Тема урока:” Обобщающее повторение грамматики и лексики. Словообразование. Подготовка к ЕГЭ.” 11 класс
Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
11 кл
17.04.2018
Цель: развитие коммуникативной компетенции учащихся в рамках изучаемой темы, навыков контроля и самоконтроля.
Задачи:
1. Формирование личностных универсальных учебных действий (УУД): развитие нравственно-этической ориентации.
2. Формирование познавательных УУД: формулирование познавательной цели.
3. Формирование регулятивных УУД: совершенствование навыков поисковой деятельности, умений делать сопоставительный анализ, представлять приобретенную информацию, делать рефлексию, развитие умений самоконтроля.
4. Формирование коммуникативных УУД: работа в парах и группах
Межпредметные связи: связь с науками гуманитарного цикла
Формы организационной деятельности учащихся: индивидуальные (подготовка высказываний), фронтальные (работа с презентацией по словообразованию, коллективные (составление плана эссе)
англ. яз.docx
Конспект урока
Предмет: английский язык
Класс: 11
Дата:
Время: 45 мин.
Место урока с системе уроков по теме:10 урок
Тип урока: урок применения полученных знаний
Тема урока:” Обобщающее повторение грамматики и лексики. Словообразование. Подготовка к ЕГЭ.”
Цель: развитие коммуникативной компетенции учащихся в рамках изучаемой темы, навыков контроля и самоконтроля.
Задачи:
1. Формирование личностных универсальных учебных действий (УУД): развитие нравственноэтической ориентации.
2. Формирование познавательных УУД: формулирование познавательной цели.
3. Формирование регулятивных УУД: совершенствование навыков поисковой деятельности, умений делать сопоставительный анализ,
представлять приобретенную информацию, делать рефлексию, развитие умений самоконтроля.
4.
Формирование коммуникативных УУД: работа в парах и группах
Межпредметные связи: связь с науками гуманитарного цикла
Формы организационной деятельности учащихся: индивидуальные (подготовка высказываний), фронтальные (работа с презентацией по
словообразованию, коллективные (составление плана эссе)
Используемые технологии: личностноориентированное обучение
Планируемые результаты: Личностные
Метапредметные
Предметные решение коммуникативных задач, закрепление предметных ЗУН
Оснащение урока:
используемое оборудование: интерактивная доска, компьютер, диск к УМК (11 класс)
программное обеспечение: программа для создания презентаций Power Point
демонстрационный материал: презентация по теме урока
раздаточный материал: тексты с лексикограмматическим заданием в формате ЕГЭ
Структура урока:
1. Начало урока
2. Основной этап:
актуализация изученного ранее материала;
осмысление и обсуждение новой информации
3. Заключительный этап
рефлексия учащихся об усвоении полученных знаний;
совместное подведение итогов урока;
оценка деятельности учащихся на уроке;
определение домашнего задания.
Ход урока
Этап урока
Вид деятельности
Формы работы
Примечания
Врем
я I.
Начало
урока
II. Основ
ной этап
Вступительное слово учителя.
учащихся к формулированию темы урока.
Привлечение
T: Good morning, children. During the previous
lessons we traveled around the world. Please, look
at the pictures on the board and guess the topic of
our today’s lesson.
P1: I think these pictures tell us about traveling
and books and different countries .
P2: In my opinion, we’ll speak about it and travel
about the world.
T: You’re absolutely right. The topic of our lesson
is: “Travelling at home or abroad» where
the heart is”. These words belong to Pliny
the Elder, one of the Greek writers.
1. Актуализация изученного материала по теме.
T: Firstly, let’s find out what the word
“Homeland” means to you and present your
answers in the form of a spidergram.
P1: My Homeland is our country, Russia. I feel it
with all my heart. I would not like to live in any
other country of the world.
P2: My Homeland is my family. It’s a place where
you’re loved, feel safe, where someone is always
waiting for you.
P3: My Homeland is my street where my house is
situated, the yard where I stepped for the fist
time, played games and met friends.
P4: For me Homeland is the old house where I
spent my childhood. I visit it every summer and
spend a couple of weeks with my Granny there.
This place makes me feel nostalgic.
T: I see. You have different opinions. For me
Homeland is my native town. One of the pupils is
of the same point of view.
Аудирование текста ЕГЭ с извлечением
информации
Фронтальная работа
(прогнозирование
темы с опорой на
зрительную
наглядность на
интерактивной доске)
в режиме ПКл
Приложение №1
Фотографии для
определения темы урока
1мин.
3 мин.
1.Фронтальная работа
по составлению
ассоциограммы в
режиме ПКл
Приложение №2
Ассоциограмма
2.Самостоятельная
работа
10
мин.
a7
b4 1 I buy only hardback books for my traveling.
2 I have found out that the choice of books read
by young is limited.
3 I read books that give food for thought.
4 I am fond of books about people who succeeded
in overcoming difficulties.
5 I want to convince myself not to keep books that
I do not need anymore.
6 I have difficulty getting interested in some
books despite their enjoyable language.
7 I would like to share books with other people.
7 points
2. Проверка домашнего заданияЕГЭ говорение –
c6
d2
e5
f3
Приложение №5
Задание по аудированию
(учебник с.136, упр.1
электронный
образовательный ресурс
– диск с текстом для
аудирования
тест 8. reading the text about Australia.
3. Asking questions looking at the picture You have
decided to book a table at the restaurant you have
1.5 min to ask questions about it.
Is the reservation free?
1.
2. Which vegetarian dishes are on the menu?
3.
4. Which variety of drinks do you have?
5. Which is the name of the group performing on
Is the table for 6 persons available?
Saturday?
1 мин.
2 мин.
4 мин.
