Иностранный язык

  • docx
  • 12.05.2020
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала 150.docx

План-конспект урока

Module 2 – Thats me!

Английский язык, учебник для 5 класса общеобразовательных учреждений. Ю.Е. Ваулина, Дж.Дули, О.Е. Подоляко, В.Эванс. Москва, «Просвещение», 2006

Класс: 5

Тема: Progress Check 2

Grammar: have got; this/these.                                                      

Цель: контроль знаний по модулю 2                                 

 

Оборудование: классная доска, раздаточный материал, наглядный материал.          

                                                                                                                            

Ход урока

                                                                                                                

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учеников

I. Организационный этап

Приветствие

 

 

 

 

 

 

Речевая зарядка

 

 

Hello students!                       

I’m glad to see you, take you places, please.

 

What is the date today?

What day is it today?

Who is absent?

 

I give a name of a capital city and you should tell me the country where this city is situated.

Ottawa

London

Washington

Canberra

Moscow

Wellington

Paris

Tokyo

 

 

Hello teacher.

 

 

Today is the eleventh of October.

Today is Tuesday.

Everybody is here.

 

 

Ottawa is the capital of Canada.

London is the capital of the UK

Washington DC is the capital of the USA.

Canberra is the capital of Australia.

Moscow is the capital of Russia.

Wellington is the capital of New Zealand.

Paris is the capital of France

Tokyo [ ˈtəʊkjəʊ ] is the capital of Japan

II. Основной этап

Проверка д.з

 

 

 

 

Повторение и обобщение пройденной лексики и грамматики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контроль знаний

                                               

Open your WB and show me your home task.

 

 

Let’s play a game

It calls ‘A suitcase’.

Imagine, you are going to travel and you should pack your suitcase

(раздает имитацию чемодана) everyone has his own suitcase, Write down here a list of words what you are going to take with you.

Start your answer with: на доске

In my suitcase I have got …

name the thing and it’s number

And in the end:

I have got tickets to … (name of the city)

Читает пример своего чемодана

What country I’m going to visit?

 

Ex. 5, p. 44 Read the task,

Chose that/this/these/those

 

Ex. 7 Match the exchange

 

(раздает тесты)

now we'll do a test

You have 15 min for this task.

You should write on these sheets of paper. 

 

 

Открывают тетради на проверку, презентуют проекты

 

 

Слушают, задают вопросы

 

 

Пишут список вещей, затем читают классу, класс отвечает в какую страну собирается ученик.

 

In my suitcase, I have got an umbrella, 3 T-shirts, trainers and 2 caps.

I have got tickets to London

 

She is going to visit the UK.

 

 

1 That, 2 These, 3 This, 4 Those

 

 

 1 e, 2 c, 3 a, 4 b, 5 d

 

Решают тест

III. Заключительный этап

Домашнее задание

 

Подведение итогов

 

 

Рефлексия

Your home task is

My home, my castle, p. 45

 

                     

Students, you have worked well today

Your marks are …            

(Excellent, Good…)

 

Did you like the lesson?        

Thank you for your work.

Good-bye.

 

Записывают д.з. в дневник

Задают вопросы

 

 

 

 

Отвечают на вопрос учителя.

Подают на подпись дневники.


 

Приложение 1

1. Write in the plural.

Example: A fox has got a mouse à    Foxes have got mice

a)      A child has got a new toy.

b)      That man is a teacher.

c)      This lady has got a pink scarf.

d)      It is a tooth.

e)      A boy has got an atlas, a science book and a blue pen.

 

2. Write the numbers

a)      77      ______________________

b)      56      ______________________

c)      28      ______________________

d)      91      ______________________

e)      200    ______________________

 

3. Fill in has, hasn’t, have, haven’t (got)

- Excuse me, (1)_____ you ____ a red pen?

No, I (2)________. But I (3)__________ a red pencil. Here you are.

Thank you.

My favourite subject is IT.

(4)______ you ____ a computer at home?

No, I (5)________. But we (6)________ computers at school.

(7)_____ Katya ____ many friends in her class?

No, she (8) _________. She’s new to the school.

Приложение 2

SUITCASE
SUITCASE
 


 


Посмотрите также