КИМ по дисциплине БД.03 Иностранный язык для специальности 35.02.01 Лесное и лесопарковое хозяйство
Оценка 4.6

КИМ по дисциплине БД.03 Иностранный язык для специальности 35.02.01 Лесное и лесопарковое хозяйство

Оценка 4.6
Контроль знаний
doc
английский язык
13.05.2022
КИМ по дисциплине  БД.03 Иностранный язык для специальности 35.02.01 Лесное и лесопарковое хозяйство
Контрольно-измерительные материалы предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины БД. 03 Английский язык 35.02.01 Лесное и лесопарковое хозяйство КИМ включают контрольные материалы для проведения текущего контроля в форме тестов, смыслового чтения и промежуточной аттестации в форме Экзамена.
кимы по общеобразовательникам лесники 2021.doc

 Министерство образования и науки УР

Бюджетное профессиональное образовательное учреждение УР

«Сюмсинский техникум лесного и сельского хозяйства»

 

 

 

 

Утверждаю

И.о.директора БПОУ УР «СТЛиСХ»

______________ И.В. Шумихин

«____» ______________ 201__ г.

 

 

 

 

Комплект

контрольно-измерительных материалов

для проведения текущего контроля и промежуточной аттестации по учебной дисциплине

БД.  03 Английский язык

                                35.02.01 Лесное и лесопарковое хозяйство

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Сюмси 201  г.

 

Разработчики:  

БПОУ УР «СТЛиСХ» преподаватель Вологжанина Е.Р.

 

 

 

Рассмотрено на  заседании м/о_______________________________________

Протокол №____ от «___»________201  г.

Председатель  м/о __________________/_________________


1. Общие положения

Контрольно-измерительные материалы предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины БД.  03 Английский язык    35.02.01 Лесное и лесопарковое хозяйство

КИМ включают контрольные материалы для проведения текущего контроля  в форме тестов, смыслового чтения  и промежуточной аттестации в форме[1] Экзамена.  

 

2. Результаты освоения дисциплины, подлежащие проверке

 

 

Освоенные умения

Усвоенные знания

Говорение

• вести диалог, используя оценочные суждения, в ситуациях официального и неофициального общения (в рамках изученной тематики); беседовать о себе, своих планах; участвовать в обсуждении проблем в связи с прочитанным/прослушанным иноязычным текстом, соблюдая правила речевого этикета;

• рассказывать о своем окружении, рассуждать в рамках изученной тематики и проблематики; представлять социокультурный портрет своей страны и страны/стран изучаемого языка;

Аудирование

• относительно полно и точно понимать высказывания собеседника в распространенных стандартных ситуациях повседневного общения, понимать основное содержание и извлекать необходимую информацию из различных аудио- и видеотекстов: прагматических (объявления, прогноз погоды), публицистических (интервью, репортаж), соответствующих тематике данной ступени обучения;

Чтение

• читать аутентичные тексты различных стилей: публицистические, художественные, научно-популярные, прагматические – используя основные виды чтения (ознакомительное, изучающее, поисковое/просмотровое) в зависимости от коммуникативной задачи; Письменная речь

• писать личное письмо, заполнять анкету, письменно излагать сведения о себе в форме, принятой в стране/странах изучаемого языка, делать выписки из иноязычного текста; использовать приобретенные знания и умения в практической деятельности и повседневной жизни для:

• общения с представителями других стран, ориентации в современном поликультурном мире;

• получения сведений из иноязычных источников информации (в том числе через Интернет), необходимых в образовательных и самообразовательных целях;

• расширения возможностей в выборе будущей профессиональной деятельности;

• изучения ценностей мировой культуры, культурного наследия и достижений других стран; ознакомления представителей зарубежных стран с культурой и достижениями России В результате освоения дисциплины обучающийся должен знать:

 • значения новых лексических единиц, связанных с тематикой данного этапа обучения и соответствующими ситуациями общения, в том числе оценочной лексики, реплик-клише речевого этикета, отражающих особенности культуры страны/стран изучаемого языка;

 • значение изученных грамматических явлений в расширенном объеме (видо-временные, неличные и неопределенно-личные формы глагола, формы условного наклонения, косвенная речь / косвенный вопрос, побуждение и др., согласование времен);

• страноведческую информацию из аутентичных источников, обогащающую социальный опыт школьников: сведения о стране/странах изучаемого языка, их науке и культуре, исторических и современных реалиях, общественных деятелях, месте в мировом сообществе и мировой культуре, взаимоотношениях с нашей страной, языковые средства и правила речевого и неречевого поведения в соответствии со сферой общения и социальным статусом партнера;

 

 

В результате освоения дисциплины обучающийся должен знать:

 • значения новых лексических единиц, связанных с тематикой данного этапа обучения и соответствующими ситуациями общения, в том числе оценочной лексики, реплик-клише речевого этикета, отражающих особенности культуры страны/стран изучаемого языка;

 • значение изученных грамматических явлений в расширенном объеме (видо-временные, неличные и неопределенно-личные формы глагола, формы условного наклонения, косвенная речь / косвенный вопрос, побуждение и др., согласование времен);

• страноведческую информацию из аутентичных источников, обогащающую социальный опыт школьников: сведения о стране/странах изучаемого языка, их науке и культуре, исторических и современных реалиях, общественных деятелях, месте в мировом сообществе и мировой культуре, взаимоотношениях с нашей страной, языковые средства и правила речевого и неречевого поведения в соответствии со сферой общения и социальным статусом партнера;

 

3. Измерительные материалы для оценивания результатов освоения учебной дисциплины

 

3.1. Задания для проведения текущего контроля

Входной контроль    

 (1 вариант)

1.Suddenly he saw … man standing at … bus stop.

             a) an –                               c) a  a

             b)  the  the                        d) a  the

2.There … ….. in the next room.

             a) are nobody                  c)  am somebody

             b) is somebody                d) aren’t anybody

3.Don’t put … sugar in my coffee.

many                         c) muny                     

much                         d) few

 

4.Today the weather is … than it was yesterday

             a) the best                        c) goodder

             b) better                           d) the goodest

5.How much money do you spend ….. food every month?

at                           c) for

on                          d) in

6.Not far from our house two … … are being built.

              a) news schools            c) new schools

              b) new schooles            d) news schooles

7.There … seven …. in  the yard.

              a) was; children            c) were childs

              b) was childs                 d) were  children

8.Look! The cat …. with the ball!

              a) plays                          c) play

              c) is playing                   d)  is play

 

9.I think Fred ….. the rule yet.

haven’t  understood                   c) didn’t understand

hasn’t understood                      d) didn’t understood

10.What time … now? – 5p.m –Oh! I ….. for the bus for an hour!

             a) is it; have been waiting c) is it; have waited

             c) it is; wait                       d)it is; am waiting

 

 

11.Mrs. Williams …. our teacher of English. She ….. Mrs. Smith who …. for  America.

don’t is; substitutes; left  c) isn’t; is substituting; left

aren’t; substitute; leave   d) doesn’t is; substitutes; is leaving

12.She said she had got the letter …

               a) yesterday                  c) the day before

               b) last day                     d) the following day

13.We…. to the country tomorrow unless it …..

            a) shall go; rains               c) will go; will rain

            b) shall go; rain                d) go; will rain

 

