Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)
Оценка 4.6

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)

Оценка 4.6
Подготовка к тестированию
docx
английский язык
3 кл
13.03.2017
Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)
лексико-грамматические упражнения для 3 класса содержат задания на правильное употребление слов в предложении, на правила образования множественного числа у существительных, правильное сочетания с существительными, на знание личных местоимений, на употребление глагола to be в настоящем времени, на знание лексики и глаголов по теме.
Цикл I MEETING FRIENDS.docx
UNIT  2  What  We  Like                                       Steps  1­7 1.  Распредели  слова  из  рамки  по трем  столбикам в  зависимости   от  произношения ударных гласных. 6. young  kings ­ _____________________________________ 7. big  birds ­ ________________________________________ 8. brown  cows ­ _____________________________________ our,    bear,   chair,  eat,  flowerbed,  there,  read,  shower, speak,  teach,  their,  tower,  these,  evening,  parents,  flower ə ə [ au  ]                                  [e ]                                [ i:] ________our_______             _____bear_________    ______eat_______ __________________            __________________    __________________ __________________            __________________     __________________ __________________            __________________     __________________ __________________           __________________     __________________ 2. Распредели  глаголы в третьем  лице единственного  числа по трем столбикам в зависимости от  произношения окончаний. eats,  speaks,  meets,  reads,  teaches,  rides,  sings,  swims,  cooks, feeds,  runs,  jumps,  likes,  kisses,  sleeps,  plays,  sits,  helps [ s ]                               [ z ]                                   [ iz ] _______eats________           _____reads_______      ____teaches____ __________________            _________________     _______________ __________________            _________________      __________________           __________________     ___________________          __________________    ___________________         __________________      3. Напиши  данные  словосочетания  с существительными в  единственном числе 1. black     cats  ­  a  black  cat 2. nice  mornings  ­  __________________________________ 3. pink  tulips  ­  _____________________________________ 4. purple  plums  ­  ___________________________________ 5. thick  books  ­ _____________________________________ 5. Напиши  данные  словосочетания  во множественном числе. 1. a red  kangaroo  ­  red  kangaroos 2. a  good  parent ­ ______________________________________ 3. a  big  wing ­ _________________________________________ 4. my  chair  ­  __________________________________________ 5. his  grandparent ­ _____________________________________ 6. a  red  rose ­ __________________________________________ 7. a  blue  lake ­ _________________________________________ 8. an  English  pupil ­ _____________________________________ 6. Соедини  прилагательные  и  существительные так, как   тебе  кажется правильным и заверши  предложения с  помощью получившихся словосочетаний. purple                         shower brown                                  flowers cold                                     tower old                                       teddy  bear white                                   chair funny                                   bear               например:    cold  shower 1. My  father  takes  a  cold  shower  in  the  morning. 2. We  have nice _____________________________ in   the   flowerbed.   3. Mary  has  a  cute _______________________________ and  she likes  it. 4. I  can  see  an ___________________________ on  the hill. It   is   very,   very   old. 5. Rick   has   a   white   bed   and a ___________________________   in     his     bedroom.   6.   Thisbig ________  sister  teaches  English. 4. They  are  Alice  and  Bob. ______________ house   is   by   the   lake.   5.   This   is   Polly. _____________________________  isyoungandstrong. 8. Заполни  пропуски  подходящими по смыслу  местоимениями. Hello!  (1) ___ My____name  is  Alex.  (2) ________ am  nine years  old.   (3) ______  family  is  not  very  big.  (4)______  have a   little   sister (5)_____ name   is   Sally.   (6)_______   have   a mother,  (7)______  name  is  Anna  and  a  father, (8)_____  name is  Andrew. (9)____  mother  is  a  school  teacher. (10)______ teaches  English.  And (11)_______  father  is  a cook, (12)_____ can  cook  very  well. (13)  ______  have  grandparents. (14)_____ names  are  Emma  and  Jack  Brown. (15)________  have  a  cat, (16)_______   name   is   Bob. (17)______   like (18)______   cat very  much.  