Does everyone eat the same food?
Оценка 4.8

Does everyone eat the same food?

Оценка 4.8
Домашнее обучение +1
doc
английский язык
3 кл
29.04.2017
Does everyone eat the same food?
There are plans of the lessons for the 3rd grade. The book is 'Primary colours 3', Cambridge University Press, Diana Hicks, Andrew Littlejohn. The topic of the lesson is 'Does everyone eat the same food?'. Teachers can use this material as an example for other lessons.
Lesson 33-34.doc
Lesson № 33 Class: 3 «А» Date: _________________ The theme of the lesson:  Does everyone eat the same food? Aims:  To introduce some / any.  To practice listening, speaking and reading. Materials: CD and player. Сабақ барысы I. Ұйымдастыру кезеңі ­ Good afternoon, children. ­ Who is on duty today? ­ Who is absent?  II. Жаңа тақырыпты түсіндіру The   children   sit   in   the   mountains   and   decide   to   ask   a   question   about Geography. They watch the people in the mountains village cook their food. They decide to ask a question about world food.  III. Аудирование PB, p. 34, ex. 1. Read and listen. Why do you think Harry has got his camera again? Purpose: To introduce pupils to some and any and the names of some  different food.  PB. P. 34, ex. 2. The children go to the supermarket. Match 3 words to each bag. 1. Bananas, bread, a pizza 2. Chocolate, water,  3. Eggs, apples,  4. Meat,  cheese yoghurt,  biscuits  IV. Сергіту сәті Sing the song ‘The picnic song’. V. Грамматикалық материал– some / any AB, p. 36, ex. 1a.  What’s   in   the   basket?   Complete   the   puzzle.   Write sentences. 1 cheese, 2 biscuits, bananas, 4 spaghetti, 5 bread, 6 yoghurt. AB, p. 36, ex. 1b. What isn’t in the basket? Write sentences. VI. Сабақты қорытындылау Балаларды сабақта жұмыс жасаған үшін мақтау, қорытынды жасау. Үй тапсырмасы: a.b. p.35, ex. 5. Lesson № 34 Class: 3 «А» Date: _________________ The theme of the lesson:  Does everyone eat the same food? Aims:  To introduce some / any.  To practice listening, speaking and reading. Materials: CD and player. Сабақ барысы I. Ұйымдастыру кезеңі  Good afternoon, children.  Who is on duty today?  Who is absent?  II. Жаңа тақырыпты түсіндіру The   children   sit   in   the   mountains   and   decide   to   ask   a   question   about Geography. They watch the people in the mountains village cook their food. They decide to ask a question about world food.  III. Грамматикалық материал– some / any PB, p. 35, ex. 3. Work with your friend. Put three things in your basket. Ask  and answer. Purpose: Pupils practice questions from using any. PB. P. 35, ex. 4. Write Q (question), P (positive) and N (negative) next to  these sentences.  Purpose: To encourage pupils to see patterns in language structures.  Answers: 2­P, 3­P, 4­N, 5­Q, 6­N. IV. Сергіту сәті Sing the song ‘The picnic song’. V. Грамматикалық материал– some / any AB, p. 37, ex. 2. Match the sentence and the reasons. Is this the same in the supermarket in your town? VI. Сабақты қорытындылау Балаларды сабақта жұмыс жасаған үшін мақтау, қорытынды жасау. Үй тапсырмасы: a.b. p.37, ex. 3.

Does everyone eat the same food?

Does everyone eat the same food?

Does everyone eat the same food?

Does everyone eat the same food?

Does everyone eat the same food?

Does everyone eat the same food?

Does everyone eat the same food?

Does everyone eat the same food?
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
29.04.2017