Методическое пособие для практических занятий по иностранному языку для студентов специальностей технологического (технического) профиля для студентов очной формы обучения
Оценка 4.7

Методическое пособие для практических занятий по иностранному языку для студентов специальностей технологического (технического) профиля для студентов очной формы обучения

Оценка 4.7
docx
16.11.2021
Методическое пособие для практических занятий по иностранному языку для студентов специальностей технологического (технического) профиля для студентов очной формы обучения
ОГСЭ.03 Иностранный язык.docx

Министерство науки и высшего образования Российской Федерации

Самарский колледж строительства и предпринимательства (филиал) федерального

государственного бюджетного образовательного учреждения высшего образования

«Национальный исследовательский

Московский государственный строительный университет»


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Методическое пособие для практических занятий по иностранному языку

для студентов специальностей технологического (технического) профиля

для студентов очной формы обучения


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2020


 

 

 

 

 

 

 

 


Разработчики:

Вякина О.Ф., преподаватель первой квалификационной категории

Кузнецова Л.В.  преподаватель высшей квалификационной категории

Сергеева Т.Н.  преподаватель первой квалификационной категории


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Contents


 

 

 

 

 


Unit 1 Building and its Parts (Components)…………………………………….5

Unit 2 Building Materials and Joints …………………………………………..10

Unit 3 College as an eduCational institution …………………………..............                                     17

Unit 4 The Profession of a Builder……………………………………………...27

Unit 5 Building Professions and Trades………………………………………..36

Unit 6 The English Language…………………………………………………...43

Literature………………………………………………………………………...47


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


UNIT 1

Building and its Parts (Components)

(Здание и его части)

1. The word “building” indiCates a system of inner (internal) and outer (external)

Components. Here you Can see some parts of building. While reading, deCide for

eaCh part if it is external or internal, e.g.:

To be  быть, являться, находиться

…..is an external part of building.

……is an internal  .

Balcony ….

Gate ворота

Door дверь


Pillar, Column колонна

Roof крыша

Staircase лестница

Lift, elevator лифт….

Loggia ….

Refuse chute мусоропровод

Window окно

Raft основание (фундамента)

Partition, separation wall перегородка

Lap перекрытие

Basement подвал

Floor пол, этаж

Ground floor

First floor

Ceiling потолок

Wall o стена

Foundation фундамент

Erker эркер

Storey, floor этаж

Chimney труба, дымоход

There is… ( есть….) in my house/flat.

The house has…

 

 

 

 

ExerCises

 

 

2. Look at the piCture and say what parts this building has or has not.

 

 

From the outside this building (It) has 

Inside the building there is/are 

But this building has not 

 

 

3. Look at the piCtures and name parts of building:


 

 

 

 

 

 

 

 


3. Read the small text about a dwelling house. Find all the words, indiCating parts of

building. What other types of houses do you know?


 

This is my dwelling house. It is neither(ни) big nor(ни) small. My house has two floors, but it

has not a balCony. It consists of building materials such as bricks, wooden constructions and

artificial materials. My house has three rooms, a nursery, a kitChen, a living room. The

rooms are cosy and large with high Ceilings. It has central heating, gas and it is very comfortable.

A lavatory, joints of drain have sanitary fittings. My house has central heating and the alarm

system.

My house is very nice and warm.

 

 

3. Speak to your group-mate and ask him about his dwelling house.

What does your house look like?

Is there a …. in your house?

Has your house a …?

How many  are there in your house?

3. Write a Composition about your dwelling house, desCribing its external and internal

parts.

 

 

Home Reading

3. Read an extraCt from the “Famous Five” by Enid Blyton.Give a good translation of

the text.

“There is a castle!” said Julian. Shall we explore that now? I do want to.

“Yes, we will,” said George. “Look  that is where the entrance used to be  through that big

broken archway.”

The children gazed at the enormous old archway, now half-broken down. Behind it were ruined

stone steps leading towards the center of the castle.

“It had strong walls all round it, with two towers”, said George. “One tower is almost gone, as

you can see, but the other is not so bad. <…>. This is the centre of the castle,” said George, as

they entered through a ruined doorway into what looked like a great yard, whose stone floor was

now overgrown with grass and other weeds. “Here is where the people used to live. You can see

where the rooms were  look, there’s one almost whole there. Go through that little door and

you’ll see it.”

