Косвенная речь, презентация
Оценка 4.8

Косвенная речь, презентация

Оценка 4.8
Презентации учебные
pptx
английский язык
8 кл
27.02.2017
Косвенная речь, презентация
Direct and reported speech (Прямая и косвенная речь) В данной работе подробно описывается построение предложений из прямой речи в косвенную. Дается определение прямой речи и косвенной речи. Используются практические упражнения на усвоение материала по теме. Даются подробные схемы и таблицы. Отрабатываются преобразования всех типов предложений: утвердительные, отрицательные, вопросительные. Даются памятки и алгоритм перевода из прямой речи в косвенную.Презентация по английскому языку "Косвенная речь"
косвенная речьь.pptx

Косвенная речь, презентация

Косвенная речь, презентация
DIRECT AND REPORTED SPEECH  (ПРЯМАЯ И КОСВЕННАЯ РЕЧЬ) Г У С Е В А   К С Е Н И Я   В А Л Е Р Ь Е В Н А У Ч И Т Е Л Ь   А Н Г Л И Й С К О Г О   Я З Ы К А   М Б О У   П С О Ш №   1

Косвенная речь, презентация

Косвенная речь, презентация
ПРЯМАЯ РЕЧЬ – РЕЧЬ КАКОГО­ЛИБО ЛИЦА, ПЕРЕДАВАЕМАЯ  БУКВАЛЬНО ТАК, КАК ОНА БЫЛА  ПРОИЗНЕСЕНА. КОСВЕННАЯ РЕЧЬ­ РЕЧЬ, ПЕРЕДАВАЕМАЯ НЕ СЛОВО В СЛОВО, А  ТОЛЬКО ПО СОДЕРЖАНИЮ, В ВИДЕ ДОПОЛНИТЕЛЬНЫХ ПРИДАТОЧНЫХ  ПРЕДЛОЖЕНИЙ. ПРЯМАЯ РЕЧЬ                                      КОСВЕННАЯ РЕЧЬ JOHN SAYS,”I ENJOY READING.”   JOHN SAYS THAT HE ENJOYS READING                                                ЗАПОМНИ! ИЗ ПРЯМОЙ РЕЧИ В КОСВЕННУЮ ПРОИЗВЕДИ СЛЕДУЮЩИЕ ИЗМЕНЕНИЯ: ­ КОСВЕННАЯ РЕЧЬ ВВОДИТСЯ ГЛАГОЛОМ   TO SAY  И СОЮЗОМ  (THAT) ­ КАВЫЧКИ ОПУСКАЮТСЯ; ­ЛИЧНЫЕ  И ПРИТЯЖАТЕЛЬНЫЕ МЕСТОИМЕНИЯ ПРЯМОЙ РЕЧИ  ЗАМЕНЯЮТСЯ ПО СМЫСЛУ, КАК И В РУССКОМ ЯЗЫКЕ. ROBERT:” READING PLAYS AN IMPORTANT ROLE IN MY LIFE.” ROBERT SAYS THAT READING PLAYS AN IMPORTANT ROLE IN HIS LIFE.

