Задания для контроля по теме "Дружба" (7 класс, английский язык)
Оценка 5

Задания для контроля по теме "Дружба" (7 класс, английский язык)

Оценка 5
Контроль знаний
doc
английский язык
7 кл
02.04.2017
Задания для контроля по теме "Дружба" (7 класс, английский язык)
Данные задания можно использовать для осуществления текущего и итогового контроля по теме "Do you have any problems with your friends?" на основе учебно-методического комплекса "English 7" В.П. Кузовлев. В материале предсталены такие виды заданий как: listening, speaking, reading, grammar, cultural awareness.
Друзья и дружба.doc
Задания для осуществления текущего контроля по теме  « Do you have any problems with your friends? » УМК «English 7» В.П. Кузовлев (учитель Булычева Наталья Николаевна) 1. Listening comprehension Формат теста – true/false statements Объект контроля – проверяется развитие умения понимать речь на слух с целью извлечения конкретной информации. Учащиеся слушают запись один раз. Текст на аудирование:  My Best Friend1 I have got many friends among my classmates, but my best friend is Kirill. He is thirteen. Kirill is very kind and friendly. He is quite tall and wellbuilt, and he has got dark, wavy hair and brown eyes. Kirill is very musical. He can play the piano. He plays the piano very well. His favourite Russian composer is Sviridov. Kirill composes his own songs. He has got a lot of records. We like classical music and we go to concerts at weekends. Kirill's favourite subject at school is Computing. He is very good at this subject. He has got a computer at home. His favourite computer programmes are educational ones. He likes to play computer games too. Sometimes he plays computer games with me. He wins most of the time. He paints and draws very well. I like painting too. We go to art exhibitions as often as possible. Kirill is very reliable. I can rely on him in any difficult situation. We respect each other, care about each other, remain true and honest, always keep secrets and forgive each other. The thing I like best about my friend is that he really cares for me. When I'm sick he comes to see me, brings me my favourite fruits: apples, pears and lemons, helps me with my homework. We don't often go out in the evening during the week, because we have too much homework. As a rule we meet at the weekends. We often go to the park or to the cinema. In   the   summer   we   often   go   cycling.   We   play   tennis   and   go   swimming.   We   like photography. Sometimes we play chess. Kirill plays chess very well. We have a good time together. My mum always says: «A friend you choose helps you win or lose».  With Kirill I always win. 1 Текст взят из «Библиотеки электронных наглядных пособий» Task: Listen to the boy speaking about his best friend and then decide if the statements below are true (T) or false (F). 1. The boy has few friends at school. _______ 2. Kirill is 14. _______ 3. Kirill is a tall boy with dark eyes. _______ 4. Kirill likes to listen to classical music. _______ 5. Kirill likes educational computer programs. _______ 6. Kirill plays computer games better than his friend. _______ 7. Friends go to art exhibitions very seldom. _______ 8. The boy likes his friend because Kirill brings him his favourite fruits. _______ 9. Friends meet every day. _______  10.Kirill always win. _______ 2. Speaking  Формат теста – conversation Объект   контроля   –   проверяется   уровень   сформированности   продуктивных лексических и грамматических навыков говорения. Task: Every year on the first Sunday of August American and British teenagers celebrate International Friendship Day.  On this day people spend time with their friends and express love for them. The exchange of Friendship Day Gifts like flowers and cards is a popular tradition of this occasion. Who would you like to spend this day with? Why?   Оценка   грамматическая   правильность, Обычно   выдвигаются   следующие   критерии,   по которым   оценивается   говорение: произношение,   независимость и содержание. В каждой из вышеназванных категорий ученик может получить 0, 1 или 2 балла.  Отметка  за 5—6 баллов — 3; за 7—8 ставится 4;  за 9—10 баллов ученик получает 5.   беглость, Произношение 0 — Произношение очень плохое, сообщение не будет понятно носителю языка. 1 — Несмотря на некоторые трудности в восприятии, большая часть сообщения достаточно понятна. 2 —   Хороший   ритм,   правильное   положение   ударных   и безударных   слогов, правильная интонация. Сообщение понятно для носителя языка. Грамматическая правильность 0 — Возникает барьер при коммуникации из­за частоты или типа ошибок. 1 —   Несмотря   на некоторую   трудность   при   непосредственном   восприятии, большая   часть   сообщения   достаточно   понятна,   т. е.   основные   структуры достаточно хорошо контролируются при разговоре. 