Short term plan
Оценка 4.6

Short term plan

Оценка 4.6
Работа в классе
docx
английский язык
6 кл
29.03.2017
Short term plan
6 сыныпқа арналған қысқа мерзімді жоспар тақырыбы Сын есімнің салыстырмалы ,күшейтпелі шырайлары.Сабақтың мақсаты оқушылардың сөйлеу және оқу дағдыларын дамыту.Сабақ барысында оқушылар сын есімнің түрлерін түсініп,түрлі тапсырмалар орындап ,мысалдар келтіреді жалпы сын есімдердің сөйлемде қолданылуын меңгереді және сын есімдерді пайдаланып сипаттап ,суреттейдіплан открытого урока
Short term plan 6grade.docx
Short term plan Date: 09.01.2017                 Grade:6 Name of lesson plan activity:My ideal school Teacher`s name: Abisheva Ainur Kanabekovna School name: School­12 Materials used in class:  English 6 grade, pictures Lesson objectives: To develop Ss reading and speaking abilities. To explain  Comparative and Superlative adjectives  Vocabulary: adjectives SWBAT…. Will be able to speak about their schools and ideal schools , and to revise adjectives, to work on the group,  in pair and individually. Stages of the lesson  Teacher I. Organization  moment  II. Warm­up Good morning girls and  boys! How are you? What  is the date today? What  day is it today? What  season is it now? What’s  the weather like today?  Who is on duty today? Who is absent today? School is my home, School is my life, School is my future, Every day and night. Students Ss take their sits. Methods of teaching. Speaking. Answering Listen and Find what  about this poem?                 There is only one rule, Listen and answer  the  teacher`s  questions. Work in  groups. To study at school, Never give up, And only early, get up! Writing   Creative thinking.  Write on copy  book Develop listening abilities. Develop writing and listening  abilities.  Creative thinking. Speaking. Writing. Speaking. III. Explanation  of the aims of the lesson. Explain them what will they  be able to do at the end of the  lesson.3 m. Listen to the aims of the  lesson. IV. Presentation. 4.1Ex1 write the answers 4.2Ask Ss about their ideal  school. What is your ideal school? 4.3Explain the Comparative  and Superlative adjectives V. Practice. VI. Production. Omar        Victor   Dmitry 1m65cm     1m75cm  1m85cm 4.5Explain the next task.Ex5 5.1Ask  questions  about  Comparative and Superlative  adjectives Write answer the questions in ex1 Individual work. Writing Work in pairs. Write on a  posters. Listen and practice  a. Omar is     Victor   is than tall. Victor   is   taller than Omar. Dmitry is the tallest.      b. shorter Dmitry. Omar   is   shorter Victor.   than Omar   the shortest. is     Describe the girls. Ss answer the teachers  questions. . To describe  each other Complete the given  sentences using the given  adjectives.    V.II     Assessment.    V.IIII Homework Give the list of the task which  they should evaluate. Explain the Ss their H.W Read the grammar reference Write on the sheets of  paper. Write in their diaries. Evaluate each other. Short term plan Date: 11.01.2017                 Grade:6 Name of lesson plan activity: Comparative and Superlative adjectives Teacher`s name: Abisheva Ainur Kanabekovna School name: School­12 Materials used in class:  English 6 grade, pictures Lesson objectives: To develop Ss reading and speaking abilities. To revise Comparative and Superlative adjectives Vocabulary:  adjectives faster ­ the fastest      cleaner ­ the cleanest   bigger ­ the biggest   dirtier ­ the dirtiest    lower ­ the lowest     quieter ­ the  quietest     higher­   the highest SWBAT…. Will be able to describe and to revise adjectives, to work on the group, in pair and individually. Stages of the lesson  Methods of teaching. Divide into groups.  Work in groups. Writing   Creative thinking. Develop listening abilities. Develop writing and listening  abilities.  Creative thinking. Speaking. Writing. Speaking. I. Organization  moment  II. Warm­up III. Explanation of  the aims of the  lesson. IV. Presentation. V. Practice. VI. Production.    V.II     Assessment.    V.IIII Homework Teacher Divide Ss into two groups. 2m.  Greeting  Warm – up  Pronunciation practice [ch]           [sh] Chair  ,Chalk      short    she Choose  Change    shop shirt Explain them what will they be  able to do at the end of the  lesson.3 m. 4.1 Ex: 7Make a table for these  adjectives and discuss the  spelling 4.2  E x :   8 W r i t e  some true  sentences about your family  using the words in your table  Example:  My brother is taller  than me. My grandmother is the oldest in the family  Exercise 6 Talk to your partner. 