Диагностическая работа за первое полугодие по английскому языку 5
класс
Пояснительная записка
Данная диагностическая работа по английскому языку для 5 класса составлена в
соответствие с требованиями Примерной программы основного общего
образования по английскому языку, соответствует учебным возможностям
учащихся данной ступени обучения и возраста.
Цель данной диагностической работы: объективная оценка уровня и качества
подготовки учащихся 5-х классов по английскому языку за первое полугодие
посредством независимого тестирования.
Задачи:
1. получение полной информации о состоянии исследуемого объекта;
2. осуществление прогноза;
3. принятие соответствующих мер реагирования.
Структура
Диагностическая работа проводится в форме тестирования. Тест состоит из двух
разделов, каждый из которых, в свою очередь, включает несколько частей.
Разделы
Части
1. Устная речь
1. Аудирование
Кол-во
заданий
1
Кол-во
баллов
5
2. Письменная
речь
1. Чтение
2. Лексика и
грамматика
3. Письмо
ИТОГО
1
3
1
14
21
5
50
Предлагаемый формат проведения диагностической работы.
Диагностическую работу рекомендуется проводить на одном занятии 45 минут.
Критерии оценок:
90-100% - 50 -45 баллов (максимальные суммы баллов) - оценка «5»;
60 – 89% - 44 – 30 баллов - оценка «4»;
40 – 59% - 29-20 баллов - оценка «3»;
0 – 39% - 19-0 баллов - оценка «2». Данное соотношение баллов является рекомендуемым.
Проверяемые навыки и умения и система их оценивания.
Раздел 1. УСТНАЯ РЕЧЬ.
Часть первая. Аудирование.
Задание
Проверяемые навыки и умения
№ 1
Умение понимать на слух
запрашиваемую информацию
Кол-во баллов за
тестовую единицу
1
Задание
№ 1
Задание
№1
№2
№3
Раздел 2. ПИСЬМЕННАЯ РЕЧЬ
Часть первая. Чтение.
Проверяемые навыки и
умения.
Прочитать текст и выбрать из
него запрашиваемую
информацию.
Кол-во баллов за
тестовую единицу
1
Часть вторая. Лексика и грамматика.
Проверяемые навыки и
умения.
Прочитать ряды слов,
определить не советующее
этому ряду слово
Прочитать предложения с
пропусками и выбрать один
из трех предложенных
вариантов ответов.
Прочитать предложения с
пропусками и выбрать один
из трех предложенных
вариантов его заполнения.
Кол-во баллов за
тестовую единицу
1
2
1
Часть третья. Письмо.
Эта часть теста состоит из 1 задания – написания электронного письма
зарубежному другу по заданной речевой ситуации. Listening (Tests CD, Track 1)
Test
8
You are going to hear a phone conversation. Listen and decide if the statements are
true (T) or false (F).
1 The boy is at school.
2 The girl’s holidays are in
July and August.
3 The boy doesn’t have many
holidays.
4 The girl buys a lot of
computer games.
5 The boy has two brothers.
T/F
T/F
T/F
T/F
T/F
/5
1
2
3
4
5
Reading
Read about Andy
My friend Andy
My best friend’s name is Andy. He’s very nice, and he’s really funny. He’s 22, and he’s a
student at university. He isn’t married, but he has a beautiful girlfriend. Her name is
Carrie, and she is American.
Andy’s parents have a flat in Manchester. It’s near the centre of town. He’s father’s a taxi
driver, and his mother has a part-time job in a hospital.
He has two sisters. Their names are Alison and Molly. They’re both at school.
Andy has a lot of CDs. His favourite music is rock’n’roll, and his favourite pop group is
Mood. He is also a fan of Manchester United!
When we’re together, we have a good time.
1. Underline the correct information.
1. Andy is … a student / a bus driver / nice / American / funny / beautiful.
2. Andy has … two sisters / two brothers / a wife / a girlfriend / a lot of CDs.
3. Carrie is … Andy’s sister / Andy’s girlfriend / American / beautiful.
4. Andy’s parents have … a house / a flat / one daughter / three children.
5. Andy is … in a pop group called Mood/ a fan of Mood / a fan of Manchester
United.
