Дидактический материал по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»
Оценка 4.7

Дидактический материал по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Оценка 4.7
Работа в классе
docx
английский язык
Взрослым
16.08.2018
Дидактический материал  по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»
Данный дидактический материал составлен для студентов второго курса по теме "Проблемы города и деревни". Материал используется на 3-4 уроках и содержит тексты, вопросы, упражнения, диалоги и стихи (The City Mouse And The Country Mouse, This Is the Key of the Kingdom), также обсуждаются пословицы по теме.Данный дидактический материал составлен для студентов второго курса по теме "Проблемы города и деревни".
Дидактический материал Город и деревня.docx
Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение Нижегородской области «Краснобаковский лесной колледж»   Воронина М.В. Дидактический материал  по английскому языку для студентов II курса   « PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE» Красные Баки 2018 год PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE 1.New words countryside – сельская местность well­paid – хорошо­оплаченный village ­ деревня city ­ город all in all – в общем bustle ­ суета accommodation ­ условия in the rush hour – в час пик city­dweller – житель города emissions­ выбросы combustion plants – установка для сжигания underground ­ метро 2. Read the text. Lots   of people   prefer   living   in cities   rather   than   in the  countryside  because it is often easier to get good education and find a well­paid job. Besides, there is usually a wide choice of public transport, so you don’t need to own a car, which is necessary when you live in the countryside. What is more, there are a lot of interesting things to do and places to see. If you live in the village, you have almost nowhere to go, but if you live in the  city, you can eat in good restaurants, visit museums, and go to the theatre and to concerts.  All in all, city life is full of bustle  and variety, and you will never feel bored. However, some people choose to live in the countryside because living in a city is often very expensive. It is particularly difficult to find good cheap accommodation. What is more, public transport is sometimes crowded and dirty, particularly in the rush hour,   and   even   the   parks   can   become   very   crowded,   especially   on Sundays   when it seems that every city­dweller is looking for some open space or green grass. On the contrary, the air in the countryside is very clean and there are no noisy crowds, so living in the country can be useful for your health. Last of all, despite all the crowds, it is still possible to feel very lonely in a city because people often don’t know their neighbours whereas in the countryside people know each other and you have many friends. In my opinion,   it’s possible   to solve   most   of the   problems   of big   cities,   for example, the problem of pollution. Cutting down on emissions from large combustion plants  and   exhaust   fumes   from   vehicles   would   help   solve   the   problem.   I think we should try to use alternative energy such as solar energy and wind energy and design plants and cars that run on electricity, a much cleaner  fuel than petrol. In addition, I think the government should ban cars from city centres. We can also improve the situation with traffic if the government encourages people to use the underground more. I would argue that if the underground was made cheaper, many people would decide to leave their cars at home. As for   me, I would   prefer   city   life   because   I am keen   on visiting   theatres, cinemas, museums and galleries and do not mind noise and pollution. Besides, my city offers me good opportunities to continue my education and I hope to find a prestigious job   in the   future.   However,   I enjoy   the   peace   and   fresh   air   of the   countryside   and in summer I usually go to my country house where I have a good time with my friends. 3. Exercises №1. Answer the questions: 1. Is the city life stressful? Why?  2. How would you improve the living conditions in the place where you live? 3. Why do young people tend to live in cities? 4. Where do you think people will live in the future, in cities or in the countryside?  Why?  5. Would you like to change the place where you live? Why? №2. Give a talk on the life in the city. Remember to discuss:  • why people prefer to live in the city  • why some people choose to live in the countryside  • whether it is possible to solve all the problems of big cities, why  • where would you prefer to live, why. №3. Fill the table: write pros and cons of living in the city and in the countryside. Place Pros Cons city countryside №4. Speak about your native town (settlement): 1. What place are you from? 2. Where is it situated? 3. What is its population? 4. When was it founded? 5. Whom was it founded by? 6. Do you like your native place? 7. Does it play an important role in the cultural life?  №5. Write a short article about where you would like to go and why? Use the word combinations from exercise 3. №6. Discuss in the pairs: Are you live in the city or in the country? Tell the reasons why you like live there where you are. Think about place where you live. What sounds can you hear? ­ in the morning? ­ in the evening? ­ in the afternoon? ­ at night? №7. Match the words with the correct definitions: 1. cinema 2. disco 3. post office 4. sports centre 5. supermarket 6. hospital 7. bank 8. restaurant 9. car park 10. airport 11. museum 12. theatre 13. church 14. library 15. market 16. police station 17. underground station 18. school 19. stadium 20. rail station a) park your car b) eat and drink c) change money d) catch a plane e) dance f) see paintings by famous artists g) buy stamps h) watch a play i) see a film j) catch a train k) watch a football match l) buy fruit and vegetables m) pray n) report a robbery o) buy food, drinks and home articles p) take the underground q) read a book r) have lessons     s) have a surgery t) swim and play sports   №8. Match the opposites. Create sentences with the opposites noisy, clean, boring, cheap, dangerous, tourist, industrial, exciting, safe, quiet, busy, small,   interesting,   ugly,   expensive,   dirty,   residencial,   polluted,   beautiful,   crowded, comercial, peaceful. Read, translate and act out the following dialogue.  Dialogue 1 ­ ­ ­ If you had an opportunity to choose, where would you live? If I could choose, I would prefer to live in a big city like London. It’s a wonderful city.   I’ll be able   to walk   in beautiful   parks   and   spend   my free   time   in the museums. I don’t think   it’s a good   idea   to live   in a big   city.   Well,   it’s great   to come to London as a tourist but if you live there all the time, I’m sure you will be fed up with all these sights. Just think about noise, pollution and traffic jams during rush   hours.   Besides,   accommodation   in big   cities   is rather   expensive   because there aren’t enough houses for everybody. ­ As for   me, I don’t mind  noise   and  pollution.  But   if I live  in a city,  I’ll be able ­ to find an interesting job and earn a lot of money. I can’t agree   with   you.   It’s difficult   to find   a job   in a big   city.   You’ll have problems with getting to work. As for me, I would prefer to work for myself and live somewhere in the countryside. ­ Why? ­ First   of all,   the   air   in the   countryside   is fresh   and   there   is no pollution. I ’11 be able   to grow   fruit   and   vegetables   for   my family   and   we will   enjoy a healthy lifestyle. Besides, I’ll live in my own house with lots of rooms. I think it’s better than living in a small stuffy flat in the city.’ I would   agree   with   you   but,   in my opinion,   there   is nothing   to do in the countryside.   You’ll soon   get   bored   with   such   a lifestyle.   In addition,   I think it’s very hard to grow fruit and vegetables. You’ll have to work hard all day long. And in case of bad weather, you can lose all your crops. ­ Dialogue 2 ­ What  about living in the mountains? The air and water in the mountains are exceptionally clean and we would be able to enjoy magnificent mountain views. ­ But what shall we do for a living? I think it’s impossible to find any work in the mountains. ­ Not exactly. We could work as tourist guides in summer and in winter we could teach tourists downhill skiing. Our life will be easy and exciting! ­ On the   contrary,   it will   be rather   boring:   only   work   and   absolutely   no entertainment.   There   are   no cinemas   and   theatres   in the   mountains.   Besides, it’s always cold there and life can be really dangerous because of severe weather conditions. ­ Let’s live in a small town at the seaside. The climate is warm and nice there. We could open a small hotel near the sea and have lots of tourists. It’s not hard to run a private hotel. Besides, we’ll have an opportunity to communicate with people from all over the world. It’s exciting! ­ Great   idea!   There   is no pollution   at the   seaside   and   we can   enjoy   a healthy lifestyle. We could go to the beach early in the morning or late in the evening and swim in the sea. And we could eat lots of fruit and vegetables. ­ And   if we get   bored   with   the   sea   and   the   sun   we could   go to the   cinema or to a disco with our friends. So, what place do you think we should choose? If you agree, we’ll choose to live at the seaside. I completely agree with you. ­ ­ The City Mouse And The Country Mouse Learn by heart the poems A City Mouse, with ways polite, A Country Mouse invited To sup with him and spend the night. Said Country Mouse: "Delighted!" In truth it proved a royal treat, With everything that's good to eat. Alas! When they had just begun To gobble their dinner, A knock was heard that made them run. The City Mouse seemed thinner. And as they scampered and turned tail, He saw the Country Mouse grow pale. The knocking ceased. A false alarm! The City Mouse grew braver. "Come back!" he cried. "No, no! The farm, Where I'll not quake or quaver, Suits me," replied the Country Mouse. "You're welcome to your city house." Jean de La Fontaine This Is the Key of the Kingdom. This is the key of the kingdom. In that kingdom there is a city, In that city there is a town, In that town there is a street, In that street there is a lane, In that lane there is a yard, In that yard there is a house, In that house there is a room, In that room there is a bed, In that bed there is a basket, In that basket there are some flowers. Discuss the proverbs There is no place like my home. East or West – Home is best. An Englishman’s home is his castle. Every bird likes its own nest