Урок английского языка в 3 классе на тему "Дни недели"
УМК «Rainbow English», О.В.Афанасьева, И.В.Михеева
Цели:
Задачи урока:
Ход урока.
Hello! Dear friends! I am glad to see you! How are you today?
(T-P1, P2, P3…)
Dear friends! We have a guest today. His name is Roly-Poly. He is sad. He has a misfortune. Angry wizard stole his seven friends. We should meet his friends and rescue them from prison. Can we help Roly-Poly?
Ребята, а как мы будем помогать? Что мы умеем?
( ребята отвечают) We can speak English. We can read and write. We can ask and answer questions. We can learn by heart. Well done.
What do you think? Who are these seven friends? Who are they? I am sure, each of you knows them very well and call their names every day.
(У меня на доске вывешены картинки семи гномов с именами дней недели на английском языке)
It is right. They are seven days of the week.
Let us listen and repeat their names. Look at screen. Слайды№5-11
Ребята. Злой волшебник прислал нам вот такое странное послание, видимо друзья Роли-Поли действительно в опасности.
Look at screen and listen please. Слайд№12
Let us translate it. Слайд№13
(На доске) Look at the blackboard.
Born-родился
Christened-крестился
Married – женился
Took ill – занемог
Worse – слег
Died – умер
Buried – похоронен
Let us read this poem.
Children are you brave? Are you afraid of angry wizard?
And now the first test of angry wizard.
Very well. The first test is ready. Read their names. Слайд16
Ex.6 page 115. I see you are tired. Stand up please. Listen and do with me.
(слабым ученикам даю индивидуальное задание см. Приложение.)
Самым храбрым молодцам нужно выполнить вот это задание.
( на доске перепутанные буквы в названиях дней недели)
Unscramble the letters and find the days of the week.
DAYESTU
DAYATSUR
RIDAFY
DAUNSY
SRUTHDAY
EDENSDAWY
DAYMON
( кто нашел слово выбегает к доске и записывает).
Let us work in our workbooks.
Ex.3 p.75
Ребята, расшифруйте названия дней недели и напишите их по порядку. Обратите внимание как дни недели пишутся сокращенно.
Если дети быстро справляются с этим заданием, мы выполняем следующее задание в учебнике упр.7 с.116.
Слайд№21
At last we got to the wizard’s prison. We need keys. And the keys are the answers to the following questions.
Look at screen and answer the questions. Слайд№22
Ребята, как вы думаете, смогли мы помочь колобку спасти его друзей? Если да, то поднимите веселого смайлика, если нет грустного.
Children, you have worked hard today and I got you only good and excellent marks and present you bookmarks. Домашнее задание на доске
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.