Иностранный язык

  • docx
  • 12.05.2020
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала 149.docx

План-конспект урока

Module 2 – Thats me!

 

Английский язык, учебник для 5 класса общеобразовательных учреждений. Ю.Е. Ваулина, Дж.Дули, О.Е. Подоляко, В.Эванс. Москва, «Просвещение», 2006

Класс: 5

Тема: Im from

Grammar:  have got

Цель: формирование речевой компетенции

Задачи:

1. Развитие навыков монологической речи,

2. Развить умение планировать речевое поведение

3. Сформировать интерес к языку

Оборудование: классная доска, ПК, колонки, раздаточный материал СD.      

 

Ход урока

 

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учеников

I. Организационный этап

Приветствие

 

 

 

 

 

 

Речевая зарядка

 

 

 

Hello students!

I’m glad to see you, take you places, please.

 

What is the date today?

What day is it today?

Who is absent?

 

Раздаю карточки,

Imagine you are from the country, which is written in the card. And I'll ask you to say your nationality and what language you can speak.

Where are you from? Your nationality? What language can you speak?

 

 

Hello teacher.

 

 

Today is twenty-sixth of September

Today is Monday.

Everybody is here.

 

 

I’m from ____

I’m _____ kəˈneɪdiən

I can speak ____

I'm from australia [ɒˈstreɪlɪə]. I'm australian. I can speak English.

II. Основной этап

Проверка наличия д.з

 

 

Поисковое чтение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пересказ с опорой

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повторение грамматического материала

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          

Your task was to write nationalities in your workbooks.

Open your workbooks and show me how you have done the task.

 

Last time you were talking about different people and cartoon characters. Today we are going to talk about Spiderman. Have you seen the film or cartoon about Spiderman? And do you know where’s Spiderman from? Let’s find out! (You are write and now let’s find more information about him)

Open you books at p. 37. Ex.4

Who wants to read the task?

 

Look at this picture and the title of the text. Read the four names bellow. Who are these people? Listen and read to find out.

 

                                            

Read the title/ Can you translate it? – удивительный паучок, человек паук

Read the four names bellow.

 

Now you are listen the text about a Spiderman. Listen it carefully, because then you should answer the question:

Who are these people, these 4 names?

Aunt Mary (Aunt-what does it mean, whose aunt is she)

 Mary Jane (Who is she?)

Peter Parker (Who is he?)

The Green Goblin (Who is he?)

Later we’ll find the meaning of this word (enemy)

 

But first : Let’s read the text one by one. (Good)

                                                            

Look at the words in bold (слова, выделенные жирным шрифтом). You should match them with the Russian ones, which are written on the black board.

Pay attention to the context (Чтобы это сделать смотрите на контекст, смысл предложений)

Let’s check your answers.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Return to the text. Ex.5 Read the task.

 

Where’s Spiderman from? (and a country?)

Who’s his best friend?

What can Spiderman do?

Who is against him? (против него)

Good!                           

 

Then… let’s make some notes about the text. (пометки, план текста)

In this plan you should write only keywords (ключевые слова)

People – who is mentioned in the story

Peter – some words about him

What happensсобытия

Составленный план выводится на доску

 

 

 

Using these notes you can present the story of the Spiderman

 

 

Good for you

 

 

 

 

Enough

Раздаю таблички прошу приклеить

А теперь вспомним, глагол “Have got

(Пишу на доске) Кто помнит его значение? Верно,

Смотрим в табличку первый столбик:

Affirmative.                         

Как оно образуется?

В каких случаях  have в каких has? Смотрим в табличку

                

Пишу на доске:

I,you,we,they + have got (кратко ‘ve got)

He, she, it + has got (‘s got)

У меня есть книга

У тебя есть книга

У него есть книга

У них есть книга

 

Смотрим в табличку

Negative sentences.

Точно так же:

I,you,we,they + have got (кратко ‘ve got)

He, she, it + has got (‘s got)

Но еще прибавляем частичку not! Как будет сокращенная форма?

У меня нет книги

У тебя нет книги

У него нет книги

У них нет книги

 

Смотрим в табличке Interrogative sentences

На первое место выходит «have/has»

Have I,you,we,they got …?

