Методические материалы о спорте и Олимпийских играх на уроках английского языка
Оценка 4.6

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх на уроках английского языка

Оценка 4.6
Работа в классе
docx
английский язык
7 кл
14.01.2018
Методические материалы о спорте и Олимпийских играх  на уроках английского языка
В целях популяризации спорта среди подрастающего поколения, ориентированного на занятия спортом и здоровый образ жизни, а также в связи с проведением зимних Олимпийских игр 2014 года в России, на уроках английского языка учащимся предлагаются разнообразные задания спортивной тематики, способствующие развитию коммуникативных умений и навыков. При введении материала учитываются возрастные особенности учащихся и адекватность вводимой лексики знаниям и умениям учащихся, их уровню владения иностранным языком. Предлагаемый материал привязан к изучаемым темам Федеральной программы.
Олимп. игры на уроках.docx
Методические материалы о спорте и Олимпийских играх  на уроках английского языка Учитель английского языка МОУ СОШ № 3 города Георгиевска  Нурбекьян Елена Степановна  В целях   популяризации   спорта   среди   подрастающего   поколения, ориентированного на занятия спортом и здоровый образ жизни, а также в связи с проведением зимних Олимпийских игр 2014 года в России, на уроках английского языка   учащимся   предлагаются   разнообразные   задания   спортивной   тематики, способствующие развитию коммуникативных умений и навыков. При введении материала учитываются возрастные особенности учащихся и адекватность   вводимой   лексики   знаниям   и   умениям   учащихся,   их   уровню владения иностранным языком. Предлагаемый материал привязан к изучаемым темам Федеральной программы. Материалы могут быть различны по содержанию, видам работы и заданиям (чтение,  ответы  на  вопросы, обсуждения, написание статей  и  мини­сочинений, описание картинок и рассказы о спортсменах, создание презентаций и проведение экскурсий, комментирование спортивных соревнований и игровых матчей). Все дополнительные   материалы   по   темам   можно   вводить   в   ход   уроков,   учитывая уровень владения английским языком в определенном классе. Изучая   тему   «Великие   люди»,   можно   предложить   учащимся   следующий текст. Baron Pierre de Coubertin 1896–1925 2nd President of the International Olympic Committee As an aristocrat, Coubertin had a number of career ways, including roles in the military or politics. But he chose a career as an intellectual, studying and later writing on a broad range of topics, including education, history, literature and sociology. He was interested in education, and he focused on physical education and the role of sport on schooling. As a historian and a thinker on education, he romanticized ancient Greece. When he began to develop his theory of physical education, he looked to the example of the ancient Greeks. Some   historians   describe   Coubertin   as   the   initiator   of   the   modern   Olympic movement, a man whose vision and political skill led to the revival of the Olympic games. He wrote letters to the governments of many countries with the invitation to take part in the Congress. The   Congress   was   held   on   June   23,1894   at   the   Sorbonne,   Paris.   A   Greek participant, Demetrius Vikelas, was chosen to head the commission on the Olympics, and later become the first President of the International Olympic Committee. They set the date and place for the first modern Olympic Games, the 1896 Summer Olympics in Athens, Greece and the second, the 1900 Summer Olympics in Paris. The modern Olympic movement was officially born. Coubertin took over the IOC presidency when Demetrius Vikelas stepped down after the Olympics in his country. The Olympic movement faced hard times, as the 1900 and 1904 Games received little attention. The 1906 Summer Olympics revived the momentum, and the Olympic Games became the world‘s most important sports event. Coubertin created the modern pentathlon for the 1912 Olympics and stepped down   from   his   IOC   presidency   after   the   1924   Olympics   in   Paris.   He   remained Honorary President of the IOC until he died in 1937 in Geneva, Switzerland. He was buried in Lausanne, the seat of the IOC, although, in accordance with his will, his heart was buried separately in a monument near the ruins of ancient Olympia. Coubertin won the gold medal for literature at the 1912 Summer Olympics for his ― ‖ poem  Ode to Sport . Answer the questions. 1. Why did Coubertin decide to revive the Olympic Games? 2. Coubertin thought highly of sport, didn‘t he? Prove this idea using the text. 3. When did the Congress take place? 4. When did the modern Olympic Games begin again? 5. Are the Olympic Games popular now? /A monument to Pierre de Coubertin in Lausanne, Switzerland/ DO YOU KNOW: 1. Where is this monument situated? 2. Why was this monument created? 3. Pierre de Coubertin found the emblem of five rings, did not he? 4. Is it a symbol of the Olympic Games? 5. Why does the symbol consist of five rings? 6. What colour are these rings? Обучающимся предлагается прочитать статьи из журналов об известных  спортсменах. In these pictures you can see our famous sportsmen. You should write an article for teenager’s magazine about these sportsmen. Use the information below.  Elena Isinbaeva – a famous Russian athlete. She was twice the Olympic Champion in 2004 and in 2008. She was born in  Volgograd in 1982. Fist she was keen on gymnastics but in 1997 she began to jump. This kind of jumping is called pole­vault.  Ustjugov Evgeny – an Olympic Champion in biathlon.  