Косвенная речь, презентация

Косвенная речь, презентация
SEQUENCE OF TENSES(СОГЛАСОВАНИЕ ВРЕМЕН) DIRECT SPEECH                                                                                                 REPORTED SPEECH PRESENT SIMPLE                                                                                              PAST SIMPLE I DON’T LIKE WATCHING TV.                                                            HE SAID THAT HE DIDN’T LIKE WATCHING TV. PRESENT PROGRESSIVE                                                                                      PAST PROGRESSIVE I AM WATCHING TV.                                                                          HE SAID THAT HE WAS WATCHING TV. PRESENT PERFECT                                                                                              PAST PERFECT I HAVE SEEN THIS SHOW.                                                                        HE SAID THAT HE HAD SEEN THAT SHOW. PRESENT PERFECT PROGRESSIVE                                                                          PAST PERFECT PROGRESSIVE I HAVE BEEN WATCHING TV FOR 2 HOURS.                       HE SAID THAT HE HAD BEEN WATCHING TV FOR 2  HOURS PAST SIMPLE                                                                                                    PAST PERFECT I SAW THIS SHOW YESTERDAY.                                        HE SAID THAT HE HAD SEEN THAT SHOW THE DAY  BEFORE. THE SHOW STARTED IN 2000.                                                                HE SAID THAT SHOW STARTED IN 2000.                                                                                            (ЕСЛИ УКАЗАНО     ВРЕМЯ СОВЕРШЕНИЯ ДЕЙСТВИЯ) PAST PROGRESSIVE                                                                                            PAST PERFECT PROGRESSIVE YESTERDAY AT 5P.M.. I WAS WATCHING MY FAVOURITE SHOW .   HE SAID THAT HE HAD BEEN WATCHING HIS  FAVOURITE SHOW AT 5 P.M. THE DAY BEFORE.                                               PAST PERFECT                                                                                                   PAST PERFECT I HAD WATCHED 2 OF MY FAVOURITE TV SHOWS BY 4 P.M.    HE SAID THAT HE HAD WATCHED 2 OF HIS  FAVOURITE TV SHOWS BY 4 P.M. FUTURE SIMPLE                                                                                                SIMPLE FUTURE IN THE PAST I WILL WATCH THIS SHOW TOMORROW.                           HE SAID THAT HE WOULD WATCH THAT SHOW THE  NEXT DAY. TO BE GOING TO                 I’M GOING TO WATCH TV TONIGHT.                             SHE SAID THAT SHE WAS GOING TO WATCH TV THAT  NIGHT.

Косвенная речь, презентация

Косвенная речь, презентация
ИЗМЕНИ СЛЕДУЮЩИЕ МОДАЛЬНЫЕ ГЛАГОЛЫ CAN                                                                                      COULD I CANNOT TAKE PART IN THIS REALITY SHOW NEXT WEEK. HE SAID THAT HE COULD NOT TAKE PART IN    THAT  REALITY SHOW THE FOLLOWING WEEK. MAY                                                                                    MIGHT YOU MAY WATCH THIS SHOW.                                          SHE SAID I MIGHT WATCH THAT SHOW. HAVE TO / HAS TO                                                                       HAD TO I HAVE TO SWITCH TO ANOTHER CHANNEL.   SHE SAID THAT SHE HAD TO SWITCH TO ANOTHER CHANNEL. НЕ МЕНЯЮТСЯ СЛЕДУЮЩИЕ МОДАЛЬНЫЕ ГЛАГОЛЫ : SHOULD/COULD/MIGHT/HAD TO/OUGHT/MUST/NEED/NEEDN’T ИЗМЕНИ УКАЗАТЕЛЬНЫЕ МЕСТОИМЕНИЯ И НАРЕЧИЯ ВРЕМЕНИ И МЕСТА: THIS                                                THAT THESE                                            THOSE HERE                                            THERE NOW                                              THEN                       TODAY                                          THAT DAY/AT THE TIME                          THE DAY AFTER TOMORROW                         TWO DAYS LATER/ IN TWO DAYS’ TIME                                        YESTERDAY                                      THE DAY BEFORE/ ON THE PREVIOUS  DAY                                  LAST NIGHT                                       (ON)THE PREVIOUS NIGHT                                LAST WEEK/YEAR                                       THE PREVIOUS WEEK/YEAR AGO                                                    BEFORE TOMORROW                                         THE NEXT DAY THIS YEAR                                               THAT YEAR THIS WEEK                                           THAT WEEK                NEXT WEEK                                     THE FOLLOWING WEEK                                NEXT YEAR                                            THE NEXT YEAR/THE FOLLOWING YEAR

