иностранный язык

  • docx
  • 12.05.2020
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала 294.docx

Конспект урока в 5в классе по учебнику

Forward”.

 

Тема: Home sweet home.

Тип урока: традиционный, комбинированный урок для учащихся среднего звена по формированию навыков.

Цели урока: образовательные: – формирование лексических навыков по теме «Дом, милый, дом»;

практические: -развитие практических навыков аудирования, чтения, письма, говорения;

развивающие: - расширение познавательной активности обучающихся;

-развитие коммуникативных умений, навыков индивидуальной, групповой работы и работы в парах;

воспитательные: -воспитание уважения и любви к своему дому и семейному очагу, к культуре других народов;

Задачи урока: пополнить словарный запас учащихся новой лексикой, провести серию упражнений по совершенствованию навыков говорения, аудирования, чтения, письма.

Оснащение урока: учебник, проектор, компьютер, аудиозапись, раздаточный материал.

 

Ход урока

1.      Организационный момент.

Good morning, girls, boys and our guests! Sit down, please. I’m glad to see you. Let’s start our lesson. How are you? ( fine, bad, so-so) What is the date today?

 

2.Фонетическая разминка.

Look at the whiteboard, please. There are many proverbs.

Read this proverbs, please. ( На доске много пословиц, дети должны выбрать пословицы о доме.

Better late than never. Practice make perfect. My home is my castle. East or West – home is best. There is no place like home. Home, sweet home

Tell me what proverbs are similar?

What is it about? ( House). What do you think , what is the topic of our lesson?

( Of course, we speak about home) and

topic of our lesson is Home, sweet home.

Look at the aims of our lesson:

1.Learn new words, repeat the vocabulary «rooms»

2. Use new words in speech. 3.Speak about difference between «house» and «home»

Now we learn new words. Look at the whiteboard and repeat after me.

(по картинкам повторяем новые слова, отрабатываем, читаем и повторяем)

Спрашиваю рандомно)

 

1.      Cottage

2.      Multi-storey building/apartment block

3.      Semi-detached house

4.      Country house

5.      Bungalow/ranch house

6.      Igloo

Выход в речь: Tell me please What house do you like? Why?

Example : I like ….., because it is big.

 

You are three groups.

1. ……………..is small and made of snow. Some people in the North live in it.

2. …………… has a lot of floors and flats. It’s nice, but a little noisy.

5………………has a big veranda.

 

Do you remember the names of the rooms?  ( по картинкам повторяем комнаты) выполняем задание .

Look at the whiteboard and make the words.

! Lets relax. Физминутка

We have listening. We listen and watch video.

What rooms were in our song today? Thank you, you are very attentive.

Tell me please, which rooms has your house\what rooms are in your house?

My house has got….

 

Look at the whiteboard. There are house and home. What is the house? What is the home?

House is building. Home is place with people, emotion, good emotion

 

Our lesson is coming to the end.

Your hometask for the next lesson is to make a project about your house . You should draw picture  and write new words in dictionary and to tell about it.

Reflexion

Look at the whiteboard. There are three smiles ( Happy, neutral, sad)

You should choose one smile. When you are happy you choose happy. For example, I choose smile number one.

 

Your marks are 5 4 for ( обьявить и раздать оценки на смайликах, вместо носа на смайлике оценку)

 I like to work with you. You are very nice. The lesson is over. Goodbye.