Lesson Plan
Оценка 4.7

Lesson Plan

Оценка 4.7
Работа в классе
docx
английский язык
7 кл
23.01.2018
Lesson Plan
цель этого материала даст учащимся понимать специальные информации по данной теме. Используя данный поурочный план учителя могут обогащать словарный запас учащихся использовая разные методы инновационных технологии. Используя метод Jigsaw учащиеся ознакомится с разными текстами и находят сходства и разницу используя Венн диаграмму. Также для повторение используется презентация.поурочный план
9.docx
Short term plan 9 7.3A Reading for pleasure Date:  Grade 7 __ School:  Teacher’sname:  Number  present: Writing absent: Theme of the lesson: Learning  objectives(s)  that this  lesson is  contributing  to Lesson  objectives  Assessment  criteria Language  objective Intercultural  awareness Value links Crosscurricul ar links Use of ICT 7.C3 respect differing points of view 7.W3 write with moderate grammatical accuracy on a limited range of   familiar general and curricular topics 7.W4 use with some support style and register appropriate to a limited  variety of written genres on general and curricular topics All learners will be able to:  Express their ideas;  Complete the reading comprehension task with some support;  Write an essay with some support; Most learners will be able to:  Speak, using proper grammar rules with some support;  Complete the reading comprehension task with minimal support;  Create a cinquian with some support;  Give critical feedback to their classmates; Some learners will be able to:   Complete the reading comprehension task independently;  Speak and write independently;  Create a cinquain without help;  Provide assistance and support to less able classmates. Learners have met writing learning objective if they get 7 points out of 10  for their essay Use subject specific vocabulary. Use appropriate Present and Past Tenses. Reading a work by a foreign author. Learning about other people’s traditions and way of living.  Responsibility , Global Citizenship, Collaboration Literature Projector or Smart board for showing a presentation, laptops for online  dictionaries Simple tenses, vocabulary related to books and reading Speculating about gift giving in Kazakhstan Previous  learning Kazakh  culture Pastoral Care Assure the needs of all learners are met. Health and  Safety Planned timings Planned activities Make sure to ventilate the room before the lesson and remind the learners to  be careful with cords and corners. Resources 1­3 minutes Greeting Teacher greets learners and introduces the lesson objectives. To   practice   writing   by   creating   an   alternative   ending   to   the original story. PPP, slide 2 Reading comprehension Teacher divides the Learners into pairs and hands out worksheets with sentences from the text. Learners need to discuss them with their partners and put the sentences in the correct order. (P) Appendix 1 4­8 minutes PPP, slide 3 Teacher   shows   the   answers   on   the   slide   and   learners   check themselves. (W) Answers: 1. Della looks at her money: $1.87.  2. Della visits Mrs. Sofronie. 3. Jim gives a Christmas gift to Della. 4. Della gives a Christmas gift to Jim. 5. Della and Jim put their gifts away. Teacher asks the learners if they think a similar situation could happen in their culture and what are typical gifts that people give each other for different celebrations. Learners share their ideas. 9­34 minutes Writing Teacher asks the learners the following question “What would  have happened if Della didn’t cut her hair and Jim didn’t sell his  watch?” Learners share their ideas with the class. (W) Teacher hands out worksheets and tells the learners to write their  alternative version of the ending. (I, FA) 35­40 minutes After completing the essays, some learners can read theirs to the  whole class. (W) Reflection Teacher offers the learners to write their thoughts about either the  story or the lesson in the form of a cinquain. Appendix 2 Appendix 3 PPP, slide 4 Hometask Read the story one more time Additional information Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you plan  to challenge the more able  learners? Assessment – how are  you planning to check  learners’ learning? Critical thinking Less able learners:  (4­10) Learners work in pairs and can be helped by  classmates More able learners:  (4­10) Provide support to  partners that need help. Observe   learners   when creating   and   writing   their essays.   Pay   attention   to   their reflection.   Did   they   feel comfortable   during   the lesson?  What  can  you  do to improve the lesson? Learners   think   about   how   the story   would   have   ended   if something changed.  Learners   create   cinquains   as   a form of reflection. Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from the lesson about this class or individuals that will inform my next  lesson? Appendix 1 What comes first? Number the sentences 1­5. _____ Della gives a Christmas gift to Jim. _____ Della looks at her money: $1.87. _____ Della and Jim put their gifts away. _____ Jim gives a Christmas gift to Della. _____ Della visits Mrs. Sofronie. What comes first? Number the sentences 1­5. _____ Della gives a Christmas gift to Jim. _____ Della looks at her money: $1.87. _____ Della and Jim put their gifts away. _____ Jim gives a Christmas gift to Della. _____ Della visits Mrs. Sofronie. What comes first? Number the sentences 1­5. _____ Della gives a Christmas gift to Jim. _____ Della looks at her money: $1.87. _____ Della and Jim put their gifts away. _____ Jim gives a Christmas gift to Della. _____ Della visits Mrs. Sofronie. What comes first? Number the sentences 1­5. _____ Della gives a Christmas gift to Jim. _____ Della looks at her money: $1.87. _____ Della and Jim put their gifts away. _____ Jim gives a Christmas gift to Della. _____ Della visits Mrs. Sofronie. What comes first? Number the sentences 1­5. _____ Della gives a Christmas gift to Jim. _____ Della looks at her money: $1.87. _____ Della and Jim put their gifts away. _____ Jim gives a Christmas gift to Della. _____ Della visits Mrs. Sofronie. What comes first? Number the sentences 1­5. _____ Della gives a Christmas gift to Jim. _____ Della looks at her money: $1.87. _____ Della and Jim put their gifts away. _____ Jim gives a Christmas gift to Della. _____ Della visits Mrs. Sofronie. Appendix 2 Unit Learning Objective Skills Success criteria Formative assessment Writing Reading for pleasure 7.W3 write with moderate grammatical accuracy on a  limited range of  familiar general and curricular topics 7.W4 use with some support style and register  appropriate to a limited variety of written genres on  general and curricular topics Synthesis Learners have met this learning objective if they get 7 points out of 10 Assessment criteria Content The content of the essay corresponds with the task  The ideas are linked together logically by appropriate connectors (at least three) Grammar Students make few grammatical mistakes (no more than four) Students use simple and complex structures Vocabulary Students use new words (at least three) Students spell the words correctly (no more than three mistakes) Total 1 2 2 2 1 2 10 Imagine that Della didn’t cut her hair or Jim didn’t sell his watch. How different would the story have ended?  Write your own alternative ending to this story. You should use 100­150 words. _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ Appendix 3

Lesson Plan

Lesson Plan

Lesson Plan

Lesson Plan

Lesson Plan

Lesson Plan

Lesson Plan

Lesson Plan

Lesson Plan

Lesson Plan

Lesson Plan

Lesson Plan

Lesson Plan

Lesson Plan

Lesson Plan

Lesson Plan
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
23.01.2018