Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"
Оценка 4.9

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Оценка 4.9
Аудио +2
docx
английский язык
9 кл
24.07.2019
Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"
Открытый урок ЧС для 9 конспект.docx
Конспект урока для 9­го класса к учебнику «Spotlight» авторов О.Подоляко, Ю.Ваулина, Д.Дули, В.Эванс . Module 7 "Staying Safe", 7b "In an Emergency, call 999”: «Принципы подготовки к ЕГЭ на уроках английского языка: раздел «Лексика»» Автор: Наточий Наталья Витальевна, учитель английского языка  МБОУ СОШ № 28 станицы Анастасиевской  Общедидактическая цель: создать условия для осознания и осмысления блока новой учебной информации, ее применения в учебной ситуации и в жизни. Тип   урока: Комбинированный.   Урок   направлен   на   систематизацию   знаний   учащихся   по чрезвычайным ситуациям. Способствует развитию иноязычной коммуникативной компетенции и раскрытию   межпредметных   связей   английского   языка   и   ОБЖ,   что   свидетельствует   о   его интегрированном   характере.   Урок   является   комбинированным.   Во­первых,   изучается   новый материал (материалы об аварийно – спасательных службах и новая лексика по теме). Во­вторых, повторяются и обобщаются пройденные ранее (в 7­8 классах) лексические единицы. В­третьих, развиваются коммуникативные умения учащихся в четырех основных видах речевой деятельности (чтении, говорение, аудирование, письме). Цель урока: Систематизировать, расширить и обобщить знания учащихся по теме “Staying Safe”, совершенствовать коммуникативную компетенцию учащихся и развивать у них метапредметные и межпредметные   навыки.   Создавать   условия   для   развития   практического   владения   языком, развития информационных компетентностей. Познакомиться с Единой государственной системой предупреждения и ликвидации чрезвычайных ситуаций. Задачи урока:  Образовательный   аспект:   создавать   условия   для   развития   практического   владения языком и применять знания при выполнении заданий в формате ОГЭ, развития информационных компетентностей (умение переводить визуальную информацию в вербальную, умение читать с разными   стратегиями   –   с   целью   понимания   основного   содержания,   поиска   специфической информации). Систематизировать знания учащихся об аварийно – спасательных службах России и   за   рубежом.   Совершенствование   умения   и   навыка   устной   речи   с   использованием   опор   на таблицу, тексты.  Развивающий   аспект:   развивать   навык   самостоятельного   поиска   информации   и   её систематизации с последующим представлением полученных данных; развитие способности к продуктивным   речевым   действиям,   развитие   внимания,   логического   мышления,   умения сравнивать   и   делать   выводы,   извлечение   нужной   информации   из   текста;   формирование критического мышления в условиях фронтальной, парной групповой и индивидуальной работы.  Воспитательный аспект: поддержка мотивации к изучению английского языка;   обучение сотрудничеству,   формирование   навыков   межличностного   общения;   воспитание   чувства взаимопомощи и поддержки через работу в парах. Планируемые результаты:  Вести   комбинированный   диалог   в   стандартных   ситуациях   официального   общения   со службами   чрезвычайных   ситуаций,   соблюдая   нормы   речевого   этикета,   принятые   в   стране изучаемого языка. Развивать умение речевого взаимодействия;  Воспринимать   на   слух   и   понимать   запрашиваемую   информацию   в   аутентичном   тексте, содержащем как изученные языковые явления, так и некоторое количество неизученных языковых явлений;  Читать   и   находить   нужную   информацию   в   несложных   аутентичных   текстах,   содержащих некоторое количество неизученных языковых явлений;  Критически оценивать найденную в тексте информацию;  Уметь применять полученные знания при выполнении заданий в формате ОГЭ Формы организации учебной деятельности: фронтальная, парная и индивидуальная работа. Методы   и   приемы: наглядные   (демонстрация   изображений),   частично­поисковый   (   работа   с текстом,   выделение   главной   мысли,   работа   с   рабочим   листом),   проектный   метод   (домашнее задание плакат), словесные (инструктаж, учебная беседа, обсуждение). Оборудование: компьютер,   мультимедийный   проектор,   аудиозаписи,   презентация   к   уроку, рабочие   листы,   игрушечные   машины   скорой   помощи,   полиция,   пожарная   машина,   книга Machines[2]  наушники, карточка оператора. Учебно­методический   комплекс: УМК   “Английский   в   фокусе”   для   9   классов общеобразовательных учреждений (авторы О.Подоляко, Ю.Ваулина, Д.Дули, В.Эванс) [1] Ход урока Этап   учебного занятия   и   его задачи 1. Вводный этап. 1.1. Приветствие. 1.2.Формулировани е   темы   урока. Целеполагание. Деятельность учителя Деятельность учащихся  ­Good morning, teacher! We are glad to meet you too. ­ I think we’re going to talk about emergency services.  ­ Good morning, guys. I am glad to meet you. I hope everybody is ready to work. ­ So look at these toys and pictures in the book.   