It’s  very  funny.  And  what  is (19)_______  name?   попуски     подходящими   9.   Заполни   местоимениями. 1. This  is  Ann.  __Her___mother  is  very  nice. 2. These  are Tom  and  Sid. _________  father  likes  to  cook.  3. I  am  Mary.   по     смыслу ____________  parents  run  in  the  morning.  6. This  is  Ben Brown. __________ dog  likes  to  swim  in  the  lake.  7. They are  Steve  and  Betty. ________  cows  are  red  and  brown. 10.Посмотри    на     картинку   и  закончи  предложения, в которых  мальчик  по  имени Марк (Mark)  представляет членов своей семьи. 1. This  is  my   father.  His  name  is  Jake.  2. This  is  _____ mother. _______  name  is  Rose. 3.  This  is _____  little  sister. _______     name     is   Sally.     4.   These     are     my     grandparents. _________  names  are  Don  and  Meg.  5. This  is  _______  dog. _________   name   is   Rex. 6. This   is   _______   cat.   ______ name    is   Bess. 13. Закончи   предложения, используя  глаголы  из  рамки play, sleep,  feed,  help,  run,  read,  ride, sit 1. Don_feeds__ his baby sister. 2. Bob 3. Jane _____________ in ____________ with her toys. 4. Len __________ his new bike. 5. Meg _________ a new book. 6. Liz __________ by the lake. 7. bed. his Ron _________ his mother in the kitchen. 8. Rose _________ by t he window with her English book. 14. Напиши  7  предложений о том, что делают эти люди днем. In the   afternoon Helen Eve Ann  and  Linda Alex  and  Rick Will Sally Tom and  Meg Linda meet/meets  her  little sister help/helps  in  the  kitchen cook/cooks  fish sleep / sleeps read / reads  books feed/feeds  birds play/plays  games teach/teaches  English 1. In the afternoon Helen meets her little sister. 2. _______________________________________________ 3. _______________________________________________ 4. _______________________________________________ 5. _______________________________________________ 6. _______________________________________________ 7. ________________________________________________ Закончи предложения, используя 15. нужную форму глагола – like или likes. 1.Jack ___likes____ to cook. 2. Betty and Will __________ their little chimp. 3. Henry ________ to play with his toys. 4. Jane ________ her brown teddy bear. 5. Jake and his father _________ to ride their bikes in t he park. 6. My parents _________ to sit by the lake in the evening. 7. Ann and Mary __________ to speak English. 8. Nick ________ to teach English. 16. Напиши, что  любят  эти  животные. Слова  из  рамки тебе   помогут. bananas,  apples,  milk,  fish,  bones 1.Cats  like ____________________ .  2. Horses ______________________ . 3. Bears _______________________ . 4. Chimps ______________________ . 5. Dogs ________________________ . 17.  Посмотри  на  таблицу  и  напиши, что  нравится этим  людям. Run  by  the  lake Sit  under  the  tree Play  football Read  books Swim in  the  lake Sing  songs Cook  Jake Kate + + + + Bob  and  Rick + + Sue  and   Mary + + 1.Jake  likes  to  run  by the  lake. 2. __________________________________________________________ . 3. __________________________________________________________  . 4. ___________________________________________________________ . 5. ___________________________________________________________ . 6.  ____________________________________________________________ . 7.  ____________________________________________________________ . 8.  ____________________________________________________________ . 18.  Составь  и  напиши  предложения  со словом  very.  1. this  old  song / good – This  old  song  is  very  good. 2. the  king  and  the  queen / sad – The  king  and  he  queen  are very  sad. 3. her  parents / happy ­    ________________________________     __________________________ . 4. the  tower / old ­ _____________________________________     __________________________ . 5. the  red  flowers / nice ­ ________________________________    __________________________ . 6. these  teddy bears / cute ­ ______________________________     __________________________ . 7.the   clown  / funny ­  _________________________________     __________________________ .  8.their  wings / big ­ ____________________________________    ___________________________ .  19. Составь  и  напиши  предложения  со  словомwell. 1. my  sister  Lizzy / run ­  My  sister  Lizzy  runs  well. 2. Sam  and  Will / play ping­pong ­ _______________________     _______________________________________________ . 3.his  father /  cook  fish ­  _____________________________     _______________________________________________ . 