14.Harry didn’t know that that …. to him the following day.

               a) happens                    c) will happen

               b) would happen           d) happened

15.  If I ….. that the traffic lights were red …

               a) had realized; would stop                 c) realized; would have stop

              b) had realized; would have stopped  d) realized; would stopped

 

(2 вариант)

 

1.We … … students and we … at … College  now.

          a) am;  at; am; -                c) is; the; is; an

          b) are; -; are; -               d) are; a; are; the

2.I was surprised to see so … people there.

many                         c) muny                     

much                         d) few

3. It’s too dark in the room. I can see …

             a) nothing                        c) anything

             b) everything                   d) something

 

4… red dress is … than ….

             a) these;  expensiver;  that      c) this; most expensive; that

             b) this; more expensive; that  d) that; the expensivest; that

5.Have you heard …. news?

              a) the last                     c) the least

              b) the latest                  d) later

6.There … two  … in the hall.

              a) was; womans           c) were women

              b) were womans          d) was  women

7.Why … Mary …? – She … her key.

does cry; lost            c) is crying; lost

is crying; has lost     d)is crying; have lost

8.When Moris …. into  the class the teacher …. .

             a) went; made a speech             c) was going; had made a speech

             b) went; was making a speech   d) went; has made a speech

9.Ann asked me …. and see her this evening.

              a) don’t come                 c) doesn’t come

              b) didn’t come                d) not to come

10.Who … to you yesterday?

              a) did phoned;                 c) phoned

              b) have phoned               d)  did phone

11.She said she had got the letter …

               a) yesterday                  c) the day before

               b) last day                     d) the following day

12.We …. the book  the whole day yesterday, but we … nothing

             a) were reading; didn’t understand                c) were reading; understood

             b) was looking; wasn’t understand                 d) read; understood        13. I … in the drawing-room in case … a telephone call for me.

              a) shall be; there are   c) will be; there will be

              b) shall be; there is     d) will be; there are

14. My bike is not there! It _ .., I'm sure.

    a) was stolen                        c) has been stolen

    b) stole                                 d) has stolen

15. If you …. the door yesterday the thief …. the house

              a) lock; cannot enter                             c) locked; couldn’t enter

              b) had locked; couldn’t have entered    d) could lock; wouldn’t enter

 

Ключи

на входной контроль

1 вариант

1        2       3      4      5      6       7      8     9     10      11    12     13     14        15

D        b       b     b      b      c       d      b     b     a        c       c       a       b          b

 

2 вариант

1       2        3       4       5       6       7       8      9      10     11      12       13     14    15

b      a        a       b       b       c      b         b       d      c       c        c          b       c       b    

 

критерии оценивания

за каждый правильный ответ 1 балл

14-15 баллов оценка «5»

13-12баллов оценка «4»

11-10баллов оценка «3»

9 и менее оценка «2»

 

 

Контрольное чтение по теме «Семья и семейные отношения, домашние обязанности»

после прочтения текста, обучающимся необходимо выполнить три задания.

Задание 1: необходимо прочитать текст и заполнить пропуски частями предложений, представленных под текстом. При этом одна часть лишняя. Цель задания 1 – понимание основного содержания текста. За каждый верный ответ обучающийся получает 1 балл. Максимально 5 баллов.

 

Задание 2: необходимо прочитать вопросы, расположенные под текстом, и определить, в каком абзаце можно найти ответы на них. Цель задания 2 – понимание структурно-смысловых связей в тексте. За каждый верный ответ обучающийся получает 1 балл. Максимально 5 баллов.

Задание 3: необходимо выполнить тест с одним вариантом ответа. Цель задания 3 – полное и точное понимание информации в тексте. За каждый верный ответ обучающийся получает 1 балл. Максимально 5 баллов.

На выполнение теста отводится 35 минут при 45-минутном занятии.

 

ТЕСТ

Задание 1. Прочитайте текст и заполните пропуски A–E частями предложений, обозначенными цифрами 1–6. Одна из частей в списке 1–6 лишняя. Ответы зафиксируйте в тетради.

Our family

1. We are a large and friendly family. There are six of us: grandfather, grandmother, father, mother, my younger sister and I. I have an elder sister too, she is 22 years old, but she doesn't live with our family. She is married. She has a little family of her own: a husband and a child – a two-year old boy.

2. Our grandpa is a scientist. He is on the wrong side of 60, but he does not want to retire. He works at the university. He works part-time. He goes to the university two or three times a week and delivers lecturers to students and does a scientific work. On the days when he is at home, he works in his study, A ________________.

3. Our grandma is retired. She was a teacher and worked at school. She is the recognized head of the family. She keeps house. Of course we help her about the house: all of us do our share in daily household chores. My sister washes the dishes, sweeps and washes the floor, washes the sink in the kitchen. My work is

B ________________. Our mother and father do most of the shopping. My mother and sister also do washing. But C ________________ is done by grandma. She is a wonderful cook, and all our family likes her cooking very much.

4. Father is a doctor. He works in a large hospital. Mum is an economist and she works at a bank. Both our parents are very busy. Father has a car. In the morning he drives mother to work, then he goes to his hospital. Father also always drives grandfather to work on his University days.

5. My sister and I go to school. We are both senior formers, so naturally school takes up a lot of our time. We spend most of the afternoons and the evenings

D ________________.

6. At the weekend we are not as busy as on week days, and we can relax: visit or receive friends or relations or just go for a walk. I also enjoy quiet Saturday evenings, when all members of our friendly family are at home and nobody is in a hurry and we are quietly sitting in our large and comfortable living-room, E ________________ and drinking nice hot cups of tea with something delicious prepared by grandmother.

 

1. talking, joking, discussing our everyday affairs

2. most of the cooking

3. driving me to school

4. preparing for his lectures and writing a book

5. doing our homework

6. emptying the dustbin, beating the carpet, dusting and vacuum cleaning

 

Задание 2. Прочитайте вопросы A – E. Установите, в каких абзацах 1 – 6 можно найти ответы на эти вопросы. Используйте каждый абзац только один раз. Один абзац не подойдет. Ответы зафиксируйте в тетради.

A) Who works as a university teacher? – _________

B) Who spends a lot of time doing the home task? – _______

C) Who does not live with the family? – _______

D) Who drives some of the family members to work? – _______

E) Who does wet cleaning of the house? – _______

Задание 3. Прочитайте текст и выполните задания 1 – 5. Только один вариант ответа является правильным. Ответы зафиксируйте в тетради.

1. “…he works in his study” means:

     a) he studies something.

     b) he does his homework.

     c) he works on his research.

     d) he works in his special room.

 

2. “He is on the wrong side of 60” means:

     a) he is about 60.

     b) he has written more than 60 scientific books.

     c) he is more than 60.

     d) he drives the car at a speed exceeding 60 km/h.

3. Who is the householder in the family?

     a) Father.

     b) Grandfather.

     c) Grandmother.

     d) Mother.

4. “His University days” means:

     a) the days when he studied at the University

     b) the days when he works at the University

     c) the days when he worked at the University

     d) the name of the metro station

5. The Saturday evenings are quiet in the family because

     a) everyone sleeps long hours.

     b) all members of the family are not at home.

     c) everyone is eating something delicious.

     d) nobody is in a hurry.