Косвенная речь, презентация

Косвенная речь, презентация
ЗАПОМНИ: ­ЕСЛИ СООБЩЕНИЕ В ПРЯМОЙ РЕЧИ ПЕРЕДАЕТСЯ В ТОТ ЖЕ ДЕНЬ И В ТОМ ЖЕ  МЕСТЕ, ТО ЗАМЕНА НАРЕЧИЙ И МЕСТА МОЖЕТ НЕ ПРОИСХОДИТЬ I’LL WATCH THIS PROGRAMME TOMORROW. I SAID I WOULD WATCH THIS PROGRAMME TOMORROW. ­ С ВВОДНЫМ ГЛАГОЛОМ TO SAY МОГУТ УПОТРЕБЛЯТЬСЯ ДРУГИЕ ГЛАГОЛЫ И  КОНСТРУКЦИИ: TO THINK, TO ANSWER, TO REPLY (ОТВЕТИТЬ), TO  COMPLAIN(ЖАЛОВАТЬСЯ), TO ADD(ДОБАВИТЬ), TO KNOW, TO PROMISE  (ОБЕЩАТЬ),TO HOPE, TO SUGGEST (ПРЕДПОЛОЖИТЬ), TO DECIDE  ( РЕШИТЬ); ­TO BE INTERESTED (SURPRISED/GLAD/HAPPY/SORRY….)­ ДЛЯ ВЫРАЖЕНИЯ  ОТНОШЕНИЯ К ТОМУ, ЧТО ПЕРЕДАЕТСЯ В КОСВЕННОЙ РЕЧИ ­ПОСЛЕ ВВОДНЫХ ГЛАГОЛОВ  TO TELL, TO ADVISE, TO INFORM, TO REMIND, TO  WARN, TO CONVINCE, TO TEACH +  OBJECT( ИМЯ ИЛИ ЛИЧНОЕ МЕСТОИМЕНИЕ  В ОБЪЕКТНОМ ПАДЕЖЕ ME, YOU, HIM, HER, US, YOU, THEM)   VERB +OBJECT  +THAT CLAUSE WE TOLD THEM THAT EVERYONE WOULD WATCH THIS SHOW.

Косвенная речь, презентация

Косвенная речь, презентация
­ ПОСЛЕ TO SAY, TO THINK, TO AGREE, TO MENTION, TO NOTICE,  TO PROMISE, СОЮЗ THAT МОЖНО НЕ ИСПОЛЬЗОВАТЬ (VERB+ (THAT) CLAUSE) ­ПОСЛЕ TO ANSWER, TO CONTINUE, TO REPLY, TO SHOUT, TO  COMPLAIN, TO WARN, TO ARGUE ОБЯЗАТЕЛЬНО  ИСПОЛЬЗУЕТСЯ THAT (VERB+ THAT CLAUSE) ­ ПОСЛЕ TO ADVISE, TO DEMAND, TO SUGGEST СЛЕДУЕТ  ИСПОЛЬЗОВАТЬ SHOULD ПОСЛЕ  THAT ­ЕСЛИ КОСВЕННАЯ РЕЧЬ СОСТОИТ ИЗ НЕСКОЛЬКИХ  ПРЕДЛОЖЕНИЙ И ВСЕ ОПИСЫВАЕМЫЕ В НИХ ДЕЙСТВИЯ  ОТНОСЯТСЯ К ПРОШЛОМУ, ТО ВОЗМОЖНО ТОЛЬКО В ПЕРВОМ  ПРЕДЛОЖЕНИИ ИСПОЛЬЗОВАТЬ ГЛАГОЛ В PAST PERFECT: HE SAID THAT HE HAD SEEN THAT FILM WHEN HE WAS A CHILD. ­ЕСЛИ РЕЧЬ ИДЕТ О ФАКТАХ ИЛИ ТО, О ЧЕМ ГОВОРИТСЯ,  ЯВЛЯЕТСЯ ДЕЙСТВИТЕЛЬНЫМ НА МОМЕНТ РАЗГОВОРА, ТО В  КОСВЕННОЙ РЕЧИ ГЛАГОЛ­СКАЗУЕМОЕ МОЖЕТ НЕ МЕНЯТЬ  СВОЮ ФОРМУ: THERE ARE AROUND 10,000 COMMERCIAL RADIO STATIONS IN  THE USA. THEY SAID THAT THERE ARE AROUND 10,000 COMMERCIAL  RADIO STATIONS IN THE USA.

