Иностранный язык

  • doc
  • 12.05.2020
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала 200.doc

Планконспект

Тема: «A blue-eyed country»

Речевая функция: asking about Belarusian nature and animals

Практическая цель: развития умений монологической речи

Образовательная цель: расширение лингвистического кругозора

Воспитательная цель: формирования навыков работы в парах, воспитания         

                                           культуры поведения

Развивающая цель: развития памяти, логического мышления учащихся

Сопутствующие задачи: совершенствование произносительных навыком,                   

                                          совершенствование навыков восприятия и              

                                           понимания речи на слух, совершенствования           

                                           навыков чтения

Оснащение:

1.     Учебник для 5 класса/ Л.М.Лапицкая

2.     Аудиоприложение к учебнику 5 класса

3.     Видео «Belarusian nature»

4.     Видео( физкультминутка «Hi, my friend»)

5.     Карточки для фонетической зарядки

6.     Индивидуальные карточки для учащихся

7.     Карточки с заданиями

8.     Компьютер

9.     Презентация « Belarus»

 


 

Этап

Задача этапа

Содержание

Время

 

 

Teacher

Pupils

 

1

2

3

4

5

I Начало урока

1)Приветствие и организационный момент

1.Введение учащихся в атмосферу иноязычного общения

2.Сообщение общей установки на выполнение работы

 

Teacher:   Good morning, dear boys and girls! Glad to see you!

(ТСl)

 

Сl: Good morning dear teacher.

1

2)Сообщение  темы урока

Ознакомление учащихся с ходом урока

Teacher:  Now you watch a small video about……Oh!!! Let’s watch the video and try to guess the theme of our lesson

P1)

P2)

P1: I think we are going to talk about our country.

P2: To my mind we are going to talk about nature of different our country.

P3: I think we are going to talk about animals ob Belarus.

3

3)Фонетическая зарядка

Совершенствования произношения звуков

[i] [ou] [i:] [3:]

Teacher:   We start our lesson with practicing the pronunciation. Look at the board and repeat after me.(слайд 2)

- Now try to find suitable words to the sounds .(слайд3)

  [ɪ]           [ou]            [i:]             [ɜː]

 big         home        peace        earth

 twig       dome          we            world

 

 

 

2

4)Речевая зарядка

·        Обеспечение перехода к теме урока

·        Повторение лексических единиц по теме

 

-And now answer please my questions.

Have you ever seen a wolf in the wild?

Where do wolves live?

Are there any wolves in Belarus?

 

 

-P1 Yes,I do.? No,I don’t.

-Ps Wolves live in the wood.

-Yes, there are./No the aren’t

1

II Центральная часть урока

1)Использование полученных знаний на практике

Включение в работу всех учащихся

Объяснение хода работы

- Today we remember some interesting facts about animals and nature of Belarus. But before we start pay attention at the route lists which you have on the desks. During the whole lesson you will mark your own work and put the points in special lines. At the end of the lesson we will be able to see who is the best .(приложение 1)

Сl)

(Учащиеся слушают, как им самостоятельно нужно оценивать выполнения заданий )

2

2) Предтекстовый этап

·       Знакомство с новыми лексическими единицами

·       Объяснения их значения

 

Teacher

There a lot of different places in Belarus. Look here please, I’d like you to introduce some of them: a forest,a meadow, a field, a hill, a swamp.(слайд5)

-Repeat after me.

(T-Ps)

-Cl: a forest,a meadow, a field, a hill, a swamp.

2

3)Текстовый этап

Активизация употребления в речи активного словаря,

Развития навыков чтения ,логического мышления

Развития навыка восприятия и понимания речи на слух

Teacher: Open you pupil books at page 96, exercise 2. Read the text choos­ing the correct options, later you will listen to the text and check their predictions

(Приложение 2)

Сl)

P1)(ТP2)

P1-lakes

P2-rivers

P3-Naroch

P4-Berezina

P5-hills

P6-forests,meadows and fields

 

 

 

7

5)Физкультминутка

Снятие физического напряжения

Teacher: Let’s have a rest. Dance sing the song.(слайд6)

Cl:Hi, my friend, dance with me,

It is easy, you can see,

One step back, one step out,

Then you turn yourself around.

It`s so great to dance with you,

And it is not hard to do,

One step back, one step out,

Then you turn yourself around.