2 —   Основные   структуры   употребляются   правильно,   хотя   более   трудные структуры могут быть не совсем точны. Сообщение понятно для носителя языка. Беглость 0 — Учащийся испытывает большие затруднения, не может быстро реагировать, коммуникацию осуществлять очень трудно. 1 —   Хотя   может   возникать   некоторая   замедленность   реакции,   коммуникация осуществляется и идет обмен информацией. 2 — Несмотря на некоторые запинки, реакция достаточно быстрая. Коммуникация осуществляется хорошо. Самостоятельность 0 — Учащийся не проявляет собственной инициативы. 1 — Хотя ученик полагается в основном на наводящие вопросы учителя, он может использовать эту информацию для своих целей. 2 —   Учащийся   проявляет   способность   к расширению   монолога   независимо от учителя. Содержание 0 —   Словарный   запас   недостаточен.   Учащийся   не передает   необходимую информацию. 1 — Хотя есть некоторая ограниченность словарного запаса, информация может быть достаточно хорошо передана. 2 —   Учащийся   способен   передать   любую   информацию   по всем   аспектам, затронутым в разговоре. 3. Reading comprehension Формат теста – unique answer Объект контроля – проверяется уровень развития умения учащихся читать с целью   извлечения   конкретной   информации.   Ответы   учащихся   могут   носить краткий   или   развернутый   характер,   в   зависимости   от   уровня   класса. Оценивается точность извлеченной информации.    Read a  tale and answer the questions.  What hobby did the king have?  What question did the merchant ask the king?  Who helped the king to solve a problem?  What did a hole in the doll’s ears mean?   Why is the third doll worth the most? Once upon a time there lived a king. The king was interested in collecting beautiful things. He bought them everywhere and had a fine collection of them in the palace. One day a merchant from a faraway country brought him three gold dolls. The king liked them very much and wanted to buy them at once. But the merchant didn’t want to sell them, he wanted the king to answer his question: “Which doll worth the most?” Then he would give the dolls to the king. The king thought and thought, but he couldn’t find the answer. He had plenty of wise men in the palace, but they were also   helpless.  But  there  was   a  poor   man  in  the  country  who   could  answer  the question. He was brought to the palace. The clever man noticed a small hole in the doll’s ears. He put a straw into the first doll’s ear. The straw came out of the doll’s mouth. The man said: “This man is a bad friend; he doesn’t keep your secrets”. Then he put a straw into the second doll’s ear. The straw came out of the doll’s ear. “This man is not a good friend either. He doesn’t care about your problems and soon forgets what you tell him”. He put a straw into the third doll’s ear. The straw didn’t come out at all. “This man is a good friend, because he keeps your secrets and cares about you. This doll is worth the most”. The clever man’s answers were correct and the merchant gave the dolls to the king free.      4. Grammar Формат теста – quiz (выполнен в программе Hot Potatoes) Объект  контроля  –  проверяется  уровень  сформированности  рецептивных грамматических навыков. Упражнение выполняется на компьютерах. 5. Cultural awareness Формат теста – matching Объект   контроля   –   проверяется   знание   английских   и   русских   пословиц   о дружбе. Match the English and the Russian variants of proverbs. 1) Беден тот, у кого друзей нет.  2) Благополучие друзей создает, а трудности их испытывают.  3) Богаты те, у которых есть верные друзья.  4) В окружении друзей беда меньше кажется.   5) Вдвоем переживать беду легче.  6) Вместе выстоим, врозь погибнем.  7) Глаза друга ­ это лучшее зеркало.   8) Друг в беде – настоящий друг.  a) Company in distress makes trouble less. b) Prosperity makes friends, adversity tries them. c) A friend in need is a friend indeed. d) Two in distress makes sorrow less. e) Friendless is poor. f) United we stand, divided we fall. g) They are rich who have true friends. h) A friend's eye is a good mirror.

Задания для контроля по теме "Дружба" (7 класс, английский язык)

Задания для контроля по теме "Дружба" (7 класс, английский язык)

Задания для контроля по теме "Дружба" (7 класс, английский язык)

Задания для контроля по теме "Дружба" (7 класс, английский язык)

Задания для контроля по теме "Дружба" (7 класс, английский язык)

Задания для контроля по теме "Дружба" (7 класс, английский язык)

Задания для контроля по теме "Дружба" (7 класс, английский язык)

Задания для контроля по теме "Дружба" (7 класс, английский язык)

Задания для контроля по теме "Дружба" (7 класс, английский язык)

Задания для контроля по теме "Дружба" (7 класс, английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
02.04.2017