Английский
Оценка 4.6

Английский

Оценка 4.6
Презентации учебные
docx
английский язык
5 кл—9 кл
21.04.2019
Английский
Публикация является частью публикации:
5_klass_kogda_ya_gotovlyu_na_kuhne.docx
02.04.2015  5 А класс Тема урока: Когда я готовлю на кухне. Ознакомительное и изучающее чтение. Цели урока:  Совершенствовать лексические навыки, навыки диалогической речи, навыки чтения по теме,  умения восприятия речи на слух   Обучающие:  Развивающие: чтение. o Развивать навыки и умения во всех видах речевой деятельности. o Развивать умения прогнозирования и понимания текста по первой фразе ­ ознакомительное  o Развивать умения поискового чтения и технику чтения вслух. o Развивать умения систематизировать новые знания и уметь применять их в нужное время. o Развивать умения выражать свое мнение ­ диалогическая речь.  Воспитательные: o Воспитывать объекта межкультурного взаимодействия. o Воспитывать  культуру питания, как составляющую здорового образа жизни. o Воспитывать уважение к традициям национальной кухни ­ как часть культуры разных стран  мира. Используемые учебники и учебные пособия:  УМК “Spotlight”. 1. Учебник для 5 класса  2. Рабочая тетрадь к учебнику для 5 класса Оборудование:  компьютер, проектор, экран, аудиоприложение к учебнику, карточки­ макеты, презентация к  уроку. Ход урока Организационный  момент и приветствие: Good morning children. Glad to see you. How are you? Today we are going practice in reading, speaking,  listening and of course, grammar. Фонетическая разминка: Организуется работа с заголовком урока, слайдом презентации  и рисунками.  a)  Who is master chef? Who cooks in your family? Do you like cooking? What do you like for  breakfast/lunch/dinner? Пояснить, что lunch часто переводится как обед, а dinner как ужин из­за реального времени  приема пищи. Предполагаемый ответ:  I eat cereal with milk and sugar, and bread and jam for breakfast and  I drink milk. For lunch, I have bread and cheese and some grapes or cherries. I drink orange juice.  For dinner, I have pasta with meat and tomatoes. I drink orange juice again. b) Which of the food in the pyramid do you like/not like? I would like to make up your own  dialogues. Несколько пар разыгрывают диалоги перед классом. Предполагаемый ответ: A: I like meat, but I don`t like fish. B: Really? I like fish, I don`t like chicken. На экране слайд: We have a puzzle and our aim is to find 12 words and write them below. o n i o n o e a a o i k v u s h m u d l p i n e a p p l e m t l p e g c a i j m    o     l    a    g    f    a    c    f    a    e m e s g i k r x b a a m t y s e i o r t t o a c h i c k e n __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.__________________ 11.__________________ 12.__________________ Reading Now, open your books on pg.98 and read the first exchange from ex.3 out. What is the dialogue  about? Ключи:The dialogue is about two people choosing what to eat for dinner. Very good, read the dialogue aloud and write their shopping list. Ключи: garlic, chicken , olive oil. Grammar Let`s review the rules of using    some / any,  and  much/many Ответы: We use some in affirmative, and any in negative and interrogative sentences. We use much with uncountable nouns, and many with countable nouns I have some cards and you have to fill in the gaps with some/any.  Is there ______ juice on the table? – Yes, there is ______ juice on the table.  Give me ______ butter please. – But there isn’t ______ butter in the fridge.  Are there ______ shopping malls in the center of the city? – Yes, there are ______ shopping malls  in the center of the city.  Are there ______ flowers in the garden? – No, there aren’t ______ flowers there.  Give me ______ bread please.  Is there ______ jam for tea? – Yes, there is ______ jam for tea.                                                                                                                                                                                                             Fill in gaps with much/many. 1. 2. 3. 4. 5. How ___________ children are there in your class? How ___________ milk do you want in your tea? How ___________ bread do you eat every day? How ___________ players are there in a football team? How ___________ eggs do you need for the salad? 6. 7. How ___________ cheese did you buy? How ___________ friends do you have? Физкультминутка I think you need some rest. Let`s do exercises. Good of you. Speaking. Развитие умения выражать свое мне мнение. Let`s talk about your favorite food an how to cook it. It`s time to work in pairs. You`ll have to  write on a sheet of paper the ingredient you need.  Get ready to act tem out. Обсуждается план ведения диалога. Учащиеся работают в парах. Выбрав определенное  блюдо для обсуждения, они записывают ингредиенты  и с опорой на упр.3 начинают вести  диалог.                          A                                                                   B    Show enthusiasm. Ask if you`ve got          Offer to make a dish for dinner                                                                   ↙   everything   you need for the dish.         → Sound unsure, suggest checking.                                                               ↙     and tell A what you see.      Pretend to be looking in the cupboard → Ask B if there are/is any  X                  Confirm that there are/is a lot of  X but   →                                                                   tell A that there are/is no X. Ask if there are/is any Z                                                                        ↙      there is/ are no P and not much/many U       Confirm that there are/is a lot of  Z, but            → Suggest making a shopping list.                                                                                                                                         Picture dictation. Учащиеся получают карточки с рисунком блюдца. Они начинают рисовать под диктовку  учителя. •Draw an apple. Colour it green. •Draw three tomatoes. Colour them red. •Draw a lemon. Colour it yellow. •Draw two potatoes. Colour them brown. •Draw a bar of chocolate. Colour it  brown. •Draw a fish. Colour it silver and black. Listening:       a) Развитие умений прогнозирования содержания текста, восприятия на слух основной мысли текста. Bob and Ann are talking about something. Look at the text and say what are they talking about?       Ключи: They are talking about plans for a birthday party.    b)   Развитие умения выборочно понимать на слух необходимую информацию с опорой на  контекст (заполнения пропусков).                                                                                                                                                                                Listen and fill the missing words. BIRTHDAY PARTY PLAN   Date: Friday 22 January                                      Time: ………………………….. Number of people: ……………………. Food/Drink: 3 large pizzas, 10 burgers, 1 packet of chocolate, 2…………………… of lemonade Activities: party…... dancing.                                                                                                                                                                                               Подведение итогов урока. Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся. Домашнее задание: Imagine it`s your birthday party. Write your birthday party plan. Write:  Date     Time  Number of people  Food/drink  Activities

Английский

Английский

Английский

Английский

Английский

Английский

Английский

Английский

Английский

Английский
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
21.04.2019