4. the  little  chimps / jump ­ ____________________________     _______________________________________________ . 5. Mary / ride  her  horse ­ _____________________________     _______________________________________________ . 6. the  pupils / sing  English  songs ______________________     __________________________________ . 7.These  students  / speak  English ­ ______________________  ______________________________________________ . 8.My  parents / swim ­ _________________________________     _______________________________________________ . 2.  Ann / sing         ­ ____________________________________   ___________________________________________________ . 3.Mrs Green / teach English at school - ___________ ____________________________________________________ ____________________________________________________ . 4. Jim / swim          ­ ___________________________________    ___________________________________________________ . 20.   Закончи   предложения, используя   слова   very  или well. 1. Jim  isvery    nice.  2. My  mother  cooks _well_ . 3. We  are _________ happy: we  have  a ___________  good  bike. 4. They can  read ________ . 5. Will  and  mark  can  sing  _________ . 6. This  pig  is ________  big.  7. Dan  can  swim  and  run _______ . 8. I  can  see  those  trees ________ . 9. Thehousesare ________ old. 10. Thisbirdis ________  funny. 21. Напиши, что  эти  люди  умеют  делать  хорошо,  очень  well, хорошо     или     не     очень     хорошо.   Используй  verywellилиnotverywell. 1. Jack / read   English  books         ­  Jack  reads  English  books but  not  very  well. 5. Henry  and  Ann / play  ping­pong          ­ _________    ___________________________________________    __________________________________________  . 6. Dick / ride a   bike        ­ ______________________    ___________________________________________ . 7.Maggy / jump       ­ __________________________  ____________________________________________ . 8.Bob / speak English                ­ _________________    ___________________________________________ . 9. Rex / run / jump              ­ ____________________    __________________________________________ . 10. Mark / cook          ­ _________________________    ___________________________________________ . 24.  Напиши,   что   ты   умеешь   делать   хорошо,   очень хорошо  и  не  очень  хорошо. Используй  слова  из  рамки. swim, cook,  sing,  ride  a  bike / a  horse,   jump,  read  Russian / English  books,  run,  speak  Russian / English, play  the  piano/ video  games Образец:I  can  read  Russian  books  well. I  can  speak  Russian very well. I  can  swim  but  not  very  well. 1. __________________________________________________ . 2. __________________________________________________ . 3. __________________________________________________ . 4. __________________________________________________ . 5. __________________________________________________ . 6. __________________________________________________ . 7. __________________________________________________ . 8. __________________________________________________ . 9. __________________________________________________ . 10. _________________________________________________ . 22. Закончи   предложения, вставив  to,  где  необходимо. 1. She  likes to  eat  apples. She  can _­__  many  apples. 2. Dan likes _____  speak  English. He  can _____  speak  English  but not  very  well.  3. The  boys  like ______  swim  in t he  lake. They  can ____  swim  very  well. 4. I  like ____  kiss  my    mum good­bye.   5. Ben   can _____   teach   French   well.   He   likes _____  teach  pupils.  6. They  like ____  sit  by  the  lake  in  the evening. 7. Greg  can _____  cook  fish  very  well. He  likes ____   пропуски     в       предложениях,   выбрав cook  fish. 23.   Заполни   правильные  формы  глаголов  в  скобках. Jack  and  his  Family Jack  (1)  (have / has) __has  ___  a  family  but  it (2) (am/is/are) ________not  very  big. He (3) (have/has) ________  a  mother, a father  and a  little  sister. His  mother(4) (am/is/are) _______ a teacher. She (5) (teach/teaches) _________  English  at  school  in the  morning. In  the  evening  she (6) (read/reads) __________ books  and  (7) ( help/helps)  __________ Jack  with  his  English. His   father(8) (am/is/are)_______  a     cook. He   can(9) (cook / cooks) ________   very   well. In   the   afternoon   Jack   and   his father (10)  ( like/likes) __________  to  swim  and  ride  bikes  in t he  park.

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)

Лексико-грамматические упражнения (3 класс, английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.03.2017