Живые существа вокруг нас. Урок с применением информационно-коммуникационных технологий.
Оценка 5

Живые существа вокруг нас. Урок с применением информационно-коммуникационных технологий.

Оценка 5
Работа в классе +1
doc
английский язык
8 кл
22.02.2018
Живые существа вокруг нас. Урок с применением  информационно-коммуникационных технологий.
ТИП: ознакомление с новым лексическим материалом по теме «Животные». ЦЕЛЬ: - ознакомить с новым лексическим материалом по теме животные; - закрепить грамматический материал по теме Present Perfect и Present Perfect Progressive; ЗАДАЧИ: дидактические: - ознакомление с новой лексикой по теме «Животные»; - развитие навыков аудирования, говорения, чтения; - развитие интереса к предмету через использование компьютерных обучающих программ; психологические: - создание условий для понимания смысла собственной деятельности на уроке; - развитие рефлексии собственной деятельности на уроке и ее результаты; воспитательные: - формирование логического, системного мышления; - развитие интеллектуальных умений и мыслительных операций: анализ, сравнение, обобщение.проект в ворде
Living_things_around_us_8_.doc
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение             средняя общеобразовательная школа №10 с углубленным изучением отдельных предметов Щёлковского муниципального района Московской области LIVING THINGS AROUND US: ANIMALS. урок с применением  информационно­коммуникационных технологий 8 класс учитель: Акопян А.Э. 2018 год ТЕМА: “LIVING THINGS AROUND US: ANIMALS.” ТИП: ознакомление с новым лексическим материалом по теме «Животные». ЦЕЛЬ: ­ ознакомить с новым лексическим материалом по теме животные;             ­ закрепить грамматический материал по теме Present Perfect и Present Perfect  Progressive; ЗАДАЧИ: дидактические:  ­ ознакомление с новой лексикой по теме «Животные»; ­ развитие навыков аудирования, говорения, чтения; ­ развитие интереса к предмету через использование компьютерных обучающих программ; психологические: ­ создание условий для понимания смысла собственной деятельности на уроке; ­ развитие рефлексии собственной деятельности на уроке и ее результаты; воспитательные: ­ формирование логического, системного мышления; ­ развитие интеллектуальных умений и мыслительных операций: анализ, сравнение,  обобщение. ДИДАКТИЧЕСКОЕ И МЕТОДИЧЕСКОЕ ОСНАЩЕНИЕ УРОКА: ­ текстовый учебник «Новый курс английского языка для российских школ» 4­й год  обучения, 8 класс, О.В.Афанасьева, И.В.Михеева, Дрофа, Москва, 2007; ­ мультимедийная презентация; ­ раздаточный материал» ­ электронный учебник «Витаминный курс. Английский язык», 8 класс; ОБОРУДОВАНИЕ: ­ компьютер; ­ экран; ­ мультимедийный проектор. ПЛАН УРОКА: Приветствие. I. ­ Good morning, my dear boys and girls! I’m very glad to see you! Sit down, please.  I hope you are well and ready to work. Сообщение темы и целей урока. II. ­ Today we’re going to learn the new words, train our grammar, auding and reading skills.  III. Фонетическая зарядка. ­ At first let’s begin our lesson with the poem. Please, listen and repeat after me. (Ученики слушают стихотворение, повторяют за учителем. Для слабых учащихся  учитель раздает текст стихотворения)   Look around and you will see: Berries, flowers, bushes, trees, Mountains are very high, Birds are flying in the sky. You can swim in the sea. You can climb different trees. All around us is nature, Full of wonders and adventures. ­ Do you like the poem? P1­3: Yes T: What’s the topic of our lesson today? P1: I think Nature P2: In my opinion it’s “Living things” T: Why do you think so? P2: As I’ve heard such words as birds, trees, bushes. They are all living things. T: Yes, you are absolutely right. The topic of our lesson is “Living things around us”. Речевая зарядка. IV. ­ At the previous lesson we’ve learnt the names of birds. Let’s repeat them. (показ слайдов) ­ Answer my questions: 1. Which of these birds have you seen? 2. Where does an ostrich live? 3. What colour is a swan? 4. Which of these birds may you have as a pet? (We may have a parrot as a pet) 5. Which of these birds can sing or talk? T :   T h a n k   y o u   f o r   y o u r   a n s w e r s .   I   l i k e   t h e m   v e r y   m u c h .             Работа с учебным текстом.   1) Активизация ЛЕ по теме T: Before we start reading a new text I want you to do one more exercise. Ученики читают и вспоминают слова, изученные на предыдущем уроке. T:You can see two columns, the words and their description. Your task is to match them 1) You can watch this channel on TV.       A) desert 2) It is a part of a tree that is in soil.      B) soil 3) The Sahara is the largest…               C) root 4) It is a planet where we live.              D) discovery 5) Plants and trees grow in …               E) earth 6) It is a small with many legs.             F) insect Учащиеся выполняют задание в тетрадях, затем осуществляется проверка на  интерактивной доске T: Please, check your answers.             Проверка  As far as I remember your home task was complete the sentences with your new              д      /      з words. Let’s check it up (ex. 7 p 111)  Проверка домашнего задания T: Thank you      т и            А к       з а ц              п о       в и  з н а н и й   ассоциограмммы.      и я              и м                т е м е      е ю              ­             м о       щ и х с я        з г о в о й               ш т у р        м              в             в и д е      составления     На середине доски учитель пишет слово «Nature» Т: Look at word «nature». What is nature? What does nature consist of? Tell me any words you  associate with it. Дети называют слова (выражения), предложения, которые у них ассоциируются с  природой. На доске учитель рисует схему. При необходимости учитель задаёт  наводящие вопросы. P1: I think nature is plants that grow in the forest. P2: Nature is trees, bushes, flowers. P3: Don` t forget about animals. They are wild animals, domestic animals, pets, birds, insects. P4: Nature is clean water and air. P5: Water is very important. There is much water on the Earth. P6: There are many seas, rivers, lakes, ponds. P7: There are four oceans on our planet. P8: Nature is deserts, forests, fields, meadows. P9: We have many mountains and hills. P10: Nature is beautiful and wonderful. P11: Nature is our home.  