"Personal Letter (task 39 at the Unified State Exam)
Оценка 4.8

"Personal Letter (task 39 at the Unified State Exam)

Оценка 4.8
Презентации учебные
pptx
английский язык
10 кл—11 кл
15.04.2020
"Personal Letter (task 39 at the Unified State Exam)
Данный учебный материал предназначен для ознакомления старшеклассников со структурой написания личного письма в ответ на письмо другу по переписке на английском языке. Это одно из заданий ГИА по иностранному языку (часть C, задание 39), поэтому презентация может быть использована преподавателями и обучающимися как на уроках, так и в рамках подготовки к итоговой аттестации. Здесь детально анализируется алгоритм написания и самоанализа письма, даны практические советы, образцы написания и критерии оценки ФИПИ, .
Personal Letter_task 39 at the USE_Гилева Е.В..pptx

How to Write a Personal Letter (task 39 at the

How to Write a Personal Letter (task 39 at the

How to Write a Personal Letter (task 39 at the Unified State Exam)

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

TASK 39 (Example) You have received a letter from your

TASK 39 (Example) You have received a letter from your

TASK 39 (Example)

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Peter who writes:

… Reading books is my favourite pastime. Is reading important to you? Why? How do you like to spend your leisure time? What is your parents’ attitude to your
hobbies and interests?
Yesterday was my father’s birthday …

Write a letter to Peter.
In your letter:
− answer his questions;
− ask 3 questions about his father’s birthday.
Write 100–140 words.
Remember the rules of letter writing.

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Structure of the Letter Your address

Structure of the Letter Your address

Structure of the Letter

Your address

Date

Salutation

Introduction

Main Body

Ending

Signature

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

A complimentary close

Address Write your address in the right top corner

Address Write your address in the right top corner

Address

Write your address in the right top corner.

It may be either full

or

short

Flat 34
49 Yubileynaya Str
Ekaterinburg 620104
Russia

Ekaterinburg
Russia

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Date Skip the line after the address and write the date: either

Date Skip the line after the address and write the date: either

Date

Skip the line after the address and write the date:
either British or American variant

April 7th , 2020 (Am)

07/04/20
(Br)

04/07/20
(Am)

7 April 2020 (Br),

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Salutation Write the name:

Salutation Write the name:

Salutation


Write the name:
Dear John ,

After salutation put comma!

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Introduction Гилева Елена Витальевна

Introduction Гилева Елена Витальевна

Introduction

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

How to thank Thanks for your recent letter

How to thank Thanks for your recent letter

How to thank


Thanks for your recent letter.
Your last letter was a real surprise.
I was glad to get your letter.
It was great to hear from you!

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

How to beg his/her pardon Sorry,

How to beg his/her pardon Sorry,

How to beg his/her pardon


Sorry, I haven’t written for so long but…
Sorry, I haven’t been in touch for so long.
I’m sorry I haven’t answered earlier but I was really busy with my school.
I really should have written earlier.

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

How to mention the previous contacts

How to mention the previous contacts

How to mention the previous contacts

Great to hear from you again.
It was nice to hear from you again.
I am always glad to receive letters from you.
I always like to read your letters.
I always like to read your letters.

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Main body Гилева Елена Витальевна

Main body Гилева Елена Витальевна

Main body

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Ending of the Letter Гилева Елена

Ending of the Letter Гилева Елена

Ending of the Letter

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Why you are finishing your letter (possible variants)

Why you are finishing your letter (possible variants)

Why you are finishing your letter (possible variants)


Well, I’d better go now as I have to do my homework.
Anyway, I have to go now because my Mum asked me to help her with the washing up.
I’ve got to go now! It’s time for my favourite TV show.

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

How to Mention Future Contacts

How to Mention Future Contacts

How to Mention Future Contacts

Hope to hear from you soon.
Write back soon.
Drop me a line.
Take care and write me soon.
Take care and keep in touch!
Drop me a letter when you can.

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

How to Finish the Letter Write a complimentary close

How to Finish the Letter Write a complimentary close

How to Finish the Letter


Write a complimentary close

Put your signature

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

A Complimentary close Write a complimentary close on a separate line, put comma after it!

A Complimentary close Write a complimentary close on a separate line, put comma after it!