4.3Exercise 10 Match an  adjective in A with its opposite  in B. Check the of new words in your dictionary. Explain the Comparative and  Superlative adjectives 5.1 Exercise 11Make sentences  comparing life in the city and  country Comparative and Superlative  adjectives Give the list of the task which  they should evaluate. Explain the Ss their H.W Read  the grammar reference Students According to the numbers that they`ve  chosen, Ss take their sits. Complete the table using adjectives       Listen and read Listen to the aims of the lesson. Work in groups. Write and make Work in pairs.  Listen and practise Work in groups. Describe the family members В A fast small clean safe quiet old friendly interesting expensive healthy good cheap slow bad unhealthy unfriendly dirty noisy modern dangerous boring big Write on the sheets of paper. Evaluate each other. Write in their diaries. Ex:12 p:71 Short term plan Date: February,1.2017                 Grade:6 Name of lesson plan activity:Health problems Teacher`s name: Abisheva Ainur Kanabekovna School name: School­12 Materials used in class:  English 6 grade, pictures,postcards,grammar tables Lesson objectives: a) to enlarge pupil’s vocabulary, to speak about health; b) to develop pupils’ skills of reading, writing, listening and speaking speech, to understand oral speech, to enrich listening; c) to develop the interest to English language, SWBAT…. Will be able to speak about health, and to revise , to work on the group, in pair and individually. Health ­is above wealth.”         ” Денсаулық ­ зор байлық”.          “ Здоровье ­ лучшее богатство” Stages of the lesson  I.Organization  moment  Methods of teaching. Speaking. Answering Teacher Students According to the colours  that they`ve chosen, Ss take their  sits. .  Good morning girls and  boys! How are you? What is  the date today? What day is it today? What season is it  now? What’s the weather like today?  Who is on duty today?Who is  absent today?  Divide Ss into two groups.  II. Warm­up Put the  words in your colour   paper in the correct column III. Checking up the home task. To distribute the papers with task  for each pupil IV. Explanation of  the aims of the  lesson. V. Presentation. VII. Practice. VII. Production.    VIII.    Assessment. Explain them what will they be  able to do at the end of the lesson. Present continuous tense We use Present Continuous Tense to describe actions which are  happening now. I am He/She/It is We/You/They are I am sitting in class now The teacher is writing The students are talking Look at the doctors actions. Write sentences in the present  continuous tense. Use the words  from the blackboard. I.Task for group­1   Complete  the chart how the doctor  examined                      Task for group ­2 Complete the  letter using the words II. Task for group­1 Write the  names of:1.three illnesses 2.four  parts of the body which you can  move.3.five healthy food  Task for group­2 Look at the  health problems. Find advice for  each problem Give the list of the task which  Work  individually Writing   Creative thinking.  Write on copy  book Develop listening abilities. Develop writing and listening  abilities.  Creative thinking. Writing. Speaking. In the medicine box they  choose the colour papers with words of feelings happy, unhappy, worried,  angry, bored, angry, cold, ill,  bad, O.K, great, terrible,  wonderful 1.Use these words to complete the  expressions below.                               A­­­­­­­­­ of toothpaste                         a ­­­­­­­of oil                                        a ­­­­­­­­­of milk                                  a­­­­­­­­of water                                   a ­­­­­­­­­of juice                                 a­­­­­­­of tissues                                   Packet, can, tube, bottle, glass,  package, jar 2. Match the words with their  translations                                 Angry ­ашулы ,Happy­                      бақытты,Tired­                                шаршаған,Cold      ­                           суық,Ill ­                                             ауру, сырқат адам Listen to the aims of the  lesson. Listen to the teacher Remember! Giving examples Writing the sentences on  Example: The doctor is  taking his temperature                                    Problem:­­­­­­­Diagnosis­­­­­­­­­­ Treatment­­­­­­­­­­ Dear miss Zhanagul, Sezim is  not going to school today,  because she is ill. She have  flu 1.flu,cold,thore throat 2.hand,foot,eye,finger 3.fruit,milk,vegetable,meat,fish Problems:1.the flu 2.a  temperature 3.a headache  4.toothache  Advice:1.Drink lots off liquids  2.take tablets to bring down  temperature 3.take some  aspirin 4.see the denbtist Write on the sheets of paper. Evaluate each other. VIII. Homework they should evaluate. Explain the Ss their H.W Read  the grammar reference Write in their diaries.

Short term plan

Short term plan

Short term plan

Short term plan

Short term plan

Short term plan

Short term plan

Short term plan

Short term plan

Short term plan
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
29.03.2017