Asking and talking about illnesses
Оценка 5

Asking and talking about illnesses

Оценка 5
Презентации учебные
docx
английский язык
6 кл
20.02.2019
Asking and talking about illnesses
Публикация является частью публикации:
ашык сабак.docx
LESSON:  Module 5  Theme: Asking and  talking about diseases Date: 24.01.2019 School:  Karabulak  school Teacher name: Kananbayeva A.K. CLASS:  6 Learning  objectives(s) that this  lesson is contributing  to  Number present:   absent:  6.3.6.1­ communicate meaning clearly at sentence and discourse level during pair, group and whole class exchanges;   6.1.1.1­ use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively  in groups;   6.3.3.1­ give an opinion at sentence and discourse level on an increasing range of general  and curricular topics;  Lesson objectives  All learners will be able to:  To know how to say and read all the names of the disease Most learners will be able to:  To read  for gist, to read for specific information, to order food, can give an advice to  using phrases Some learners will be able to:  Make a dialoque using phrases from all last lesson Respect yourself and other students when their work in a group, in pair and  individually Identify names of illnesses and use it in sentences Make a dialoque with names of the disease Do exercises using nouns Speaking  /1,3,4./ , use of English  /2,4./, writing / 2,5/ Key  words and phrases: All words and phrases about ailments Writing prompts: Can you give me …?                              You look …..  .  Russian /1/, Kazakh /1,4/, Biology/3,4/ Projector, white board High order thinking Learners knew names of disease from last lessons Challenge more able learners to add other healthy life to the menu and explain how to cure illness. Support less able learners in reading and pronunciation of new words monitor pronunciation and group evaluation, self ­ assesment , group leader’s assesment Value links Assessment criteria Language objectives Cross­ curricular  links ICT skills Level of thinking Previous learning  Differentiation – how  do you plan to give  more support? How  do you plan to  challenge the more  able learners? Assessment – how are you planning to check learners’ learning? Plan  Planned timings  Planned activities  Smiles   Resources  Teacher   Notes 5 min 3 min 7 min Main  activities  3 min Individual work   5 min Group work  7 min Ending the lesson    Pair work   5minute 4. 5.       Brain storming for students. Anwser for questions. Please answer for my question  ­What season is what colour? It is logical question. 1. Checking home task: with method ‘’The Rose and the  Thorn’’   Ask Ss to say all words about health from last lesson, they  must give English equivalents.  If they answer correctly T  gives them one rose, if they answer incorrect T gives them the thorn. Elicit the L1 equivalent for each word.   To consolidate todays theme and explain learning  objectives 2. Exercises from white board / some words  missing letters/    3. To  read for gist   Some tasks on the worksheets for reading and saying for  more able students and less able students To express an opinion  Show Ss  pictures with illnesses and  they must give advice with natural approaches.   6. Check Ss' answers Beginning the lesson  Greetings Rapport : What is the weather like today? Ss say cold, freeze, cloudy etc. Teacher open the board  and say in our classroom it is warm,  and sun in our classroom is shining.     Sun on the  board Worksheet with  picture Rose  PPT   White board PPT Natural  things as  honey,  lemon, etc   Giving hometask  2min   Additional information   3minute Reflection    Were   the   lesson   objectives/learning objectives realistic?     Did I stick to timings?    What changes did I make from my plan  and why?    Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.   Stick their stickers to ambulances

Asking and talking about illnesses

Asking and talking about illnesses

Asking and talking about illnesses

Asking and talking about illnesses

Asking and talking about illnesses

Asking and talking about illnesses
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
20.02.2019