They trooped through a doorway and found themselves in a dark, stone-walled, stone-roofed

room, with a space at one end where a fire-place must have been. Two slit-like windows lighted

the room. It felt very queer and mysterious.

<…> “Was there upstairs to the castle, George?”

“Of course”, said George. “But the steps that led up are gone.”<…>

“Were there any dungeons?” asked Dick.

“I don’t know”, said George. “I expect so. But nobody could find them now  everywhere is so

overgrown.”

 

 

 

TASKS

(I)

1. What type of building did the children explore?

2. Is it in good condition?

3. What parts of the castle remained? And what parts are gone?

4. Was there a staircase in the castle?

5. What room did the children enter? How did it look?


6. What is “dungeons”? “Upstairs”?

 

(II)

 

1. Describe the mysterious room in the castle.

2. Describe the ruined castle.

3. Describe the castle before its destruction.

4. Retell the whole story and finish it.

 

Cultural Note

 

 

8. Look at the piCture and read the small text:

St. Basil’s cathedral is the pride of the Russian people: it has graced Red Square for more then

four centuries. It was designed by the great architects Barma and Postnik during 1555-1562.

Can you answer the following questions?

What type of building do you see? Is it a religious construction? How is it called? Where is it

situated?

How many domes (dome  купол) has it? Is it beautiful, magnificent? Can you say that it is a

masterpiece of Russian architecture? Who constructed it? When? What is this building famous

for?

 

 

 

9. Now speak about this type of ConstruCtion. Use the words:

Belfry  колокольня

Tier  ярус

Steeple  шпиль

Cross on the top  крест на верху

 is shaped like a pyramid  ….в форме пирамиды


UNIT 2

Building Materials and Joints

(Основные строительные материалы и крепления)

1. It is impossible to imagine ConstruCtion of a building without building materials. There

are natural and artifiCial building materials. Learn the words from the voCabulary and

Classify them (1) into materials and joints, and then Classify building materials

(2) into natural and artificial.

Joints are …. Materials are….

…… is an artificial building material.

…… is a natural ……. .

Fittings арматура

Concrete бетон

Bitumen битум

Bolt болт

Screw винт

Nail гвоздь

Gravel гравий

Board доска

Wood, timber древесина

Sheet material железо (кровельное)

Brick кирпич

Glue клей

Paint краска

Linoleum линолеум

Sand песок

Saw-timber пиломатериалы

Slab плита

Stone камень

Glass стекло

Glass wool стекловата

Ruberoid рубероид

Roofing felt толь

Pipe труба

Roofing slate шифер

Putty шпаклевка

Cement цемент

Tile черепица

 

 

ExerCises

 

 

2. DesCrbe building materials with the help of the following words :

Hard- ?, soft - ? , light - ?, heavy - ?

3. Look at the piCture on page 4, ex. 3 and say what these parts of building are made of,

e.g.:

The staircase is made of (сделан из)

….. …… are made of (сделаны из)

4. Say what building materials are used to make different parts of building or other

building materials e.g.:

Boards and sheet metal are used (используются) to make a roof.

Concrete is used (используется) to make a foundation.


5. Imagine you want to put up:

a) a hen house

b) a dog house

c) a country house

d) a castle.

What building materials do you need?

To make/create a  I need…(I use…) Для того, чтобы изготовить…мне

требуется…  использую…)

…..is / are necessary for  Необходим/ы для….

Besides I want  Кроме этого мне нужно 

I cant do without  Не могу обойтись без 

6. You are in a “Building Materials” shop. You buy some roofing slates for the roof of your

house and some glass wool. Let one student be a shop-assistant and you are a Customer

(Client).

     Can I help you? (What can I do for you?)

     I want  (Please, I’d like …)

     Oh…have you got 

     I also need 

     How much does it cost?

     Shall I pay you or at the cash-desk?

     Very good, do you want any 

     What about …?

     What else?

     I can offer you a wide choice of ….