Косвенная речь, презентация

Косвенная речь, презентация
ПЕРЕХОД ПРЯМОЙ РЕЧИ В КОСВЕННУЮ: ­ ПРЯМАЯ РЕЧЬ ЯВЛЯЕТСЯ ВОПРОСИТЕЛЬНЫМ ПРЕДЛОЖЕНИЕМ. ЕСЛИ ПРЯМОЙ ВОПРОС НАЧИНАЕТСЯ С ВСПОМОГАТЕЛЬНОГО ИЛИ  МОДАЛЬНОГО ГЛАГОЛА, ТО КОСВЕННЫЙ ВОПРОС ВВОДИТСЯ  СОЮЗАМИ   WHETHER ИЛИ IF (В ЗНАЧЕНИИ ­ЛИ); ПОРЯДОК СЛОВ ПОВЕСТВОВАТЕЛЬНОГО  ПРЕДЛОЖЕНИЯ. LISA ASKED, ”ARE YOU LEAVING AT MIDNIGHT?” LISA ASKED IF  I WAS LEAVING AT MIDNIGHT. ­ ЕСЛИ  ПРЯМОЙ ВОПРОС НАЧИНАЕТСЯ С ВОПРОСИТЕЛЬНОГО СЛОВА, ТО  КОСВЕННЫЙ ВОПРОС ПРИСОЕДИНЯЕТСЯ К ГЛАВНОМУ ПРЕДЛОЖЕНИЮ ПРИ  ПОМОЩИ ТОГО ЖЕ ВОПРОСИТЕЛЬНОГО СЛОВА; ПОРЯДОК СЛОВ ПРЯМОЙ, Т.Е.  КАК В ПОВЕСТВОВАТЕЛЬНОМ ПРЕДЛОЖЕНИИ. JOHN ASKED, ‘WHAT DID HE TELL YOU ABOUT HIS TRIP?’ JOHN ASKED WHAT HE HAD TOLD ME ABOUT HIS TRIP. ­ЕСЛИ ПРЯМАЯ РЕЧЬ ЯВЛЯЕТСЯ ПОВЕЛИТЕЛЬНЫМ ПРЕДЛОЖЕНИЕМ, ТО ПРИ  ПЕРЕВОДЕ ЕЕ В КОСВЕННУЮ РЕЧЬ ПРОИЗВОДЯТСЯ СЛЕДУЮЩИЕ ИЗМЕНЕНИЯ: А) TO SAY ЗАМЕНЯЕТСЯ НА TO TELL(ВЕЛЕТЬ, СКАЗАТЬ), TO  RECOMMEND(РЕКОМЕНДОВАТЬ), TO ASK(ПРОСИТЬ), TO ADVISE(СОВЕТОВАТЬ)  Б) ПОВЕЛИТЕЛЬНОЕ НАКЛОНЕНИЕ ЗАМЕНЯЕТСЯ В КОСВЕННОЙ РЕЧИ  ИНФИНИТИВОМ. ОТРИЦАТЕЛЬНАЯ ФОРМА ЗАМЕНЯЕТСЯ ИНФИНИТИВОМ С ЧАСТИЦЕЙ NOT ‘WILL YOU OPEN THE WINDOW, PLEASE?’ MELANY ASKED. MELANY ASKED TO OPEN THE WINDOW. ‘PLEASE DON’T OPEN THE WINDOW,’ MELANY ASKED. MELANY ASKED NOT TO OPEN THE WINDOW.

