Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.
Оценка 4.8

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Оценка 4.8
Мероприятия
docx
английский язык
7 кл
11.02.2017
Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.
Внеурочное мероприятие для учащихся седьмого класса, посвященное известному празднику Рождества в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии. В Великобритании - католическое рождество, отмечается 25 декабря. Поэтому мероприятие можно рекомендовать к проведению в последней декаде декабря. Можно также предложить учащимся 6-8 классов в зависимости от уровня подготовки.
Праздник Рождества Кузнецовой С.В. 5.docx
«25 декабря ­ Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии»  ­ внеурочное мероприятие для учащихся 7 класса, посвященное известному празднику. At the 25­th of December the Catholic world celebrates the feast of Christmas Разработала: учитель английского языка Круглинского филиала имени героя   Советского   Союза   И.А.   Хромова   МБОУ   Кочетовской   СОШ Мичуринского района  Кузнецова С.В.  Цель проведения мероприятия: расширить у учащихся представление о праздновании рождественского торжества в Объединенном королевстве. Задачи:  • способствовать   совершенствованию   полученной   информации   о   развитию культурной   сфере   страны   изучаемого   (английского)   языка,   иноязычной   коммуникативной   компетенции   –   с   речевой,   социально­ культурной, познавательной позиции; • воспитывать осознание у школьников степени важности овладения английским языком в современном цивилизованном  мире и необходимости применять его не только как средство общения, но и средство познания и социальной адаптации; •   развивать   качества   национального   самосознания,   стремление   к взаимопониманию   между   гражданами   разных   государств,   толерантность   к иной национальности, культуре. Техническое оснащение: ноутбук, проектор, аудио­, видео­файлы. 1 Оформление:  сосна,   оформленная   в   стиле   рождества,   декорация домашнего   очага   с   рождественскими   чулочками   и   подарками,   окна, расписанные в стиле рождества. Christmas holiday 1. Greetings: Тeacher: – Good afternoon, pupils and guests, colleagues!  Nice to see you at our holiday party, faerie party! I hope you are all feeling well today! Be active and friendly to each other! ­ Let’s guess this name. This is the name of our holiday. Тeacher: ­ This holyday is Christmas.                                                     ­ It is widely celebrated by both Christian and Catholic Church.  ­ Christmas is the main holiday of Christians around the world. That we all love, which unites peoples and countries, the holiday is called Christmas. Catholic (Cлайд № 2­ 3) Christmas is traditionally celebrated in the night from the 24 to 25 of December. So,   accepted   in   America   and   Africa,   many   European   and   Eastern   countries. Serbian,   Bulgarian   and   Russian   Orthodox   churches   are   not   switched   to   the Gregorian calendar, and continue to use the Julian calendar, in which December 25 corresponds to January 7 in the Gregorian calendar.  Christmas in England is a Catholic holiday. The exact reason why Christmas is celebrated on December 25 is unknown. Тeacher:  – On our planet  Earth there are many different  countries and nationalities.   Different   States   have   historically   developed   different   Christmas traditions. Today we will talk about Christmas traditions in the UK. We have heard and   know   about   Christmas   and   now   we   will   try   to   learn   more   about   these traditions.  (Слайд 4)  2 Тeacher: – Christmas is a family holiday. We all have families ­ small or large. And we all are celebrating this special day. Christmas in English­speaking countries celebrate on December 25. (Слайд 5) Тeacher: ­ What do you think who is Saint Thomas?  Pupil: ­  Saint Thomas is one of the key figures in English history of the twelfth century (Becket, St. Thomas) (ок.1118­1170). Canonized by the Catholic Church in 1173, with the nineteenth century and is revered by the Church of England. English Chancellor and Archbishop of Canterbury during the reign of Henry II. Powerful and rebellious, he came into confrontation with Henry on many issues and in the end was killed by the will of the king that brought him from the Church the crown of martyrdom as the Martyr in the resistance of the Church to secular power.  2. «Sing the song». Тeacher: ­ Let’s listen to the song «Christmas is coming».  (The song «Christmas is coming»). (Слайд 6) (Слайд 7) Тeacher:­ One of many Saint Thomas’s Day customs is Wassailing.   Children in the evening come around to the entrances and houses, sing carols and  songs. For this reward they receive gifts of sweets, nuts, etc. ­ When the holiday comes the people congratulate each other singing songs  and reciting the poems.  (Children listen to and sing along carols «Carol of the bells») 3. Christmas Eve  (Слайд 6) 3 Тeacher: ­ What do you think about the Christmas Eve? Pupil:  ­ 24 December ­ this day is called Christmas Eve. This is the busiest day,   followed   by   many   different   things.   