A Complimentary close


Write a complimentary close on a separate line, put comma after it!
Love,
Lots of love,
All my love,
All the best,
Best wishes,
Yours,

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

How to sign your letter Write only your first name – just your signature (do not use full stop after it!) e

How to sign your letter Write only your first name – just your signature (do not use full stop after it!) e

How to sign your letter


Write only your first name – just your signature (do not use full stop after it!)

e.g.
Best wishes,
John

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Personal Letter Pattern Ekaterinburg

Personal Letter Pattern Ekaterinburg

Personal Letter Pattern

 Ekaterinburg
Russia
07/04/2020
 Dear [name],
Thanks for your letter. Sorry, I haven’t written for so long but I was really busy with my preparations for exams . It was lovely to hear from you again.
 You asked me about [subject]. Well, [отвечаем на вопросы – у нас ~40 -50 слов].
 By the way, [Задаем три вопроса в отдельных предложениях ~ 20 слов].
 Well, I have to go now. I promised my Mum to help with the washing-up.
Hope to hear from you soon.
Best wishes,
Elena
 

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Example Letter Ekaterinburg Russia 7

Example Letter Ekaterinburg Russia 7

Example Letter

Ekaterinburg
Russia
7 April 2020
Dear Mary,
Thanks for your letter. Sorry that I haven’t written to you earlier. I am always glad to receive letters from you.
As for my new school, it’s very big! It has three computer rooms and wonderful sports facilities. Actually, it seems a nice place and I enjoy studying there. The guys in my class are very friendly. I’ve already made some new friends and we often meet after classes. I’ve got only one new subject this year. It’s Economics and I’m beginning to think it’s not difficult, after all!
By the way, what music styles do you enjoy? Have you got any favourite bands? Would you like to go to their concerts? As for me, I prefer Radiohead. They are cool!
I’d better go now. Mum wants me to help her with the housework.
Take care and stay in touch!
Lots of love,
Kate

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Letter Evaluation Criteria Remember using informal style!

Letter Evaluation Criteria Remember using informal style!

Letter Evaluation Criteria

Remember using informal style!
The amount of words:100-140 words.
A personal letter is evaluated according to 3 criteria:
“The communicative task”
“The Organization of the Text”
“Language Design” (learn “The Table of Accessing Criteria”)

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

The amount of Words Требуемый объем в задании 39 для учащегося: 100–140 слов

The amount of Words Требуемый объем в задании 39 для учащегося: 100–140 слов

The amount of Words

Требуемый объем в задании 39 для учащегося: 100–140 слов.

«Допустимое отклонение от заданного объема составляет 10%. Если в выполненном задании 39 менее 90 слов, то задание проверке не подлежит и оценивается в 0 баллов. При превышении объема более чем на 10%, т. е. если в выполненном задании 39 более 154 слов, проверке подлежит только та часть работы, которая соответствует требуемому объему. Таким образом, при проверке задания 39 от начала работы отсчитываются 140 слов, и оценивается только эта часть работы».
При этом подсчитываются все слова (в том числе предлоги и артикли), краткие (стяженные формы) глаголов (didn’t, can’t, let’s) считаются как 1 слово.

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Some useful advice If you have already finished the letter but the amount of words is not enough, you may write an additional paragraph using

Some useful advice If you have already finished the letter but the amount of words is not enough, you may write an additional paragraph using

Some useful advice


If you have already finished the letter but the amount of words is not enough, you may write an additional paragraph using Postscript (P.S.):
P.S. Don’t forget to send me some photos of your new house, please.
In case of too many words, cross out any adjectives or not important words.

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

The Communicative Task Оценивая выполненную работу по первому критерию «Решение коммуникативной задачи», мы должны ответить на следующие вопросы: 1

The Communicative Task Оценивая выполненную работу по первому критерию «Решение коммуникативной задачи», мы должны ответить на следующие вопросы: 1

The Communicative Task

Оценивая выполненную работу по первому критерию «Решение коммуникативной задачи», мы должны ответить на следующие вопросы:
1.Отражает ли содержание все аспекты, указанные в задании?
2. Соблюдены ли принятые в языке нормы вежливости?
3. Выбрано ли стилевое оформление правильно с учетом цели высказывания и адресата (для личного письма – это неофициальный стиль)?

По второй составляющей решения коммуникативной задачи (принятые в языке нормы вежливости) ответим на следующие вопросы:
1.Есть ли благодарность?
2.Есть ли ссылка на предыдущие контакты?
3. Есть ли ссылка «надежда на будущие контакты»?
4.Дано ли обращение в правильной форме в соответствии с неофициальным стилем?
5.Дана ли завершающая фраза в правильной форме в соответствии с неофициальным стилем?
6. Дана ли правильная форма, только имя пишущего.

Если первый критерий «Решение коммуникативной задачи» оценен в ноль баллов, все остальные критерии также оцениваются в ноль баллов.

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

The organization of the text Логичность

The organization of the text Логичность

The organization of the text

Логичность

Деление на абзацы

Средства логической связи (Linking words!)

