Олимпиадное задание по английскому языку (9-11 класс)
Оценка 4.9

Олимпиадное задание по английскому языку (9-11 класс)

Оценка 4.9
Подготовка к тестированию
doc
английский язык
9 кл—11 кл
23.04.2018
Олимпиадное задание по английскому языку (9-11 класс)
Всероссийская олимпиада школьников по английскому языку для учащихся 9 - 11 классов из рубрики "Use of English". Время выполнения задания - 45 минут. Данный материал содержит 4 задания на знание и употребление необходимой лексики: сюда входит знание идиом и фразовых глаголов.Олимпиадное задание по английскому языку
Use of English _Задания.doc
Всероссийская олимпиада по английскому языку для учащихся 9­11 классов Школьный этап. Уровень сложности В2 2012/2013 учебный год                                                                                                                                           стр. 1 из 3 Use of English Time: 45 minutes Task 1 For questions 1­7 read the text below and decide which word (A, B, C or В)  fits the space best. Author JK Rowling is the richest woman in the UK – with a fortune of €405 million she is wealthier than the Queen of England. How did Rowling earn this fortune? With words – magic words. SAY THE MAGIC WORDS She enchants readers with a magacal vocabulary that she made up in her enourmously popular   Harry   Potter   books,   the   last   of   which,   Harry   Potter   and   the   Deathly   Hallows, 1___________ since 2008. Potter is an orphan who finds out that his parents were a wizard and a witch. After an owl delivers a letter inviting him to 2_________ Hogwarts School of Wizardry and Witchcraft, he becomes a participant in a magic world that 3___________ people never see. This fantasy realm is made real for us by the invented terms to desribe it: Potter fans know   what  4___________   to   call   someone   a   "muggle"   (non­magic   person)   or   how   to 5_____________ "quidditch" (a sort of combination of rugby and basketball played on flying broomsticks). What's more a number of Potter words  6____________ into everyday English usage. "Don't be such a muggle" people say, meaning "Don't be such a bore". Meanwhile "muggle" and "quidditch" are slowly appearing in the new editions of some popular dictionaries of the English language. In dictionaries they are still 7___________ as the names of a "fictional" character or game, but it may all change in due time.   1 A was available B is available 2 A take part in 3 A few 4 A it means 5 A playing 6 A are come   7 A quoted C had been available C attend C a few C it mean C play C will come C defined D has been available D go D most D is meant D played D came D written B frecquent B much B does it mean B plays B have come B produced Read the sentences containing idioms. For questions 8­20 decide which word  fits the space best (A, B, C or D). Task 2 8. She wears her heart on her ________, whereas Gavin is always guarded.                      A. cuff                B. sleeve              C. head            D. shoulder Всероссийская олимпиада по английскому языку для учащихся 9­11 классов Школьный этап. Уровень сложности В2 2012/2013 учебный год                                                                                                                                           стр. 2 из 3 9. He is a real cold _______ – he never seems interested in other people.                      A. dog              B. cat          C. mouse               D. fish 10. She has a ______ of gold.                      A. head            B. hand            C. heart              D. leg 11. That child is a pain in the _______.                                     A. neck             B. head            C. heart             D. ear 12. That sounds like a difficult situation. I wouldn't like to be in your _____.                 A. seat              B. place            C. shoes             D. socks 13. I'm sick and ________ of telling you to do your homework. Get on with it!                 A. scared          B. tired             C. fed up            D. bored 14. Could you give me a _________ with my homework? It's really difficult.                 A. hand             B. arm              C. leg                D. help 15. I can't rememeber her name but it's on the tip of my _________.                 A. brain            B. nose             C. memory         D. tongue 16. The test is on Friday. I've got butterflies in my __________.                 A. head             B. stomach        C. brain             D. eyes 17. You need to learn the irregular past tenses by _________.                 A. memory        B. head             C. for ever         D. heart 18. He finally passed his driving test! He's over the _________!                 A. earth             B. sun                C. stars             D. moon 19. She has a heart of ________. She'll always help anyone with anything.                 A. gold              B. silver              C. kindness          D. sympathy 20. It is raining cats and _________.                 A. kittens           B. dogs               C. puppies         D. frogs For questions 21­31 complete the phrasal verbs. The sentence (0) is done for  you as an example. 0. The man got out of his car and walked into the bank.    Task 3 21. I can' talk now, I'm driving. I'll call you _____ in 15 minutes. 22. The doctor said I had to cut _____ to one cup of coffee a day. 23. Don't give _____. If you keep trying, I'm sure you'll find a good job soon. 24. Everyone burst ______ laughing when Jimmy arrived wearing a large, white hat. 25. What a pity! They're going to pull _____ our local cinema and build a car park. 26. Watch ____, there are often pickpockets in this district. 27. If there is an emergency, all passengers must get ____ the plane as fast as they can. 28. jesssica was getting feally angry with Tom so I told her to calm _____. 29. I don't know what's going _____. Can anyone tell me what's happening? 30. I've decided to take ____ a new hobby – I'm going to learn to dance salsa. 31. When you've finished watching the DVD please put it _____ in its case. Task 4 Всероссийская олимпиада по английскому языку для учащихся 9­11 классов Школьный этап. Уровень сложности В2 2012/2013 учебный год                                                                                                                                           стр. 3 из 3 For   questions   32­40   complete   the   sentences   with   suitable   words   denoting feelings and emotions (you have the initial letters of the words). The sentence (0) is done for you as an example. 0. If somebody damaged my book I'd be furious. 32. When I pass an important exam I am d__________.  33. If my pet died I'd be d_____________.  34. If   somebody   walked   up   to   me   in   the   street   and   held   a   knife   to   my   face   I'd   be t_____________.  35. If I were chosen to make a speech at an important event I'd be n_____________.  36. If two people gave me completely opposite advice I'd be at a  l________.  37. When a friend helps me with a problem I am g______________.  38. If I thought I had lost my passport but then found it I'd be r________________.  39. If I didn't get the present I was hoping to get I'd be d________________.  40. If the police told me that my flat had been burgled I'd be s_____________. TRANSFER ALL YOUR ANSWERS TO YOUR ANSWER SHEET

Олимпиадное задание по английскому языку (9-11 класс)

Олимпиадное задание по английскому языку (9-11 класс)

Олимпиадное задание по английскому языку (9-11 класс)

Олимпиадное задание по английскому языку (9-11 класс)

Олимпиадное задание по английскому языку (9-11 класс)

Олимпиадное задание по английскому языку (9-11 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
23.04.2018