Урок 45 Символы

  • docx
  • 20.12.2022
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала Урок 45 Символы.docx

____________________

Дата проведения

9 класс

Урок 45. Символы англоязычных стран и России

Цели: введение новой страноведческой информации по теме «Символы англоязычных стран и России»; контроль и закрепление навыков письменной речи (эссе); развитие навыков аудирования и устной речи.

Ход урока

I.   Организационный момент

-                    Today we shall listen to your essays about our country and have a talk about state emblems of Russia, Great Britain and the USA.

II.   Речевая разминка

-                    Let's go over the material we discussed last week. You will agree or disagree with me. Listen to me carefully. If I am right, repeat my sentence. If I am not right, disagree with me.

Примерные предложения учителя:

1.              There are fifty states in the USA. (I agree with you. There are fifty states in the USA.)

2.               Great Britain is divided into two parts. (I disagree with you. Great Britain is divided into four parts.)

3.              Before the revolution in 1917, our country was known as the Russian Empire. (I agree with you. Before the revolution in 1917, our country was known as the Russian Empire.)

4.               New York is the capital of the USA. (I disagree with you. Washington D.C. is the capital of the USA.)

5.              Lake Superior is the largest lake in the USA. (/ agree with you. Lake Superior is the largest lake in the USA.)

6.              The poetic name of Russia is ALBION. (I disagree with you. The poetic name of Great Britain is ALBION.)

7.              Great Britain is situated in Asia. (I disagree with you. Great Britain is situated in Europe.) Etc.

III.   Контроль навыков письменной речи по теме «Россия». Проверка домашнего задания

-                  Now I'd like some pupils to go to the blackboard. They will read us their stories "The Poetic and Historic Names of My Country". Get ready to ask the questions.

IV.  Активизация навыков аудирования и устной речи. Введение новой страноведческой информации по теме «Символы англоязычных стран и родной страны»

-                   It's time to listen to the text about Russian, American and British flags. You may open your textbooks, page 193. Follow in your books while listening. Work in groups of four. You will listen to the stories of the members of your group and choose the best story. Then we shall listen to some pupils all together.

Прослушать информацию о флагах Америки, России и Великобритании. Во время звучания аудиозаписи ученики могут открыть учебник на стр. 193. После работы с кассетой ученики работают в трех группах, на которые они были разделены на предыдущих уроках. Время работы в груп­пе - 2-3 минуты. В каждой группе работа организуется следующим образом: сначала все члены группы обсуждают предложенные во­просы, а затем они выбирают одного ученик, который представляет рассказ перед классом.

V.     Физкультминутка

VI.     Закрепление навыков письменной речи (написание эссе)

-                       Now we shall try to describe the flag of our republic. You can see it on the blackboard. What are the colours of the flag? What animals (elements) can you see on it? What do they stand for?

упр. 100, стр. 95

VII.      Развитие навыков аудирования с полным пониманием прослушанного материала

-                       Will you read the task of exercise 101, page 95 in your textbooks? We shall listen to the information about the state emblems of Russia, Great Britain and America. You will listen to the texts and find out what symbols these countries have. Are you ready to start? Open your textbooks page 194 and listen to the information again.

чтение задания упр. 101, стр. 95 из учебника и прослушивание информации из данного упражнения. Зада­ние для учащихся во время первого прослушивания: прослушать диалог и назвать символы России, Америки и Великобритании.

Во время второго прослушивания ученикам разрешается открыть учебник на стр. 194 с целью проверки своих ответов.

VIII.   Закрепление введенной страноведческой информации в устной речи

-                      You have six questions in exercise 101, page 95. Let's divide into three groups again and answer the questions about the symbols of the country you are researching. Use the information on page 194. Is everything clear? Your time is up. Who is ready to read the questions and answer them?

ответить на вопросы из упр. 102, стр. 95 из учебника, используя информацию из прослушанного текста. Учащиеся работают в группах в течение 4—5 минут, а затем зачитывают свои ответы перед классом. Учитель обращает внима­ние детей на необходимость использования материала учебника на стр. 194.

IX.   Подведение итогов урока

Домашнее задание

Учебник: упр. 100, стр. 95 (нарисовать флаг и написать эссе), рабочая тетрадь: упр. 4, 5, стр. 41-42.


 

Скачано с www.znanio.ru