Конкурс-игра по английскому языку "Сто к одному" для 7-8 классов
Оценка 5

Конкурс-игра по английскому языку "Сто к одному" для 7-8 классов

Оценка 5
Игры
docx
английский язык
7 кл—8 кл
13.03.2018
Конкурс-игра по английскому языку "Сто к одному" для 7-8 классов
Конкурс-игра имеет своей целью повысить у обучающихся мотивацию к изучению английского языка, способствует развитию познавательной активности и коммуникативной культуры, а также развитию таких умений и навыков как: • давать характеристику и оценку фактов с опорой на субъектный опыт; • работать в команде; • развивать навыки неподготовленного говорения.
Когда мне пришла идея разработать сценарий конкурса.docx
Конкурс­игра имеет своей целью повысить у обучающихся мотивацию к изучению  английского языка, способствует развитию познавательной активности и коммуникативной культуры, а также развитию таких умений и навыков как:     давать характеристику и оценку фактов с опорой на субъектный опыт; работать в команде; развивать навыки неподготовленного говорения. Конкурс состоит из четырех туров и супер­игры. Вся игра напоминает аналогичную игру,  показываемую на телеканале “Россия”. В конкурсе принимают участие две команды. Оборудование для игры: кнопка для определения очередности, презентация.  Presenter: Now we are starting our contest. The contest consists of four rounds and the final  one.  Let me introduce my helpers. They will count the points and do everything we need during the  game.  Today two teams are taking part in the game. I give the floor to the first team. Команда  представляется, объявляя свое название и объясняя, почему они выбрали такое название,  капитан коротко представляет членов команды, например, “This is Dasha. She is very  creative. The motto of her life is “Live and let others live”.  Now I give the floor to the second team. Вторая команда представляется. Далее во время  игры в паузах между турами ведущий общается с командами по очереди, задавая вопросы  на тему школы, школьной жизни, свободного времени.  I. The first round. Каждый тур начинается с отборочной игры. Вызывается по одному  игроку от каждой команды. Presenter: Now we are starting the first round. I invite one player from each team. I’ll ask you a  question. You should push the button of the signal and do it as quickly as possible. After you  answer we will see if there is such a variant on the board. Then we will listen to the second  participant and see if there is such a variant on the board too. Then we’ll compare. The team  whose player has got more points will start the first. If one of you guess the most popular answer the right to answer automatically goes to his/her team.  Each player of the team will answer the same question. If there is such an answer it will be  opened on the board. After three slips the right to answer comes to the opposite team. It should  give answers and the captain should choose one of the variants of his/her own choice. It can be  the captain’s answer. If they guess they get all the points of the opened variants. If not, all the  points come to the opposite team.  The most popular answer has the most points. So, the first question is – What cannot students go to school without? Далее игра продолжается по описанным выше правилам. Варианты ответов представлены  на презентации и открываются по мере их угадывания участниками конкурса (данную  функцию выполняет помощник с помощью интерактивной доски).  Card 1 1 Telephone 2 School bag 3 Head  4 Pen  5 Textbooks  6 Knowledge 7 Legs  23 21 18 14 10 9 5 II. The second round.  Presenter: We are beginning the second round. I invite one player from each team. The rules are the same. But the number of the points at the end of the round will be doubled. (В презентации  баллы уже удвоены). The most popular answer has the most points. So, the second question is – What do teachers usually tell a pupil if he/she is not ready for  the lesson? Далее игра продолжается по описанным выше правилам.  Card 2 1 Two! 2 Give me your day book! 3 Why? 4 Bring it next time 5 Again? 6 Parents to school! 7 Don’t mention it! III. The third round.  29 23 17 11 8 7 5 Presenter: We are beginning the third round. I invite one player from each team. The rules are  the same. But the number of the points at the end of the round will be tripled. (В презентации  баллы уже утроены).The most popular answer has the most points. So, the third question is – What would our pupils like to add to the menu of our canteen or  bar?  Card 3  1 Good coffee 2 French fries 3 Fruits  4 Cocktails  5 Pasta  6 More salads 7 Sushi  29 23 17 11 10 7 3 IV. The forth round. It is called “The other way round game”.  Presenter: We are beginning the forth round. Each team should discuss the answer to the  question and give a common version. In this round the least popular answer has the most points. So, the forth question is – What do pupils usually tell their parents if they don’t want to do  their homework?  Команды обсуждают ответы на вопрос и дают ответ, выбранный большинством.  Открывается табло. После подсчета очков, набранных в трёх турах, определяется  победитель.  Card 4 1 No homework  2 3 4 5 6 I’ll do later I’ve already done  I don’t understand how! I feel bad I don’t want 7 The teacher is ill 20 40 60 80 120 180 240 V. The final round or super game. В последнем туре играет команда­победитель, вернее  два её участника. Presenter: We are beginning the final round. One player leaves the classroom. The other one  will answer five questions. Then the second player comes in and answers the same questions. If  s/he gives the same answers the hand bell rings (my helpers will do it) and s/he must change  his/her answer quickly.  1. What do pupils would like to change at school? 2. What reasons did pupils make up for not going to school? 3. What is the most interesting thing at school besides lessons? 4. What students do teachers value most of all? 5. What do pupils like school for? Card 5  Question 1 1 2 no dress code less classes 3 more holidays 4 5 6 7 two days off some subjects  prices at the canteen some teachers Question 2  1 … was sick 28 22 18 11 10 6 5 2 …went to the dentist 3 …went to the polyclinic 4 …Mum didn’t have keys 5 … overlooked it at the timetable  35 19 15 11 8 6 …had to take care of little brother/sister… 7 7 …thought there wouldn’t be the lesson  5 Question 3 1 2 3 4 5 6 7 breaks  communication  everything besides lessons discos and parties getting knowledge optional courses jokes about teachers 31 25 13 11 10 7 3 Question 4 1 2 3 4 5 6 7 intelligent  hardworking attentive  tidy and neat creative  quiet  active  22 18 15 14 12 10 9 Question 5  1 2 3 4 5 6 7 holidays  friends  canteen  classmates  possibility to chat no parents nearby for no reason  23 21 18 14 10 9 5

Конкурс-игра по английскому языку "Сто к одному" для 7-8 классов

Конкурс-игра по английскому языку "Сто к одному" для 7-8 классов

Конкурс-игра по английскому языку "Сто к одному" для 7-8 классов

Конкурс-игра по английскому языку "Сто к одному" для 7-8 классов

Конкурс-игра по английскому языку "Сто к одному" для 7-8 классов

Конкурс-игра по английскому языку "Сто к одному" для 7-8 классов

Конкурс-игра по английскому языку "Сто к одному" для 7-8 классов

Конкурс-игра по английскому языку "Сто к одному" для 7-8 классов

Конкурс-игра по английскому языку "Сто к одному" для 7-8 классов

Конкурс-игра по английскому языку "Сто к одному" для 7-8 классов
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.03.2018