Организация проектной деятельности на примере экскурсионного проекта на английском языке по теме «Моя малая Родина»
Проект подготовила
учитель иностранного языка МБОУ СОШ с.Завидово Рауцкая Э.В.
Тип проекта:
Цель проекта – привлечение внимания учащихся к родному краю с целью дальнейшего исследования и совершенствование языковых навыков и умений, различных видов речевой деятельности.
Задачи проекта:
Актуальность
Seeing is believing
We are the pupils of 8th grade of Zavidovo school
Mokshino school
Have you ever heard about these village?
Is there anything interesting in it?
Don’t ask so many questions. Soon our guests will learn everything.
Geographical position
Konakovsky District is located at two banks of the Volga River which in the limits of the district is built as the Ivankovo Reservoir. It is elongated from the southwest to northeast, along the Volga, and the total area of the district belongs to its drainage basin. The main tributaries of the Volga within the district are the Soz River (left) and the Shosha River (right). The lower course of the Shosha makes a significant part of the Ivankovo Reservoir. The main tributary of the Shosha within the district is the Lama River (right).
Annually on the 9th of May the villagers and the pupils of Zavidovo and Mokshino visit the monument to the Unknown Soldier to thank the veterans for the VICTORY in the 2d World War.
If you don’t have a book, that you need you may go to the library. Be sure the librarian will help you. Also there is a sport centre there, where do sport.
Do you need help? Go to our hospital.
Every day children come here for knowledge. They learn here for 11 years. The teachers of this school are great!
How do people live in Zavidovo?
Заключение:
Используя проектную методику на уроках английского языка, мы можем сделать выводы :
Метод проектов - одно из самых перспективных направлений, которое учит логически мыслить, отбирать материал, систематизировать его.
Метод проектов готовит учащихся к жизни.
Ученик выступает в роли субъекта учебной деятельности.
Учитель - как помощник и консультант.
Метод проектов –эффективен, так как ученик может показать свои сильные стороны; «слабого» можно подключить к «сильному», учитель имеет возможность задействовать всех учащихся.
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.