Иностранный язык

  • docx
  • 12.05.2020
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала 58.docx

UNIT 1   Lesson 18 (5 class)                   

Задачи урока:

1.     Познакомить c чтением гласной «u» в открытом слоге, согласной «g» перед буквами e, i, y.

2.     Учить употреблять в речи специальные вопросы.

3.     Практиковать учащихся в аудировании, чтении и беседе по прослушанному и прочитанному текстам.

4.     Практиковать учащихся в устной речи на базе известного материала.

 

Оборудование: кассета с аудиозаписью, схемы предложений.

Stages.

Ι. Introduction.

Good morning dear children. I am glad to see you.

Who is on duty today?

Who is away today?

What date is today?

Are you ready for the lesson?

How are you? Are you OK?

 

ΙΙ. Warming-up.

     Answer my questions.

1.     Is it a book?- Yes, it is.

2.     Is it a sock?- No, it isn’t.

3.     What is it?- It is a dog.

 

    ΙΙΙ. Lexical activities.

We can ask and answer special questions.

Ex. 1, p. 63

Ex. 2, p. 63

Ex. 3, p. 63( The words in sentences are mixed. Put them into the right order and try to ask special questions.)

And now look at the pictures Ex. 4, p. 63. On the first picture there is a girl. On the second picture you can see a boy. Answer the questions.

 

ΙV. Speaking activities.

Now make up a short story about Natasha and Rod.

 

V. Reading practice.

Ex. 6, p. 64

Ex. 7, p. 64

Ex. 8, p. 64

 

 

 

VI.  Listening practice.

Pre- listening activities.

Сегодня мы познакомимся с героем нашего учебника, агентом Кьютом. Вы обратили внимание на его имя? Как оно переводится на русский язык?

«Милый, привлекательный, славный» - американский английский.

Это слово имеет уменьшительно- ласкательный оттенок и широко используется применительно к детям, забавным безделушкам,но не в качестве комплимента взрослым людям.

В британском варианте это слово обозначает «умный, сообразительный, смышленый». Как вы считаете, как можно перевести Cute?

Listening activities.

Listen to the story of Agent Cute.

Pupils listen to the text.

Ex. 9, p. 65

 

Post- listening activities.

Let's listen to the dialogue between boss and Cute. Boss examines his agent. He asks him questions.

Ex. 10, p. 65

Do you understand everything? Why is boss angry? What does the agent say wrong? Lets listen to the story for the second time and correct it.

Ex. 11, p. 66

 

VII. Grammar activities.

Ex. 12, p. 66

Give true answers.

 

 

VIΙ. The conclusion of the lesson.

Did you know more English words?

Did you meet agent Cute? And his boss?

What is Russian for “ cute”?

Do you like agent Cute?

Thank you for your wonderful work. Your marks are...

 

 

Homework: Ex. 1-3, p. 66

 

                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Посмотрите также