Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации
Оценка 5

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации

Оценка 5
Подготовка к тестированию
docx
английский язык
11 кл
04.11.2017
Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса  в рамках государственной аттестации
Цель: проведение промежуточного контроля знаний. Структура теста: 1 часть: 1 задание по аудированию. 2 часть: два задания по чтению. 3 часть: два задания на знание грамматики и лексики. Критерии оценки испытуемых по тесту: Максимальное количество баллов 32. Число набранных баллов 32-28 27-22 21-16 15-0 Оценка 5 4 3 2 1 вариант 1. Аудирование Прослушайте дважды 5 высказываний. Установите соответствия между высказываниями каждого говорящего (1-5) с утверждениями, данными в списке А-F. Каждая буква используется только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. 1. He hasn’t seen his parents more than a week. 2. I wish I had prepared better for my exams. 3. I want to have my car repaired. 4. My father wants me to help him. 5. I have never read such an exciting book. 6. My flat will be redecorated.
Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса.docx
Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса  в рамках государственной аттестации Цель: проведение промежуточного контроля знаний. Структура теста:  1 часть: 1 задание по аудированию. 2 часть: два задания по чтению. 3 часть: два задания на знание грамматики и лексики.  Критерии оценки испытуемых по тесту: Максимальное количество баллов 32. Число набранных баллов Оценка 32­ 28 5 27­ 22 4 21­ 16 3 15­ 0 2 1 вариант 1. Аудирование Прослушайте  дважды  5   высказываний.   Установите   соответствия   между высказываниями   каждого   говорящего  (1­5)  с   утверждениями,   данными   в списке  А­F. Каждая буква используется  только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. 1. He hasn’t seen his parents more than a week. 2. I wish I had prepared better for my exams. 3. I want to have my car repaired. 4. My father wants me to help him. 5. I have never read such an exciting book. 6. My flat will be redecorated. 2. Чтение  1 задание Прочитайте тексты 1­5 и установите их соответствие рубрикам A­F,к  которым они могут быть отнесены. Занесите свои ответы в таблицу.  Используйте каждую букву только один раз. В задании имеется одна  лишняя рубрика. Тексты 1. Launched in December 1996, Zvuki.ru claims to  be the oldest and most authoritative electrical  publication in the musical genre in Eastern Europe.  The site is determined to keep its considerable  archive of music available to all Internet users free  of charge.  2. For those who love opera the place to be on     Sept.23 is the Kremlin Palace where Jose Carreras will Give a concert. The Spanish Tenor will be here for one  night only to sing pieces from his lastest two albums.  3. The government’s pride and joy­ a deficit­free  budget for 2010­hasn`t turned out to be to everyone’s  taste.   4. Verizon Wireless, the No. 1 U.S. cell phone carrier, on  Monday   awarded   a   three­year,   $5  billion  supply    Рубрики газет  A­ CRIME  NEWS   B­BUSINESS  NEWS C­CULTURE  NEWS D­ POLITICAL  NEWS E­BUSINESS F­HEALTH & BEAUTY contract   to   telecoms   equipment   maker   Lucent Technologies Inc. 5. Though it opened only six months ago, Slim has become   popular   with   show­biz   bohemians   and   the business   elite   for   a   it’s   quiet   and   comfortable   at­ mosphere, so atypical for a city like Moscow. 2 задание Прочитайте текст и выполните задания 1­5, выбирая цифру 1,2,3 или 4,  соответствующую ответу, который вам кажется наиболее верным.   One of the greatest advances in modern technology has been the invention of computers. They help us, fascinate us and occasionally scare us. The latest fear concerns children and computers. Some expert’s claim that brothers and sisters are starting to play more with computers than with one another, and that computers are distancing children from their parents. Walking round a toyshop you find a home computer game to satisfy any child's   violent   imagination.   Adult   computer   addicts   are   familiar   figures:   pale people who sit in front of green screens hour after hour. That is their choice. But the idea of a child living in front of a flashing green screen is somehow less acceptable. Canadian child psychologist Jams­Norton explains: These are children with few friends, afraid of making conversation. They are children who are usually allowed to do what they want. They cannot concentrate for long periods of time except in front of the screen. If the computer games they play are violent,' she adds, 'they become indifferent to violence faster than they would through watching violent videos.' A frightening picture starts to appear. Jams­Norton sees a good number of troubled children. They usually persuade their parents to buy them a computer by saying it "will help their education." Computers, after all, are a central part of education today. Some educationalists enthusiastically look forward to the day when every child will have a personal computer in the class room and the class teacher will be nothing but a technician. That is not particularly appealing either, although with the current lack of teachers someone may soon decide it makes good economic sense. Janis­Norton disapproves of such an attitude, it is relationships with the teacher and the other pupils that make you learn.' We may be at a sort of crossroads. It is a question of whether we use the machines wisely or stupidly in bringing up children. 'The computer,' says the child psychologist, 'is only a surface problem but the real problem is not computers. It is parents who have forgotten how to be parents, or don't have the confidence. I wish they'd start noticing and worrying about what is happening a bit sooner. 1. People are worried that children's dependence on computers may result in 1. serious learning difficulties. 2. serious problems with health. 3. families having communication problems. 4. permanent anxieties. 