 

 

Эталоны  ответов.

 

Задание 1.      Задание 2.      Задание 3.

 

A – 4                A – 2                1 – d

B – 6                B – 5                2 – c

C – 2                C – 1                3 – c

D – 5                D – 4               4 – b

E – 1                E – 3                5 – d

 

Контрольное работа по теме: распорядок дня студента колледжа.

Текст задания: Прочитайте текст и переведите его на русский язык. Ответьте на вопросы, данные к тексту.

«MY WORKING DAY»

Hi again... As you already know, I am a first-year student of the Technical Academy. My parents live in Sochi and I study in Rostov-on-Don so I need some housing. There are two opportunities for me: I can live in a dormitory (a students hostel), or to rent a flat (an apartment).

I decided to rent a flat. To make the rent smaller, I also decided to share my flat with another girl — Natasha Kozlova. She studies at the Academy, too, and she is my best friend now. I'll tell you more about her later.

Now, let me describe my usual working day. My classes begin at 8:30. So on week-days I have to get up at 7:15.1 don't have an alarm clock and usually my roommate wakes me up and my working day begins. I turn on the radio and do my morning exercises while Natasha takes a shower. I don't take a bath in the morning because I don't have enough time for it. I take a cool shower (that's when I completely wake up), brush my teeth. After that I go back to our room and get dressed. I brush my hair and put on a light make-up. Then we have breakfast. Natasha makes breakfast every Monday, Wednesday and Friday. I have to serve breakfast on Tuesdays, Thursdays and Saturdays. I love to listen to the latest news on the radio while I am eating and Natasha prefers light music.

We leave the house at ten minutes past eight and walk to the nearest bus-stop. We live rather far from the Academy and it usually takes us about a quarter of an hour to get there by bus. Sometimes when the weather is fine and we have enough time we walk to the Academy. It is very healthy to walk much.

The classes begin at 8:30 in the morning and they end at 2:00 p.m. We have lectures in different subjects. As a rule we have three or four classes a day. Sometimes it is very hard to wait till they end.

Usually I don't miss my classes because I want to pass my exams successfully. But sometimes I do, especially when the weather is fine and the classes are boring.

At 11:50 we have lunch. That's my favourite time. That is the time to share the latest news and to gossip. My friends and I prefer not to go to the canteen and we often have lunch in a small cafe not too far from the Academy. At 12:30 we have to be back to our classes. During the working day we also have several short breaks that last for ten minutes.

Occasionally I have to stay at the Academy till 5 or even 6 o'clock in the evening because I go to the library to get ready for my practical classes or to write a report. As a rule I have no free time on week-days. So by the end of the week I get very tired.

We come home at about 7 o'clock in the evening. We eat supper together and share the latest news.

After supper we wash dishes, drink coffee or tea and watch TV. I prefer old comedies and Natasha likes serials or films about travelling. Sometimes Natasha and I go for a walk in the park or visit our friends.

At about eleven at night I go to bed. I like to read something before going to bed and Natasha likes to listen to some music. Sometimes I fall asleep while I am reading and Natasha gets up and switches off the light and says — Good night!

 

Vocabulary:

housing — жилье

opportunity — возможность

dormitory, students hostel — студенческое общежитие

to rent a flat (an apartment) — снимать квартиру

to share — делить(-ся)

week-days — будние дни

alarm clock — будильник

usually — обычно

roommate — сосед по комнате

rather — довольно

to turn on (off) — включать, выключать

enough — достаточно

completely — полностью, совершенно

to get dressed — одеваться

to serve — обслуживать

make up — макияж

while — пока, в то время как

to prefer — предпочитать

healthy — здоровый, полезный

to miss — пропускать

successfully — успешно

boring — скучный

to gossip — сплетничать

have to be back — должны вернуться

break — перерыв

report — доклад

share — делиться

canteen — столовая

ADD TO YOUR ACTIVE VOCABULARY

tape-recorder — магнитофон

to brush one's hair — причесывать волосы

it takes me... minutes to get to the Academy by bus —у меня уходит... минут, чтобы добраться до Академии на автобусе

cloackroom — гардероб

upstairs — наверху, вверх по лестнице

downstairs — внизу, вниз по лестнице

to miss classes — пропускать занятия

to pass exams — сдать экзамены

to do well — делать успехи, хорошо учиться

for the first (second) course — на первое (второе) блюдо

to get ready — подготовиться

as a rule — как правило

to get tired — устать

to take pleasure in — получать удовольствие от...

to look forward to — ждать с нетерпением

acquaintance — знакомый

Exercise 2.1. Write one sentence with each word:

1. Usual — usually — as usual — unusual

2. occasion — occasional — occasionally

3. to end — to finish — to be over

4. to start — to begin — to get ready for

5. on Sunday — at five o'clock — in cafeteria...

6. full time student — part time student

7. freshman — second year student — school graduate

 

Exercise 2.2. Translate into English:

 

• быть студентом (студенткой) дневного отделения

• рассказать вам о...

• в будние дни

• просыпаться — вставать в 7 часов утра

• включать магнитофон

• принимать душ

• чистить зубы

• одеваться

• слушать последние новости

• У меня уходит час, чтобы добраться до института

• ездить на автобусе (троллейбусе, трамвае)

• опаздывать на занятия

• заканчиваться в 15:50 вечера

• пропускать занятия

• сдать экзамены успешно

• время от времени

• подготовиться к занятиям

• как правило

• устать

• приходить домой

• быть дома

• иметь свободное время

 

Exercise 2.3. Tell about your typical day. The following questions will help you:

1. Do you get up early?

2. Is it easy for you to get up early?

3. Do you wake up yourself or does your alarm-clock wake you up?

4. Do you do your morning exercises?

5. What do you prefer: a hot or a cold shower in the morning?

6. How long does it take you to get dressed?

7. What do you usually have for breakfast?

8. Some people look through newspapers or listen to the latest news on the radio while having breakfast. What about you?

9. When do you usually leave your house?

10. Do you work? If yes, where?

11. How long does it take you to get to your Academy (Institute)?

12. Do you go there by bus/trolley-bus or walk?

13. Where do you usually have lunch (dinner)?

14. What time do you come home?

15. How long does it take you to do your homework?

16. How do you usually spend your evenings?

17. Do you have a lot of free time?

18. Do you play any musical instrument?

19. Are you fond of listening to music?

20. What kind of music do you prefer?

21. Do you collect anything (stamps, records, postcards, coins, matchboxes, etc.)?

22. What time do you usually go to bed?

 

Тест по теме: Описание местоположения объекта

1. Выберите подходящий предлог и переведите предложения.

1) The clock hangs on the wall, … the table. (above/under/on)

2) He has played Hamlet … the stage many times. (on/in/next to)

3) The bank is … the post-office and the beauty salon. (behind/at/between)

4) The ball has rolled … the bed. (on/under/above)

5) Bob and Jane were sitting in the café … each other. (between/behind/in front of)

6) The gym is … my college. (next to/on/between)

7) The monument is … the right. (in/at/on)

8) The office address is … the top of the page. (in/at/above)

9) He spends all his life … work. (in/at/on)

10) The kettle is boiling … the kitchen. (in/at/on)

2. Write your address. Where do you live? Describe your street.

Условия выполнения задания

1. Место (время) выполнения задания: задание выполняется на занятие в аудиторное время

2. Максимальное время выполнения задания: ____45_______ мин.

