Конспект урока по родному (табасаранскому ) языку по теме "Состав слова" (Гафнан гъурулуш). 4 класс
Оценка 5

Конспект урока по родному (табасаранскому ) языку по теме "Состав слова" (Гафнан гъурулуш). 4 класс

Оценка 5
docx
07.03.2021
Конспект урока по родному (табасаранскому ) языку по теме "Состав слова" (Гафнан гъурулуш). 4 класс
Конспект к открытому уроку 4 класс состав слова ..docx

кОНСПЕКТ  УРОКА   4   КЛАССА ПО  ТАБАСАРАНСКОМУ  ЯЗЫКУ     ПО  ТЕМЕ: «сОСТАВ  СЛОВА»

ПОДГОТОВИЛА  :УЧИТЕЛЬ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ                                                 ЭСКЕРОВА  АМИНАТ МИРЗАКЕРИМОВНА

2020ГОД
МБОУ  «СОШ  №5»
Г.КАСПИЙСК


 

Тема  урока: Состав  слова.

Цели урока: Уточнить представление учащихся о признаках однокоренных слов.

Развивать умение распознавать однокоренные слова в тексте и самостоятельно их записывать.

Воспроизвести знания об одинаковом написании корня в однокоренных словах.

Развивать речь учащихся, мышление, внимание.

Воспитывать интерес к урокам  родного языка.

Задачи урока: содействовать формированию умения разбирать слова по составу;

развивать умение выбирать из предложенного списка слова, соответствующие заданной схеме;

развивать умение работать с текстом: определять тему и главную мысль, подбирать заголовок и части текста.

Планируемые результаты:

Познавательные :

 раскрывать значение понятий «родственное (однокоренное) слово» и использовать их в активном словаре;

Регулятивные :

выполнять учебное задание, используя правило;

выполнять взаимопроверку при работе.

Коммуникативные :

 адекватно взаимодействовать в паре и в группе при выполнении учебного задания.

Предметные :

рассказывать о правописании корня в однокоренных словах;

классифицировать однокоренные слова и выписывать каждую группу слов, выделяя графически корень в каждом слове;

выписывать из текста однокоренные слова и выделять корень в каждом слове;

образовывать и писать однокоренные слова;

 разбирать слова по составу;

 

                                                     Ход  урока.

1.Класс  тешкил  ап1уб:

Здравствуйте!

Я рада  приветствовать вас и наших  гостей  на  уроке  нашего  родного табасаранского  языка! Поздороваемся  с гостями:

-Ассалам  алейкум.

Гьюрматлу биц1и дустар! Табасран ч1алнахъди таниш хьувал ухьу  давам  ап1идихьа.

-Гъийин  число  ва  классдин  ляхин  бик1ухьа.

2.Марцциди  бик1уб:

чч   ччв

гьам гьярфар кади  гафар  к1ваин  ап1ухьа  ва  дик1идихьа.

3 Гъаврикк ккаъбан диктант.

Хюрч – хюрчабан,бик1  - гъибик1ну,аьлхъ – гъяаьлхъну.

Лигай  гьаму  гафариз:

-Фу  пуз  шулу  гьам гафарикан,фицдар  в уму гафар?

-Му  гафар  багахьлу гафар ву.

Ва фициб  хьибди  ихь  дарснан  к1ул?

-Гъийин  дарс гафнан  гъурулушдикан .

 Ав гъийин  дарснан  к1ул  «Гафнан  гъурулуш» вуйихь.Ухьу гъи  гафнан  гъурулушдикан аьгъю  гъап1дар к1ваин ва текрар  ап1идихьа. 

4 Цийи дарснан зиин ляхин .

К1ваин  ап1ухьа  фицдар  паярин кюмекниинди  арайиз гъюра    гафар? (отвечают дети.)

-Ччив,аьхир ,асул,приставка,суффикс

-К1ваин  ап1ухьа,фтиз к1уруш ччив.  (отвечают дети.)

-Лексикайин асас мяна  кайи  гафнан  пайназ  ччив  к1уру.

Лигухьа шиклариз ва гафариз –балугъ.балугъчи-ччив фу шула му гафариъ? (отвечают дети.)

-Мурарин ччив балугъ ву.

-Багахьлу  гафариз  лигухьа:

Бахт-бахтлу-бахтавар-бахтсуз-

бедбахт-хушбахт-хушбахтвал-

бахтсузвал.

-Му  гафарин ччив фу шула,думу улупухьа. (отвечают дети.)

-Му гафарин  ччив – бахт ву. Вари гафар бахт  к1уру гафнакан  арайиз  дуфна.

-Улупнайи  гафарин ччив фу ву? Гафар  дик1ай  ва  ччив улупай.

-Лих-лихрур –дилихди

- Мурарин ччив «лих» ву.

-Дуст-дустраз-дуствал?

-ччив дуст.

-Марчч-марччар-марччлихъан?

-ччив марчч.

-Лиц-лицуб-гъилицнац?

-ччив лиц

-Дигиш шлу ва жара гафнан  формйир арйиз хуру гафнан  пайназ фу к1уру?

-Аьхир.

-Дюз ву.Лигухьа  гьам гафариз ва аьхир  улупухьа

-(кьун-кьунар-аьхир -ар,бистан- бистнар-аьхир  -ар.)

-Туп илив аьхир –ар шулу  тупар.

-Туп –ялгъуз  кьадар,тупар-гизаф кь.

-Аьхир ктабгъну  имбу ч1алнан  пайназ фу к1уру? (отвечают дети.)