Косвенная речь, презентация

Косвенная речь, презентация
ЗАДАНИЕ НА ЗАКРЕПЛЕНИЕ I. PUT THESE STATEMENTS INTO REPORTED SPEECH. 1) ‘I CAN’T SWIM VERY WELL’, I SAID. 2) ANDREW SAID: ’I DON’T WANT TO GO SWIMMING’. 3) ‘I’LL PHONE YOU LATER’, SARAH SAID. 4)ANNIE SAID:‘I’M HUNGRY’. 5) I TOLD HIM: ‘I DON’T LIKE TEA’.  6) OLAF SAID: ‘MY FATHER DOES A LOT OF BUSINESS WITH  ENGLAND’. 7)THE WOMAN SAID: ‘I WILL PAY YOU TWO POUNDS’. 8) SHE SAID TO LILIAN: ‘YOU CAN COME WITH ME’ 9) HE SAID: ‘I DON’T THINK IT WILL BE INTERESTING’. 10) MY FRIEND TOLD ME: ‘YOU CAN GO THERE FOR A YEAR’. 11) SHE SAID: ‘NOTHING WILL MAKE ME DO IT’. 12)MIKE SAID: ‘MY FRIEND IS A PAINTER’. 13) SHE SAID: ‘I AM GOOD AT PAINTING’. 14)’I WILL HAVE LUNCH ON SATURDAY’, HE SAID. 15) THE TEACHER SAID: ‘I WILL GIVE YOU A NEW TASK ON  REPORTED SPEECH’.                                                         ЗАДАНИЕ НА ЗАКРЕПЛЕНИЕI. PUT THESE STATEMENTS INTO REPORTED SPEECH.1) ‘I CAN’T SWIM VERY WELL’, I SAID.2) ANDREW SAID: ’I DON’T WANT TO GO SWIMMING’.3) ‘I’LL PHONE YOU LATER’, SARAH SAID.4)ANNIE SAID:‘I’M HUNGRY’.5) I TOLD HIM: ‘I DON’T LIKE TEA’. 6) OLAF SAID: ‘MY FATHER DOES A LOT OF BUSINESS WITH ENGLAND’.7)THE WOMAN SAID: ‘I WILL PAY YOU TWO POUNDS’.8) SHE SAID TO LILIAN: ‘YOU CAN COME WITH ME’9) HE SAID: ‘I DON’T THINK IT WILL BE INTERESTING’.10) MY FRIEND TOLD ME: ‘YOU CAN GO THERE FOR A YEAR’.11) SHE SAID: ‘NOTHING WILL MAKE ME DO IT’.12)MIKE SAID: ‘MY FRIEND IS A PAINTER’.13) SHE SAID: ‘I AM GOOD AT PAINTING’.14)’I WILL HAVE LUNCH ON SATURDAY’, HE SAID.15) THE TEACHER SAID: ‘I WILL GIVE YOU A NEW TASK ON REPORTED SPEECH’.