3. Вы можете воспользоваться англо-русскими словарями.

Шкала оценки образовательных достижений:

Критерии оценки:

«5» - 100 – 95% правильных ответов

«4» - 94 - 75% правильных ответов

«3» - 74 – 50% правильных ответов

«2» - 49% и менее правильных ответов

                                                                                                      

 

 

 

 

 

 

Контрольная работа по теме физкультура и спорт здоровый образ жизни.

 ЗАДАНИЕ 1.

 

Сопоставьте слова в 2 колонках

 

Roller-skating         Катание на роликах

Skiing                      Плавание

Swimming               Гибкий

Hiking                     Велоспорт

Cycling                   Катание на коньках

Skating                    Катание на лыжах

Tournament             Горный туризм

Improve                    Мускулы

Keep fit                    Улучшать

Muscles                       Турнир

Flexible                   Быть в хорошей форме

 

ЗАДАНИЕ 2.

Прочитайте тексты, переведите. Составьте на основании этих текстов свое мнение. Для написания ответа-сообщения можно использовать ответы на вопросы после текстов.

Do you agree or disagree?

Hello I am Ann. I am not very fond of sports. I am a bit plump and it is difficult for me to run and jump. I don’t like to compete, but I like to watch sports on TV. Best of all I like watching gymnastics .

 

Hello I am Alex. Sport plays a great role in my life. In fact, it is all I care for. I love every kind of sports football, hockey, volleyball and basketball. I also love to play tennis. I go to our local tennis club every spare minute and my dream is to become a tennis player.

Вопросы для написания своего мнения

Are you against or for sports?

Do you prefer going in for sports or watching it on TV?

What kinds of sport are popular in Russia?

What sport are you good at?

ЗАДАНИЕ 3

Прочитайте и переведите текст. Ответьте на вопросы

At the end of the nineteenth century a Frenchman called Baron Pierrede Coubertin decided to try to revive the Olympic Games. At that time, Europe was divided by wars. Coubertin thought that the Olympic Games could help to bring peace. He thought highly of sport. He described the Olympic spirit in the following words: "The important thing is not winning but taking part." These words are still remembered today. Coubertin believed very strongly that sportsmen must not compete for money, but for glory and for the honour of their country.

At first, nobody was interested in his ideas. But Coubertin did not give up and worked hard. In 1894, he formed the International Olympic Committee and on 5 April 1896, The Olympic Games began again, after nearly fifteen centuries.

In 1913, Coubertin found an emblem of five linked rings. They became a symbol of the Olympic Games. These five rings represent five partsof the world: Europe, America, Australia, Africa, Asia.

Since then the Olympic Games have become he most important sports event in the world. They are held once every four years. The greatest wish for all the sportsmen is to win a medal, or simply to take part in the Olympic Games.

Задание 4.  Ответьте на следующие вопросы (Answer the following questions).

1. Why did Coubertin decide to revive the

Olympic Games at the end of the 19th century?

2. Coubertin thought highly of sport, didn't he?

Prove this idea using the text.

3. When did the Olympic Games begin again?

4. What has become a symbol of the Olympic

Games? What does this symbol mean?

5. Are the Olympic Games popular now?

 

 

 КРИТЕРИИ ОЦЕНИВАНИЯ КОНТРОЛЬНОЙ РАБОТЫ

Правильное выполнение заданий 1,2 - оценка «3»

Правильное выполнение заданий 1,2,3 - оценка «4»

Правильное выполнение заданий 1,2,3,4 - оценка «5»

Задания не выполнены-оценка «2»

 

 

 

Контрольная работа по теме: Англоговорящие страны

Great Britain

Вариант 1

I часть

1) The official name of Great Britain is …

a) England

b) Britain

c) the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

2) Where is the UK situated?

a) off the Southwest of Africa

b) off the Northwest coast of Europe

c) off the east coast of Asia

3) How many parts does the UK consist of?

a) 5 b) 4 c) 7

4) Where is the highest mountain Ben Nevis located?

a) in England b) in Scotland c) in Wales

5) What is the Severn?

a) city b) mountain c) River

6) London is situated on the river …

a) Tay b) Thames c) Lochness

7) The population of London is …

a) 5 million b) 11million c) 8 million

8) The City is…

a) aristocratic part of London b) financial part of London c) industrial part

of London

9) The Nelson’s column stands

a) in the Buckingham palace b) in the Tower c) in the

Trafalgar square

10) ―Big Ben‖ is………

a) clock b) fortress c) museum

11) Pre-school education in England begins at the age of

a) 3 or 4 b) 4 or 5 c) 5 or 6

12) Grammar school prepare pupils for

a) universities and colleges b) working professions

13) The majority of secondary schools are …

a) Public schools b) grammar schools c) Comprehensive schоols

II часть

Прочитайте и переведите текст

London traditionally is divided into several parts, The City,

Westminster, the West end and the East End. They are very different

from each other.

The city is the oldest part of London, its financial and business centre. Numerous banks, offices and firms are concentrated here. Few people live in the City but over a million come to work here. There are two places of interest in the City: St. Paul’s cathedral and the Tower of London. St. Paul’s cathedral was built in the 17th century. The Tower was built in the 15th century. It was used as a fortress, a palace and a prison. Now it’s a museum.

 

Вариант 2

I часть

1) The rose is the Symbol of ….

a) Wales b) Britain c) England

2) What does the UK separate from Europe?

a) the Pacific Ocean

b) the English Chanel

c) the Atlantic Ocean

3) What is the capital of Wales?

a) Edinburgh

b) London

c) Belfast

4) The Population of the UK is more than…

a) 54 mln. b) 45 mln. c) 62 mln

5) The largest cities of the UK are…

a) Liverpool, Oxford b) Glasgow, London c) Belfast, Cardiff

6) The Queen lives …

a) in Westminster Abbey b) in Buckingham palace c) in the Tower

7) The coronation of nearly all kings and queens has taken place in….

a) St. Paul’s cathedral b) Buckingham palace c) Westminster Abbey

8) The West End is…

a) Industrial district b) the richest and most beautiful part

9) The East End is densely populated by

a) working class b) rich people

10) Numerous banks, offices and firms are concentrated in..

a) Westminster b) East end c) the City

36

11) Many children of Working class families go to…

a) Public schools b) Modern schools c) Grammar schools

12) When children are 7 they enter …

a) infant school b) junior school c) secondary school

13) if a pupil good at exact and natural science, he learns …

a) Mathematics, Physics, Chemistry b) English literature, music, art

II часть

Прочитайте и переведите текст

Westminster is the aristocratic official part of London. There are

Buckingham palace where the Queen lives and the Houses of

Parliament along the north bank the Thames.

The clock tower of house of Parliament is famous for its big hour

bell ―Big Ben‖. Westminster Abbey is the place where the coronation

of nearly all kings and queens has taken place. Many of them are

buried here as well as famous people of the country.

