Конспект открытого урока английского языка по теме:
«My favourite food!» в 3 «А» классе МБОУ СОШ № 4 Учебник: „Spotlight3‟
Авторы: Н. Быкова, М. Поспелова Учитель: Мартиросян Н.Б.
2015
Тема урока: «Моя любимая еда!».
Цель: закрепить знания учащихся по теме «Моя любимая еда!», навыки употребления: местоимений ‘some/any’; простого настоящего времени (Present Simple Tense).
Задачи:
1) Образовательная: закрепить у учащихся пройденный лексический материал по теме «Моя любимая еда!» и грамматический – употребление местоимений ‘some/any’; простого настоящего времени (Present Simple Tense).
2) Развивающая: развивать у учащихся внимание, память, речь, мышление, умение систематизировать полученные знания;
3) Воспитательная: воспитывать у учащихся интерес к изучению английского языка, любовь к творчеству, аккуратность, доброжелательное отношение друг к другу.
Приветствие и проверка готовности к уроку.
Teacher: “Hello! I`m glad to see you!”
Children: “Hello!”
Teacher: “Sit still, please, and get ready to the lesson”
Сообщение темы урока и плана работы.
Teacher:“Our theme today is: “My favourite food!” Today we`ll talk about food, sing, read, write and play like usually. Let`s begin our lesson. Are you ready?”
Children: “Yes!”
Teacher: “Let`s do our phonetic exercises! Listen to me and repeat after me” (повторение звуков и слов по теме). “Now tell me: what poems about food do you know?”
1. I scream, you scream,
We all scream: “Ice-cream!”.
2. One, two, three, four,
Yummy chocolate give me more!
Five, six, seven, eight,
My favourite food is chocolate!
1) Game: “Answer me!” (What`s your favourite food? Do you like..? Does your mom (dad) like..?).
2) Game: “Chain” (I like / I don`t like).
Teacher: “Let`s check your homework. Your home task was a note for your mother”
1) “Hands up, clap, clap,
Turn yourself around
Then you clap, clap, clap!
Hands down, clap, clap,
Turn yourself around
Then you clap, clap, clap!
Hands out, clap, clap,
Turn yourself around
Then you clap, clap, clap!”
2) Head and shoulders,
Knees and toes (2 р.)!
Head and shoulders,
Knees and toes (2 р.)!
And eyes, and ears, and nose, and mouth
Head and shoulders,
Knees and toes (2 р.)!”
Teacher: “What songs do you know? Open your books, please, p.42, ex.1, and listen, then sing”
8. Работа над диалогом. Выразительное чтение (5 мин)
Teacher: “Listen, then read. (p.43, ex.3)”
Выполнение заданий на закрепление полученных знаний.
Teacher: “Look at thе board:
1) Listen and repeat (повторение слов по теме);
2) Fill in the missing letters;
p_t_toes
p_pc_rn
p_zza
m_lk l_mon_de r_ce
i_e-cre_m me_t b_rger
s_lad ch_c_late
ch_cken
3) Read and choose;
1 A Kate like bananas. B Kate likes bananas.
B Tom don`t like rice.2 A Tom doesn`t like rice.
B Does you like popcorn?3 A Do you like popcorn?
4 A I likes chips.
B I like chips.
4) Match the english words with their translations;
1. milk a) шоколад
2. Pizza b) рис
3. Pasta c) яйцо
4. Chocolate d) молоко
5. Egg e) паста
6. Rice f) овощи
7. Vegetables g) пицца
5) Read and circle the correct word.
a) Have you got some / any biscuits?
b) Can I have any / some lemonade, please?
c) They haven`t got any / some popcorn.
d) We`ve got some / any meat.
e) I haven`t got any / some chips.
10. Подведение итогов урока. Оценивание учащихся (2 мин)
Teacher: “You`re good students. Thank you for the lesson. Your marks…”
Teacher: “W. b.: p.24 ex.2, p.25 ex.3”
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.