Физкультминутки на уроке английского языка.
1. Физкультминутки для глаз.
Задача: развитие речевого аппарата, творческой активности,
снятие напряжения и усталости глаз.
Funny Face.
Paint your hair and paint your nose
Show me show me
Paint your hair and paint your nose
Show me a funny face
Funny hair funny face
I have a funny face
Paint your eyes and paint your mouth
Show me show me
Paint your eyes and paint your mouth
Show me a funny face!
Funny eyes
Funny mouth
Funny face
A Song From a Game
Blind man, blind man
Sure you can’t see?
Turn round three times
And try to catch me!
Turn East turn West
Catch as you can
Did you think you caught me?
Two little eyes
Two little eyes look around
Two little ears to hear each sound
One little nose to smell what’s sweet
One little mouth that likes to eat
Blind, Blind man!
Brother Left and Right his brother
Hardly ever see each other
Mirror is the only place
Where they’re coming face to face
2. Физкультминутки для рук, для кистей рук.
Задача: развитие речевого аппарата, творческой активности,
снятие напряжения и усталости рук.
Put your hands on your head
Put your hands on your head
One, two, three
Put your hands on your heard
A, B, C
Put your hands on your heard
One, two, three, A, B, C
Sing with me
Put your fingers on your arm
One, two, three
Put your fingers on your arm
A, B, C
Put your fingers on your arm
One, two, three, A, B, C
Sing with me
Put your pencil on your shoulder
One, two, three
Put your pencil on your shoulder
A, B, C
Put your pencil on your shoulder
One, two, three, A, B, C
Put your pencil on your shoulder
Sing with me
Point
Point the window
Point the door
Point the table
Point the floor
My Hands Upon My Head
My hands upon my head I place
On my shoulders, on my face
Then I put them in front of me
And gently clap: One, two, three!
One, Two
One, two, touch the blue
Three, four, point the door
Five, six, stamp your feet
Seven, eight, touch your face
Nine, ten start again!
3. Физкультминутки для ног.
Задача: развитие речевого аппарата,
творческой активности,
снятие напряжения и усталости ног
My New Shoes
Hop, hop, I can hop
I cap hop in my new shoes!
Red, black, orange and blue
Look at my new shoes!
Run, run, I can run
I can run in my new shoes!
Red, black, orange and blue
Look at my new shoes!
Jump, jump, I can jump
I can jump in my new shoes!
Red, black, orange and blue
Look at my new shoes!
Dance, dance, I can dance
I can dance in my new shoes!
Red, black, orange and blue
Look at my new shoes!
Count And Jump
Count with me 1, 2,
Jump with me!
Count with me 3, 4,
Jump with me!
Count with me 5, 6,
Jump with me!
Count with me 7, 8,
Jump with me!
Count with me 9, 10,
Jump with me!
Red Guitar
I can play my red guitar (3 times)
Dance, Co-Co, dance!
I can play my little drum (3 times)
Dance, Co-Co, dance!
I can clap and I can sing (3 times)
Dance, Co-Co, dance!
Hands and Leg
Right hand
Left hand
Clap together!
Right leg
Left leg
Stamp together!
4. Общая разминка.
Задача: развитие речевого аппарата,
творческой активности,
снятие напряжения и общей усталости.
Boys and Girls
Boys hands up!
Boys hands down!
Boys and girls
Turn around!
Girls hands up!
Girls hands down!
Girls and boys
Turn around!
One, one, one
One, one, one
Little Jim run!
Two, two, two
Run after Sue!
Three, three, three
And then after me!
Stop! Look!
Trams and cars in your town,
Run up and down,
Up and down!
Stop! Look at the light!
First look to the left,
And then to the right!
Can you?
Can you hope like a rabbit?
Can you jump like a frog?
Can you walk like a duck?
Can you fly like a bird?
Can you swim like a fish?
And be still like a good child,
As still as you wish?
1, 2, 3, 4
1, 2, 3, 4
Point the door
And turn around
1, 2, 3, 4
Point the window
And touch the ground!
1.