 

 

7. Continue the sentenCes with the right name of a Certain building material:

1. A building material made by mixing (при помощи смешивания) cement with sand, gravel is

2. Small stones with coarse sand used for roads and path are called(называются) 

3. Hard solid substance of a tree below the bark is 

4. A block of clay moulded (имеющий определенную форму) and baked by fire is 

5. Thick flat piece of stone, wood is a 

6. Grey powder which after being wetted (смешанная с водой), becomes hard like stone is 

Cultural Note

8. This is the famous Cathedral of Christ the Saviour. DesCribe what building materials

were used in the ConstruCtion of this magnifiCent ChurCh.

 

 

 

 

9. Read the artiCle from Internet about the Cathedral and say what you have learned from

it:

The Cathedral of Christ the Saviour (khram Khrista Spasitela) in Moscow may be the largest

Orthodox church in the world. The building is magnificent, but not as old as it looks: it was

rebuilt in 2000 after the original was demolished by Stalin.

History

The idea for this church dates from the early 19th century. When the last of Napoleon's soldiers

left Moscow, Tsar Alexander I signed a manifesto dated December 25, 1812, declaring his

intention to build a cathedral in honor of Christ the Savior. The cathedral would "signify Our

gratitude to Divine Providence for saving Russia from the doom that overshadowed Her" and

acts as a memorial to the sacrifices of the Russian people.


Plans were drawn and a site was chosen but before construction began, Alexander I was

succeeded by his brother Nicholas. Profoundly Orthodox and patriotic, the new Tsar disliked the

Neoclassical design that had been endorsed by his brother.

Alexander commissioned his favourite architect Konstantin Thon to create a new design,

modeled after the Hagia Sophia in Constantinople. The present site was chosen by the Tsar in

1837; a convent and church already standing on the site had to be relocated.

Construction began in 1839 and the cathedral didn't emerge from its scaffolding until 1860;

elaborate frescos by some of the best Russian painters continued in the interior for another 20

years. The cathedral was consecrated on the day Alexander III was crowned, May 26, 1883. A

year earlier, Tchaikovsky's "1812 Overture" debuted there.

After the Revolution, the prominent site of the cathedral called out for redevelopment by

the Soviets, who planned to replace the church with a monument to socialism, known as the

Palace of Soviets. It would rise in modernistic buttressed tiers to support a gigantic sculpture of

Lenin, arm raised in blessing, perched atop a dome. On December 5, 1931, the Cathedral of

Christ the Saviour was dynamited and reduced to rubble.

Funds for the largest building in the world remained unavailable, however. A foundation hole

gaped on the site until under Nikita Khrushchev it was transformed into a huge publiC

swimming pool.

With the end of the Soviet rule, the Russian Orthodox Church received permission to rebuild the

Cathedral of Christ the Saviour (February 1990). A temporary cornerstone was laid by the end of

the year.

A construction fund was opened in 1992 and foundations began to be poured in the fall of 1994.

The lower church (Church of the Transfiguration) was consecrated in 1996, and the completed

Cathedral of Christ the Saviour was consecrated August 19, 2000.

 

 

Home Reading

9. Read an extraCt about the invention of some building material. Give a good

translation of the text. Give answers to the following questions: 1) what was

invented? 2) Who was the inventor?

Wonderful Invention

We live in the world of reinforced concrete. Modern houses and skyscrapers are built of

reinforced concrete as are also tunnels and dams and bridges.

Who was the genius that created this wonderful material?

Reinforced concrete was first made in 1861 by the French gardener Monier. He needed tubs, but

he had no money to buy them. Monier decided to make the tub from clay like a flower pot.

There was no clay at hand but he found some cement. Monier began to shape his tub from

cement.

For this purpose he took two wooden tubs, one larger than the other, put one into the other and in

between poured cement.

When the cement hardened he broke up both wooden tubs and obtained a large cement tub

barrel.

The tubs were heavy and bulky, but the trouble was that they were weak.

The gardener had to place iron bars along the tub to make it stronger or in other words to

reinforce it and put another layer above the bars to make it look nice.

A strange thing happened. The barrel proved to be unusually strong. Hen Monier began to make

the walls thinner, and still the barrels remained very strong. This was how reinforced concrete

was born.

 

Tasks:

I


Translate, using the

text: изобретать, изобретение, бетон, небоскреб, бадья, с этой целью, помеха, слабый, нео

бычайно сильный, железные прутья, тонкий, тяжелый.