Косвенная речь, презентация

Косвенная речь, презентация
II. TURN THE FOLLOWING DIRECT COMMANDS AND  REQUESTS INTO INDIRECT ONES. 1) MRS.WIGGINS: ‘DON’T MAKE SUCH A FUSS, JAMES’. 2) A TEACHER(TO THE CLASS): ‘WORK HARDER’. 3) ANDREW(TO HIS DOG): ‘DON’T GO AWAY’. 4) FRIEDA( TO TOM): ‘PASS ME THE SUGAR, PLEASE’. 5) A TEACHER (TO THE PUPIL): ‘ANSWER MY QUESTION, PLEASE’. 6) TIMOTHY: ‘LOOK OUT, NICK!’ 7) GRANDPA: ‘MR.WIGGINS, HOLD THE LADDER, PLEASE’. 8) MRS.WIGGINS: ’MOTHER, DON’T SPEAK SO LOUDLY, PLEASE’. 9) MR.WIGGINS: ‘TIMOTHY, DON’T TAKE THE PICTURE!’ 10) AN OFFICER (TO HIS SOLDIERS): ‘FIRE AT THE ENEMY!’ II. TURN THE FOLLOWING DIRECT COMMANDS AND REQUESTS INTO INDIRECT ONES.1) MRS.WIGGINS: ‘DON’T MAKE SUCH A FUSS, JAMES’.2) A TEACHER(TO THE CLASS): ‘WORK HARDER’.3) ANDREW(TO HIS DOG): ‘DON’T GO AWAY’.4) FRIEDA( TO TOM): ‘PASS ME THE SUGAR, PLEASE’.5) A TEACHER (TO THE PUPIL): ‘ANSWER MY QUESTION, PLEASE’.6) TIMOTHY: ‘LOOK OUT, NICK!’7) GRANDPA: ‘MR.WIGGINS, HOLD THE LADDER, PLEASE’.8) MRS.WIGGINS: ’MOTHER, DON’T SPEAK SO LOUDLY, PLEASE’.9) MR.WIGGINS: ‘TIMOTHY, DON’T TAKE THE PICTURE!’10) AN OFFICER (TO HIS SOLDIERS): ‘FIRE AT THE ENEMY!’

Косвенная речь, презентация

Косвенная речь, презентация
III. TURN THE SPEAKER’S WORDS INTO REPORTED QUESTIONS. (GENERAL QUESTIONS) 1) I ASKED: ‘ARE YOU COLD?’ 2) SHE ASKED: ‘DO YOU WANT A DRINK?’ 3) THEY WANTED TO KNOW: ‘CAN YOU SPEAK GERMAN?’ 4) SHE ASKED: ‘KEN, ARE YOU ON DUTY?’ 5) HE ASKED: ‘NELLY, DID YOU SAY THAT?’ 6) THE MAN ASKED: ‘WILL IT TAKE YOU LONG TO REPAIR THE  CAR?’ 7) NICK ASKED: ‘HAVE YOU GOT A DOUBLE ROOM?’ 8) A MAN ASKED: ‘MAY I COME IN?’  9) HOB ASKED: ‘SHALL I TASTE YOUR CAKE?’ 10) THE TEACHER ASKED THE PUPILS: ‘CAN YOU DO THIS  EXERCISE?’ 11) MY MOTHER ASKED: ‘WILL YOU TASTE MY PIE?’ 12) HE ASKED: ‘HAVE YOU EVER BEEN TO VENICE?’ 13) MRS.WIGGINS: ‘JAMES, DID YOU HEAR WHAT GRANDPA SAID?’ 14) MY FATHER WANTED TO KNOW: ‘WILL YOU TELL ME THE  TRUTH?’ 15)THE TEACHER ASKED  US: ‘DO YOU UNDERSTAND?’ III. TURN THE SPEAKER’S WORDS INTO REPORTED QUESTIONS.(GENERAL QUESTIONS)1) I ASKED: ‘ARE YOU COLD?’2) SHE ASKED: ‘DO YOU WANT A DRINK?’3) THEY WANTED TO KNOW: ‘CAN YOU SPEAK GERMAN?’4) SHE ASKED: ‘KEN, ARE YOU ON DUTY?’5) HE ASKED: ‘NELLY, DID YOU SAY THAT?’6) THE MAN ASKED: ‘WILL IT TAKE YOU LONG TO REPAIR THE CAR?’7) NICK ASKED: ‘HAVE YOU GOT A DOUBLE ROOM?’8) A MAN ASKED: ‘MAY I COME IN?’ 9) HOB ASKED: ‘SHALL I TASTE YOUR CAKE?’10) THE TEACHER ASKED THE PUPILS: ‘CAN YOU DO THIS EXERCISE?’11) MY MOTHER ASKED: ‘WILL YOU TASTE MY PIE?’12) HE ASKED: ‘HAVE YOU EVER BEEN TO VENICE?’13) MRS.WIGGINS: ‘JAMES, DID YOU HEAR WHAT GRANDPA SAID?’14) MY FATHER WANTED TO KNOW: ‘WILL YOU TELL ME THE TRUTH?’15)THE TEACHER ASKED  US: ‘DO YOU UNDERSTAND?’