Критерии оценивания

За каждый правильный ответ теста 1 балл ( итого 13 баллов)

  перевод неправильный, допущены ошибки в понимании основного содержания текста-0 баллов

  правильный перевод  с 2-3недочетами-3 балла

   правильный перевод- 4балла

17-16 баллов-оценка «5»

15-13 баллов оценка «4»

12-10 баллов оценка «3»

 

Контрольная работа «Человек и природа»

Вариант 1

1. Соедини правильные варианты:

1 . a good deal of cloud

2. mist

3. sunny spells

4. mainly dry

5. strong winds

6. showers

7. patcy rain

8. heavy rain

9. a risk of frost

10. clear spells      

a. Ясная солнечная погода

b. Облачно

c. туман

d. переменная облачность

e. заморозки

f. ветер

g. местами дождь

h. сильные дожди

2.Вставьте необходимые модальные глаголы ( must, should, would, ought to, have to, needn’t, can, could, may).

1. I …not to go to the theatre with them last night, I … revise the grammar rules and the words for the test.

2. My friend lives a long way from his college and … get up early.

3. All of us … be in time for classes.

4. When my friend has his English, he … stay at the office after work. He (not) … stay at the office on Tuesday, Thursday, and Saturday and get home early.

5. …you …work hard to do well in your English?

1. Раскроите скобки используя Will/shall или going to

1. Oh no! Look at the time! I will be/I am going be terribly late.

2. If you want to go to the shop, you can borrow my brother’s bicycle. I’m sure he won’t mind/ he’s

not going to mind.

3. I’ll go/I’m going into town this afternoon. Can I get you anything?

4. Will you hold/ are you going to hold this box for a moment while I unpack it?

1. Переведите на английский язык.

Гроза; гром; ураган; наводнение; молния; разрушение; град; цунами; вулкан; ветер.

2. Ответьте на вопросы:

1) How many seasons do you know?

2) What is your favorite season? Why?

3) What can you tell about winter?

Вариант 2

1. Соедини правильные варианты :

1 . hurricane                               a. наводнение

2. tornado                                         b. землятресение

3. volcano                                  c. ураган

4. eruption                                 d. буран

5. earthquake                                   e.гроза

6. thunderstorm                         f. вулкан

7. tsunami                                  g. торнадо

8. flood                                      h. цунами

9. forest fire                               i. лесной пожар

10. snowstorm                           j. извержение вулкана

 

2. Вставьте необходимые модальные глаголы ( must, should, would, ought to, have to,

needn’t, can, could, may).

1. “… discuss this question now?”- “No, we … do it tomorrow afternoon.”

2. I’m glad you …come.

3. “ … you … come and have dinner with us tomorrow?” – “I’d love to.”

4. “ please send them this article.”- “Oh, … I do it now?”

5. You … take an umbrella. It is starting to rain.

3. Раскройте скобки используя Will/shall или going to.

1. I hear the government has announced they will raise/are going to raise taxes again.

2. My car won’t start/My car is not going to start. It must be cold I think.

3. I will start/I’m going to start a new job next week.

4. I’m sorry I forgot your birthday. Why don’t you come round tomorrow. And I will cook/I am going to cook you a meal?

1. Переведите на английский язык.

Водопад; шторм; ураган; наводнение; молния; солнце; град; цунами; вулкан; облако.

2. Ответьте на вопросы:

4) How many seasons do you know?

5) What is your favorite season? Why?

6) What can you tell about summer?

Контрольная работа на тему: Физические и природные явления. Вариант 1

1. Соедините части выражений по теме «прогноз погоды» и переведите их на русский язык:

1. clear a. rain

2. heavy b. winds

3. strong c. spells

4. a good d. deal of cloud

2. Напишите английские эквиваленты следующих слов:

Ураган

 Извержение вулкана

Гроза 

 Наводнение

Снежная буря

3. Вставьте модальные глаголы must, may, might, could, can’t в предложения:

1. I’m absolutely sure that he ____________________ be at home now.

2. Why is he so happy? – He ____________ have won in a lottery, I’m 80% sure.

3. Don’t phone David. He __________ be at home now. He is at work.

4. Kate ___________ come to the party. She is 60% sure in it.

5. They _____________ be in Moscow now. I saw them here in Raduzhniy 1 hour ago.

6. Paris is a capital of Italy. – It ____________be true. Paris is a capital of France.

7. It is winter at the North Pole now. There ____________ be very cold.

8. They ____________ be on holiday now, but I’m not sure.

9. Is she happy? – She _____________ be happy, I have just seen her crying.

10. I’m a millionaire. – You ____________be joking! You never have money!

11. Where is Alice? – I don’t know… Well… She ___________at home now, but I’m not sure.

12. Where is Leo? – He ____________be at school, it’s 10 a.m. now.

13. He is a great singer! – Well, you ____________be right, but I don’t think so.

14. I’m 40% sure that my parents ______________ have bought me a car for my birthday.

15. It is summer in Africa now. There _______________ be very cold.

16. She ____________ buy this dress if she finds money.

17. Why is she crying? – She ____________ have lost the money. I’m 100% sure.

Контрольная работа  Вариант 2

1. Соедините части выражений по теме «прогноз погоды» и переведите их на русский язык:

1. a risk       a. rain

2.patchy      b. dry

3. sunny       c. spells

4. mainly   d. of frost

2. Напишите английские эквиваленты следующих слов:

Торнадо 

Землетрясение

Цунами

Лесной пожар

Наводнение

3. Вставьте модальные глаголы must, may, might, could, can’t в предложения:

1. She ____________ be on holiday now, but I’m not sure.

2. Is he sad? – He _____________ be sad, I have just seen him laughing.

3. I’m a millionaire. – You ____________be joking! You never have money!

4. Where is Peter? – I don’t know… Well… He ___________at home now, but I’m not sure.

5. Is Lisa at school now? – Yes, she ____________be at school, it’s 10 a.m. now.

6. She is a great actor! – Well, you ____________be right, but I don’t think so.

7. I’m 40% sure that my friends ______________ have bought me an iPhone for my birthday.

8. It is summer in Egypt now. There _______________ be very cold.

9. He ____________ buy this car if he finds money.

10. Why is she crying? – She ____________ have lost her phone again. I’m 100% sure.

11. John ___________ come to the party. He is 60% sure in it.

12. They _____________ be in Voronezh now. I saw them here in Raduzhniy 1 hour ago.

13. London is a capital of France. – It ____________be true. London is a capital of Great Britain.

14. It is winter at the North Pole now. There ____________ be very cold.

15. I’m absolutely sure that he ____________________ be at home now.

16. Why is she so happy? – She ____________ have won in a lottery, I’m 80% sure.

17. Don’t phone Jack. He __________ be at home now. He is at work.

 

Критерии оценки по контрольной работе:

85 -100 % правильно (24-30 правильных ответов) – 5

60 – 85 % правильно (18-23 правильных ответов) - 4

20 – 60 % правильно (7-17 правильных ответов) – 3

<20 % правильно (0-6 правильных ответов) – 2

 

 Тема: Ecological problems

Вариант 1

1) Прочитайте текст и переведите на русский язык в письменной форме

абзацы 1, 2и 3.

ENVIRONMENTAL PROTECTION

1. People have thought that the environment is an unlimited source of

resources, that the atmosphere, forests, rivers and seas are capable of

absorbing all wastes. The environment supplies the economy of any

country with its resources such as timber, minerals and oil. As a result,

natural resources are becoming reduced, air and water are polluted, and the

environment is unable to absorb all its wastes.