best. The city of Nizhniy Novgorod is my native place. I mean to say that I was born in Texts for reading My native city it and I have been living here since my birthday. This large city is known as an important industrial, commercial  and cultural centre as well. It is one of the largest cities in Russia. Its population amounts to nearly two million people. It is situated at the confluence of two great Russian rivers – the Volga and the Oka. The city is administratively divided into 9 districts, but traditionally and geographically, it is divided into two major parts – the Upper part and the Lower part. Nizhniy Novgorod has a rich historical past. It was founded by the Russian prince Yuri Vsevolodovich in 1221. Many outstanding and famous people were born or lived here among whom one can find  the names  of Russian writers, composers and artists, such as Balakirev, Shalyapin, Korolenko and many others. The best way to see the sights of Nizhniy Novgorod is to go to Minin Square which is situated in the centre of  the city. In the middle of  the square there is a monument to Kozma Minin, out national hero. In front of it there is the Kremlin – an ancient Russian fortress. Now it is used as a museum. Inside the Kremlin you can admire a fine specimen of Russian architecture – Archangelskiy Cathedral. Minin is buried in it.  The business heart of Nizhniy Novgorod is Big Pokrovskaya Street in which the main banks, shops and offices are concentrated. This place is always overcrowded and noisy. It is always full of people. A lot of old and magnificent buildings are to be found here.  Our city is considered to be a great educational centre as well. Nizhniy Novgorod has a highly developed industry. It is well­known all over the world for its Automobile Plant that produces cars and trucks and for the Sormovo Plant which produces river and sea boats.  My native city is a beautiful place. There are a lot of magnificent buildings, historical monuments, wonderful parks, squares and gardens in it. It has quite a number of churches and cathedrals, many of which have been restored lately. The guest of our city enjoy walking along the High­Volga Embankment from which they can get a beautiful view over the Volga, the river port and many sights as well. Answer the questions: 1. What is the centre of modern Nizhniy Novgorod? 2. How many parts is it traditionally divided into? 3. What monument is there in the middle of Minin Square? 4. How was the Kremlin used in old times? 5. What famous Russian citizens were born and lived here? 6. What places of interest would you like to show to the tourists? 7. What is the most beautiful place in Nizhniy Novgorod, do you think? Read short descriptions of some of the biggest and the most important cities in the US and be ready to tell your groupmates about them. Los Angeles is the largest city on the west coast and the second most populous city in the USA preceded only by New York. It currently has a population of nine million and an area of 480 square miles. How can one describe this city of contrasts, with every possible type of architecture where skyscrapers contrast with the Mexican quarter?   It was created in 1781 by the Governor of California and was called in Spanish­The Town of Our Lady, the Queen of the Angels ­ Los Angeles for short. The main growth of Los Angeles did not begin until after the arrival of the Southern Pacific Railroad in 1876 and the Santa Fe Railroad in 1885. From 1890 to 1940, Los Angeles was the focus of a prosperous orange­growing area and developed as a resort. The city's population doubled in the 1920s, as new discoveries enriched the oil industry and Hollywood became the centre of the film industry. Aircraft manufacturers became the city's primary engines of growth during and after World War II. Developers bought up cheap land and built whole new communities, such as Lakewood, for the growing workforce, while old housing in Watts and south­central Los Angeles became home to incoming blacks and Hispanics. These ghettos became a symbol of American urban ills such as unemployment, housing decay, and poverty. The district of Watts exploded in protest riots in August 1965; 34 people died. One of the worst riots in US history erupted in south­central Los Angeles in April 1992 after the acquittal of four white police officers charged with the videotaped beating of a black suspect, Rodney King; 58 people died in the rioting. In April 1993, two of the police officers were convicted for their roles in the beating of King, and the two other officers were acquitted. In late October and early November 1993, bushfires spread through parts of the Los Angeles metropolitan area and destroyed thousands of hectares of property. In January 1994, an earthquake measuring 6.7 on the Richter scale struck Los Angeles. The quake caused three major motorways to collapse, disabling the city's road system. Fifty­seven people were killed, and thousands of buildings were damaged or destroyed. The parks of Los Angeles contain many of the city's recreational and cultural facilities. The El Pueblo de Los Angeles State Historic Park includes the Plaza Church (1822) and the lively Mexican shops of Olvera Street. Hancock Park is the site of the Los Angeles County Museum of Art, and the George C. Page La Brea Discoveries Museum. Griffith Park contains the Los Angeles Zoo and the Gene Autry Western Heritage Museum. Exposition