Презентация по английскому языку "Придаточные определительные" (8 класс Кауфман))
Оценка 4.7

Презентация по английскому языку "Придаточные определительные" (8 класс Кауфман))

Оценка 4.7
Презентации учебные
ppt
английский язык
13.05.2020
Презентация по английскому языку "Придаточные определительные" (8 класс Кауфман))
придаточные определительные.ppt

William Shakespeare Paul McCartney

William Shakespeare Paul McCartney

William Shakespeare

Paul McCartney

Princess Diana

Winston Churchill

Westminster Abbey London’s

Westminster Abbey London’s


Westminster Abbey

London’s Tower

The National Portrait Gallery

The National Portrait Gallery

The National Portrait Gallery

The National Portrait Gallery

The National Portrait Gallery opened in 1856. It contains over 8,000 original portraits and photographs. The gallery is “about history, not about art”, which means that a picture gets into the gallery if it’s a portrait of a famous British person. The artist’s name and the quality of the picture aren’t very important.

Сложноподчинённые предложения с придаточными определительными

Сложноподчинённые предложения с придаточными определительными

Сложноподчинённые предложения с придаточными определительными

Придаточные определительные предложения служат определением по отношению к существительному главного предложения и присоединяются к главному предложению с помощью союзных слов:
who (whom) – который; which – который; that – который;
whose – чей; where - где; when – когда;

Придаточные определительные бывают двух типов

лимитирующие

описательные

Лимитирующие описывают признаки, присущие только данному лицу (лицам) или предмету (предметам) и отличающие его от всех лиц или предметов того же класса

Лимитирующие описывают признаки, присущие только данному лицу (лицам) или предмету (предметам) и отличающие его от всех лиц или предметов того же класса

Лимитирующие описывают признаки, присущие только данному лицу (лицам) или предмету (предметам) и отличающие его от всех лиц или предметов того же класса.
Лимитирующие предложения нельзя опустить без ущерба для понимания общего смысла.
В предложениях данного типа главное предложение не отделяется от придаточного запятой.
That’s the woman whom everybody loved.-Это женщина, которую все любили.
The film which I saw yesterday was interesting. - Фильм, который я смотрел вчера, был интересный.
В лимитирующих предложениях союзные слова who и which можно заменить союзным словом that:
I know the man who speaks Chinese. = I know the man that speaks Chinese.


Если лимитирующие предложения служат определением к дополнению главного предложе-ния, то союзные слова можно не употреблять

Если лимитирующие предложения служат определением к дополнению главного предложе-ния, то союзные слова можно не употреблять

Если лимитирующие предложения служат определением к дополнению главного предложе-ния, то союзные слова можно не употреблять. Yesterday I met a man we were talking about. – Вчера я встретил мужчину, о котором мы говорили.










Употребление союзных слов
which things
who people
that things / people








w

who

Two sentences one sentence

Two sentences one sentence

Two sentences one sentence This is the actor. I like him very much. Главная часть придаточная часть

who(m)/that
We went to the party. It was interesting.
which/that
The child was funny. I saw him.
The child who(m)/that I saw was funny.

My computer is really fast. It is new.
My computer which/that is new is really fast.

This is the actor

I like very much.

We went to the party

was interesting

определительное

определительное

Описательные содержат дополнительную информацию об описываемом лице или предмете

Описательные содержат дополнительную информацию об описываемом лице или предмете

Описательные содержат дополнительную информацию об описываемом лице или предмете.
Главное предложение отделяется от придаточного запятой.
Без такой информации можно обойтись.

His father sent him to Eton.

Jane works at school.

I. Newton was born on 25 December, 1642, in Woolsthorpe,



,who was very rich,
описательное


,whose mother was also a teacher,
описательное

which is in Lincolnshire.
описательное

Let’s practice. Determine the type of the sentence and put commas where necessary

Let’s practice. Determine the type of the sentence and put commas where necessary

Let’s practice. Determine the type of the sentence and put commas where necessary.

The building that was next to the school fell down.
2. I’m going to the town where I spent the best years of my life.
3.In the room I spotted a boy whose father helped me last year.
4. Tom whom I have known for many years phoned me yesterday.
5.There were a lot of trees in the garden her father planted.

лимитирующее

лимитирующее

описательное

,

описательное

,

,

лимитирующее

Fill in the gaps. Use where, who(m), which, whose, that, when

Fill in the gaps. Use where, who(m), which, whose, that, when

Fill in the gaps. Use where, who(m), which, whose, that, when. Put commas where necessary.

Most of the people come to this theatre
are from England.
2. My sister picture you’ve seen is very nice.
3. Kate and John never forgot the place they met.
4. I don’t read books have a happy end.
5. It was a time men went to war and women waited for them.
6.The people live in this village get up early.
7. She told me about Nick she liked a lot.
8. Ann was very beautiful married Ted Hopkins.

who / that

whose

where

which

when

who/that

whom

who

,

,

,

,

,

Choose the right word 1.My friend, is very talented, is arriving today

Choose the right word 1.My friend, is very talented, is arriving today

Choose the right word

1.My friend, is very talented, is arriving today.
2.She’s bought the book she was looking for.
3. I like the house they live in.
4 She showed me the ring was a family treasure.
5. I don’t the man is sitting next to me.
6. The song we were listening yesterday
was a very good one.

who /

which

what/

that

who/

that

what/

which

which/

who

which/

who

Thank you for the lesson. Homework:

Thank you for the lesson. Homework:

Thank you for the lesson.

Homework: Ex.10, p.40;
Ex.10, p. 42 (in written form);
learn new words.

Ресурсы из интернета http://i019

Ресурсы из интернета http://i019

Ресурсы из интернета

http://i019.radikal.ru/0908/b3/176c8ca30619.jpg
http://static2.aif.ru/public/news/609/0de40ce6086bd6f6f82b6bdeee9a3f67_medium.jpg
http://26.media.tumblr.com/tumblr_l2897jJUQr1qaf9z1o1_500.jpg
http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/1/63/935/63935272_Shakespeare.jpg
http://blog.londonconnection.com/wp-content/uploads/2010/05/800px-London_NPG.JPG
http://arantxaypaula.files.wordpress.com/2010/10/westminster_abbey.jpg
http://www.mil-online.ru/files/mill61.jpg
http://kristaineurope.files.wordpress.com/2010/07/nationalportraitgallery.jpg








Скачать файл