2. For example, waste gases cause acid rains; this leads to forest

damage and therefore reduces the resources of forests. Another problem is

water shortage resulting from unlimited use of it. The third one is

destroying the ozone layer of the Earth through pollution from plants and

cars. One more problem is damage to wildlife. It is possible that some kinds of

animals can disappear due to people's activities.

3. Some territories in Russia are also suffering environmental

problems. Many of these problems have been caused by economic

activities. Many forests in the north of European Russia and the Far East are

under threat.

4. If we want to live in a healthier world we must learn to use the

environment carefully and protect it from damage caused by our activities.

Otherwise very soon we will have no world to live in.

2)Вопросы

1. What leads to forest damage?

2. What destroys the ozone layer of the Earth?

3. Why can many kinds of animals disappear?

4. What environmental problems is Russia suffering?

5. What is it necessary to do in order to live in a healthier world?

3) Закончите предложения, выбрав соответствующий по смыслу

вариант:

1. The environment supplies the economy of the country with its resources

but air and water are polluted, and the environment is ....

a)unable to absorb all its wastes.

b)able to absorb all its wastes.

c) able to affect the balance of nature.

2.Waste gases cause acid rains and therefore.

a)reduce the resources of forests.

b)do not reduce the resources of forests.

c)protect the resources of forests.

3. Plants and cars wastes pollute the air ....

a)but do not destroy the ozone layer of the Earth.

b)and destroy the ozone layer of the Earth.

c)but do not affect the nature.

4. People must learn to use the environment carefully and....

a) affect the balance of nature.

b)make their life easier.

c) protect it from damages caused by their activities.

 

Вариант 2

1) Прочитайте текст и переведите на русский язык в посменной

форме абзацы 1,2,4

THE PROBLEMS OF ENVIRONMENT

1. One of the greatest problems of all modern cities is the environment

pollution. Every year people consume more goods. Production of goods

and services uses energy and natural resources (oil, gas, coal, wood, etc.).

All these things are used faster than they can be replenished. Natural

resources and energy are getting more expensive, and air and water are

becoming seriously polluted. The problem of environmental pollution is

well-known to most people. We have heard about it on television and radio,

and have read in newspapers and magazines.

2.The worst environment pollution is caused by the manufacturers

who put chemical wastes into rivers and seas. Another problem is air

pollution. The air is polluted by traffic and smog from industrial

enterprises.

3.The word smog comes from smoke and fog. Smog is a sort of fog with

other substances mixed in it, which can be harmful, even deadly. Such

diseases as eczema and asthma are linked to air pollution.

4.Materials like paper and glass can be reused, but, unfortunately,

many materials, especially plastics cannot be reused and cannot be

absorbed by the earth again. Some plastics cannot even be destroyed. As a

result of this people face the problem of preservation of our environment.

5.All these things are very serious and people must realize what will

happen if they don't do everything possible to reduce man-made

atmospheric pollutants and smog.

2)Вопросы

1. Who is the worst environment pollution caused by?

2. What diseases are linked to air pollution?

3. What materials can be reused?

4. What materials cannot be absorbed by the earth?

5. What problem do people face?

3) Закончите предложения, выбрав соответствующие вариант

окончания

1. The worst environment pollution is caused by manufacturers ....

a) Many materials who reuse chemical wastes.

b)who put chemical wastes into rivers and seas.

c) who don't put chemical wastes into rivers and seas.

2. Many materials like paper and glass ....

3. Many materials, especially plastics,....

а)can be reused.

b)cannot be reused.

c)cannot be absorbed by the earth again.

4. People face the problem of preservation of environment because....

a)many materials like paper and glass can be reused.

b)air and water are becoming seriously polluted.

c)natural resources and energy are getting more expensive.

 

 

3.3. Задания для проведения экзамена

 

Форма экзамена___________________________

 

Условия выполнения задания

1. Место (время) выполнения задания

2. Максимальное время выполнения задания: 4 часа.

3. Источники информации, разрешенные к использованию на  дифференцированном зачете, оборудование- словари

 

Задания для дифференцированного зачета (приводится перечень вопросов, практических заданий, тестов и др.)

Материалы для дифференцированного зачета

Условия выполнения задания:

Задание выполняется в аудитории

Максимальное время выполнения задания: 4 часа

Вы можете пользоваться словарем

За каждый правильный ответ 1 балл

Критерии оценивания:

КРИТЕРИИ ОЦЕНКИ

Максимальное количество баллов – 49

«5» – 44-49 балла

«4» – 38-43 баллов

«3» – 32-37 балла

«2» > 31 балл

 

Вариант 1

 

Задание 1 (7 баллов) Выберите из приведённых ниже слов имена существительные и образуйте от них множественное число:

Window, round, bus, tooth, white, young, picture, man, city, bad, foot, which

 

Задание 2 (3 балла) 

Выберите в скобках правильную степень прилагательного:

  1. Nick is (happier, the happiest) boy that I know. – Ник – самый счастливый мальчик, которого я знаю.
  2. This is (more delicious, the most delicious) cheese-cake I have ever had! – Это самый вкусный чизкейк, который я пробовала!
  3. This week the weather is (hotter, more hot) than last week. – На этой неделе погода жарче, чем на прошлой неделе.

 

 

Задание 3 (5 баллов) употребить в предложениях глагол to be во времени Present Simple

1. These boys … good tennis players.

2. History … my favourite subject.

3. They … the second-year students.

4. Peter … my old friend.

5. I … from Russia.

Задание 4 (4 балла) Установите соответствие между именем числительным и вариантом его чтения. Одно числительное является лишним.

1) 1437    2) 437   3) 4.37    4) 1,437

 

a) four hundred and thirty-seven

b) four point three seven

c) four thousand and thirty-seven

d) one thousand four hundred and thirty-seven

e) fourteen thirty-seven

Задание 5 (1 балл) Выберите правильный вариант образования порядкового числительного

двадцать третье февраля:

a) the twenty-third of February          c) twenty-three of February

b) the twentieth-three of February      d) the twentieth-third of February

 

Задание 6 (10 баллов) Напишите время цифрами

 

H-p: It's twenty past five. - 5:20
1.
It's half past two.
2. It's ten to three.
3. It's a quarter past ten.
4. It's a quarter to nine.
5. It's twenty to five.
6. It's half past six.
7. It's five past eight.
8. It's twenty-five to four.
9. It's two o'clock.
10. It's ten past ten.

 

Задание 7 ( 3 балла)

Употребите соответствующий предлог(движения, места, направления). (above, across, around, at, behind, from, in front of, in, into, on, out of, over, through, to, under)

1. There is a garden...our house. 2. The bridge is...the river. 3. All students are...the lesson now.

 

 

Задание 8 ( 6 баллов)

 Употребите  how much or how many

  1. _______ money has he got?
  2. _______ pupils are there in your class?
  3. _______ tea do you have every day?
  4. ______ honey have we got?
  5. _______ tea did you have yesterday? 
  6. _______ days are there in a week?

 

 

Задание 9 (10 баллов) Прочитайте текст. Заполните приведённую ниже таблицу требуемой информацией.

AN ENGLISH FAMILY

I know a very nice English family. They are Mary and Jack Johnson. They are from London and they live at 27 Main Street. Their house is small but they like it very much. It has three bedrooms and a little garden.