Park is the site of a museum of science and industry; a natural history museum; and the Los Angeles Memorial Coliseum, home of the Los Angeles Raiders American football team. Elysian Park, in central Los Angeles, is the location of Dodger Stadium, home of the Los Angeles Dodgers baseball team. Other points of interest in Los Angeles include the Armand Hammer Museum of Art and Cultural Center; the History Center of the California Historical Society; the Southwest Museum, featuring a collection of Native American artefacts; the Museum of Contemporary Art; and the Hollywood Bowl ­ an amphitheatre. The Civic Center, a massive complex of government buildings, includes the Los Angeles City Hall and the Music Center for the Performing Arts Complex. Popular among tourists are the Farmers Market, an open­air bazaar of shops and restaurants; Chinatown; Little Tokyo; and the film   studios   located   in   Hollywood   and   nearby   Burbank   and   Culver   City.   Two communities on the outskirts of LA Beverly Hills and Hollywood Hills are home to many celebrities. This   paragraph   summarizes   the   text   on   Los   Angeles.   Supply   the   missing information Los Angeles was…  in 1781 by the Governor of California. The main growth of the city began after… of the Southern Pacific Railroad in 1876. Los Angeles… as a resort. One of the worst… in US history erupted in south­central LA in April 1992 after…of four white police officers…with…of a black suspect. In January 1994, a…measuring 6.7 on…struck Los Angeles. The parks of Los Angeles contain many of the city's… and cultural…. Exposition Park is the sight of a land natural history museum. Other points of interest include the southwest Museum featuring a…of Native Americans… . Popular among tourists is the Farmer Market, an…bazaar of…and… . New York is a true attraction on its own. It is difficult to describe and understand. You can say anything you like about it and always be right. If you listen to different people talking about it they can each describe a different town. For some, it is a centre for  art, music and theatre, for others, a city of finance and politics. New York is America's most populous city, and one of the world's leading commercial, financial, and cultural centres. New York is subdivided into five boroughs; in descending order of area, the boroughs are Queens, Brooklyn, Staten Island, the Bronx, and Manhattan. Almost all of the Bronx is situated on the mainland, but the other boroughs are situated on,   or   comprise,   islands.   In   all,   New   York   comprises   some   50   islands.   In   postal addresses, New York City is synonymous with Manhattan. New York has been the first glimpse of American city life for the 12 million foreigners who arrived in New York harbor during the wave of European immigration between 1892 and 1924. The first destination of many tourists to the USA today is this "gateway to America". The population of the city remains more racially and ethnically diverse than many areas of the United States. In 1990, the population of New York was 52 per cent white, 29 per cent black, 7 per cent Asian and Pacific Islander, and 12 per cent other races. Those of Hispanic origin comprised 24 per cent of the total population. The latest influx is from post­Communist Russia. Land area, 800 sq km. Population 7,311,966. New   York   is   a   financial,   commercial,   manufacturing,   and   tourist   centre.   A national focus of road, rail, water, and air transport, it also contains the headquarters of many major corporations. The financial district of Lower Manhattan, centred on Wall and Broad streets, includes the New York Stock Exchange (1817) and a United States Federal Reserve bank as well as other prominent banking, brokerage, and financial institutions. Much domestic and international trade is conducted in New York's offices. Two international airports: Guardia and John F. Kennedy, both in Queens, major air­ cargo terminals, and large amounts of freight pass through the city's port facilities. Wholesale and retail trade are important to New York's economy. The city is particularly noted for its many retail outlets, including large department stores and specialized shops. Fifth and Madison avenues, in Manhattan, are especially famous for their elegant shops. As a manufacturing centre, New York is a national leader in the production of clothing (notably in the Garment District of Midtown Manhattan on the West Side), printed materials, and processed foods. Other principal products include wood, paper, and metal goods, machinery, chemicals, and textiles.  