6. When we are together we … watch TV / play golf / have a good time.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 Everyday English
1. Odd one out.
2. an eraser
3. a camera
4. a fridge
5. a nose
6. a goat
a pencil
a teddy bear
a sink
an eye
an elephant
a book
a watch
a microwave
a mouth
a lion
1
2
3
4
Everyday English
lunch
a mobile
a bedroom
a leg
a hippo
5
6
2. Choose the right variant.
1. How old are you?
a. Yes, I’m twelve.
b. I’m ten.
c. No, I’m twelve.
2. How are you?
a. I’m fine, thanks.
b. Thank you.
c. And you?
a. That’s a good idea.
b. Yes, it is.
c.
a. She likes juice.
b. She’s very nice.
c. She’s 13.
a. He’s nice.
b. He’s tall and thin.
c. He’s a student.
5. What does he look like?
4. What’s she like?
3. How much is it?
It’s £2.
1
2
3
4
5 Grammar and vocabulary
3. Choose the right variant.
c) eraser
c) naughty
b) pen
b) an c) two
b) clever
b) mec) them
1. Sue has got two ______ in her pencil case.
a) pens
2. Pete has ___ atlas on her desk.
a) a
3. Tom’s a good student. He’s _________.
a) noisy
4. This is my house. It belongs to ______.
a) my
5. Has ____got a pen?
a) heb) we c) they
6. I take pictures with my _____.
a) camera b) CDc) they
7. A monkey can ___ noisy.
a) is
8. Fred is short and _____.
a) tall
9. Hi, David. _____ are you from?
a) when
10.
a) cooker
b) who
b) wardrobe
b) are
b) long
c) be
c) plump
David has got a new _____ in his kitchen.
c) washbasin
c) where
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Writing
10 Write a short description of yourself to put on an international friends website. Write
about your family, school and hobbies.
Write 35–50 words.
/5
Keys. Listening
1
F
2
T
3
F
4
F
5
T
Odd one out
1
lunch
2
a teddy-bear
3
a bedroom
4
a leg
5
a goat
Everyday English
1
b
2
a
3
c
4
b
5
b
Grammar and vocabulary
5
1
a
a
2
b
3
b
4
b
6
a
7
c
8
c
9
c
10
a
11
b
Typescript
Listening
A: Hello! How are you? B: I’m fine. It’s good to speak to you. Are you at home or at school?
A: I’m at school. It’s lunch time, and my lessons start at two o’clock. I’m in the
classroom with my friends. Where are you?
B: I’m at home. We don’t have school today. It’s a holiday!
A: Lucky you! In my country, we don’t have any holiday in June. Our holiday is
in July and August.
B: We have holidays then too!
A: Wow! Are you in the garden?
B: No. We don’t have a big garden. I’m in my room and I’m on the computer. I
play computer games in my free time.
A: I play computer games too. I like the new Fantasy World game. My sister has
a lot of games. I don’t buy them. I play her games!
B: What about sports? I play tennis on Saturdays and football on Mondays.
A: I don’t play sport. I watch it on TV. I like watching football. Have you got a
sister?
B: No, but I’ve got two brothers. They’re very good at football. Mike is 17 and he
plays football in London. Sometimes he’s on TV.
A: That’s good! I’d like to meet him!
B: Come to England and stay with me and then you can meet him. You can come
in August. We can have a really good time!
A: Thanks. I’d like to come and stay with you! Oh, it’s two o’clock. Now I have a
biology lesson. Send me an email on your computer.
B: OK. My mum can speak to your mum about the holiday.
A: Great! Oh, here’s the teacher. ‘Bye!!
Список литературы 1. Соловова Е.Н., Солокова И.Е. Типовые тесовые задания – Москва: Центр изучения
английского языка Елены Солововой, 2012
2. David Spencer Gateway A2 Tests: Macmillan Publishers Limited, 2011
3. Ваулина Ю.Е. Сборник контрольных заданий к учебнику «Spotlight-5» для 5
класса общеобразовательных школ/Ю.Е. Ваулина.- М: Просвещение, 2009.
4. Ваулина Ю.Е. Учебник «Spotlight-5» для 5 класса общеобразовательных
школ/Ю.Е. Ваулина.- М: Просвещение, 2009.
Диагностическая работа по английскому языку 5 класс
Диагностическая работа по английскому языку 5 класс
Диагностическая работа по английскому языку 5 класс
Диагностическая работа по английскому языку 5 класс
Диагностическая работа по английскому языку 5 класс
Диагностическая работа по английскому языку 5 класс
Диагностическая работа по английскому языку 5 класс
Диагностическая работа по английскому языку 5 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.