Работа с текстом "Мышь городская и мышь деревенская" (английский язык, 3 класс)
Оценка 5

Работа с текстом "Мышь городская и мышь деревенская" (английский язык, 3 класс)

Оценка 5
Карточки-задания
docx
английский язык
3 кл
31.03.2017
Работа с текстом "Мышь городская и мышь деревенская" (английский язык, 3 класс)
Разработка содержит адаптированный текст известной английской сказки "Мышь городская и мышь деревенская", а также огромное количество лексико - грамматических упражнений разного уровня сложности при работе с текстом . Все задания разбиты на блоки: предтекстовый этап, текстовый и послетекстовый этапы. При работе с текстом применяется так же технология развития критического мышления (а именно такие приемы как "Дерево предсказаний", кластер, синквейн и др.)лексико-грамматические упражнения, разноуровневое обучение
Мышь городская и мышь деревенская _текст и упражнения.docx

Приложение № 1

 

“The Country Mouse and the Town Mouse” («Мышь городская и мышь деревенская»)

1.            Meet the Town Mouse. The Town Mouse lives in the town. She lives in a big house.  She is white and merry. She has got a funny face.  She likes to play computer games. In the morning she listens to music. She can dance well.

On Sundays the Country Mouse comes to visit her. The Country Mouse is her friend. The Country Mouse is grey and smart. She has got black eyes, small ears and a long tail.  She likes to read and draw pictures. She can write poems.

2.            The Town Mouse is very happy to see the Country Mouse. They have breakfast together.

The Town Mouse: Would you like some cheese and bread?

The Country Mouse: Yes, please. I like cheese and bread.

The Town Mouse: Here you are. Help yourself!

The Country Mouse: Thank you. Oh, the cheese is good. May I take a sweet?

The Town Mouse: Yes, yes take it, please. Would you like some jam?

The Country Mouse: I’m sorry, I don’t like jam. I like red apples. May I have a small red apple?

The Town Mouse: You are welcome.

3.            “What’s this?”-said the Country Mouse. “Mew-mew!” “The Cat! The big black Cat! We must run!” – says the Town Mouse. The mice run away. The Country Mouse is afraid. The Country Mouse says: “I want to go home! I haven’t got sweets and cakes at home.  I have got only corn. But a big bad cat doesn’t live in my house. Come and see me on Monday. Good bye!”

 

Предтекстовые упражнения

1.     Прочитай название сказки, выскажи предположения о содержании текста.

2.            Прочитай следующие слова, убедись, что ты знаешь, как правильно они произносятся.

Town, country, visit, come, live, game, want, says, draw pictures, is afraid, only, white, must.

3.             Задание на соответствие: найти английскому слову в левой колонке верный перевод в правой колонке:

Live                                                                  город

Come                                                                приезжать, приходить

Black                                                               игры

Town                                                               взять

Corn                                                                 белый

Country                                                            жить

Take                                                                 играть

White                                                               слушать

Small                                                                черный

Games                                                               маленький

Listen to                                                            кукуруза

Play                                                                   играть

4.     Выбрать пары слов с одинаковым  значением (синонимы):

 Small,  come, big, large, house, visit, little, eat,  home, have lunch.

 

5.            Используя прием «Дерево предсказаний» предположите, кто главные герои сказки, как они выглядят и как будут развиваться события в сказке.

 

6.            Распредели слова в три группы: существительное, прилагательное, глагол:

Read         play       cheese           is           white        smart           dance           grey          long         ears            tail       draw        listen       funny            face         pictures         can           house          mouse           have       music          games              computer            live          see         meet             Sunday            cat               red            jam          apples                bread           visit                come             like           town               country        run          black     corn       go         big      sweets     cakes

 
 

 

 

 

 

 


Текстовые  и послетекстовые упражнения

1.     Вставьте пропущенное слово:

1)           The Town Mouse ______  in the town

2)           The Town Mouse  can _____   well.

3)           The Country Mouse likes ________  and _________ funny pictures.

4)           The Country  Mouse doesn’t like _____. She  likes ____  apples.

5)           The ____ Mouse  has got a funny face

6)           The ______  Mouse is and smart.

7)           The ____ Mouse  can write poems.

8)           The Country Mouse lives in the ________ in a small but _____  house.