Celebration   requires   the   careful preparation. All the people hurry home to prepare for the holiday, buy gifts for loved ones and friends. Homes are decorated with pine and fir trees, toys, angels and candles. These things bring much joy to children. Тeacher:­ What are the traditions of Christmas Eve? Pupil:  ­  On   Christmas   Eve   children   prominently   hung   the   colorful Christmas stockings that Santa Claus can put presents, sweets, thick, oranges and tangerines. But in that case, if the child had a bad behavior, Santa Claus can put in a stocking as a fried piece of coal as a sign of punishment. Тeacher:­ What do you know about Yule Log?  Pupil: ­ The Yule log, or Christmas block is a specially selected log burnt on a hearth as a Christmas tradition in a number of countries in Europe.  (Cлайд №7) Тeacher:­  For   this   celebration  is   characterized   by  specific   symbols   and rituals: 4 1 Advent­wreath. This thing has always been a symbol of Christmas for Catholics. We all met with this attribute is a wreath, woven of fir branches, which is usually decorated with bells, ribbons, balloons and other elements. The wreath also sets out four pillar candles. 2. Visit to Christmas mass. On the night of 25 December, is three services. 3. For many European countries a characteristic custom called "Christmas log".   Despite   the   disapproval   of   official   churches,   many   believers   honor   this custom. Select a log (straight and clean) and on the eve of Christmas entered the house. It cut out the cross, and then sprinkled with butter and honey, then put in the oven or fireplace. 4. Tree. Of course, an indispensable attribute of Christmas is the Christmas tree. She dresses up beautifully. Green beauty ­ a symbol of Christ. Beautiful, tall Christmas tree decorated with balls and tinsel, always brings home the joy and Christmas mood. 5 Тeacher: ­ What is the Nativity Play?  Pupil: ­ A Nativity play or Christmas pageant is a play which recounts the story of the Nativity of Jesus. It is usually performed at Christmas, the feast of the Nativity.  4. Nativity play  Тeacher: – Christmas has already come!  5. All nations have their own traditions on Christmas Day. And I’d like to declare: “Christmas parade of nations”. (Слайд 9) Pupil 1: – I’m from Russia! С Рождеством! Pupil 2: – I’m from Great Britain. “Merry Christmas”! Pupil 3: – I’m from China. “Saint dan fai lok” Pupil 4: – I’m from Finland. “Hyvaa   joulua” Pupil 5: – I’m from USA “Happy Holidays!” All together:  “Merry Christmas!” 6.   Тeacher:­ Thank you for the beautiful song!  ­ After the Christmas lunch people go to the living room to listen to the traditional Christmas message of the Queen shown on TV to the United Kingdom. (Слайд 10) Тeacher:   ­This   is   Queen’s   special   message   to   the   children:   (Read   the message of the Queen Elizabeth 2). 6 “The tradition of decorating the Christmas tree takes you back in time Prince Albert. He chose an angel for his Christmas tree that he helped him to remember that Christmas is the most important thing is family.  Joseph and Mary, parents of Jesus, was far from the idyll to the stable where Jesus was born, but they were worse — the family had to flee the country.  And   it   is   not   surprising   that   such   a   touching   story   still   excites   our imagination and continues to inspire Christians from around the world.  In spite of persecution in his short life, Jesus left us the constant message that no is full of revenge and violence, but just love each other. Christmas is a time to say "thank you" to those who bring light into our lives.  I wish you a happy Christmas!"  (Слайд № 11). 7. Тeacher: ­ You already know that Santa Claus comes to houses where  there are children?  The name Santa Claus originated from a man known as St. Nickolas who  lived in the fourth century. He distributed his wealth to the poor and children.  When he died the Dutch brought this legend to colonial America. Soon the Dutch  name sinter Klaus became Santa Claus. Little children believe that he comes from the North pole.  (Слайд  № 12) Santa Claus is coming: Father Christmas: – Merry Christmas, my dear friends!  Тeacher: ­ Let’s greet Father Christmas, children! Father Christmas knows that you're learning English can speak English. He wants to talk to you. 7 Father Christmas:  – How are you? Nice to see you, children! What are your names? How old are you? Where are you from? You have a sister (brother)? What is his (her) name? How old is he (she)? Do you like presents? Тeacher: ­ Father Christmas, you are so fighting Fit!  Father Christmas:   ­ Yes, I do morning exercises every day and swim in the river.  Тeacher: ­ Children have prepared you a concert. Father Christmas:  – I’m very glad to see it.  (Listening and singing song “Jingle Bells”.) Тeacher: ­ Let’s sing a traditional Christmas carol.  (Звучит песня “We wish you a Merry Christmas”). (Слайд № 13). Тeacher: ­ Father Christmas, you have Christmas gifts for my students ?  Father Christmas: ­ We have a lot of Christmas gifts and for guests.  (Santa Claus gives gifts). Тeacher: ­ Children! FC today is to congratulate the many children. He has a lot to do. He now needs to go further. Let's congratulate him with Christmas all together and we wish him success in his magic! 8. Тeacher: – It's time to try delicious traditional Christmas dishes. Let's move on to more interesting details of the celebration of this wonderful holiday as the Catholic Christmas. Have a look at what it is accepted to cook and serve that day. On the eve of this holiday ­ Christmas Eve ­ good to eat vegetable food: porridge, honey, nuts, etc. According to the traditions of Christianity, the post ends with the appearance of the first star in the sky. It is worth noting that each country can find its own flavor. For example, in the UK the main meals at Catholic Christmas Turkey baked with gooseberry sauce 8 and   Christmas   pudding   (which,   incidentally,   is   watered   rum   before   serving ignited). In France, the Turkey is served with sauce made of white wine, and in the United States of America under cranberry.  (Слайд № 14)  (Brought pudding and Christmas cake)  Тeacher:  ­ What do you know about Christmas pudding? Pupil: ­ Christmas pudding was first cooked for a very long time. It is now believed that this is the gala dinner. There is such a\ omen: a young girl preparing the pudding, will definitely marry this year. Often it can be baked one or two coins to see who would get it. Тeacher: ­ As a guess, what would you like to gift your friends or relatives? Pupil:  Children often write letters to Santa Claus and tell him what gifts they would like to have. Large stores hire clowns who wear costume of Santa Claus and listen to the requests of the children. All people send Christmas cards to relatives and friends, to please them. A campaign congratulates their employees on Christmas and rewards them.  (Listening and singing song “Last Christmas”). 9. Students answer a series of questions of Christmas survey. 10. The final stage:  Тeacher:   ­  Christmas party is over... but I hope you had fun at our party, and you have learned many new and interesting things about Christmas traditions in the UK. Merry Christmas! 9 The questionnaire "What do You know about Christmas and its traditions?" 1. What do you know about Christmas?  A) Christmas is a bright holiday, with its long history and traditions, on this day Jesus Christ was born. B) It is not Orthodox holiday.  B) Don't know anything.  2. Do you celebrate Christmas? ______________________________________________________________                                                            (Your answer) 3. In Your opinion, do you know the history of Christmas? A) Yes. B) No. C) Partially. 4. How many years have passed since the birth of Jesus Christ? ___________________________________________________________                                                             (Your answer) 5. When they began to celebrate Christmas in Russia? 10 A) In the III century.  B) In the V century BC. In) In the tenth century. 6. On the territory of the state Jesus Christ was born?  ___________________________________________________________ (Your answer) 7. In what city she gave birth to Jesus Christ?  A) In Bethlehem.  B) In Jerusalem. C) In Baghdad. 8. In what place (room) Jesus Christ was born? A) The king's mansion. B) In the priest's house.  C) The city, in a cave. 9. The first guests of the divine infant was ... A) The King. B) The Magi. C) The Shepherds. 10. Who were the parents of Jesus Christ? A) King David and Bathsheba. 11 B) The Carpenter Joseph from the Galilee town of Nazareth and Mary the Jewish  girl. C) The Ancestor of the Jewish people Abraham and Sarah. 11. What was the name of the king, who gave the order to murder all the babies  under 2 years? A) Tiberius B) Herod In) August 12. What day is Christmas in Russia?  A) 25 Dec. B) January 7. C) On January 13. 13. What day is Christmas in most of Europe and the United States? A) 31 Dec. B) 5 Jan. C) 25 Dec. 14. According to what calendar celebrate Christmas in Russia? A) The Gregorian. B) Julian. 12 15. How is celestial phenomenon ­ a symbol of the appearance of the infant? A) The star of Bethlehem  B) Star of David C) Moravian star 16. What is the day before Christmas?  A) Christmas Eve.  B) The Yuletide. In) Christening. 17. What a holiday according to the Church canons should be giving gifts and  cards?  A) New year. B) Christmas. 18. Do you go to Church on Christmas?  A) Yes. B) Rare. C) Never. 19. Which holiday are you decorating the Christmas tree?  A) For Christmas.  13 B) For the New year. C) Do not decorate. 20. Where did the tradition of the Christmas tree?  A) According to the order of Peter I to decorate the house "pine, spruce and juniper branches." B) Is connected with the name of the Apostle of Germany, St. Boniface. B) From the Paradise tree "decorated" with bright fruit. 21. What are some Christmas traditions? _______________ 14

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.

Внеурочное мероприятие по английскому языку : «25 декабря - Рождество  в Соединенном королевстве Великобритании и Северной Ирландии» для учащихся седьмого класса.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
11.02.2017