Could   you   guess   what   we   are going to talk about?  ­You’re right. The aims of the lesson are to learn more about emergency services in   Russia   and   abroad,   improve   your listening and speaking skills, enrich your vocabulary. I suggest we begin our lesson with the vocabulary   task   on   the   screen.   Please, ­ Fire matches pic.1,... ­gas leakage look at the board. You can see the names of some emergency cases. Try to match them   to   the   pictures   to   clarify   what particular cases they touch upon. ­injury, road accident ­road accident ­power cut ­water leakage ­crime Look at the picture. Who are these men? Do you know the synonyms of it?  Robbers  Burglars or thieves Let’s   train   your   tongues   and   read   the tongue –twister  The thirty­three thieves thought that they thrilled the throne throughout Thursday. thirty­three   The   thieves thought that they thrilled the throne throughout Thursday. 33 вора взволновали трон на весь четверг Could you translate it? 2.Учащиеся актуализируют имеющиеся   знания по данной теме. Who   wants   to   read   it   once   more? (спросить 2­3 человека) ­ How do you feel when facing any of these cases? ­Yes   and   confused   because   sometimes we don’t know what to do. I hope today we   will   figure   out   what   to   do   in   such situations. So   you   have   worksheets.(приложение №   1)   Write   down   your   names   there. Open your textbooks and fill in the table on   our   topic   using   the   needed information from the ex 1 page 108. Now let’s check ­   What   emergency   services   should  you call   in   case   of   fire   (crime,   bad   injury, trouble in mountains or fell into a cave, get caught in bad weather when sailing.)?  I feel scared...            Worried…     ­ We should call:   Fire Department in case of fire Police in case of crime Ambulance   in   case   of   bad injury Mountain Rescue in case of ski accident Cave Rescue if you fell into the cave Coastguard if your boat is in trouble What telephone number should we dial in Great   Britain   and   in   Russia?   What number   is   used   across   the   European Union? 999, 01,02,03 112 3.Аудирование  Now   look   through   the   statements   1­6, ex.2b p.108  What emergency service are they about?  (Coastguard) 4.Физминутка  5. Диалог. 6.Развитие   навыков перевода визуальной информации вербальную. Ролевые   игры   по теме. в   Listen to the dialogue and do the task.  Let’s check.  1a 2 a 3c 4c 5a 6a Bingo  (приложение  №   2).   find   the words   that   belong   to   your   group.   You may take only one card and only one by one.   Pay  attention  to   the  colour   of  the card. It’s a hint. [2] (учащиеся   подходят   к столу учителя и из общего количества   всех   карточек забирают   те,   которые подходят к их случаю) Now   I’m   an   operator.(одеваю наушники)   Answer   my   questions.   You are dialing 999. ­Hello, I’m an operator of the emergency service. What is the trouble?               Where is the trouble happened?               Where are you located now?               What is the number of the phone you are using?              Please, don’t worry. Help is on the way. You have cards with the situation.(bingo) You should make an emergency call. One of you is an operator. But, first, please, revise the phrases from Ex.3 on p.108. You may need them for your dialogues. You may also look through the sample dialogue below the table.   1 minute ­ Are you ready?    ­   Which   emergency   service   does   this case refer to? ­ Your dialogue, please. Who’s going to be   an   operator?  (на   оператора   одеваю наушники и даю карточку приложение № 3) ­   Thank   you   for   your   wonderful (учащиеся   отвечают   на вопросы   учителя   по   той чрезвычайной   ситуации, которая   у   них   изображена на карточке)  (учащиеся работают в паре воспроизводя диалог между пострадавшим и чрезвычайной службой)   It refers to ... Ss act out dialogues.  On the topic (спросить учащихся)   1­2   пары dialogues! Now it’s time to practice your skills of word­formation.   Find   task   3   in   your worksheets.   And   make   as   many compound words as you can. Ambulance boat, Ambulance driver,   firefighter,   fireman, firewoman,   fire   station,   fire truck,   lifeboat,   lifejacket, police car, police man, police officer, police station, police woman , truck driver Next do the task 4 in your worksheets. You have some words in the table. Try to form other words from them. Dark­darkness­darken­darkly Common­commanality­ (un)commonly   7. Тренировка выполнения заданий в формате ОГЭ  And finally the task 5. Fill in the gaps transforming  the  words.  Use  the  words from the table above. [3] operation­   Operator, operational,operative­ operate­ operationally,operatively Organization,organizer­ organizational­organize Cruelty­cruel­cruelly Friend,friendship­ (un)friendly   Darkness, operator, cruelty, friendship   commonly, organization,  Подведение 8. итогов урока. ­   We’ve   talked   a   lot   about   emergency service in the UK and in Russia today.. And I do hope you’ll find the information from our lesson useful one day.     ­Thank you so much for being extremely enthusiastic today. I hope you won’t lose your   head   if   you   come   across   similar events in your life. Could I ask you to evaluate  your activity  at today’s  lesson and mark how well you know what to do in case of any emergency. 9.Рефлексия эмоционального состояния учащихся. ­   And   how   do   you   feel   about   today’s lesson? what have you learnt today. Let me carry out a brief survey.  S – satisfied  I’m   satisfied   because   I’ve learnt… I’m fantastic… A – awful F – fantastic E – enthusiastic Thank you again!   project. ­ At home you’ll have to work on Power  (правила safety   poster безопасности пользования электроприборами) ­ The marks for the lesson are ...     ­I want to present you these heart­shaped stickers as a symbol of life! Be safe! ­ Thank you! Домашнее задание. Выставление оценок. Приложение № 1 Worksheet. Name _____________________________________________ 1. Fill in the table: Cause emergency call   of        Emergency               Service*                 Dial  In   Great Britain In Russia Fire Crime  Bad injury Ski accident You   fell   into   the cave A boat is in trouble   2. Listening  True  False  Not stated A  A  A  A  A  A  C  C  C  C  C  C  B  B  B  B  B  B  1 2 3 4 5 6 POINTS:____________________ 3. Make as many compound words as you can with the following words. COMPOUND WORDS WORD 1 ambulance fire life police truck WORD 2 boat car driver fighter jacket man officer station truck woman                                                                                       POINTS:____________________ 4. Fill in the table Noun  Adjective  Dark  Common  Cruel  Verb  Adverb  Operate  Organize  Friend  ____________                                                                             POINTS:____________________ 5. EMERGENCY SERVICES The main emergency telephone number in Britain is 999. The number 999 was chosen because,   on   the   old   dial   phones,   it   was   considered   to   be   the   easiest   to   dial   in ____________________________ or smoke.   DARK   The number 999 calls the fire brigade, the police, the ambulance service, a coastguard rescue   service   or   a   mountain   rescue   party.   The   first   three   services   are   the   most ___________________________used.   COMMON   The   procedure   is   to   dial   the   emergency   number   (the   call   is   free),   to   tell the ________________________    which service is needed and to give the address or location where help is needed.    OPERATE   Where a specialized service is required, the call for help is often made to a branch of a voluntary  __________________________ or charity. ORGANIZE Their numbers are listed separately in the local telephone directory and include such bodies   as   Alcoholics   Anonymous,   the   Society   for   the   prevention   of _______________________to children, etc.   CRUEL Children who feel that they are in danger from adults can now call the fund Childline, using the number 0800 1111. This fund offers advice and _____________________in such cases and operates on a regional basis.   FRIEND                                                                                                           POINTS:____________________ TOTAL:    ________________                         MARK:________________           Приложение № 2 Игра «Bingo»  https://en.islcollective.com/english­esl­worksheets/vocabulary/jobs­and­work/emergency­bingo/100090 Приложение № 3 Emergency Switchboard Telephone Operator ­   Information List Name of caller:__________________________ Telephone number:_______________________ Problem:_______________________________ Location:_______________________________ Address of caller: ________________________ Список используемой литературы: 1. УМК “Английский в фокусе” для 9 классов общеобразовательных  учреждений /авторы: О.Подоляко, Ю.Ваулина, Д.Дули, В.Эванс). М.:Просвещение , 2014 г. 2. Jo Ryan, Natalie Boyd. My giant fold­out book of machines. London: priddy books,2009 Список электронных ресурсов: 1. Тощева   Т.В.   Урок   по   английскому   языку   по   теме   "Staying   Safe".   Источник: https://infourok.ru/urok­po­angliyskomu­yaziku­po­teme­staying­safe­1979553.html 2. Игра   «Bingo»   Источник:  https://en.islcollective.com/english­esl­worksheets/vocabulary/jobs­ and­work/emergency­bingo/100090  3. Открытый   банк   заданий   ЕГЭ   по   английскому   языку.   Источник: http://ege.fipi.ru/os11/xmodules/qprint/index.php? proj_guid=4B53A6CB75B0B5E1427E596EB4931A2A&theme_guid=8857097d9641e311aa7d00 1fc68344c9&groupno=2&groupno=1

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"

Kонспект и презентация урока в 9 классе по английскому языку "In an emergency, call 999"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
24.07.2019