02.04.2015 5 А класс
Тема урока: Когда я готовлю на кухне. Ознакомительное и изучающее чтение.
Цели урока:
Совершенствовать лексические навыки, навыки диалогической речи, навыки чтения по теме,
умения восприятия речи на слух
Обучающие:
Развивающие:
чтение.
o Развивать навыки и умения во всех видах речевой деятельности.
o Развивать умения прогнозирования и понимания текста по первой фразе ознакомительное
o Развивать умения поискового чтения и технику чтения вслух.
o Развивать умения систематизировать новые знания и уметь применять их в нужное время.
o Развивать умения выражать свое мнение диалогическая речь.
Воспитательные:
o Воспитывать объекта межкультурного взаимодействия.
o Воспитывать культуру питания, как составляющую здорового образа жизни.
o Воспитывать уважение к традициям национальной кухни как часть культуры разных стран
мира.
Используемые учебники и учебные пособия:
УМК “Spotlight”.
1. Учебник для 5 класса
2. Рабочая тетрадь к учебнику для 5 класса
Оборудование: компьютер, проектор, экран, аудиоприложение к учебнику, карточки макеты, презентация к
уроку.
Ход урока
Организационный момент и приветствие:
Good morning children. Glad to see you. How are you? Today we are going practice in reading, speaking,
listening and of course, grammar.
Фонетическая разминка:
Организуется работа с заголовком урока, слайдом презентации и рисунками.
a)
Who is master chef? Who cooks in your family? Do you like cooking? What do you like for
breakfast/lunch/dinner?
Пояснить, что lunch часто переводится как обед, а dinner как ужин изза реального времени
приема пищи.
Предполагаемый ответ: I eat cereal with milk and sugar, and bread and jam for breakfast and
I drink milk. For lunch, I have bread and cheese and some grapes or cherries. I drink orange juice.
For dinner, I have pasta with meat and tomatoes. I drink orange juice again.
b) Which of the food in the pyramid do you like/not like? I would like to make up your own
dialogues.
Несколько пар разыгрывают диалоги перед классом.
Предполагаемый ответ:
A: I like meat, but I don`t like fish.
B: Really? I like fish, I don`t like chicken.
На экране слайд: We have a puzzle and our aim is to find 12 words and write them below.
o
n
i
o
n
o
e
a
a
o
i
k
v
u
s
h
m
u
d
l
p
i
n
e
a
p
p
l
e
m
t
l
p
e
g
c
a
i
j
m
o
l
a
g
f
a
c
f
a
e
m
e
s
g
i
k
r
x
b
a
a
m
t
y
s
e
i
o
r
t
t
o
a
c
h
i
c
k
e
n
__________________
__________________
__________________
__________________
__________________
__________________
__________________
__________________
__________________
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.__________________
11.__________________
12.__________________
Reading
Now, open your books on pg.98 and read the first exchange from ex.3 out. What is the dialogue
about?
Ключи:The dialogue is about two people choosing what to eat for dinner.
Very good, read the dialogue aloud and write their shopping list.
Ключи: garlic, chicken , olive oil.
Grammar
Let`s review the rules of using some / any, and much/many
Ответы: We use some in affirmative, and any in negative and interrogative sentences.
We use much with uncountable nouns, and many with countable nouns
I have some cards and you have to fill in the gaps with some/any.
Is there ______ juice on the table? – Yes, there is ______ juice on the table.
Give me ______ butter please. – But there isn’t ______ butter in the fridge.
Are there ______ shopping malls in the center of the city? – Yes, there are ______ shopping malls
in the center of the city.
Are there ______ flowers in the garden? – No, there aren’t ______ flowers there.
Give me ______ bread please.
Is there ______ jam for tea? – Yes, there is ______ jam for tea.
Fill in gaps with much/many.
1.
2.
3.
4.
5.
How ___________ children are there in your class?
How ___________ milk do you want in your tea?
How ___________ bread do you eat every day?
How ___________ players are there in a football team?
How ___________ eggs do you need for the salad? 6.
7.
How ___________ cheese did you buy?
How ___________ friends do you have?
Физкультминутка
I think you need some rest. Let`s do exercises.
Good of you.
Speaking.
Развитие умения выражать свое мне мнение.
Let`s talk about your favorite food an how to cook it. It`s time to work in pairs. You`ll have to
write on a sheet of paper the ingredient you need. Get ready to act tem out.
Обсуждается план ведения диалога. Учащиеся работают в парах. Выбрав определенное
блюдо для обсуждения, они записывают ингредиенты и с опорой на упр.3 начинают вести
диалог.
A B
Show enthusiasm. Ask if you`ve got
Offer to make a dish for dinner
↙ everything you need for the dish.
→
Sound unsure, suggest checking.
↙ and tell A what you see.
Pretend to be looking in the cupboard
→
Ask B if there are/is any X
Confirm that there are/is a lot of
X but
→
tell A that there are/is no X.
Ask if there are/is any Z
↙ there is/ are no P and not much/many U
Confirm that there are/is a lot of
Z, but
→
Suggest making a shopping list.
Picture dictation.
Учащиеся получают карточки с рисунком блюдца. Они начинают рисовать под диктовку
учителя.
•Draw an apple. Colour it green.
•Draw three tomatoes. Colour them red.
•Draw a lemon. Colour it yellow.
•Draw two potatoes. Colour them brown.
•Draw a bar of chocolate. Colour it
brown.
•Draw a fish. Colour it silver and black. Listening:
a) Развитие умений прогнозирования содержания текста, восприятия на слух основной мысли
текста.
Bob and Ann are talking about something. Look at the text and say what are they talking about?
Ключи: They are talking about plans for a birthday party.
b) Развитие умения выборочно понимать на слух необходимую информацию с опорой на
контекст (заполнения пропусков).
Listen and fill the missing words.
BIRTHDAY
PARTY
PLAN
Date: Friday 22 January
Time: …………………………..
Number of people: …………………….
Food/Drink: 3 large pizzas, 10 burgers, 1 packet of chocolate,
2…………………… of lemonade
Activities: party…... dancing.
Подведение итогов урока.
Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся.
Домашнее задание: Imagine it`s your birthday party. Write your birthday party plan. Write:
Date
Time
Number of people
Food/drink
Activities
Английский
Английский
Английский
Английский
Английский
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.