Косвенная речь, презентация

Косвенная речь, презентация
IV. TURN THE SPEAKER’S WORDS INTO REPORTED QUESTIONS. ( SPECIAL QUESTIONS) 1) THE POLICEMAN ASKED: ‘WHAT ARE YOU DOING, MEN?’ 2) SHE ASKED: ‘HOW IS YOUR BROTHER?’ 3) THE WOMAN ASKED ME: ‘WHAT DO YOU WANT?’ 4) NICK ASKED: ‘WHY ARE YOU CARRYING A CAMERA?’ 5) AN OFFICER ASKED A GIRL: ‘WHAT IS YOUR NAME?’ 6) I ASKED THE DOCTOR: ‘HOW MANY TIMES A DAY SHOULD I TAKE THE  MEDICINE?’ 7) HE ASKED A CINEMA ATTENDANT: ‘WHAT TIME DOES THE FILM  FINISH?’ 8) THE OLD MAN ASKED: ‘HOW MUCH WILL THE ARTIST PAY ME?’ 9) PEDRO ASKED: ‘HOW MUCH LONGER ARE YOU STAYING IN ENGLAND,  OLAF?’ 10) GRANDMA ASKED ME: ‘WHERE IS THE CUP OF TEA?’ 11) OLAF ASKED: ‘GIRLS, WHERE ARE YOU GOING FOR YOUR HOLIDAYS?’ 12) MY FATHER ASKED: ‘WHEN WILL YOU GET BACK?’ 13) ANDREW ASKED A SHOP­KEEPER: ‘HOW MUCH IS THAT BICYCLE?’ 14) THE MAN ASKED: ‘WHEN WILL MY WATCH BE REPAIRED?’ 15) ‘WHAT TIME DID YOU GET HOME?’ THEY ASKED HIM. IV. TURN THE SPEAKER’S WORDS INTO REPORTED QUESTIONS.( SPECIAL QUESTIONS)1) THE POLICEMAN ASKED: ‘WHAT ARE YOU DOING, MEN?’2) SHE ASKED: ‘HOW IS YOUR BROTHER?’3) THE WOMAN ASKED ME: ‘WHAT DO YOU WANT?’4) NICK ASKED: ‘WHY ARE YOU CARRYING A CAMERA?’5) AN OFFICER ASKED A GIRL: ‘WHAT IS YOUR NAME?’6) I ASKED THE DOCTOR: ‘HOW MANY TIMES A DAY SHOULD I TAKE THE MEDICINE?’7) HE ASKED A CINEMA ATTENDANT: ‘WHAT TIME DOES THE FILM FINISH?’8) THE OLD MAN ASKED: ‘HOW MUCH WILL THE ARTIST PAY ME?’9) PEDRO ASKED: ‘HOW MUCH LONGER ARE YOU STAYING IN ENGLAND, OLAF?’10) GRANDMA ASKED ME: ‘WHERE IS THE CUP OF TEA?’11) OLAF ASKED: ‘GIRLS, WHERE ARE YOU GOING FOR YOUR HOLIDAYS?’12) MY FATHER ASKED: ‘WHEN WILL YOU GET BACK?’13) ANDREW ASKED A SHOP­KEEPER: ‘HOW MUCH IS THAT BICYCLE?’14) THE MAN ASKED: ‘WHEN WILL MY WATCH BE REPAIRED?’15) ‘WHAT TIME DID YOU GET HOME?’ THEY ASKED HIM.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.