Презентация по английскому языку "Эстетика труда" (10 класс)

  • Презентации учебные
  • ppt
  • 13.03.2018
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

В данной презентации представлена информация об зстетике труда, правилах дресс кода, а также правилах поведения в и вне процесса переговоров. Представленный материал может быть использован как на уроках английского языка, так и во внеклассной работе с учащимися для усовершенствования навыка говорения.
Иконка файла материала Тема 12 Aesthetic Labour.ppt
Aesthetic Labour Looking Good, Sounding Right
 Aesthetics is commonly  known as the study of  sensory values,  sometimes called  judgments of sentiment  and taste.
 Today I would like to turn your attention on  one of the brunches of aesthetic – aesthetic  labour.
 Some employers now  specify personal  characteristics in lists of  ‘skills’ they require for  certain jobs. Some  employers now stress  their prospective  employees' personal  characteristics, involving,  for example, 'looking good  and sounding fine'.
 In customer­facing  occupations employers may  emphasise personal  characteristics to such an  extent that they are looking  for people who are  "passionate, stylish,  confident, clever and  successful". How many  people does this rule out,  irrespective of the skills they  possess, if an employer is  essentially looking for  someone who will project the  ‘right image’.
 In the ‘style’ labour market of  fashionable hotels and bars the  appearance, deportment, accents  and general stylishness of the  bartender, waitress or retail  assistant are part of what makes the  service being offered trendy. But it  is not only in this environment that  grooming, dress sense, deportment,  manner, tone and accent of voice  and shape and size of body become  vital. Workplaces as diverse as call  centres, training consultants,  investment banks and accountants  all recruit, train and promote staff on  their emotional and aesthetic ‘skills’.  Many of these characteristics are  open to development and  improvement through instruction.  Their possession is a new facet of  what it can mean to be ‘skilled’".
 Managers may seek to  control employees’ "language  and body posture, the length  of their skirts and their  hairstyles, their weight and  the size of their bust, hips, the  make up that they wear, the  way that they shave (both  faces and legs), their  jewellery and shoes and the  colour of their hair. Such  detailed demands suggest  that it is not only the changing  definition of skill that is  problematic but the site of its  control.
Conclusion  So, we can say that the real personal and  transferable ‘skills’ required for preferential  employment are those of whiteness, maleness and  traditional middle­classness", study of aesthetic  labour suggests that many of the particular skills in  personal presentation, self­confidence, grooming,  deportment and accent that service sector employers  are seeking are liable to be linked to the parental  social class, and family and educational background  of the job applicants".
Thank you for  your attention