2. The idea of computer­dependent adults is acceptable because 1. They can control their violent imaginations easily. 2. They are old enough to make their own decisions. 3. They can not stop looking at the flashing screen. 4. They don't only use the computers for game. 3. Computer­dependent children      1. concentrate on the screen for short periods only. 2. become violent or aggressive 3. find it hard to communicate with other children. 4. stammer more often than other children 4. Some experts believe that in the future 1. Every teacher will have a PC in the classroom 2. It will be too expensive to give each schoolchild a computer. 3. Children will be educated at home using computers. 4. Most teaching will be done by computers 5.    What is the real problem behind children's dependence on computers, ac­ cording to the child psychologist? 1. Children's learning can be slowed down. 2. Parents do not participate in their children's education. 3. Children regard computers as toys not tools. 4. Parents do not have confidence when using computers. 3. Грамматика и лексика 1 задание Прочитайте текст и заполните пропуски, обозначенные номерами 1­11. эти номера соответствуют заданиям 1­11, в которых представлены возможные варианты ответов. Выберите номер ответов, который вам кажется наиболее верным.        Sindy had a bad year, particularly after she (1) her job in summer. She (2) both physically and mentally. She(3) forward to her holidays. She (4) a hotel in a quite place because she (5) to relax. She couldn’t stand crowded tourist resort. It (6) to be the holiday of the lifetime. But it wasn’t. Her plane (7) for seven hours. When she (8) at the hotel she found out that her room (9). The hotel owners (10) her another accommodation. She(11) the offer, though it was in a noisy resort.  1.  1) lost         1) has lost            3) had lost           4) was lost  2.  1) was exhausted 2) exhausted  3) was being exhausted 4) exhausted 3. 1) looks      2) is looking       3) was looking      4) look 4.  1)has booked       2)book            3)booked      4)had booked 5. 1) wanted            2)wants             3)has wanted    4)to want 6. 1)suppose         2)was supposed    3) is   supposed  4) supposed 7. 1)was  delayed  2)  delayed     3) delays       4) is   delayed 8. 1) would arrive 2)  will  arrive   3) arrives     4) arrived 9. 1)has been double booked 2) had been double booked           3) was double booked         4) had double booked     10. 1)offered  2) offers  3) had offered       4) did offer     11. 1)had to accept  2) did to accept    3) have to accept  4)accepted 2 задание Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные  заглавными буквами после номеров 1­6 так, чтобы они грамматически и  лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски  полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному  заданию из группы 1­6.  1Albert Einstein was not a _________________________REMARK 2child. He didn’t seem to be____________________PARTICULAR 3_____________________________________________ . TALENT 4 He liked__________________________________ . DAY­DREAM 5Albert didn’t have_________________________________EXCITE 6 ________________________________________________CHILD but he appeared to have a vivid memory of it. Бланк ответов по английскому языку Ученик______________________________________________ Класс________________________________________________ Вариант _____________________________________________ 1. Аудирование Говорящий 1 утверждение    2 3 4 5  2. Чтение       1 задание Текст   Рубрика       2 задание 1 2 3 4 5 Задание 1 Ответ  2 3 4 5 3. Грамматика и лексика  1 задание Задание 1 Ответ  2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 2 задание 1_______________________________ 2___________________________ 3___________________________ 4___________________________ 5___________________________ 6___________________________ Тексты для аудирования 1 вариант Прослушайте дважды 5 высказываний. Установите соответствия между   высказываниями   каждого   говорящего  (1­5)  с утверждениями,   данными   в   списке  А­F.   Каждая   буква используется  только   один   раз.   В   задании   есть  одно   лишнее утверждение.      Interviewer — What are you going to do this weekend?          1 — I hope to visit my grandparents. I planned to see them last weekend but they suggested putting it off for a weekend.                  2 — My friend wants me to join his basketball team. He has offered to help me repair my car if I agree to play for them this weekend.  3 — I'm not going out until I have finished redecorating my flat.         4 — I've failed one of my exams. That means I have to spend all the weekend at home preparing for it.         5 — I don't know yet what exactly I'm going to do. I may probably have no time even to phone you back. Some old friends of my father's are coming to visit him so my father wants me to meet them at the airport. Ключи к тестовым заданиям 1 вариант 1. Аудирование 5  Говорящий утверждение  A C F B D 1 2 3 4 2. Чтение       1 задание Текст   1 2 3 4 5 E C D B F Рубрик а  2 задание Задание 1 Ответ  3 2 2 3 3 4 4 5 2 3. Грамматика и лексика  1 задание Задание Ответ  1 3       2 задание 2 1 3 3 4 4 5 1 6 2 7 1 8 4 9 2 10 1 11 1 1  remarkable 2  particularly  3  talented 4  day­dreaming 5  exciting 6  childhood

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса  в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса  в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса  в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса  в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса  в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса  в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса  в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса  в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса  в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса  в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса  в рамках государственной аттестации
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.11.2017