 

2

6)Послетекстовый этап

·        Контроль понимания содержания текста

·        Развитие мышления, внимания

Teacher: Good work. You all are very good students. And now look at the screen Say if the following statements are true or false.(приложение 3)

(P1P2)

Pupils:

-It’s false

-It’s true.

-It’s false.

-It’s true.

-It’s true.

-It’s false.

3

 

·        Развития навыка работы в паре

And now open your books at page 97, exercise 3a.Our visitors Elfin wants to know the names of Belarusian animals. Help them to match the animals with their names. And the check. Work in pairs.

(слад 7-8)

(Учащиеся работают в парах)

5

7)Создание информационных плакатов

·                 Закрепление изученного материала, мотивирование к дальнейшему изучению английского языка.

·                  развитие творческих способностей у учащихся.

Teacher: Let’s prepare invitantion to Belarus for a travel Agency site. Follow the plan.Look at pictures, they also help you.

Ø Start with “Belarus is a beautiful country in the Europe.”

Ø Write about Belarusian nature and animals.

Ø Finish with “Welcome to Belarus.”

 

Сl)

(Учащиеся  работают в парах. Составляют презентацию о Беларуси, опираясь на план. Затем презентуют свои проекты )

11

III Заключительная часть урока

1)Подведение итогов урока

Повышение мотивации к изучению иностранного языка по средствам показа учащимся успешности в его овладении

- You are hard-working today ! Good for you!

(T-Cl)

 

 

 

 

2) Рефлексия деятельности

·        Обобщение материала

·        Развития рефлексивных навыков

Teacher: And let's speak about Belarusian animals and birds. What do you remember about them?

Сl)

P1Belarus is often called ‘a blue-eyed country’.

P2:The biggest lake is the Naroch.

P3: The most important rivers are the Dnepr, the Western Dvina, the Neman and The Berezina.

P4:The highest point is Mount Dzerzhinskaya.

P5: In Belarus you can see bison, storks, elk, lynxes, beavers and wild boar.

3

3)Выставление отметок

Контроль и оценка умений учащихся

Teacher:So it’s time to finish the lesson. Let’s look on your card and count your point. I hope our lesson was interesting and funny. I like your work today.

All of you worked hard and get good and excellent marks.

 (ТСl)

Ps: I’ve got ….

2

4) Предъявление домашнего задания

Показать преемственность и взаимосвязь классной и домашней работы

Teacher: At home you should learn your project about Belarus!

Thank you for this lesson.   Our lesson is over. Good-bye! 

 

Сl)

Pupils: Thank you for lesson! Have a nice day! Bye!

(Учащиеся записывают домашнее задания в дневники)

 

1

 


Приложение 1

Индивидуальная карточка учащегося

________________________

 

Этапы урока

 

Кол-во

баллов

Дополнительные баллы

примечание

1

The theme of our lesson

 

 

Правильный, безошибочный ответ  -1 балл;

1-2 ошибки -0.5 балла;

Неверный ответ или 3 ошибки – О баллов

 

2

Choos­ing the correct options

 

 

3

Work in pairs

 

 

4

True or false

 

 

5

Project

 

 

 

Общий балл

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приложение 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приложение 3

Belarusian nature is a very beautiful. Belarus is often called “a blue-eyed” country because there are 10000 lakes and 20000 rivers in it. The biggest lake is Haroch. The most important rivers are the Dnepr, the Western Dvina, the Neman and the Berezina.

There are not any high mountain in Belarus but there are a lot of hills in the country. The highest point of Belarus is Mount Dzerhynskaya (346 meters high).

You can see a lot of green forests, meadows and fields. One third of the country is covered with forests or pushchas. Belarusian forests are home to many animals and birds.

 

 

 

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSIWljIDeCZ-xSn26ji0HedEu-lT0japIStJSWqynI1i3XKNzxChttp://www.photoukraine.com/i/articles/252/005.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приложение 4

Listen to the text and say if   the following statements are true or false:

 

TRUE

FALSE

1. Belarusian nature is a very danger.

 

 

2. There are 10000 lakes in Belarus

 

 

3. The most important river is Orshica.

 

 

4. There are a lot of forest in Belarus.

 

 

5. The highest point of Belarus is Mount Dzerzhynskaya.

 

 

6. One third of country covered with hills.

 

 

 

 

 


Скачано с www.znanio.ru