6. Choose the photo t present to your friendyou will
have to start in 2 min
1. Last year I visited the USA Madison Wisconsin.
2.
I watched a street performance of the Native
Americans.
3. They were playing their national instruments the
drums and the tamtams.
4. They were singing their songs. They belonged to
the Siuy tribe.
5. They were dressed in the national costumes.
6. The performance was really great and attracted a 4мин.
7.
8.
lot of tourists.
I took this photo because I was impressed by the
show and by the native American culture.
I decided to show the picture to my friend to share
my life experience. That is all that I wanted to tell
you.
1. Study the two photographs in 2 min to be ready to
compare and contrast them.
1. The first photo presents a beautiful landscape and
four wild horses on the green field.
2. On the second photo we can see some hens sitting
on the little benches in a farm house.
3. Both pictures show us different spices mammals
and birds but all of them represent nature and its
beauty.
4. The pictures are different in many ways the first
picture is made in the open air and the second
represents a farm house. They show horses and
hens.
5. Both animals are very useful for people in the
countryside.
6. Horses are used on the farms as a transportation
means and hens bring eggs. That is all that I
wanted to say. 12 points
7. Повторение темы Словообразование.
Выполнение упражнений по презентации.
Important importance
Violent violence
Protect protection Depend dependence
Protect protection
Aggressive aggression
Encourage encouragement
Выполнение раздела3 ЕГЭ в4в10
Is situated
Greater
Buried
Frozen
Does not think
Blowing
Further east
B11 b16
Environmental
Reservation
Development
Government
Visitors
Cultural
A 22a28
Took
Extended
For
Admired
encouraged
Amounts
Ancient 21 points
8. Изучающее чтение стр 79 ЕГЭ
Развитие коммуникативного умения чтения с
полным пониманием с выполнением лексико
грамматического задания в формате ЕГЭ.
Now let’s read the text and the appropriate title
for all the stories.
3.Сопоставление
выполненного задания
с эталоном,
представленным на
интерактивной доске
4.Фронтальная работа
в режиме ПКл
Приложение №3 Текст
для чтения ’’
Приложение №4 Ключ
для проверки
правильности
выполненного задания по
чтению. 5.Работа в парах в
режиме У1У2
6.Индивидуальная
работа
9. Самоконтроль.
Please, match your variants with the keys on the
board.14 22 37 48 51 63 75
7 points
10. Обучение написанию эссе о путешествиях по
России и за границей. Работа по презентации.
Plan
This problem is urgent nowadays. Some people
prefer to travel abroad and others say there is
much to be seen in our own country.
Travelling abroad or traveling in Russia this
issue is important for many people. First of all it
will be useful to travel about Russia to see the
beauty of our nature will be nice. Just go and see
the ocean at the Far East. Secondly another
solution is to see the tenderness of Korelia the
wild forests and animals which you have never
seen before. It will be a nice experience to go to
Sochi to see the new Olympic stadiums and to
breathe in the sea air and to swim in the sea.
Otherwise some people prefer to travel abroad
because they want to see the world. But there are
some disadvantages about it. It is very expensive
and not everyone can afford it. Moreover it is too
far and too dangerous to fly to the countries which
are at a revolution or a riot.
It is a common notion that many people will
stay in Russia to be on the safe side.
And I am sure that traveling by train in our
country is the best way to spend holidays. 14
points.
11 итоги урока оценить себя и рефлексия What was new at the lesson?
What did not you understand?
What did you like?
What questions do you still have about the state
exam?
12 домашнее задание – личное письмо
T: I’m sure each of you loves your native town.
But I think there are places outside Tula you are
also attached to. No doubt practically everybody
here once spent holidays on the banks of the Oka
River, which is called the “Blue Valley of
Russia”. Today I suggest making a boat trip along
it and call at some not very famous places. Before
starting our travel, let’s find out what people
travel for and decide which of 4 people travel for
fun, goals, relaxation or experiences. Контроль аудирования
в1
в2
в3
в4
в5
в6
the total score points
Контроль говорения
Чтение с1 1 point
5 вопросов с2 5 points
Описание картины С3 7 points
Сравнение 2 картин с4 7 points
Открытый урок
Контроль грамматики и
а7 а10 а13 а16 а19
лексики
а8 а11 а14 а17 а20
а9 а12 а15 а18 а21
the total score points
Написание эссе
Plan
1 Introduction state the problem
2 3 arguments for your opinion
3 2 arguments against your opinion
4 the common notion
Тема урока:” Обобщающее повторение грамматики и лексики. Словообразование. Подготовка к ЕГЭ.” 11 класс
Тема урока:” Обобщающее повторение грамматики и лексики. Словообразование. Подготовка к ЕГЭ.” 11 класс
Тема урока:” Обобщающее повторение грамматики и лексики. Словообразование. Подготовка к ЕГЭ.” 11 класс
Тема урока:” Обобщающее повторение грамматики и лексики. Словообразование. Подготовка к ЕГЭ.” 11 класс
Тема урока:” Обобщающее повторение грамматики и лексики. Словообразование. Подготовка к ЕГЭ.” 11 класс
Тема урока:” Обобщающее повторение грамматики и лексики. Словообразование. Подготовка к ЕГЭ.” 11 класс
Тема урока:” Обобщающее повторение грамматики и лексики. Словообразование. Подготовка к ЕГЭ.” 11 класс
Тема урока:” Обобщающее повторение грамматики и лексики. Словообразование. Подготовка к ЕГЭ.” 11 класс
Тема урока:” Обобщающее повторение грамматики и лексики. Словообразование. Подготовка к ЕГЭ.” 11 класс
Тема урока:” Обобщающее повторение грамматики и лексики. Словообразование. Подготовка к ЕГЭ.” 11 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.