иностранный язык

  • docx
  • 12.05.2020
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала 234.docx

УМК: «English World 4»  Bowen M., Hocking L.

Тема урока: «People of the world» .

Грамматическая тема: Present Simple, Present Cont.

Задачи:

1. Практические: формирование лексических, грамматических, речевых и фонетических навыков; развитие навыков письменной  речи.

2. Образовательные: обогащение учащихся новыми языковыми средствами для выражения мыслей.

3. Развивающие: развитие логического мышления, памяти, иноязычного мышления, развитие интеллектуальной сферы, развитие речевого материала.

4. Воспитательные: развитие культуры общения.

 

 

 

         Время

          Деятельность учителя

      Деятельность учащихся

1 минута

1.     Организационный момент.

 

Good morning, children.

 

 

Здороваются, садятся по местам.

 

 

16 минут

              2.Проверка домашнего задания.

 

I would like to start our lesson with checking your homework.

Your homework for today was students book page 74-75. You should tell me about tell about one of the tribes. If you want to have a «five» you should tell me about two tribes, remember that?

Пока один пересказывает, все остальные выполняют упражнение в рабочей тетради. Open your workbooks at page 62. Read and the text about Incas and then do 2 exercises.

 

The second task – You should prepare yourself for dictation. Are you ready?

 

And  the last– work book, page 61. (не успели проверить на прошлом уроке)

Open your workbooks. Let`s check exercise number 3 and exercise number 4.

 

 

Пересказывают тексты.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пишут диктант, сдают листочки.

 

 

Зачитывают ответы

 

 

 

 

3 минуты

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 минут

2.     Основная часть.

 

                                  1.

 

Let`s continue to talk about « People of the world».

In the last lesson we didn't have time for exercise number 3 in your student`s book. Please open your students book at the page 76. You have 2 minutes for this exercise.

 

                                    2.

As our theme is «People of the world», I want to read with you the text about «native Americans».

 

Before we start I want to translate with you some words. These words will help us with our translation.

Raise your hand if you know the meaning of the word.

If you don`t know. Write down this word in your copybook.

 

1)    Across – через

2)    Fishermen – рыбак

3)    Sign – знак

4)    Settler(s) – поселенец/поселенцы (Человек, поселившийся где-нибудь впервые на новом, необжитом месте.)

5)    Leader (s) – лидер

6)    Illness – болезнь

7)    Reservation – резервация (территория созданная для поселения остатков коренного населения).

8)    Ancient – древний

 

 

And now we will read and then translate these texts. Who wants to begin?

Let`s do a task. One by one. Read and then answer – true or false.

 

 

                                   3.

 

And now we will speak about grammar.

We will repeat Present Continuous and Present Simple.

You remember that we use Present Simple when we talk about daily routines. For example –I wake up at 7 o`clock every day. Give me your examples please. What do you do every day?

Who can tell me, when we use present continuous?

We use present continuous when we talk about activities which we can do at the moment of speaking.

For example: what am I doing? I am checking my messages.

 

I want you to do some grammar exercise.

 

                                  4.

 

I want to play a game with you. We need two teams.    Each team makes a list of actions and thinks how to show them. One pupil from team А stands at the front of the class and try to show an action without words

Team B tries to guess /in English of course/what he or she is doing.   

 

 

                                  5.

 

Let`s continue our lesson. As you remember on Thursday we read about badgers. Who can translate the word «badger»?

Do you have this papers which I gave yesterday?

Now we will read and translate about red robin.

 

 

 

 

 

 

Выполняют упражнение.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Выполняют упражнения.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Читают и переводят.