The Johnsons have two sons, Peter and Mark. Peter is ten and Mark is eight years old. They go to school by bus every day. Peter and Mark like school very much. Peter wants to become an airline pilot and Mark wants to be a circus acrobat. After school the boys usually play football or make model airplanes.

Mrs Johnson is a secretary. She works for a doctor. Mr Johnson is a policeman. Mr and Mrs Johnson enjoy music. Mary plays the guitar and Jack sings. They also like playing golf and tennis. They have an old car. It is a red Ford. They have their Ford for seven years.

 

 

1. Surname

2. Parents’ names

3. Number of children

4. Names and ages of children

5. Address

6. Number of bedrooms

7. Father’s job

8. Mother’s job

9. Favourite sport

10. Colour of car

 

 

 

 

 

 

 

 

КРИТЕРИИ ОЦЕНКИ

Максимальное количество баллов – 49

«5» – 44-49 балла

«4» – 38-43 баллов

«3» – 32-37 балла

«2» > 31 балл

 

Вариант 2

 

Задание 1 (7 баллов) Выберите из приведённых ниже слов имена существительные и образуйте от них множественное число:

Box, mouse, happy, house, where, deer, yellow, thin, small, teacher, woman, baby

 

Задание 2 (3 балла) 

 

Выберите в скобках правильную степень прилагательного:

  1. This bookcase is (more beautiful, the most beautiful) than that one. – Этот книжный шкаф красивее, чем тот.
  2. Do you feel (better, the best) today than yesterday? – Ты чувствуешь себя лучше сегодня, чем вчера?
  3. Chemistry was (harder, the hardest) subject at school. – Химия была самым трудным предметом в школе.

 

Задание 3 (5 баллов) Употребите в предложениях глагол to be во времени Present Simple

1. You … my good friends.

2. My nationality … Russian.

3. I ... a first-year student.

4. Anna … a very good swimmer.

5. The days … short in winter.

Задание 4 (4 балла) Установите соответствие между именем числительным и вариантом его чтения. Одно числительное является лишним.

1) 153  2) 1,534  3) 153.4   4) 1534

a) fifteen thirty-four

b) one thousand three hundred thirty-four

c) one hundred and fifty-three

d) one five three point four

e) one thousand three hundred and thirty-four

Задание 5 (1 балл). Выберите правильный вариант образования порядкового числительного

двадцать второе января:

a) the twenty-two of January c) twentieth-second of January

b) the twenty-second of January d) the twentieth-two of January

 

Задание 6 (5 баллов) Напишите время цифрами

 It's a quarter to five.

 It's twenty to one.

 It's half past six.

 It's three o'clock.

 It's ten past five.

 It's twenty-five to three.

 It's five to ten.

 It's five past twelve.

 It's twenty-five past eight.

 It's a quarter past seven.

 

Задание 7 ( 3 балла)

Употребите соответствующий предлог(движения, места, направления). (above, across, around, at, behind, from, in front of, in, into, on, out of, over, through, to, under)

1. Come... the room.

2. The box was... the bed.

3. He looks... the window.

 

Задание 8. ( 6 баллов)

Употребите  how much or how many

  1. How _______free time have you got?
  2. How _______ languages do you speak?
  3. How _______ food do you eat for lunch?
  4. How ________ sweets do you eat every day?
  5. How _______ television do you watch every day?
  6. How ________ friends have you got?

 

Задание 9 (10 баллов) Прочитайте текст. Заполните приведённую

ниже таблицу требуемой информацией.

My name is Mary Brown. I live in England. I go to school in Greentown, a small town near London.

School begins at nine o’clock in the morning. We have four lessons, each of 40 minutes in the morning. At 12 o’clock we have a break for lunch. In the afternoon we have three lessons. During the breaks we play or walk in the school playground. School ends at four o’clock. Some pupils stay at school after lessons for clubs: music, drawing, drama, sports and others. At school we learn Science, Humanities, Arts and computer science.

The pupils at our school wear a school uniform. This is a white blouse for girls with a dark skirt and a pullover. Boys wear a shirt and a tie, dark trousers and dark pullovers. Pupils wear blazers with the school badge. We don’t like our uniform.

We have holidays three times a year: Christmas, Easter and Summer.

1. Surname

2. Name of town

3. Beginning of lessons

4. Number of lessons а day

5. Subjects at school

6. School finishes

7. Types of clubs

8. Girls wear

9. Boys’ uniform

10. Holidays

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Модельный ответ:

Вариант 1

Задание 1 (7 баллов) Выберите из приведённых ниже слов имена существительные и образуйте от них множественное число:

Windows, buses, teeth, pictures, men, cities, feet

 

Задание 2 (5 баллов)

 

1. the happiest    2. best     3. hotter .   

Задание 3 (5 баллов)

1 are

2 is

3 are

4 is

5 I am

 

 

Задание 4 ( 4 балла)

 Установите соответствие между именем числительным и вариантом его чтения. Одно числительное является лишним.

1 e

2 a

3 b

4 d

 

Задание 5 (1 балл) Выберите правильный вариант образования порядкового числительного: a

 

 

Задание 6

Ответ:

1. 2:30

2. 2:50

3. 10:15

4. 8:45

5. 4:40

6. 5:30

7. 8:05

8. 3:35

9. 2:00

10. 10:10

Задание 7 (3 балла)

1. There is a garden behind our house.

2. The bridge is above the river.

3. All students are at the lesson now.

Задание 8. ( баллов)

1 how much, 2 how many, 3 how much, 4 how much  5 how much, 6 how many

 

Задание 9 (10 баллов) Прочитайте текст. Заполните приведённую ниже таблицу требуемой информацией.

 

1. Surname

Johnson

2. Parents’ names

Mary, Jack

3. Number of children

2 (two)

4. Names and ages of children

Peter, 10; Mark, 8

5. Address

27 Main Street, London

6. Number of bedrooms

3 (three)

7. Father’s job

policeman

8. Mother’s job

secretary

9. Favourite sport

golf, tennis

10. Colour of car

red

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вариант 2

Задание 1 (7 баллов)

Boxes, mice,  houses,  deer, teachers, women, babies

Задание 2 ( 3 балла)

  1. more beautiful    2. better   3. the hardest

Задание 3 (5 баллов)

1. are

2. is

3. I am

4. is

5. are

Задание 4.(4 балла)

1 с

2 e

3 d

4 a

 

Задание 5. ( 1 балл)

b

Задание 6. ( 10 баллов)

1. 4:45

2.12:40

3. 6:30

4. 3:00

5. 5:10

6. 2:35

7. 9:55

8. 12:05

9. 8:25

10. 7:15

Задание 7. (3 балла)

 1. Come into the room. 2. The box was under the bed. 3. He looks through the window.

Задание 8 ( 6 баллов)

1 much  2 many  3 much  4 many  5 much  6 many

Задание 9. (10 баллов)

1. Surname

Brown

2. Name of town

Greentown

3. Beginning of lessons

 at nine o’clock in the morning

4. How many lessons for day

7

5. Subjects at school

Humanities, Arts and computer science

6. School finishes

at four o’clock

7. Types of clubs

music, drawing, drama, sports and others

8. Girls wear

a white blouse for girls with a dark skirt and a pullover

9. Boys’ uniform

a shirt and a tie, dark trousers and dark pullovers

10. Holidays

Christmas, Easter and Summer.