Обращение на отдельной строке

Завершающая фраза на отдельной строке

Подпись на отдельной строке

Адрес автора в правом верхнем углу (можно краткий)

Дата под адресом

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Перейдем к оцениванию критерия «Организация текста».
Дополнительная схема включает следующие компоненты:

Языковое оформление Баллы Решение коммуникативной задачи

Языковое оформление Баллы Решение коммуникативной задачи

Языковое оформление

Баллы

Решение коммуникативной задачи

Организация текста

Языковое оформление текста

 

К1

К2

К3

2

Задание выполнено полностью: содер­жание отражает все аспекты, указанные в задании (даны пол­ные и точные ответы на все вопросы, заданы правильно три вопроса по указанной теме); стилевое оформ­ление речи вы­брано правильно с учётом цели выска­зывания и адресата; соблюдены принятые в языке нормы веж­ливости (допускается 1 неполный или неточный аспект)

Высказывание ло­гично; средства ло­ги­ческой связи ис­пользованы пра­вильно; текст вер­но раз­делён на абзацы; структур­ное оформление текста соответст­вует нор­мам, при­ня­тым в стране изучае­мого языка (допускается 1 логическая ошибка ИЛИ 1 нарушение деления на абзацы ИЛИ 1 нарушение в средствах логической связи ИЛИ 1 нарушение принятых норм оформления лич­ного письма)

Используемый словар­ный запас и граммати­ческие структуры соот­ветствуют уровню сложности задания; орфо­гра­фические и пунк­туаци­онные ошибки практи­чески отсутст­ву­ют (допускаются 1-2 лексико-грам­матиче­с­кие ошибки И/ ИЛИ 1-2 орфографиче­ские и пунктуационные оши­бки)

1

Задание выполнено не полностью: со­держание отражает не все аспекты, ука­занные в задании ИЛИ 2-4 аспекта раскрыты не пол­ностью или неточно (все случаи, не указанные в оценивании на 2 балла и 0 баллов)

Высказывание не всегда логично; име­ются ошибки в использовании средств логиче­ской свя­зи, И/ ИЛИ в де­ле­нии текста на аб­зацы И/ ИЛИ в оформлении лич­ного письма (все случаи, не указанные в оценивании на 2 балла и 0 баллов)

Используемый словар­ный запас и граммати­ческие структуры не полностью соот­ветствуют уровню сложности задания: имеются 3-4 лексико- грамматические ошиб­ки И/ ИЛИ име­ются 3-4 орфографические и пунктуационные ошиб­ки

0

Задание не выпол­нено: 3 и более аспектов содержания отсутствуют, ИЛИ 5 аспектов раскрыты не пол­ностью или неточно, ИЛИ ответ не со­ответствует требу­е­мому объёму
 

Имеются 3 и более логические ошибки, ИЛИ имеются 3 и более нарушений в средствах логической связи, ИЛИ деление текста на абзацы отсутствует, ИЛИ имеются 3 и более нарушения принятых норм оформления лич­ного письма

Используемый словар­ный запас и граммати­ческие структуры не соответству­ют уровню сложности задания: имеются 5 и более лексико-грам­матических ошибок И/ ИЛИ 5 и более орфографических и пунктуационных ошибок

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Practise doing the task You have 20 minutes to do this task

Practise doing the task You have 20 minutes to do this task

Practise doing the task

You have 20 minutes to do this task.
You have received a letter from your English-speaking pen-friend Tom who writes:
« … In Great Britain most young people want to become independent from their parents as soon as possible. Could you tell me what you and your friends think about not relying on your parents? Are you ready to leave your family immediately after you finish school? Is it easy to rent a house or an apartment for students in Russia?
As for the latest news, I have just returned from a trip to Scotland…»
 
Write a letter to Tom.
In your letter
− answer his questions
− ask 3 questions about his trip to Scotland
Write 100 – 140 words.
Remember the rules of letter writing.

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Literature 1. Демонстрационный вариант

Literature 1. Демонстрационный вариант

Literature

1. Демонстрационный вариант КИМ ЕГЭ 2020 г. по английскому языку –www.fipi.ru
2. Кодификатор элементов содержания и требований к уровню подготовки выпускников образовательных организаций для проведения в 2020 г. ЕГЭ по английскому языку – www.fipi.ru
3. Спецификация КИМ для проведения в 2020 г. ЕГЭ по иностранным языкам – www.fipi.ru
4. Федеральный компонент государственных образовательных стандартов начального общего, основного общего и среднего (полного) общего образования. – М.: Астрель, 2004.

Гилева Елена Витальевна МАОУ лицей №110 г.Екатеринбург

Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.04.2020