"Astana" lesson plan
Оценка 4.6

"Astana" lesson plan

Оценка 4.6
Работа в классе
docx
английский язык
4 кл—11 кл +1
10.02.2017
"Astana" lesson plan
Theme: “Astana” Aims: 1) Educational – to give information about the capital of KZ - Astana, to teach pupils to use “Long adjectives. Comparative forms. Dates”, to teach pupils to use the new words in their speech: to become, a present name, to mean, excit¬ing. Letter combination: The [ði:], [ðə] 2) Developing – to develop pupils’ reading, writing and speaking abilities. Listening comprehension. 3) Bringing up – to bring up pupils to love and respect our motherland and capital. Visual aids: board, book, CD-disk.
4кл.Astana.docx
Бекітемін: ________ Form. Date: 4   Theme: “Astana” Aims:  1) Educational – to give information about the capital of KZ ­ Astana,    to teach pupils to use “Long adjectives. Comparative forms. Dates”, to teach pupils to use the new words in their speech: to become, a present name, to mean, exciting. Letter  combination: The [ði:], [ðə] 2) Developing – to develop pupils’ reading, writing and speaking abilities. Listening  comprehension. 3) Bringing up – to bring up pupils to love and respect our motherland and capital. Visual aids: board, book, CD­disk. The procedure of the lesson I. II. III. 1) 2) Organization moment: 1) Greeting 2) A talk with the pupil on duty Checking up the home task WB p.41 ex.3 Read the fact about Kazakhstan. Tick them True / False.  A new theme: “Astana” English sounds.  We pronounce the definite article “the” like [ði:] before the words which start with  vowel sounds, and like [ðə] before the words which start with consanant sounds. E.g.: the [ði:] apple, the [ðə] ball. P.74 ex.1. Read correctly. P.74 ex.2. Read the sentences using the rule.     Listening and reading P.75 ex. 3. Track 46 Look at the pictures and answer. Then listen then read. P.77 ex. 4. Answer the questions. 3) Grammar. Remember. To make a comparative form of a long adj we use the word “more”. E.g.: more  popular,  more modern. P.77 ex.5 Complete the sentences. 1.         More dangerous 2.         More boring 3.         More exiting 4.         More important 5.         More beautiful 4) Writing. Doing exercises WB P.42 ex.1 Match the adj with the correct comparative form. interesting­more interesting long­longer bad­worse fantastic­more fantastic good­better big­bigger WB P.42 ex.2. Make sentences with these adj. difficult                 modern                      exiting                   popular WB P.42 ex.2. Complete the text with the words from the box. Check yourself with  the ex.3 in your Pupil’s book. was            than           is           are           more           exciting   1. Astana is more beautiful than it was before. 2. Astana is more modern than it was before. 3. Astana is more  exciting place than it was before because there are  a lot of  sights, museums and theatres, beautiful parks and squares  there. WB P.43 ex.4. Complete the sentences.   1.         is 2.         was 3.         wasn’t 4.         weren’t  WB P.43 ex.5. Shift the sentences from present to past. 1. There is­was a supermarket in our village 20 years ago. 2.   There isn’t – wasn’t a bookshop in our village 20 years ago. 3. There are­ were many wooden houses in our village 20 years ago. 4. There aren’t – weren’t any plants in our village 20 years ago. WB P.44 ex.6. Find the words in the circle and write them. Be careful: there are extra letters in the circle.  Exciting  Popular  Modern  Beautiful   Wooden  V. The end of the lesson 1) Giving home task. WB p.45 ex.7 Read the description and draw the picture.  2) Marking pupils.

"Astana" lesson plan

"Astana" lesson plan

"Astana" lesson plan

"Astana" lesson plan

"Astana" lesson plan

"Astana" lesson plan
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
10.02.2017