One, one, one (показываем указательный палец)
I can run ! (бег на месте)
Two, two,two (показываем 2 пальца)
I can jump too! ( прыгаем на месте)
Three, three, three (показываем 3 пальца)
Look at me ! (ребенок замирает в смешной позе)
Детям эта считалочка очень нравится, они просят повторить еще и еще.
2.
Stand up, sit down (встаем, садимся)
Clap, clap, clap. (хлопаем в ладоши)
Point to the window, (показываем пальцем на окно)
Point to the door, (показываем пальцем на дверь)
Point to the board, (показываем пальцем на доску)
Point to the floor. (показываем пальцем на пол)
Stand up, sit down (встаем, садимся)
Clap, clap, clap. (хлопаем в ладоши)
Можно оставить эту разминку на тему «Дом», например.
3.
Make your right hand clap, clap, clap. (хлопаем правой ладошкой по левой)
Make your left hand clap, clap, clap. (хлопаем левой ладошкой по правой)
Turn around 1,2,3. (поворот вокруг себя)
It is easy, you can see !
Make your right foot tap, tap, tap. (топаем правой ножкой)
Make your left foot tap, tap, tap. (топаем левой ножкой)
Turn around 1,2,3. (поворот вокруг себя)
It is easy, you can see !
4.
Перед зарядкой, нужно договорится, что дети будут поднимать (груши, бананы — если тема «Еда»; кубики, куклы — если тема «Игрушки»; пластмассовых зверей — если тема «Животные» и т.д.). Это могут быть как реальные предметы, так и воображаемые.
Pick up, put down, stand up, turn around.
Clap left, clap right, clap up, clap down.
Look left, look right, look up, look down.
Turn around, sit down, touch something brown.
Последнее слово можно каждый раз менять, тем самым закрепляя цвета.
5.
We are running, (бег на месте)
We are jumping, (прыгаем на месте)
Trying sky to get. (поднимаемся на носочки, руки вверх)
We are skipping, (перескакиваем с ноги на ногу на месте)
Trying sky to get. (поднимаемся на носочки, руки вверх)
We are flying like a real jet. (руки в стороны, показывая самолёт)
We are hopping, (прыгаем на месте на одной ноге потом на другой)
We are climbing (как удто карабкаемся вверх)
Like a funny cat. (рисуем в воздухе усы как у кота)
Mew. (садимся на место)
6.
Jump, jump, jump to the party music. (прыгаем на месте)
Dance, dance, dance to the party music. (танцуем на месте)
Shake, shake, shake to the party music. (качаем головой)
Clap, clap, clap and stamp your feet. (хлопаем в ладоши, топаем ногами)
But when the music stops, (указательный палец вверх)
But when the music stops,
But when the music stops,
FREEZE! (замираем в смешной позе)
Песенка взята из УМК Happy house 1. Конечно, можно выполнять движения и без песни, но все таки сами слова стишка предполагают музыку.
7.
Up, down, up, down. (руки вверх, вниз)
Which is the way to London Town? (шагаем на месте)
Where? Where? (руку к глазам, повороты влево, вправо)
Up in the air, (смотрим вверх)
Close your eyes (закрываем глаза)
And you are there! (разводим руки в стороны)
8. Игра «Волк и зайцы»
Волк стоит как можно дальше от зайцев. Зайцы его спрашивают: »What time is it now?». Волк отвечает: »It’s 5 o’clock». Зайцы делают 5 прыжков в сторону волка, и снова спрашивают его время. Так продолжается пока зайцы не окажутся вплотную к волку. Тогда волк кричит »IT’S DINNER TIME», и бежит догонять зайцев.
Для детей помладше можно просто упростить игру заменив фразы, отдельными словами (например: five, dinner).
9.
Show me your shoulders, (руки на плечи)
Show me your neck, (руки на шею)
Clap, clap your hands (хлопаем в ладоши)
And show me your back. (поворачиваемся спиной, и снова разворачиваемся)
Show me your head, (руки на голову)
Show me your neck,
Clap, clap your hands
And show me your back.
Как видите, последнее слово в первой строчке можно заменять любой частью тела. И эта разминка замечательно подходит при изучении темы «Части тела» (Body).
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.