-Дидиз асул к1уру- что означает основа.

-Ччивран улихь шлу гафнан пайназ фу к1уру? (отвечают дети.)

-Ччивран  улихь шлу ва таза гафар арайиз хуру гафнан пайназ приставка к1уру.

-Баркаллагь.Фицдар  приставкйирин  кюмекниинди арайиз  дуфна гафар(убхура-гъубхну,жаргъну-гъажаргъну.) (отвечают дети.)

-убхура-гъубхну–приставка гъ,

жаргъну-гъажаргъну-приставка гъа.

Уртахъди  ап1ру  ляхин

Карточкйирик  гафар   дидик1на:Зурначи,туканчи,бахтсуз.

-Фици,фтин кюмекниинди  арайиз  дуфна гьам гафар?(Зурначи,туканчи,бахтсуз.) Гафар дик1ай  ва гафнан  паяр  улупай.уртахъди  ляхин  ап1урухьа.

-Суффиксарин  кюмекниинди.Суффиксар  -чи,суз.

-Баркаллагь.Фтиз  к1уру  суффиксар? (отвечают дети.)

-Суффикс –ччивран  кьяляхъ  шлу ва  ц1ийи гафар  арайиз  хуру гафнан пай ву.

5.Рягьятвалин  дакьикьа:

Поем  песню  Табасаран

- Гьам шиклариз  ва гафариз дилигну,фицдар выводар  ухьхьан  ап1уз  шулу?

-Суффиксар  хъаъбиинди гафнан  мяна дигиш  шула  ва  таза  гаф  арайиз  гъюра.(багъ-багъбанчи.му гафнаъ  сабра  ваъ  кьюб суффикс а.)

-Чекме-сапог  к1уру гафнакан  суффикс -чи хъап1биинди чекмечи –сапожник к1уру  таза гаф арайиз  гъюра.

6)Группйири ап1ру ляхин:

-Кьюб группайиз  пай  шулу ученикар,фунуб  группайи ухди тамам ап1уруш  лигурухьа.

-Гьамус тамаши ап1ухьа: «Гьарсаб  гаф  чан  хулаъ  дит» Дабалгнава,кибик1,зурначи.

-Баяр-шубари  табшуругъ  тамам ап1уру.

(Ччивна суффикс айи гаф зурначи-зурна-ччив:чи –суффикс.

Приставкара,ччивра,суффиксра,аьхирра айи гаф  дабалгнава(да-приставка,балг-ччив,на-суффикс,ва-аьхир.)

Кибик1-(ки-приставка,бик1-ччив.)_

-Баркаллагь дюз ву.

-7) (Натижйир йивухьа.)

-Фицдар  паярин  кюмекниинди арайиз гъюру  гафар табасаран  ч!алнаъ,гафнан гъурулуш фицдар  паярикан  арайиз  дуфна?

-Гафнан  гъурулуш ,дидин  паяр-Ччив,суффикс ,приставка,аьхир,асул.

-Гафар приставкйирин,суффиксарин ва приставкйиринна  суффиксарин  кюмекниинди  арайиз  гъюру.

-Гафнан  гъурулуш хъана аьлава ап1ухьа.

-Гафнан  гъурулушдин паяр  фицдар  ишарйириинди улупуруш лигухь ва к1ваинди  гъибтхьа:приставка фици  улупуруш,ччив фици улупуруш,суффикс ва аьхир фици  улупуруш.

8)Рефлексия.

1.Дарснан метлебар ухьхьан к1улиз адагъуз гъахьнийин?

2.Дарс кьабул гъабхьунчвуз?

Гизафси дарснаъ фу кьабул гъабхьунчвуз?

9)Хулан ляхин.

Хьуб предложенйир дюзмиш ап1уз.

-Гьамдиинди ихь дарс  ккудубк1урахьа ,умуд кивраза  учву гъурхдар  вари к1ваин  гъап1ну  к1ури.

-Учвузра  дуфнайи  хяларизра  баркаллагь.

 

 


 

Скачано с www.znanio.ru

Конспект урока по родному (табасаранскому ) языку по теме "Состав слова" (Гафнан гъурулуш). 4 класс

Конспект урока по родному (табасаранскому ) языку по теме "Состав слова" (Гафнан гъурулуш). 4 класс

Тема урока: Состав слова

Тема урока: Состав слова

Предметные : рассказывать о правописании корня в однокоренных словах; классифицировать однокоренные слова и выписывать каждую группу слов, выделяя графически корень в каждом слове; выписывать из…

Предметные : рассказывать о правописании корня в однокоренных словах; классифицировать однокоренные слова и выписывать каждую группу слов, выделяя графически корень в каждом слове; выписывать из…

Фу пуз шулу гьам гафарикан,фицдар в уму гафар? -Му гафар багахьлу гафар ву

Фу пуз шулу гьам гафарикан,фицдар в уму гафар? -Му гафар багахьлу гафар ву

Мурарин ччив «лих» ву. -Дуст-дустраз-дуствал? -ччив дуст

Мурарин ччив «лих» ву. -Дуст-дустраз-дуствал? -ччив дуст

Карточкйирик гафар дидик1на:Зурначи,туканчи,бахтсуз

Карточкйирик гафар дидик1на:Зурначи,туканчи,бахтсуз

Баркаллагь дюз ву. -7) (Натижйир йивухьа

Баркаллагь дюз ву. -7) (Натижйир йивухьа
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
07.03.2021