Has he, she, it got …?

Есть ли у меня книга? (+какой краткий ответ?)

Есть ли у тебя книга?

Есть ли у нее книга?

 

 

Ex/ 8 Read the task and translate

 

The fist column – Jane’s things, read them

 

 

 

 

The third column – John’s things, read them

 

 

The second column – Jane and John’s thing (принадлежит им вместе)

 

 

Read the[i:] example

Now your answers ( в парах, один спрашивает, второй отвечает – смотрим на образец)

 

Открывают тетради, показывают выполненное д.з

 

 

 

 

 

Yes or no

Yes or no/

 

 

 

Открывают учебники

Читают задание упражнения, переводят

«Посмотрите на картинку и заголовок текста. Прочтите 4 имени внизу. Кто эти люди? Прослушайте и прочтите, чтобы выяснить это»

Amazing Spidey!

 

Aunt Mary, Mary Jane, Peter Parker, The Green Goblin

Слушают текст и читают про себя

 

Aunt Mary is SpiderMan’s aunt. Mary

Jane is Spider#Man’s best friend.

Peter Parker is SpiderMan’s real name.

The Green Goblin is SpiderMan’s enemy.

 

Читают текст по предложениям

 

Записывают новое выражение: words in bold

Выписывают слова из текста и находят их значение из списка слов, предложенных на доске.

quiet: тихий

next door:рядом,по соседству

bite: кусать

powers: силы (способности)

strong: сильный

fast: быстрый

climb walls: взбираться по стенам

enemy: враг

watch: наблюдать

 

Возвращаются к тексту и отвечают на вопросы

1 He’s from New York City. (The USA)2 His best friend is Mary Jane. 3 He can climb walls (just like a spider).

4.The Green Goblin is his enemy.

 

People: Peter Parker, Aunt Mary, Mary Jane, the Green Goblin

Peter: he is quiet, he hasn’t got many friends

What happens: a spider bites Peter, now Peter has special powers; he is strong, fast and can climb walls

 

There are four people in this story: Peter, Aunt Mary, Mary Jane and the Green Goblin. Peter is quiet. He lives with his aunt Mary in New York City. One day a spider bites him and now he has special powers. He is strong and fast. He can climb walls like a spider! His name is Spider-Man. The Green Goblin doesn’t like Peter.

 

Have got” – иметь

 

 

Утвердительное предложение

Подлежащее + have/has got

 

 

 

 

 

Переводят:

I have got a book.

You have got a book.

He has got a book.

They have got a book.

 

Отрицательные предложения

 

 

Havent got

Hasnt got

 

 

I haven’t got a book.

You haven’t got a book.

He hasn’t got a book.

They haven’t got a book.

 

Вопросительные предложения

 

 

 

Have I got a book?

(Yes, I have/ No, I haven’t)

Have you got a book?

Has she got a book?

 

 

Что есть у Джейна и Джона в портфелях? Спроси и ответь.

eraser

pen

sharpener[ˈʃɑː.pənr ]точилка

atlas [ˈæt.ləs] - атлас

 

ruler-линейка

notebook-тетрадь

notepadnəʊt.pæd ]-блокнот

 

book

pencil - карандаш

pencil case - пенал

 

Читают пример

- Has Jane got a ruler in her school bag?

- No, she hasn’t. Has John got a ruler in his school bag?

- Yes, he has.

 

III. Заключительный этап

Домашнее задание

 

 

 

 

 

 

Подведение итогов

 

 

 

 

Рефлексия

 

 

 

 

Your home task is

Ex. 7, p.37

GR1 – have got – читать, знать

Ex. 8, p.37

Ex. 3, p.23 (WB)

 

 

 

 

Students, you have worked well today

The work of ________ is the best I think

Your marks are …

(Excellent, Good…)

 

 

Did you like the lesson?        

Thank you for your work. Good-bye.

 

 

Записывают д.з. в дневник

 

 

 

 

 

 

 

 

Отвечают на вопрос учителя.

Подают дневники

 

 

Приложение 1