He lives in Krasnojarsk. He is an ecology engineer. First he did Alpine skiing. Then he won a ski race and began training in shooting.  Arshavin Andrew­ a captain of Russian National  Football team. He was born in Saint­Petersburg in 1981. He has been playing football  since seven years. His father took him to the sport school. Now he plays in English  Football Club. Задание по устной речи при изучении темы «Виды спорта» может выглядеть следующим образом: ICE HOCKEY Try to describe this game. These questions will help you. 1. Where can we play this game? 2. How many players are in the team? 3. What equipment do the players need? 4. What countries is hockey a traditional and popular kind of sport? 5. Is it the Olympic kind of sport? 6. Do you know another kind of hockey? 7. What famous hockey players do you know? 8. Can you play hockey in your town? 9. Are you a hockey fan? 10.Would you like to watch a hockey match at the stadium? 11.Where is this hockey team from? A new game in Russia. Curling is a winter sport that is played on an oblong ice rink, by  rocks from one end of the rink to the other. It is a team game. ― ‖ throwing   Curling is a Scottish game. At first people played on the ice of frozen lakes with the pieces of rocks. It was in the 16th century. The game began to spread to other countries. Now there are 40 National Federations of this game. Curling is very popular in Canada, the USA, Norway, Sweden, Switzerland and Australia. The stone is round. The weight of the stone is 44 pounds or 19.96 kilograms. The players have special equipment for polishing ice. The aim is to throw the stone as closer as possible to the fixed place. In the 19th  century curling­clubs were opened in Russia, but the game didn‘t become popular in our country because of the First World War and the revolution. The first modern curling­club was opened in Saint­Petersburg in 1991. In 1992 the Curling Federation of Russia became the member of the National Olympic Committee. Curling became the Olympic kind of sport at the Olympic Games in Nagano, Japan in 1998. The first Olympic Champions were Swiss men‘s team and Canadian women‘s team. In 2002 Russian Curling women‘s team took part in the 19th Olympic Games in the USA. Task: try to describe any other sport game and its rules. Task: ask some questions about different sport games to your classmates. Задание на знание символов видов спорта предлагается с опорой на догадку. SYMBOLS Look at the symbols of different kinds of sport and try to guess what kinds of sport are they. Find some symbols of winter sports and show them at the next lesson. NOC What do you know about the Olympic Committee of Russia? 1. Is it the member of the International Olympic Committee? 2. When did Russia enter the Olympic Movement? 3. Who is the Head of our Olympic Committee? 4. How many National Sport Federations are the members of the National  Olympic Committee? You can find all this information in the Internet. Письменное задание можно предложить такого содержания: You are going to write an article about famous sportsman for your school  newspaper. Discuss with your friends: 1. What kind of sports is most popular in our town? 2. Who are you going to write about? 3. Is it a very famous sportsman? 4. Has he or she been in our town? 5. What kind of sport does he or she go in for? 6. What competitions did he or she take part in? 7. What awards has he or she got? 8. Is he or she going to take part in future Olympic Games? 9. Will it be interesting for the students of your school? 10.Who do you want to write about else? Грамматические упражнения также подобраны с учетом спортивной  тематики. Put the verbs in brackets into the Present Simple passive, the Past Simple  passive, the Present Perfect passive or the Future Simple passive.                                 THE OLYMPIC GAMES Do you know how often the Olympic Games ______(hold)? They ______(hold) every four years. The first Olympic Games _____(hold) at Olympia, in ancient Greece, nearly 3,000 years ago. The tradition _________ (continue) from 776 BC to 393 AD. Even wars_________(postpone), so that everyone could travel safely to the Games. The Games_______(ban) in 394. In 1896 the Modern Games ________(found) by a Frenchman called Baron Pierre de Coubertin in Athens, Greece. Originally, the Games _________(set up) for amateurs. Amateurs are the  people who_______(not pay) to play the sport whereas professionals ______(pay). Since 1984 some professional athletes, such as football players_______(allow) to take part. Before the Games begin, the Olympic torch _______(light) at Olympus by a  mirror reflecting the sun. Then it ________(carry) by runners to the city where the Olympic Games________(hold). Sometimes by the time the last runner enters the  stadium, the torch________(carry) half­way round the world. Do you know where the next Olympic Games ________(hold)?

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх  на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх  на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх  на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх  на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх  на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх  на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх  на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх  на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх  на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх  на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх на уроках английского языка

Методические материалы о спорте и Олимпийских играх  на уроках английского языка
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
14.01.2018