В результате такой работы на доске появляется следующая схема T: I see you know much about nature. But it goes without saying you want to learn  new facts about plants and animals. Аудирование/ Чтение. Получение новой информации из учебного текста. V. Т: Open your textbooks to page 112, exercise 9. First of all let’s listen to the tape and then you will read the text one by one. Учащиеся слушают запись текста, потом читают его вслух по цепочке друг за другом. Т: Thank you for your reading. Now listen to my tasks.   The first task is for the first group. My dear pupils, you have to look through  the text very attentively and mark the facts you know with a tick.   My dear pupils from the second group, your task is to mark the most interesting and  unbelievable facts with plus and underline the facts you’d like to learn.   And finally the last task is for the third group. You have to answer the  questions on the ex.10, p.113. T: Thanks for your work, children. It’s time to check your answers.  What facts have you marked with a tick? P1: An animal is any living thing. P2: Animals and plants get their food differently. P3: Animals eat plants or other animals. P4: Plants get their food from the air and soil with the help of their leaves and roots. P5: Animals can move about while plants grow in the same place. P6: Some plants grow very tall and live a very long life. P7: You can find plants and animals in the oceans and deserts, in mountains and in  cold tundra. P8: We cannot live without plants and animals. Т: Yes, well done. And what facts are the most interesting for you? Р1: No one knows how many different species of wild plants and animals are  on our  planet. P2: People discover hundreds of new kinds every year. P3: Some plants catch and eat insects. P4: There are some plants that can travel. P5: There are some animals that never leave their place. P6: Some plants are so tiny that you can see them only through the microscope. P7: Plants are able to use sunlight to build themselves up. Т.: About what facts do you want to learn more? P1: It would be great to learn about travelling plants and plants which can catch and eat insects. VI. Повторение грамматического материала Present Perfect, Present Perfect  Progressive. ­ Let’s repeat the material we’ve done so far. Какое действие обозначает глагол в  Present Perfect Progressive? ­ Как образуется Present Perfect Progressive? ­ Какие указатели используются в Present Perfect Progressive? ­ Как образуются общие (специальные) вопросы в Present Perfect Progressive? VII. Тренировка грамматического материала. 1. Работа по карточкам. ­ Now I’ll give you some cards. Match the columns. (ex. 2, p. 100) 1. I’ve been reading the book for five minutes. 2. I haven’t eaten for two days. 3. I haven’t slept at all this night. 4. I’ve been sitting at home doing nothing all  day. 5. I haven’t had a drink since this morning. 6. I have been writing my book for two years. 7. I haven’t seen John for a long time. 8. I have been waiting for Alice for an hour. a) My life is not interesting at all. b) I’m terribly tired. c) I’m very thirsty. d) And I already know it is very boring. e) I would like to know where he is. f) I think I’ll finish it soon. g) I’m very hungry. h) When will she come? Дополнительное задание, если останется время!!! VIII. Работа над текстом. (ex. 9, p. 104) ­ Read the text “Helen Beatrix Potter” and match the paragraphs with their titles. There is  one extra title. ­ Read the text again and say as much as you can about: ­ ­ ­ ­ her family; her interests; her stories; her first book. IX. Объяснение домашнего задания и подведение итогов урока. T: Dear boys and girls, I hope you like our lesson. You have done your work  well. Your marks are… and I hope we’ll continue our work during next lessons.  That’s why your home task is to find information about travelling plants and  plants which can eat insects. I’ll be glad to see you again. Goodbye!

Живые существа вокруг нас. Урок с применением информационно-коммуникационных технологий.

Живые существа вокруг нас. Урок с применением  информационно-коммуникационных технологий.

Живые существа вокруг нас. Урок с применением информационно-коммуникационных технологий.

Живые существа вокруг нас. Урок с применением  информационно-коммуникационных технологий.

Живые существа вокруг нас. Урок с применением информационно-коммуникационных технологий.

Живые существа вокруг нас. Урок с применением  информационно-коммуникационных технологий.

Живые существа вокруг нас. Урок с применением информационно-коммуникационных технологий.

Живые существа вокруг нас. Урок с применением  информационно-коммуникационных технологий.

Живые существа вокруг нас. Урок с применением информационно-коммуникационных технологий.

Живые существа вокруг нас. Урок с применением  информационно-коммуникационных технологий.

Живые существа вокруг нас. Урок с применением информационно-коммуникационных технологий.

Живые существа вокруг нас. Урок с применением  информационно-коммуникационных технологий.

Живые существа вокруг нас. Урок с применением информационно-коммуникационных технологий.

Живые существа вокруг нас. Урок с применением  информационно-коммуникационных технологий.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
22.02.2018