Иностранный язык

  • docx
  • 12.05.2020
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала 211.docx

 

 

School  - gymnasium № 252 by name G.N. Kovtunov’s

 

 

 

 

 

 

 

 

Demonstrational lesson

 

 

 

Forms:  5 “A”, 5 “B”

 

Teachers: Turmanova A.A.

                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017-2018 school year

 

 

 

 

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку

Happy English ”, для учащихся  5 классов.

 

  Цель: -повторить пройденный учебный материал при помощи игр и конкурсов. Повысить интерес учащихся к изучению английского языка

   Рекомендуется проводить данное мероприятие в начале учебного года   

 

Ход мероприятия

1.     Beginning.         Вступительное слово преподавателя:

-Good afternoon boys and girls!

Good afternoon now.

Wake body, wake mind,

Work, play, say and find,

Wash, brush, sing, dance, and do!

Good afternoon now.

 

-Today we shall have a competition.

The first team’s name is

The  second team’s name is

The third team’s name is ,

-The theme of our competition is: Happy English

2.      Greetings. Приветствие команд. Девиз команд. Выбрать капитана команды

(Участники команд представляют свои команды.)

3.      Конкурс 1 - разминка. Guess the riddles.

-Two sisters fair and bright

Always running and never meet. (The Sun and the Moon)

 

-What is without hands and feet,

Without head and body,

But can open the door? (the wind)

Tick, tick, tick Is the sound I make

Or ring, ring, ring to help you wake (clock)

-I t is white, it is cold.

You can skate on it.

What is it? (ice)

-White as snow

Sweet to all,

But when it gets into the mouth

It disappears. (Sugar)

-It has wings,

But it cannot fly.

Without legs,

It can swim.

Do you know why? (fish)

-A hundred shirts,

And all without buttons.

What is it ? (cabbage)

We  are pretty to look at and nice to smell

If you have a garden, you know us well (flowers)

4.      Конкурс 2.  Coloured dream

Показывается табло, состоящее из квадратов разных цветов. На каждом квадрате написана английская буква. Ведущий поочередно  называет цвета, а ученики должны записать соответствующую этому цвету букву, в  результате чего у них должно получиться определенное слово.

Например

E- green

L-yellow

E-green

P-blue

H-red

A-white

N-pink

T-orange

 

5. Конкурс 3. «Listening»

Прослушать аудио и вставлять пропущенные слова

A letter to a friend

 

 
Dear Harry,

Hi! It's now 4 o'clock in the afternoon and I'm 0) ______   in the living room writing this   letter.   It's    lovely   day   outside.   The   weather   is   great.   The   sun’s   1)                           

 and the    birds    are    singing.    My   dog,    Paddles,    is    sitting    beside    me    and    2)                                                                                                                                      

at me with her big brown eyes. The eyes are 3)                                          me for some food.     But     I'm     not     giving     her     anything     because     she's     getting     fat.I'm


4)                                         


Spanish  now  at  evening  college.  My  Spanish  is  improving


slowly. I like my teacher. She's 5)                                     an excellent job. I'm really enjoying my class.

I hope you are well and happy and that your family is also well. Please write to me soon.

Bye for now, Jenny

6. Конкурс 4.  Where is the bottle? Look and say.

Задание направлено на повторение предлогов

7. Конкурс 5. Find the pupils  character 

На доске вы увидите картинки людей. Вы должный сказать характер человека которого видите. 

8. Конкурс 6. Memory Game. Вспомни слова по теме «Animals».

- Look at this picture

- Try to remember all animals

 (Участникам  команд показывают лист с изображением животных, затем лист переворачивают, участники должны по очереди  написать названия животных которых они запомнили )

9. Конкурс 7. Who knows the parts of the Body Best?

- Try doing all tasks correctly.

(Учитель в быстром темпе дает задания представителям каоманд)

-Touch your shoulders.

-Show your mouth.

-Count your fingers.

-Touch your knees.

-Shake your head.

-Count your fingers.

-Show your stomach.

-Touch your nose.

10. Конкурс 8. Who knows relatives  

 My mother’s sister is my _____________.

My mother’s mother is my _____________.

My mother’s father is my _____________.

      My father’s sun is my _____________.

      My mother’s in law sun is my _____________.

       My father’s wife is my _____________.

11. Конкурс 9. Numbers   


  1. 55  
  2. 5
  3. 15
  4. 505
  5. 50

a) five        

b) fifty-five        

c) fifty

d) fifteen

e) five hundred and five

 

  1. 66  
  2. 6
  3. 16
  4. 606
  5. 60

a) six        

b) sixty six         

c) sixty

d) sixteen

e) six hundred and six

 

  1. 44
  2. 4
  3. 14
  4. 404
  5. 40

a)four         

b) forty four         

c) forty

d) fourteen

e) four hundred and four

 

12.Конкурс 10. Task for captains. Конкурс капитанов.

-Now our captains will have the special task. Прочитайте слова, распределите их по категориям.
Food
House
Sports
School
Animals
Clothes
(pupil, sweater, gymnastics, kitchen, hat, hamster, pen, football, potato, ping-pong, butter, dress, book, golf, mouse, tennis, dog, parrot, banana, cat, shoes, apple, jeans, socks, duck, door, monkey, lion, TV-set)

13.Подведение итогов игры. The End.

(Подсчитываются очки команд, объявляются победители).

-          Thank you for your work. You all were active and clever today.

-          Do you like our competition?

-Sometimes you say “Hello!”,

Because the bell has gone,

And every day you say

“Good day, good day, good day”.

It’s time to say “Good-bye”,

Good-bye, my children, bye.

Звучит английская песня о прощании.

Список использованной литературы