Планы по английскому языку
Оценка 4.7

Планы по английскому языку

Оценка 4.7
Занимательные материалы
docx
английский язык
Взрослым
01.10.2019
Планы по английскому языку
фы аыпавтп варьаптрь вапббвалощуе ыклопуешзщро ыыклоепзун кндлкежлн куынщщлшузщенш кыползуещ цузіщңх" укднлокз вкнщощзук куднлекд ы№жкедцхзе куд екуу кн кнуғ укнуе нцкунукен ңукнцкун укн н ке кк ккккк кк к к к к к к к к к к к к к к к к к ку
АЙЖАН LESSON PLAN.docx
Lesson plan School:  25 T. Ryskulov Unit of a short term plan  Unit 1: Our class  Date:  Grade: 6 Theme of the lesson: School rules, modal verbs (Must,musn’t, need) Teacher name:  A.A.Zhalgasbaeva Number present: 15  Absent: Learning objectives(s) that  this lesson is contributing  to Lesson objectives 6.4.9.1 recognize the different between fact and opinion in  short , simple texts on a wide range of general and curricular  topics 6.3.2.1 ask simple questions to get information about a  growing range of general topics All learners will be able to:  understand , simple questions   Apply classroom vocabulary words  Match words with pictures Most learners will be able to: Identify  facts  from opinion    Use simple question and complete  sentences in pair  and group tasks   Make up school rules with “should” “must” Some learners will be able to:  Use questions to get information about the topic   Express  opinions and facts about  the school rules   Make up own classroom rules  Level of thinking skills Assessment criteria Value links Cross curricular links Previous learning Lots, Analyse   Identify facts from opinion  about school rules  Apply simple questions to gather information Use modal verbs to present school rules    Kazakh patriotism and civil responsibility, respect  cooperation transparency   Self ­  knowledge, language  They could speak about school subjects.  Plan Planned timings Start 5 min Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Organizational moment Greeting , warm up Teacher: match six of the words in the box with  photos Resources Worksheet 1 Math, History, Art, P.E.( Physical education), Geography, English Middle 5min Teacher presents and explains the lesson objectives Drilling grammar task. Modeling       Power point presentation PPT Slide 2 Teacher: explains modal verbs   Excel 6 Gr. KAZ page  13  English plus 6 Gr. W.B page 44 5min Task I. Individual work. Exercise 1. Practical  task :  Read the text and tick  the correct words Rules in Kazakhstan  Here in Kazakhstan ,we also have a lot of rules to  follow. We must/ need be in school by 8:30 a.m  and should / musn’t be late. We  need /should be  polite to teachers, each other and visitors. We  musn’t /should use mobile phones and other  electronic equipment during our lessons We  must/need to keep our classrooms clean and tridy Answers : 1) must 2) musn’t 3) should 4) musn’t 5) need A :  Self assessment. Teacher  shows  right  answers on the slide    Task II Pair work. Activity: «5Ws» , First  reading task  Read the text “English plus” 6 Gr. W.B page  44 and find answers of  the questions under the text  A day at Summerhill Summerhill is a boarding school in south east  England.It’s a school with a difference because the  teachers don’t make the rules – the students make  them Breakfast is from 8 until 9:00 and lessons start at  9:30 Holly is a student here – she likes lessons. She is studying a  lot of subjects .Ivan is a student here  too .He isn’t interested in lessons and he can play  all day if he wants   At 12:30 It is lunchtime .The students and teachers eat together There are three choices of meal one  with meat a vegetarian option and salad bar too At 1:45 There is a meeting. The students and  teachers talk about    problems and they can change school rules in this meeting Then there are free­ time activities: orchestra practice ,drama group or  sport  Ivan goes shopping in town .Holly plays with  violin with the orchestra   At 5:30 It is dinner time After dinner students chat  and do homework. Younger Children go to bed  when they want so that is a day at Summerhill. Do  you think is better when the students make the  rules? Answer the questions complete sentences. 1. Where is Summerhill? 2. What is unusual about Summerhill? 3. Why does a student meet with teachers? 4. When do the students and teachers discuss  problems? 5. Who plays the violin? Second reading  identify   facts from opinion   underline facts with blue, opinion with red Learners   exchange with facts and opinion from  the text by underlining  Task III “Inventor “ activity . Group  work  Teacher gives a time to invent  them to prepare  their  classroom  rules .They  will use  facts,  opinions with modal verbs  5min 7 min 8min Worksheet   2   blue   red markers  A C:  Find  modal verbs from the sentences  Complete the sentences  Answer  the questions    Identify  facts from opinion  Invent their own rules  Differentiation:  Tasks for more able : full answer of the   questions, explain facts and opinions,  supported  other leaners during the process   Tasks for less able: answers  questions with teacher’s and more able leaners’ support,  they also supported with examples of  questions and modal verbs     End 5 min Evaluation of the lesson  Sticker   I understand I understand the lesson but I  need some helps I don’t understand Home task. Write an essay about school rules Assessment – how are you planning to check learners’ learning? Peer and individual  assessment were used  using special  assessment descriptor. Teacher uses oral  feedback  Health and safety check ICT links  Remind ICT technology to keep rules of safety  Remind etiquette and  manner communication.  Use ICT only 5 minutes Additional information Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you plan  to challenge the more able  Differentiation:  Tasks for more able :  full answer of the   questions, explain  facts and opinions,  supported  other  learners during the  process   Tasks for less able:  answers  questions  with teacher’s and  more able leaners’  support, they also  supported with  examples of  questions and modal  verbs     Teacher supported by giving wait time  Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic? Did all  learners achieve the LO?  If not, why? Did my planned  differentiation work well?  Did I stick to timings?  What changes did I make  from my plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and  learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of  individuals that will inform my next lesson?

Планы по английскому языку

Планы по английскому языку

Планы по английскому языку

Планы по английскому языку

Планы по английскому языку

Планы по английскому языку

Планы по английскому языку

Планы по английскому языку

Планы по английскому языку

Планы по английскому языку

Планы по английскому языку

Планы по английскому языку
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
01.10.2019