Сценарий интегрированного урока School-education
Оценка 4.9

Сценарий интегрированного урока School-education

Оценка 4.9
Разработки уроков
doc
английский язык
6 кл
17.02.2017
Сценарий интегрированного урока School-education
Публикация является частью публикации:
Интегрированный урок School-education.doc
План интегрированного урока Цель: обучение говорению по теме «Школа­образование», используя  биллингвальную модель обучения. Задачи: 1. обучение монологической и дилогической речи учащихся на  английском и французском языках 2. активизировать лексические и грамматические навыки  3. осуществить метапредметные связи посредством английского  и французского языков. 4. повысить мотивацию к изучению иностранных языков Ход урока. I.  Учитель: Good morning! (Bonjoirs mes enfants!) Today we have an unusual lesson, we shall speak English and French on the topic  «School­Education». (Aujourd`hui nous avons une leçon extraordinaire, on va  parler français et anglais de l`école, des matières et des amis). I think it will be very interesting for you. (J`espère la leçon sera interessante). You spend a lot of time at school. What does school mean for you? (Quelles  associations avez­vous quand vous entendez «l`ècole») Слайд 1   ­ subjects ­ teachers ­ much new information ­ friends ­ lessons ­ a good education ­ much homework ­ matières ­ maitres ­ beaucoup d`information ­ amis ­ leçons ­ une bonne education ­ beaucoup de devoir ­ discipline                                     ­ discipline II.  Учитель: Let`s start with the subjects (Commençons par les matières) 1. Quelles matières aprenez­vous a l`école ? (What subjects do you study at  school ?) (English, French, History // Litterature, Histoire, Geographie….) 2. What do you usually do at the lessons?  Слайд 2 We…… ­ read books ­ write exercises and dictations  ­ recite poems  ­ speak English on different topics ­ make up dialogues, ask and answer questions ­ make projects  Que faites –vous d`habitude aux leçons ? Слайд 3 Nous .......... ­ lisons des livres  ­ écrivons des exercices ­ apprenons des poesies (recitons) ­ parlons français ­ faisons des projets Дети рассказывают тему «My school»,  «Mon ècole» (предметы, которые они  изучают, что делают на уроках, как проводят время в школе и что значит для  них школа) III.  Учитель: Let`s work with the text which is written in English and French.  (Travaillons avec le texte)  A ­ English Слайд 4 1. Mary is a pupil 2. She studies at school №1 3. She learns English and French 4. At the lesson she usually reads texts, ask and answer questions and sometimes     write dictations. 5. She has got many friends at school 6. After the lessons she goes home 7. She does her homework every day B – French Слайд 5 1. Elle fait ses études au gymnase №1 2. Marie aime les leçons d`anglais 3. Marie est une élève de 5­ème  4. A la leçon elle lit des textes,pose des questions, et parfois elle écrit des dictées. 5. Elle a beaucoup d`amis à l`école 6. Apres les cours elle va à la maison 7. Elle fait ses devoirs chaque jour. Now who can tell me about Mary? (Qui peut parler de Marie?)  IV.  Учитель: We have got many verbs in this text. Let’s find them. (Nous avons  beaucoup de verbes. Trouvons­les !) ­Study ­ Learn ­ Love ­ Read ­ Ask ­ Answer ­ Aller ­ Faire ­ Apprendre ­ Aimer ­ Repondre ­ Lire ­ Poser ­Do V. Учитель: Let’s work with these verbs (Travaillons avec ces verbes) Put the verbs into Present Simple and Past Simple. She (to read) books. Mettez le verbe au Present et au Passé Composé. Elle (lire) des livres. VI.  Учитель: We’ve learnt modals verbs too. What are they? (Раздаю раздаточный материал) Слайд 6  Let’s fill in: couldn’t, ought to, must, may, has to, needn`t, are to. 1. I ....... do my homework every day 2. You ......... write this exercise for Thursday 3. She ....... be more attentive at the lesson  4. We ....... to do Ex.5 for Monday 5. She ....... read the text again because it is difficult. 6. ........ I come in? 7. Mike .......... read when he was 3 years old VII.  Учитель: I see you are tired. Let’s play! Let’s divide the class into 2 groups! (Je  vois que vous êtes fatigués. Jouons un peu ! Devisons la classe en 2 groups) The task for you is to explain the word «attentive» using French words. The other  pupils must guess. Предполагаемые ответы учащихся (L`élève écoute le maitre, il ne bavarde pas en classe, quand le maitre explique qch. Il ne regarde pas par la fenêtre)  VIII.  Учитель: The next question to discuss is discipline, school rules. Tell me please  what you must (must not do at school). Слайд 7 La dernière question que nous allons discuter c`est la discipline.. Dites –moi s`il  vous plaît quelles sont les regles de l`école.  Учитель раздаёт раздаточный материал Les regles de l`école (school rules)  Слайд 8. IX. Parlons de l`education (Let’s speak about education) Слайд 9. Монологическое высказывание «How to get a good education» Учитель: Thank you very much for the lesson. I hope it was very interesting. You were active and your work was wonderful. Goodbye, have a nice day! (Merci  beaucoup pour la leçon. J`éspère c`était interessant. Aurevoir et bon chance !)

Сценарий интегрированного урока School-education

Сценарий интегрированного урока School-education

Сценарий интегрированного урока School-education

Сценарий интегрированного урока School-education

Сценарий интегрированного урока School-education

Сценарий интегрированного урока School-education

Сценарий интегрированного урока School-education

Сценарий интегрированного урока School-education

Сценарий интегрированного урока School-education

Сценарий интегрированного урока School-education
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
17.02.2017