II

Найдите 2-ую форму следующих глаголов:

V1

 

V2

Translation

To invent

To be

To reinforce

To have

To create

To make

To need

To begin

To shape

To find

To pour

To obtain

To put

To break

To prove


 

 

 

 

 


III

Agree or disagree?

1. Monier was a genius who created the reinforced concrete.

2. Monier was an Italian inventor.

3. Monier invented reinforced concrete in the 19th century.

4. Monier made tubs from clay.

5. The first tub was weak.

6. The iron bars helped to make the tubs stronger.

IV

Give the answers to the following questions:

1. Who was the genius that created the reinforced concrete?

2. Why did Monier invent the reinforced concrete?

3. What building materials did Monier use to make tubs?

4. How did he make his first tub?

5. Were his first tubs strong or weak?

6. How did Monier reinforce them?

7. Was reinforces concrete a wonderful invention?

8. How is reinforced concrete used nowadays?

V

Translate the annotation to the text from Russian into English:

Железобетон был изобретен французским садоводом Монье в 19 веке. Монье был

беден(poor) и не мог (could not)купить бадьи для сада. Он решил сделать их из глины, но

глины также(also) не было. Тогда он взял цемент и залил его между двумя бочками,


вставленными (put) одна в другую. Новая (the new) бадья оказалась слабой. Монье

поместил железные прутья вдоль бадьи и положил еще один слой цемента. Бочка

оказалась очень прочной и был получен новый строительный материал  железобетон.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


UNIT 3

College as an eduCational institution

(Колледж как образовательное учреждение)

1. You are a College student. College is a Certain type of eduCational institution. What

eduCation does College give?

What subjeCts do you learn at the College? What departments are there in your College?

Learn the words given below and answer these questions.

 

College  колледж

Student - студент

Study  учиться, изучать

Teacher  учитель, преподаватель

Educational institution  образовательное учреждение

First-, second-, third-year student  1, 2, 3 курса студент

Full-, part-time student  очного, заочного отделения студент

Education  образование

Studies  учеба

Last  длиться, продолжаться

Secondary specialized education  среднее специальное образование

General, profound knowledge  общие, углубленные знания

Department  отделение

Veterinary- ветеринарное

Building- строительное

Economy and accounting- экономика и бухгалтерский учет

Get=receive  получать

Correspondence department- заочное отделение

Academic subjects  общеобразовательные предметы


Special subjects  специальные предметы

 

 

ExerCises

2. Say if you agree, translate and repeat in English:

1. I study at the college.

2. I am a second-year student. I study in the second year.

3. I am a full-time student.

4. I get (receive) secondary specialized education.

5. College gives secondary specialized education.

6. College gives general knowledge in academic subjects.

7. College gives profound knowledge in special subjects.

8. I study academic and special subjects at the college.

9. I get general knowledge in academic subjects.

10) I get profound knowledge in special subjects.

11) I receive a profession at the college.

12) I am glad to be a college student.

13) It is interesting to study at the college.

14) The education at college lasts from 3 till 5 years.

15) The studies at our college last from 3 to 5 years.

15) I study in the veterinary (building, economy and accounting) department.

 

3. Transform the sentenCes from the exerCise 1 where possible to begin with the

words He/She/My friend/This student….

 

4. CorreCt the sentenCes:

1. She am not a second-year student.

2. I am a first-year student of the Moscow Business college.

3. He a full-time second-year student.

4. I in the veterinary department

5. He study in the building department.

6. She get a secondary education at the college.

7. We studies academic and special subjects at the college.

8. The study last from 3 to 4 years at the college.

9. Full-time students study at the Correspondence department.

 

5. Translate from Russian into English:

1. Наш колледж  это среднее специальное общеобразовательное учреждение.

2. Я / Мой друг/ Мой друг и я/ учусь (-ится, -имся) в колледже.

3. Я /Мой друг/мы  студент (-ы) второго курса колледжа.

4. Я учусь на втором курсе строительного отделения.

5. Он студент - очник ветеринарного отделения, второго курса колледжа.

6. Мы учимся на строительном отделении.

7. Мы изучаем общеобразовательные и специальные дисциплины.