2.            Помоги the Country Mouse написать о себе. Расставь слова в предложениях в нужном порядке.

1)      in, the, live, I, country.

2)      I, read, write, and, can.

3)      carrots,  do, I, jam, not, and, like.

4)      got,  a, have, I, friend.

5)      I, on, my, Sundays, friend, visit.

3.            Выбери верные утверждения в соответствии с текстом. Исправь ошибки, где это необходимо.

1)           The Country and the Town Mouse live together.

2)           The Town Mouse is white and merry.

3)           The Town Mouse dances well.

4)           The Country Mouse write poems and plays computer games.

5)           The Town Mouse is smart.

6)           The Country Mouse likes cheese and bread.

7)           The Country Mouse likes to read and draw pictures.

4.     Ответь на вопросы:

1)       Where does the Town Mouse live?

2)       What colour is the Town Mouse?

3)       What does the Town Mouse like to do?

4)       Where does the Country Mouse live?

5)       What colour is the Country Mouse?

6)       What does the Country Mouse like to do?

7)       What does the Country Mouse like to have for breakfast? What doesn’t she like?

8)       Does the Country Mouse like her friend’s house? Why?

5.     Подбери заголовок к каждой части.

6.     Составь план к прочитанной сказке.

7.     Заполни таблицу:

 

The Country Mouse

The Town Mouse

house

 

 

appearance

 

 

character

 

 

activities

 

 

food

 

 

 

8.       Расскажи о the Town Mouse и the Country Mouse.

9.       Разыграй диалог между мышками во время завтрака. Составь свой диалог «За завтраком» по образцу.

10.    Найди в тексте изученные грамматические явления и правила.

11.   Прочитайте еще одну версию сказки, заполняя пропуски словами в рамочке.

Eats ,           dinner,            big,           has,         lunch,         tree          for,        plays,    happy,         nice,                the,           in,             in,                is

 
 

 

 


Here _____ Country Mouse. Country Mouse  lives _____ a field. It is a _____ cornfield. He _____ a nice  house _____ the middle of _____ cornfield. Look! His house is in the _____.

Every day, Country Mouse  _____ corn . He eats corn _____ breakfast. He eats corn for _____. And he eats  corn for _____.

And every day, Country Mouse _____ in the field with his friends.  The country is _____ and quiet. And Coutry Mouse is very _____. 

Go             boring,          walks,            thinks,          thinks,          visits,         do,     sees,          dinner,         invites,         thinks,          love,              eat,           kind,    says,          buy,               visit

 

 
2.

 

 

One day, a mouse from the town _____ the country. He _____ through the cornfield. He walks and _____. The country is _____. What can you _____ in the country? Nothing! _____ Town Mouse. 

In the town, you can _____ nice clothes. You can _____ good food. You can _____  museums.  And you can _____ to the cinema . I _____ the town,  he _____.

Country Mouse _____ him. Country mouse is very _____ and friendly. He _____ Town Mouse  to dinner.  “Do you want to come for _____ at my house?”

“That’s very kind of you. Thank you,” _____ Town Mouse.

 

12.        Используя  прием «Кластер», составь  графический пересказ сказки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Надпись: The Cat

Надпись: big Надпись: angry Надпись: black
Надпись: Eat mice
 

 

 


13.       Используя прием «Синквейн», расскажите о главных героях:  the Town Mouse, the Country Mouse.

·        The Town Mouse

The Town Mouse.

White, merry.

Plays computer games, listens to music, dances.

With a funny face.

Animal.

·        The  Country Mouse

The Country Mouse.

Grey, smart.

Writes poems, reads, draws.

Likes  cheese and bread.

Animal.


 

Приложение № 1 “The Country

Приложение № 1 “The Country

I have got only corn. But a big bad cat doesn’t live in my house

I have got only corn. But a big bad cat doesn’t live in my house

Распредели слова в три группы: существительное, прилагательное, глагол:

Распредели слова в три группы: существительное, прилагательное, глагол:

The Town Mouse dances well. 2)

The Town Mouse dances well. 2)

Прочитайте еще одну версию сказки, заполняя пропуски словами в рамочке

Прочитайте еще одну версию сказки, заполняя пропуски словами в рамочке

Используя прием «Синквейн», расскажите о главных героях: the

Используя прием «Синквейн», расскажите о главных героях: the
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
31.03.2017