Контроль навыков письма, второе полугодие
Оценка 4.7

Контроль навыков письма, второе полугодие

Оценка 4.7
Контроль знаний
docx
английский язык
7 кл
11.06.2017
Контроль навыков письма, второе полугодие
Проверочная работа составлена по темам модулей, изученных за второго полугодие. При составлении использованы материалы: Английский язык. 7 кл. : учебник для общеобразовательных организаций с приложением на электронном носителе / Ю.Е.Ваулина, Дж.Дули, О.Е.Подоляко, В.Эванс), М. "Просвещение", 2014. – 152 с.: ил. – (Английский в фокусе). • Сборник контрольных заданий
Control Writing II term.docx
Form 7 Control Writing Variant I I      Underline the correct item. 1 Have you ever climbed/climb a mountain? 2 Have/Has he ever been to Disneyland? 3 No, I have never seen/have ever seen clowns performing tricks! 4 I have been/never been on a rollercoaster once in my life. 5 They has return/have returned from a holiday in Japan. 6 He has come back/have come back from a holiday in America. 7 Joe comes round/has come round to the house before. 8 Adam has/have written a book; it’s coming out in July. 9 You haven’t/He hasn’t tidied your room, have you? It’s a real mess! 10 Jane has come under/has come across a cafe that sells her favourite cheese pie! II     Choose the correct item. 1 She is just ............... intelligent as he is. A as B most 2 Martin is ............... than John. A youngest B younger 3 My grandfather is the ............... man on Earth! A wiser B wisest 4 Emily is more beautiful ............... Jane. A then B than 5 Frank is not ............. clever as Jim. A than B as 6 A snail is ............... fast as a rabbit. A not as B more than 7 She completed the task more ............... this time. A easily B easier 8 Tom Cruise is ............... than Ben Stiller. A most famous B more famous 9 It has to be ............. biggest dog I’ve ever seen. A than B the 10 He was ............... than her. A smarter B smart III     Complete the paragraph using the words/phrases provided. one hand ­­­ in ­­­ away ­­­ play ­­­ other hand ­­­ to sum up ­­­ role ­­­ conservation ­­­ natural habitats – out Should we keep animals 1) .................... zoos, or is it wrong to take them 2) ................. of their 3) ................? On the 4) ...................., zoos 5)................... an important 6) .................. in animal 7) .................. . But on the 8) ..................., is it right to take animals 9) .................. from their natural  environment? 10) ...................., there is neither a right nor a wrong answer. IV     Use the words to make up sentences in the Present Perfect Tense. I/ tidy up/ my/ room She/ eat/ candy floss He/ go/ souvenir/ shopping 1. 2. 3. 4. We/ read/ this/ book They/ travel/ Europe 5. Form 7 Control Writing Variant II I     Choose the correct item. 1 She has ............... packed her suitcases for her holiday. A already B ever 2 They have ............... left for school. A just B before 3 I can’t go out tomorrow night. I ...............a painting class. A make B have 4 ............... renting a film tonight? A How about B Would you like to 5 I have heard this song ............... . I think it was on the radio earlier today. A ever B before 6 Jack has ............... been abroad. A never B yet 7 We ............... our own web page. Come see it! A played B made 8 ............... to go camping with you, but I can’t this weekend. I’m very busy! A I’d love B I’m afraid 9 Come on! Hurry up! Aren’t you ready ...........? A just B yet 10 Would you like to ............... hiking? A have B go Tony _______________________ (talk) on the phone for two hours.  I ____________________________ (look) for my keys since 11 a.m.  II    Complete the sentences using the verbs in the present perfect continuous tense.  1. 2. 3. We ______________________________ (wait) for the bus for 20 minutes.  4. 5. She ____________________________ (play) computer games for 50 minutes.  They ____________________________ (live) in Moscow since January.  III     Underline the correct item. 1 Toxic fumes pollute/wipe out the air we breathe. 2 Governments have tried/have been trying to reduce air pollution for years. 3 Paula is working/has been working for hours! 4 He has been studying since/for this morning. 5 John has been sleeping/slept for two hours now! 6 Your handwriting is not clear. I can’t make up/out what you’ve written. 7 We should use rain/solar power to heat our homes. 8 Some/Any factories have new technologies that reduce toxic emissions. 9 They had a fight but they soon made to/up. 10 Acid rain poisons/wastes trees and plants. IV     Complete the paragraph using the words/phrases provided. one hand ­­­ in ­­­ away ­­­ play ­­­ other hand ­­­ to sum up ­­­ role ­­­ conservation ­­­ natural habitats – out Should we keep animals 1) .................... zoos, or is it wrong to take them 2) ................. of their 3) ................? On the 4) ...................., zoos 5)................... an important 6) .................. in animal 7) .................. . But on the 8) ..................., is it right to take animals 9) .................. from their natural  environment? 10) ...................., there is neither a right nor a wrong answer. Form 7 Control Writing Variant III I     Choose the correct item. 1 The ............. to the song were very beautiful. A script B lyrics 2 He is a fantastic ............. . A singer B cast 3 As a ............., Ben writes the lyrics for songs. A powerful voice B songwriter 4 Jazz music is so ............. . A beautiless B beautiful 5 Have you heard Avril Lavigne’s ............. album? A latest B later 6 Pop music always has really ............. . A powerful voice B catchy tunes 7 The album got to the top of the .............! A sound effects B music charts 8 The lyrics in rock music can be very ............. at times. A helpless B thoughtful 9 Harry has a very ............. . A powerful voice B exciting lyrics 10 His second album is more ............. than his first. A speechless B successful II     Use the words to make up sentences in the present perfect continuous tense.  1. 2. 3. 4. 5. It/ snow/ all/day  she/ work in hospital/ since 1999.  how long/ you/ have/ driving lessons?  I/ learn English/ for a long time.  He/ write a biography/ for 3 years. III    Underline the correct item. 1 Toxic fumes pollute/wipe out the air we breathe. 2 Governments have tried/have been trying to reduce air pollution for years. 3 Paula is working/has been working for hours! 4 He has been studying since/for this morning. 5 John has been sleeping/slept for two hours now! 6 Your handwriting is not clear. I can’t make up/out what you’ve written. 7 We should use rain/solar power to heat our homes. 8 Some/Any factories have new technologies that reduce toxic emissions. 9 They had a fight but they soon made to/up. 10 Acid rain poisons/wastes trees and plants. IV     Complete the paragraph using the words/phrases provided. one hand ­­­ in ­­­ away ­­­ play ­­­ other hand ­­­ to sum up ­­­ role ­­­ conservation ­­­ natural habitats – out Should we keep animals 1) .................... zoos, or is it wrong to take them 2) ................. of their 3) ................? On the 4) ...................., zoos 5)................... an important 6) .................. in animal 7) .................. . But on the 8) ..................., is it right to take animals 9) .................. from their natural  environment? 10) ...................., there is neither a right nor a wrong answer.

Контроль навыков письма, второе полугодие

Контроль навыков письма, второе полугодие

Контроль навыков письма, второе полугодие

Контроль навыков письма, второе полугодие

Контроль навыков письма, второе полугодие

Контроль навыков письма, второе полугодие

Контроль навыков письма, второе полугодие

Контроль навыков письма, второе полугодие
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
11.06.2017