8. Он получает среднее специальное образование в колледже.

9. Она получает профессию в колледже.

10. Я получаю глубокие знания по специальным дисциплинам.

11. Обучение студентов строительного отделения продолжается 4-5 лет.

12. Много студентов учится на заочном отделении.

13. Она  студентка–заочница, третьего курса отделения «Экономика и бухучет».

14. Мы получаем общие сведения по общеобразовательным дисциплинам.


6. Make questions of the sentenCes given above and ask them your group-mates.

 

===== ______ ? (для глаголов “to be” “to have”)

===== ______ =====? (для всех остальных глаголов)

 

 

Home Reading

7. Read the 2 texts about the Yuryevets AgriCultural College and say what is Common

and what is different in them.

TEXT (1)

I study at the Yuryevets Agriindustrial College. I study in the first (second, third) year. Our

college is a specialized secondary school. It is situated not far from the center of Yuryevets in

Titov Street.

Our college occupies two buildings. It runs a full-time and extra-mural eduCation. There are

four departments at our college: a veterinary department, a building department, an Economics

and Accounting department and a Tractor-driver’s department

Our college trains veterinary surgeons, builders, aCCountants and tractor-drivers. The

studies at our college last from two and a half to four years. There is a qualified staff of teachers

who help the students to aChieve knowledge in the line and working habits. There are many

studies, laboratories, workshops, a library, a canteen, a gym where we go in for sports. Many

students live in the hostel and rent a room. Students who work hard at the studies and do

not miss the lessons get grants. Graduates from our college work in different fields of building,

agriculture and economy all over the country.

TEXT (2)

The Yuryevets Agriindustrial College is situated in Titov Street. It oCCupies two buildings. One

of them is a three-storey building. The other is a four-storey building. Buildings

are ConneCted by a passage. On the first floor (ground floor) there is a big hall. On the right

there is a Cloak-room. On the left there is an advertisement board with a time-table and

a guard who keeps the keys of the Classrooms, studies, and laboratories (labs). Besides on the

ground floor you can find an assembly hall and a gymnasium. If you go straight and Cross the

passage you will find yourself in the second building. There is the teaCher’s room and a first

aid post. On the second floor there is a library and a Computer Class. In the basement there is

a Canteen and a workshop and a workout room.

 

 

VoCabulary

 

 

To be situated  располагаться canteen  столовая

To occupy  занимать workshop - мастерская

Building  здание workout room  тренажерный

Three-, four-storey  3х-, 4х-этажный assembly hall  актовый зал

To be connected by  быть связанным gymnasium (gym) - спортзал

Passage  переход To go straight  идти прямо

Floor  этаж To cross  пересекать

Hall  вестибюль To find yourself  оказаться

Cloak-room  гардероб Teacher’s room  учительская

Advertisement board  доска объявлений First aid post  мед. пункт

Time-table  расписание Library  библиотека

Guard - охранник

Classroom  класс, аудитория

Study  кабинет


Laboratory (lab)  лаборатория

 

8. Continue the sentenCe. (Продолжи незаконченную фразу.)

1) I am a 

2) I study 

3) The college is situated 

4) The college gives 

5) At college I get (receive) 

6) The students get (receive) 

7) College occupies 

8) The Yuryevets Agriindustrial College is…

9) The first (second) building is 

10) On the first (second) floor (basement) there is 

11) At the college there are many 

12) The college trains 

13) The students live in… or  a room.

 

9. Answer the questions. (Ответь на вопросы).

1. What are you?

2. Where do you study?

3. What year are you in?

4. Are you a full-time or a part-time student?

5. What education do you get at college?

6. What subjects do you study?

7. What knowledge do you get?

8. Can you receive a profession at the college?

9. What departments are there at the college?

10. What department are you in?

11. What kind of building is the college?

12. Where is the college situated?

13. What is there on the ground (first, second) floor? In the basement?

14. Where is the cloak room, the assembly hall, the teacher’s room, the library, the gym?

 

10. Read the texts about College one more time and do the following tasks.

 

1. Find in the texts about college the passages about: a) teachers, b) students. (Прочтите

текст «Наш колледж» и найдите абзац, в котором речь идет о: а) преподавателях, б)

студентах).