 

 

 

 

 

 

 

 


Скачано с www.znanio.ru



[1] Зачет, дифференцированный зачет, экзамен.

Министерство образования и науки

Министерство образования и науки

Разработчики: БПОУ УР «СТЛиСХ» преподаватель

Разработчики: БПОУ УР «СТЛиСХ» преподаватель

Общие положения Контрольно-измерительные материалы предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины

Общие положения Контрольно-измерительные материалы предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины

Чтение • читать аутентичные тексты различных стилей: публицистические, художественные, научно-популярные, прагматические – используя основные виды чтения (ознакомительное, изучающее, поисковое/просмотровое) в зависимости от коммуникативной задачи;

Чтение • читать аутентичные тексты различных стилей: публицистические, художественные, научно-популярные, прагматические – используя основные виды чтения (ознакомительное, изучающее, поисковое/просмотровое) в зависимости от коммуникативной задачи;

России В результате освоения дисциплины обучающийся должен знать: • значения новых лексических единиц, связанных с тематикой данного этапа обучения и соответствующими ситуациями общения, в том…

России В результате освоения дисциплины обучающийся должен знать: • значения новых лексических единиц, связанных с тематикой данного этапа обучения и соответствующими ситуациями общения, в том…

Говорение • вести диалог, используя оценочные суждения, в ситуациях официального и неофициального общения (в рамках изученной тематики); беседовать о себе, своих планах; участвовать в обсуждении…

Говорение • вести диалог, используя оценочные суждения, в ситуациях официального и неофициального общения (в рамках изученной тематики); беседовать о себе, своих планах; участвовать в обсуждении…

Not far from our house two … … are being built

Not far from our house two … … are being built

Harry didn’t know that that …

Harry didn’t know that that …

There … two … in the hall. a) was; womans c) were women b) were womans d) was women 7

There … two … in the hall. a) was; womans c) were women b) were womans d) was women 7

If you …. the door yesterday the thief …

If you …. the door yesterday the thief …

Задание 1: необходимо прочитать текст и заполнить пропуски частями предложений, представленных под текстом

Задание 1: необходимо прочитать текст и заполнить пропуски частями предложений, представленных под текстом

Father is a doctor. He works in a large hospital

Father is a doctor. He works in a large hospital

He is on the wrong side of 60” means: a) he is about 60

He is on the wrong side of 60” means: a) he is about 60

Эталоны ответов. Задание 1

Эталоны ответов. Задание 1

The classes begin at 8:30 in the morning and they end at 2:00 p

The classes begin at 8:30 in the morning and they end at 2:00 p

ADD TO YOUR ACTIVE VOCABULARY tape-recorder — магнитофон to brush one's hair — причесывать волосы it takes me

ADD TO YOUR ACTIVE VOCABULARY tape-recorder — магнитофон to brush one's hair — причесывать волосы it takes me

Exercise 2.1. Write one sentence with each word: 1

Exercise 2.1. Write one sentence with each word: 1

У меня уходит час, чтобы добраться до института • ездить на автобусе (троллейбусе, трамвае) • опаздывать на занятия • заканчиваться в 15:50 вечера • пропускать…

У меня уходит час, чтобы добраться до института • ездить на автобусе (троллейбусе, трамвае) • опаздывать на занятия • заканчиваться в 15:50 вечера • пропускать…

Do you wake up yourself or does your alarm-clock wake you up? 4

Do you wake up yourself or does your alarm-clock wake you up? 4

He has played Hamlet … the stage many times

He has played Hamlet … the stage many times

Контрольная работа по теме физкультура и спорт здоровый образ жизни

Контрольная работа по теме физкультура и спорт здоровый образ жизни

Вопросы для написания своего мнения

Вопросы для написания своего мнения

КРИТЕРИИ ОЦЕНИВАНИЯ КОНТРОЛЬНОЙ

КРИТЕРИИ ОЦЕНИВАНИЯ КОНТРОЛЬНОЙ

Tay b) Thames c) Lochness 7)

Tay b) Thames c) Lochness 7)

I часть 1) The rose is the

I часть 1) The rose is the

When children are 7 they enter … a) infant school b) junior school c) secondary school 13) if a pupil good at exact and natural…

When children are 7 they enter … a) infant school b) junior school c) secondary school 13) if a pupil good at exact and natural…

Ясная солнечная погода b. Облачно c

Ясная солнечная погода b. Облачно c

I’ll go/I’m going into town this afternoon

I’ll go/I’m going into town this afternoon

You … take an umbrella. It is starting to rain

You … take an umbrella. It is starting to rain

Контрольная работа на тему: Физические и природные явления

Контрольная работа на тему: Физические и природные явления

I’m 40% sure that my parents ______________ have bought me a car for my birthday

I’m 40% sure that my parents ______________ have bought me a car for my birthday

John ___________ come to the party

John ___________ come to the party

Another problem is water shortage resulting from unlimited use of it

Another problem is water shortage resulting from unlimited use of it

Plants and cars wastes pollute the air

Plants and cars wastes pollute the air

The air is polluted by traffic and smog from industrial enterprises

The air is polluted by traffic and smog from industrial enterprises

People face the problem of preservation of environment because

People face the problem of preservation of environment because

КРИТЕРИИ ОЦЕНКИ Максимальное количество баллов – 49 «5» – 44-49 балла «4» – 38-43 баллов «3» – 32-37 балла «2» > 31 балл

КРИТЕРИИ ОЦЕНКИ Максимальное количество баллов – 49 «5» – 44-49 балла «4» – 38-43 баллов «3» – 32-37 балла «2» > 31 балл

Задание 5 (1 балл) Выберите правильный вариант образования порядкового числительного двадцать третье февраля : a) the twenty-third of

Задание 5 (1 балл) Выберите правильный вариант образования порядкового числительного двадцать третье февраля : a) the twenty-third of

I know a very nice English family

I know a very nice English family

КРИТЕРИИ ОЦЕНКИ Максимальное количество баллов – 49 «5» – 44-49 балла «4» – 38-43 баллов «3» – 32-37 балла «2» > 31 балл

КРИТЕРИИ ОЦЕНКИ Максимальное количество баллов – 49 «5» – 44-49 балла «4» – 38-43 баллов «3» – 32-37 балла «2» > 31 балл

Задание 5 (1 балл) . Выберите правильный вариант образования порядкового числительного двадцать второе января : a) the twenty-two of

Задание 5 (1 балл) . Выберите правильный вариант образования порядкового числительного двадцать второе января : a) the twenty-two of

My name is Mary Brown

My name is Mary Brown

Модельный ответ: Вариант 1

Модельный ответ: Вариант 1

Задание 8. ( баллов ) 1 how much, 2 how many, 3 how much, 4 how much 5 how much, 6 how many

Задание 8. ( баллов ) 1 how much, 2 how many, 3 how much, 4 how much 5 how much, 6 how many

Вариант 2 Задание 1 (7 баллов)

Вариант 2 Задание 1 (7 баллов)

Задание 7. (3 балла) 1. Come into the room

Задание 7. (3 балла) 1. Come into the room
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.05.2022