New York, and particularly Manhattan, boasts many distinguished architectural sites. Skyscrapers dominate the skyline; the Flatiron Building, completed in 1902, was one of the first in the city. Others include the Chrysler Building (1930), the Woolworth Building   (1915),   the   Empire   State   Building   (1931),   the   group   of   buildings   that constitute Rockefeller Center (1931). Older structures include Gracie Mansion (late 18th century), now the mayor's residence, and City Hall (1802­1811). Among the city's well­known churches are St Patrick's Cathedral (1879), the Cathedral Church of St John the Divine (1892) New York's most famous landmark is the Statue of Liberty (1886) on Liberty Island; Ellis Island, from 1892 to 1954 was the point of entry of immigrants to the United States; Grand Central Terminal (1913) is the main railway station; and the vast   United   Nations   complex   is   along   the   East   River   in   Midtown   Manhattan. Professional baseball teams play at Yankee Stadium in the Bronx (New York Yankees), and Shea Stadium in Queens (New York Mets). Other major sports facilities in the city include Madison Square Garden in Manhattan, home of the New York Knickerbockers (Knicks) basketball and New York Rangers ice hockey teams. The New York Islanders ice hockey team plays in Nassau Veterans Memorial Coliseum in nearby Uniondale. Among the leading art museums are the vast Metropolitan Museum of Art; the Museum of Modern Art; the Frick Collection; the Solomon R. Guggenheim Museum, and the Whitney Museum of American Art. Other museums include the American Museum of Natural History; the Jewish Museum; El Museo del Barrio, devoted to the culture of Puerto Rico and Latin America; the Studio Museum in Harlem, exhibiting works by black artists; and the National Museum of the American Indian. The centre of the city's theatre district is Times Square, with more than 30 theatres. Near the south­ western corner of Central Park is the Lincoln Center for the Performing Arts, a large cluster of buildings that includes the Metropolitan Opera House; Avery Fisher Hall, home of the Philharmonic­Symphony Society of New York, commonly known as the New York Philharmonic; the New York State Theater, where the New York City Ballet and New York City Opera perform. In September 2003 New York suffered a large­scale interruption of electric power through a technical failure in the electrical power system, which brought wide media attention around the world. For more than 24 hours New York City citizens were without electricity. How much have you learn? Complete the sentences 1. New York is a. the 1st destination of tourists to the USA today. b. a small town c. has never been very important to the US economy 2. New York is subdivided into­ boroughs a.8 b.9 c.5 3. The New York Stock Exchange and a US Federal Reserve bank are situated: a. on Wall street b. on Madison avenue c. on 25th street 4.The first skyscraper in New York was built in 1902, it was­ a. the Chrysler Building b. the Empire State Building c. the Flatiron Building 5. The United Nations complex is a. on Liberty Island b. in the Bronx c. along the Esat River 6. On Madison avenue one can find a. the leading art museums b. elegant shops c. Yankee Stadium 7.The centre of New York theatre district is a. Times Square b. Central Park с. Harlem 8.The works by black artists are exhibited in a. S.R.Guggenheim Museum b. El Museo del Barrio c. the Studio Museum Statue of Liberty ­ the most famous monument in the world. It is a colossal statue on Liberty Island located in the harbor of New York. The statue   and   the   island   were   declared   a   national   monument   in   1924.   The   statue symbolizes liberty and is in the form of a woman who holds a torch in her right hand and carries in her left a book inscribed “July 4, 1776”; broken chains, symbolizing the tyranny, lie at her feet.  The statue is one of the largest in the world. It measures 93.5 m from the bottom of the pedestal to the tip of the torch. The figure itself is 46.4 m high; the right arm is 12.8 m long; the hand is 5.03 m long; and the head, which is reachable by staircase or lift, measures 8.5 m from neck to diadem. The statue weighs 250 tons. Originally conceived as a gesture of international friendship, the statue has become a global symbol of freedom, marking the arrival of millions of immigrants to the United States.  Liberty island is reachable through the ferry service. The ferry ride is about 40 min   however   the   passengers   should   allow   3   hours   to   visit   the   Statue   of   Liberty because of the long lines to board the ferry. Please be aware that large packages and suitcases are not permitted on the ferry or on the island. Visitors and their belongings are   subject   to   inspection.   The   security   service   appreciates   the   patience   and understanding of travelers of these procedures and the additional time they require. Answer the questions: 1. Where is the Statue of Liberty located? 2. What does the Statue hold in her right hand? 3. What can you see at her feet? 4. Can tourists enjoy the view from the top of the statue? Complete the sentences use the data from the text: 1. The statue is considered to be one of the largest in the world because… 2. The statue is regarded as the symbol of freedom because…

Дидактический материал по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал  по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал  по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал  по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал  по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал  по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал  по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал  по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал  по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал  по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал  по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал  по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»

Дидактический материал  по английскому языку «PROBLEMS OF CITIES AND COUNTRYSIDE»
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
16.08.2018