will be “Historical facts”. What other captions can we make? нажать Let’s fill the 1­st page of our booklet together. слайд And other pages of the booklet you will fill by yourself, in groups. Group 1, find short information about history, monuments and  famous people of Lipetsk  Group 2, find short information about theatres and museums Group 3, find short information about fountains and parks Besides, find pictures and photos of sights of Lipetsk. слайд Open your homework diaries and write down the home task.  When you find information we may offer our foreign friends  these booklets. Will it be useful for them? Итоги урока,  оценка  деятельности, рефлексия. Now, I want to know your opinion about the lesson.  If the lesson was interesting and useful show the green card. If the lesson was normal and you haven’t understood everything  show the yellow card. If the lesson wasn’t useful information for you show the red card. Your marks are … . Thank you for your work. The lesson is over.  Have a good day!

Разработка урока A Tour of London

Разработка урока A Tour of London

Разработка урока A Tour of London

Разработка урока A Tour of London

Разработка урока A Tour of London

Разработка урока A Tour of London

Разработка урока A Tour of London

Разработка урока A Tour of London

Разработка урока A Tour of London

Разработка урока A Tour of London
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.05.2017