2. Prove from the text that: (Докажите из текста)

1. College has a good interior.

2. Students have an interesting life. Teachers help students.

 

3. Students have an interesting life.

4. Teachers help students.

 

3. Arrange the following sentences in the correct order.

(Расположите предложения по порядку).

1. Every year many students graduate from the college.

2. The Yuryevets Agricultural College has a good interior.

3. The college is situated in Titov Street.


4. I am a student of the Yuryevets Agricultural College.

5. College has three departments.

 

4. Make a plan of the text. (Составьте план текста).

 

5. Give the sentence that is logically connected with the following sentences:

(Подберите к данным предложениям фразы, логически связанные с ними по смысл

у.)

1. I am a student. ……….. .

2. The college is situated in Titov Street. ………. .

3. The college gives secondary specialized education. …………. .

4. In college there are three departments. …………… .

5. The interior of the college is nice. ……………. .

6. The students work hard at college. …………… .

 

6. Paraphrase the given sentences. ( Перефразируйте эти предложения, сохраняя их

смысл).

 

9. Read the texts onCe more and Choose the statement you like and express your

viewpoint by some sentenCes: (Прочтите текст еще раз и скажите).

 

1. Why it is good to be a student.

2. Why it is difficult to be a student.

3. Why it is interesting to be a student.

 

I think…

First…

Second …..

For example ….

Even ….

 

8. Introduce yourself and say some sentences about:

a) yourself, b) your college, c) the interior of a college, d) students’ life. (Представьтесь и

скажите несколько фраз: а) о себе, б) о вашем колледже, в) об интерьере колледжа, г) о

студенческой жизни.

 

12. Creative tasks.

 

1.

1. Убедите своего колеблющегося знакомого, который оканчивает школу,

поступать в ЮСХК.

2. Расскажите зарубежному гостю о колледже, в котором вы учитесь.

 

 

1.

3. Подготовьте презентацию и проведите экскурсию по колледжу для

зарубежных гостей.

 

At the College: Conversations.


13. Read some dialogues in English and guess who is speaking in eaCh one: a teaCher, a

student, a librarian, a student on duty? Translate the words  a student’s card, a

pass, a dictionary, a traffic jam, a workout room.

 

I

     Do you study or work?

     I do at the Yuryevets Agriindustrial College, building department.

     What year are you in?

     I am a second-year full-time student? And you?

     I am a first-year student of Ivanovo Economics & Business College.

 

 

II

     Good morning! Could you help me? I need some English-Russian dictionaries.

     I’d be glad to. May I see your student’s card, please?

     Of course, here you are.

     That’s OK. How many dictionaries do you want?

     We need 10 for our English lesson.

III

     Sorry, I am late. May I come in, please?

     Come in. But why are you late?

     Oh, some problems with the transport, - a traffic jam.

     Are you ready for the lesson?

     Yes I am.

     So, take your copy-book and show it to me.

IV

     Excuse me, please. Is there a workout room at the college?

     Yes, there is.

     Where is it?

     Go along the corridor and turn to the left.

 

 

V

 

 

     Are you a student?

     Yes, I am. I am a first-year student of the Economics and Accounting department.

     Show me your pass, please.

     Here is my student’s card and a pass.

     That’s OK.

 

 

13. ACt out the dialogue in miCro-groups and then Change the roles.

 

 

13. Translate these questions from English into Russian and then ask them your group-

mate.

1.

1. Ты учишься?

2. Где ты обучаешься?

3. Где находится гардероб (варианты: учительская, мед. пункт, актовый зал,

кабинет 25) в колледже?


4. Есть ли в колледже спортзал? (компьютерный класс, библиотека, интернет,

мастерская, общежитие).

5. На каком курсе (отделении) ты учишься?

6. Какие предметы ты изучаешь в колледже?

7. Сколько лет длится учеба?

8. Где учится (живет) твой друг?

9. Твой друг живет в общежитии?

10. Сколько отделений в колледже?

11. Какое образование ты получаешь в колледже?

12. Нравится ли тебе учиться в колледже?

 

 

Cultural Note

Read some information about some of the British Colleges and say what you have learned:

 

Welcome to the Newbury College website. At the College, we are committed to high quality